FTM Forum

Full Version: Challengers/satellites etc
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41
Goed, deze week weer 4 challengers, ik ga eens een aanzetje doen tot het noemen van de finalisten + winnaar

Mons: O. Rochus vs. Korolev, winst Korolev
Montevideo: Cuevas vs. Chela, winst Cuevas
Sacramento: Kim vs. Levine, winst Levine
Tarragona: Gimeno vs. Ouahab, winst Gimeno
Mons: Tipsarevic-Korolev, winnaar Korolev
MV: Cuevas-Chela, winnaar Cuevas
Sac: Kendrick-Odesnik, winnaar Odesnik
Tar: Luczak-Martin, winnaar Luczak
mindlight Wrote:Goed, deze week weer 4 challengers, ik ga eens een aanzetje doen tot het noemen van de finalisten + winnaar

Mons: O. Rochus vs. Korolev, winst Korolev
Montevideo: Cuevas vs. Chela, winst Cuevas
Sacramento: Kim vs. Levine, winst Levine
Tarragona: Gimeno vs. Ouahab, winst Gimeno
Kim?! :lol:
Die is zowaar in vorm aan het raken, komt wel goed deze week, de tegenstand is erg matig.
Noem dat maar matig, ik zeg exit tegen Giraldo.
mindlight Wrote:Toch de winst voor Zeballos, helaas CC, voor jou nu ook direct Chela in actie

Zeballos heeft deze sterke challenger vorige week gewonnen, dat verklaart ook dat hij zo hoog staat en bijna niemand hem goed kon plaatsen op de forumdag. Hij won in de finale van Gaudio.
Tja, dat vertelde ik toen dus ook, die jongen speelt alleen maar challengers. Als ie zo doorgaat, mag ie geen challengers meer spelen, dus ik ben benieuwd wat er dan met hem gebeurt. Dit was wel de eerste serieuze die ie won, al was het niet eens een echte topchallenger.
Op welk moment mag je geen challengers meer spelen dan?
Top 50, tenzij je een WC krijgt.
Ah ok. Dat wist ik niet. In de kleinere atp-toernooien moet ie wel wat potten kunnen breken, beetje afhankelijk van loting natuurlijk.
Op zich wel ja, al heeft ie in al die challengers nauwelijks van ATP-waardige spelers gewonnen. Een keertje van Chela en Becker, maar voor de rest alleen maar van typische Zuid-Amerikaanse challengergasten.
Ja precies, en wellicht dat hij a la Schwank een paar stuntjes kan uithalen, maar structureel op topniveau presteren op de ATP tour is toch wel even wat andres (zie ook Schwank).
mindlight Wrote:Goed, deze week weer 4 challengers, ik ga eens een aanzetje doen tot het noemen van de finalisten + winnaar

Mons: O. Rochus vs. Korolev, winst Korolev
Montevideo: Cuevas vs. Chela, winst Cuevas
Sacramento: Kim vs. Levine, winst Levine
Tarragona: Gimeno vs. Ouahab, winst Gimeno

Rochus stelt als thuisspeler zwaar teleur, verder iedereen nog in de race.
Ad Wim Wrote:Tja, dat vertelde ik toen dus ook, die jongen speelt alleen maar challengers. Als ie zo doorgaat, mag ie geen challengers meer spelen, dus ik ben benieuwd wat er dan met hem gebeurt. Dit was wel de eerste serieuze die ie won, al was het niet eens een echte topchallenger.
Wanneer mag je geen challengers meer spelen Ad?
Dat staat hierboven, top-50 op moment van deadline inschrijven, tenzij WC...
mindlight Wrote:Dat staat hierboven, top-50 op moment van deadline inschrijven, tenzij WC...
Excuus...Meteen interesse ipv door lezen.
mindlight Wrote:
mindlight Wrote:Goed, deze week weer 4 challengers, ik ga eens een aanzetje doen tot het noemen van de finalisten + winnaar

Mons: O. Rochus vs. Korolev, winst Korolev
Montevideo: Cuevas vs. Chela, winst Cuevas
Sacramento: Kim vs. Levine, winst Levine
Tarragona: Gimeno vs. Ouahab, winst Gimeno

Odesnik stelt als thuisspeler zwaar teleur, verder iedereen nog in de race.
kooltje Wrote:
mindlight Wrote:Dat staat hierboven, top-50 op moment van deadline inschrijven, tenzij WC...
Excuus...Meteen interesse ipv door lezen.
Het is in werkelijkheid wat gecompliceerder, zo moet die wc ook nog goedgekeurd worden behalve als het in een tweede week gs is of als er geen atp-toernooienn zijn bijv, maar top 50 aanhouden is een aardige indicatie.
Ad Wim Wrote:
kooltje Wrote:
mindlight Wrote:Dat staat hierboven, top-50 op moment van deadline inschrijven, tenzij WC...
Excuus...Meteen interesse ipv door lezen.
Het is in werkelijkheid wat gecompliceerder, zo moet die wc ook nog goedgekeurd worden behalve als het in een tweede week gs is of als er geen atp-toernooienn zijn bijv, maar top 50 aanhouden is een aardige indicatie.

Yep, zo mag de top-10 helemaal geen challengers spelen, en top-50 alleen grotere challengers.
Ad Wim Wrote:
kooltje Wrote:
mindlight Wrote:Dat staat hierboven, top-50 op moment van deadline inschrijven, tenzij WC...
Excuus...Meteen interesse ipv door lezen.
Het is in werkelijkheid wat gecompliceerder, zo moet die wc ook nog goedgekeurd worden behalve als het in een tweede week gs is of als er geen atp-toernooienn zijn bijv, maar top 50 aanhouden is een aardige indicatie.
Wat betreft tweede week GS wel terecht. Verder niet denk ik. Men mag spelen waar men wil, als iemand echt zo goed is dan doet hij alleen zichzelf tekort.
Dat is natuurlijk wel wat kort door de bocht. Challengers zijn bedoeld als opmaat naar de atp en als er alleen maar hooggeklasseerden in rondlopen, blijft er weinig ruimte over voor jong talent. Ik vind het wel goed voor spelers die terug komen van een blessure en/of wedstrijdritme missen, en die krijgen dan ook vaak een wc.
Ad Wim Wrote:Dat is natuurlijk wel wat kort door de bocht. Challengers zijn bedoeld als opmaat naar de atp en als er alleen maar hooggeklasseerden in rondlopen, blijft er weinig ruimte over voor jong talent. Ik vind het wel goed voor spelers die terug komen van een blessure en/of wedstrijdritme missen, en die krijgen dan ook vaak een wc.

Nja, als er alleen maar hoog geklasseerrden rondlopen, is er meer dan genoeg ruimte in de ATP toernooien voor jong talent. Kortom, het is volgens mij iets dat ook zonder regulering wel opgelost zou kunnen worden.
Ook de vorm van Kevin Kim valt wat tegen, met 3 en 1 verliezen van Huey :crazy:
Is 't niet gewoon zo dat Kevin Kim überhaupt tegenvalt ML? Ongeacht zijn vorm. :Big Grin
Neuj, hij schraapt zijn puntjes wel bij elkaar zo gedurende het jaar, maar het zou wel weer eens leuk zijn als hij een SF of F zou halen in zo'n toernooi.
Het is sowieso een raar toernooi in Sacramento, nog maar 3 seeds over daar. Gelukkig zit mijn 17-jarige held er nog in!
Voor de liefhebbers, hier is (als ze eindelijk gaan beginnen) de pot tussen Cuevas en Lapentti te zien:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://en.justin.tv/brujita_deprimera26/popout">http://en.justin.tv/brujita_deprimera26/popout</a><!-- m -->
2-2 eerste set, en wederom regen :|
Voor straks, vamos Pablo!
Poeh, dit was geen al te beste voorspellingsronde voor ons, ML, resp. 2 om 3 finalisten goed...
Mwa, ik vind het meevallen hoor, iig 1 winnaar goed, en kans op een tweede. Dat lijkt me alleszins redelijk.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41