FTM Forum

Full Version: Challengers/satellites etc
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41
Ad Wim Wrote:Hij zei zelf dat hij eind dit jaar top 50 wil staan en zelfs dat hij eind volgend jaar wil proberen top 30 te staan. Ambitieus, hou ik van, maar of hij het gaat halen...
leuk inderdaad dat ambitieuse...hij zal zich moeten bewijzen op gravel en ook daar regelmatig een wedstrijdje moeten winnen om richting 50/30 te gaan.
Haase krijgt zelfs een stukje op ATPtennis.com :o

En hij stond dus ook nog eens 7-5 3-0 achter tegen Grosjean =D>


Quote:Haase Works Overtime for Double Success
© Getty Images
Dutchman Robin Haase captured the rain-delayed Sunrise ATP Challenger circuit tournament and won his first qualifying match at the Sony Ericsson Open, the second ATP Masters Series event of the year, in Miami, on Monday.

In the Sunrise final, unseeded Haase beat sixth seed Sebastien Grosjean of France 5-7, 7-5, 6-1 lifting the trophy around 1:30pm. He then headed south by car to Miami where just before 10pm he wrapped up a 6-4, 6-0 win over South African Rik de Voest in the first round of qualifying.

"It's a very strange feeling," said Haase. "It's wonderful that I could win both matches. It's mentally tough to focus on both matches, especially as one was a final, but I wanted to play in Miami really badly.

"You do not want to expend too much energy. Today I started off the Sunrise match really badly, losing six games in a row to find myself 7-5, 3-0 down. But I fought back and won.

"I feel physically strong and fit right now. Against de Voest I started the match well, playing aggressively and could attack him and make him run a lot."

Haase, who has risen 44 places to a career-high No. 59 in the South African Airways ATP Rankings this year, will now meet Serbian Dusan Vemic in the second round of qualifying at the Sony Ericsson Open in Miami.

Vemic captured the doubles title at the Sunrise Challenger with compatriot Janko Tipsarevic 6-2, 7-6(5) over Kristof Vliegen and Peter Wessels.

The 20-year-old Haase has already reached three ATP-level quarterfinals at Chennai (l. to Cilic), Rotterdam (l. to Llodra), and Zagreb (l. to Ancic) this season.
Mooi, ze beginnen hem daar dus ook te kennen.

HIj won de eerste set toch met 7-5?
Nee, stond 5-4 en een break voor de onderbreking, maar wel 15-40 op zijn service. Daarna dus gelijk gebroken en tot 3-0 in de 2e niets gewonnen. Maakt het wel extra knap allemaal, hij blijft echt verbazen.
Lees het nu ook idd, staat fout op steveg.
Toch wel opvallend dan dat hij zo dik verloor van Monaco...
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://i195.photobucket.com/player.swf?refURL=/&file=http://vid195.photobucket.com/albums/z266/exposbabe/verkerkvid.flv">http://i195.photobucket.com/player.swf? ... erkvid.flv</a><!-- m -->

beelden van Martin Verkerk bij zijn toernooi in Montreal.
=D>

Leuk dit, hij is iig nog behoorlijk fanatiek.
nog een paar geinige uitslagen vandaag:

cipolla def. coria 6-0 4-6 6-0. Undecided
de bakker-ventura 7-5 1-6 7-5 =D>
pashanski 6-0 6-0
Goed voor het ritme van De Bakker met het oog op de DC!
Thiemo de Bakker heeft bij de challenger in Napoli zijn vijfde drie sets overwinning op rij geboekt. Na een knappe overwinning op Ventura(Spa, 69)(3) in de 1e ronde, werd Yuri Schukin(Rus, 127) het volgende slachtoffer. De Bakker trok de partij met 2-6 6-4 6-2 naar zich toe.
In de kwartfinale staat de Bakker tegenover Pablo Andujar(Spa, 147).

Dat is al goed voor een plaatsje of 60 omhoog in de rankings, zodat hij wat makkelijker aan challengers kan gaan deelnemen.
Leuk stukje over onze landgenoten;

Haase is bereid in eigen carrière te investeren
door Richard Krajicek
MUIDERBERG - Twee tennissers hebben mij de afgelopen periode in positieve zin verrast en zij hebben beiden de Nederlandse nationaliteit. Je zou bijna van een luxeprobleem gaan spreken, ware het niet dat er bij de prestaties van Robin Haase en Martin Verkerk - want op hen doel ik - geen sprake is van een probleem. Integendeel, Robin en Martin hebben er met het winnen van een toernooi voor gezorgd dat Nederland eindelijk weer eens serieus aan de internationale tennisboom schudt en dat feit verdient alle lof.

Robin heeft het afgelopen jaar een enorme ontwikkeling doorgemaakt. Ik was vorige maand tijdens het ABN Amro-toernooi echt onder de indruk van de volwassen wijze waarop hij met zijn sport, en alles wat daar bij komt kijken, omgaat. De prestaties die hij sinds Rotterdam heeft neergezet, onderstrepen alleen maar dat Robin precies weet waar hij mee bezig is. Ik vind het bewonderenswaardig hoe hij zich helemaal weet te richten op dat ene doel dat hij voor ogen heeft.

Robin bevindt zich inmiddels in een fase van zijn carrière waarin het steeds moeilijker wordt tegenstanders nog te verrassen. Die weten inmiddels wat Robins sterke punten zijn en - veel belangrijker - kennen zijn mindere kanten. Die worden in de kleedkamer, waar spelers nu eenmaal veel informatie uitwisselen, geanalyseerd. Als Robin de baan opstapt, weet de man aan de overzijde van het net precies wat hij kan verwachten en dat maakt het er allemaal niet makkelijker op. Robins taak is dan ook simpel: hij zal zijn sterke kanten scherp moeten houden, maar moet ook aan zijn zwakke werken. Alleen dan hou je jezelf staande en blijf je stijgen op de ranking. Het is goed om te zien dat Robin geen tekenen van voldaanheid vertoont. Hij realiseert zich dat-ie nog veel werk heeft te verzetten en is bereid die arbeid te verrichten.

Sterk is ook zijn bereidheid in zijn eigen carrière te willen investeren. Ik doel daarmee op het feit dat Robin in de persoon van Jan Velthuis een fitnesscoach annex fysiotherapeut aan zijn begeleidingsteam heeft toegevoegd. In die beslissing schuilt voor mij veel waarde. Robin is bereid geld uit te geven om zich te verbeteren en daarmee heeft hij een heel belangrijke mentale stap gezet. En hoe de samenwerking met Velthuis ook uitpakt, in mijn ogen heeft Robin met deze stap al flink wat winst geboekt.

Voor wie bij de naam Jan Velthuis een belletje hoort rinkelen, maar niet zo snel de klepel ziet hangen: hij is man die heeft samengewerkt met Martin Verkerk. Waarmee het bruggetje naar die andere Nederlandse toernooiwinnaar van de afgelopen weken is gemaakt. Want Martin won onlangs tot mijn verbazing - daar ben ik eerlijk in - een futuretoernooi in Canada.

Dat Martin uiteindelijk wel weer een wedstrijd zou gaan winnen, stond voor mij wel vast. Maar het winnen van een toernooi, ook al is het dan 'slechts' in de futurecategorie, is iets heel anders. Daarvoor moet je toch vijf wedstrijden in één week winnen van jongens die allemaal kunnen tennissen.

Blijkbaar heeft Martin een belangrijke mentale stap gemaakt: hij is bereid om helemaal onder aan de ladder te beginnen. Dat is een stap die hij twee jaar geleden nog niet wilde maken. Hij geeft hiermee in ieder geval aan dat hij eindelijk echt de wil heeft om zich terug te knokken naar boven.

Rest de vraag of hij naast die mentale bereidheid ook over de fysieke kracht beschikt om de lange weg terug af te leggen. Hoe sterk is hij inmiddels en hoe staat het met zijn schouder, waaraan hij twee keer is geopereerd? Want ook Martin Verkerk zal dagelijks zo'n vier tot vijf uur op de trainingsbaan en in de fitnessruimte moeten doorbrengen, net zoals al zijn concurrenten, onder wie Robin Haase, dat doen. Met minder inspanning kom je er in het hedendaagse tennis echt niet meer.
Wat zou het mooi zijn als wij over 2 a 3 weer eens een Nederlander in een TMS of GS finale hebben staan [-o< . Hoop echt dat Haase dit gaat lukken! Wat Martin betreft heb ik mijn twijfels. Hoop dat hij dit constante tennis kan volhouden en nog eens de top 100 haalt, maar ik ben er bang voor. Een kleine tegenslag zal zijn einde inluiden, wat doodzonde zou zijn...
Volgens mij is Martin Verkerk wel degene die de laatste 2 ATP titels voor Nederland haalde. De laatste TMS titel zal nog van Krajicek zijn, de laatste GS titel ook :wink: .

Sluiter nooit een titel en Schalken een stuk of 8 maar allemaal ATP titels.

Kraai 19 waarvan 1 GS en een paar TMS titels.
Schalken 9 ATP titels en Kraai 17 zie ik, 1 TMS maar (en uiteraard 1 GS), Key Biscane telt als ATP toernooi (?).

Verkerk alleen de laatste titel, na zijn titel in Milaan won Schalken nog 2 titels.
NL dus alweer droog sinds 12 juli 2004 Sad
Dat zal Sluiter nog wel dwarszitten, dat hij geen ATP Toernooi heeft weten te winnen. Hij had 3x de kans, toevallig alle 3 de keren in Nederland. A'dam, R'dam en Amersfoort. Zijn hoogste ranking was begin 2003 (als ik het goed gezien heb), met één weekje een positie 46, maarja met ruim 1,5miljoen aan prijzengeld kan hij onmogelijk niet tevreden zijn... :Big Grin !

Schalken kon ik eerder echt van genieten, zo solide en vast dat hij kon spelen. Uit het niets een backhand langs de lijn, echt fantastisch. Ik weet niet meer precies welke wedstrijd het toen was, maar ergens in Amerika speelde hij een geweldige partij! Schalken heeft mij hele mooie momenten bezorgd!

Hopelijk gaat Haase dit in de toekomst ook doen, dat ik nog een keer s'nachts mijn bed uitga voor een halve finale US Open of iets dergelijks [-o< ...
_Tampie Wrote:Schalken 9 ATP titels en Kraai 17 zie ik, 1 TMS maar (en uiteraard 1 GS), Key Biscane telt als ATP toernooi (?).

Verkerk alleen de laatste titel, na zijn titel in Milaan won Schalken nog 2 titels.
NL dus alweer droog sinds 12 juli 2004 Sad

Wat denk je? komt er in 2008 eentje bij?
Haggie Wrote:Dat zal Sluiter nog wel dwarszitten, dat hij geen ATP Toernooi heeft weten te winnen. Hij had 3x de kans, toevallig alle 3 de keren in Nederland. A'dam, R'dam en Amersfoort. Zijn hoogste ranking was begin 2003 (als ik het goed gezien heb), met één weekje een positie 46, maarja met ruim 1,5miljoen aan prijzengeld kan hij onmogelijk niet tevreden zijn... :Big Grin !

Schalken kon ik eerder echt van genieten, zo solide en vast dat hij kon spelen. Uit het niets een backhand langs de lijn, echt fantastisch. Ik weet niet meer precies welke wedstrijd het toen was, maar ergens in Amerika speelde hij een geweldige partij! Schalken heeft mij hele mooie momenten bezorgd!

Hopelijk gaat Haase dit in de toekomst ook doen, dat ik nog een keer s'nachts mijn bed uitga voor een halve finale US Open of iets dergelijks [-o< ...

kwartfinale US open tegen Gonzalez volgens mij...
daarna eervol eraf tegen pistol Pete
Haggie Wrote:
_Tampie Wrote:Schalken 9 ATP titels en Kraai 17 zie ik, 1 TMS maar (en uiteraard 1 GS), Key Biscane telt als ATP toernooi (?).

Verkerk alleen de laatste titel, na zijn titel in Milaan won Schalken nog 2 titels.
NL dus alweer droog sinds 12 juli 2004 Sad

Wat denk je? komt er in 2008 eentje bij?

Als het in 2008 al komt dan zal het van Haase moeten zijn. Hij is ertoe in staat, maar het zal op een klein toernooi zijn, waar hij dan een goede loting treft.
Ik denk dat we nog even zullen moeten wachten.
De Bakker verslaat Schukin in 3.
Krajicek verslaat Washington in 3!
Mooi, goed nieuws over De Bakker!
buurs Wrote:daarna eervol eraf tegen pistol Pete
Lineup Super Saturday:

Hewitt - Agassi
Schalken - Sampras
S.Willians - V.Williams

Schalken zei zelf dat dat wel stoer was daar tussen te staan Smile
De Bakker staat op dit moment 4-6 6-3 tegen Andujar, weer een driesetter.

livescore:
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.e-tennis.net/atpnapoli/index.htm">http://www.e-tennis.net/atpnapoli/index.htm</a><!-- m -->
Verkerk zoekt het een trapje hoger en speelt de challenger van Athene. Eerste ronde tegen Middelkoop.
M. Verkerk 3 6 6

M. Middelkoop 6 1 4
prima martin
Dat is toch netjes, toont iig aan dat hij niet alleen van jongens rond ATP 1000 kan winnen.
Verkerk pakt Sirianni met 7-6 7-5, volgende ronde Lukas Lacko (3).

=D> =D>
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41