FTM Forum

Full Version: Challengers/satellites etc
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41
Ik vergeet de challenger-weken ook altijd te volgen, laat staan een figurant in het circuit.
_Tampie Wrote:? Op livescore.com staat dat hij 64 63 verloren heeft?
Van der Meer verliest inderdaad met 6-4 6-3 van Ram...
Tripplexxx Wrote:Sijsling is terug na maanden afwezigheid en wint een 10k future aan de andere kant van de wereld. Netjes....

Was een 15k future lees ik net.

Deze week speelt hij een 10k in de Domicaanse Republiek.

1e ronde:
Sijsling(3)- Leonardi 76 63

Krajicek ( via de quali's) en Pauline Wong(ll) in challenger Odense.

1e ronde:
Krajicek- Smith 64 61

Rus en Marlot Meddens speelt challenger in Opole.

1e ronde:
Rus-Piter 63 16 63
Ad Wim Wrote:Dat snap ik, maar dat is volgens mij de eerste keer dat ik dat zie staan. Normaliter staat er altijd een reden bij, aangezien je die volgens mij ook gewoon moet geven. Misschien is ie gewoon echt niet gekomen, zonder opgaaf van reden...

Voor wie de Martin Verkerk topics op het fok forum kent, daar staan een paar goede verklaringen voor de 'No Show' van Verkerk.

Martin is niet op komen dagen volgens menstennisforums. Ik ben er echter vrij zeker van dat hij gewoon zo snel bewoog dat hij voor niemand te volgen is.

Schande dat die wedstrijd begint terwijl de plaatselijke bar nog niet is gesloten.

Inderdaad een no show, waarschijnlijk vanwege de baanindeling. (baan 4)

Op baan 4 kon hij er ook nooit een show van maken. Shame on de toernooi-organisatie.

Als ik die Ram was zou ik me dit aantrekken en stoppen met tennis. Het is duidelijk dat er tegen hem geen van show te maken valt.

Undecided
Fok heeft al jaren schitterende Martin Verkerk topics. Ten tijde van zijn futurewinst afgelopen jaar heb ik me bescheurd om die mailwisselingen met die toernooidirecteur aldaar, die FOK op de hoogte hield van de uitslagen van Martin Undecided
Op het laatste moment wees iemand hem op een All You Can Eat-contest in de buurt, dan is de keuze natuurlijk snel gemaakt!
Finale Roland Garros...typisch Nederlands dit...
Ach kom nou Kooltje, dit is toch gewoon humor?
2e ronde:
Sijsling-Kumantsov 64 57 63

2e ronde:
Rus-Jovanovic 61 64
Zie dit staan bij de future in Gabon, ken jij hem?

Peter Lucassen (NED) d. John McGahon (IRL) 7-5 7-6(7)

Je zou toch futures in Gabon moeten spelen Confused
Je kunt daar lekker schrapen hoor, zo is Middelkoop eind vorig jaar ook richting top 200 gegaan.
Dat is waar ja, zeker als je kijkt wat daar allemaal meedoet. Maar goed, Gabon?! Vliegticket daarheen is duurder dan het totaal aan prijzengeld, en ik kan me niet voorstellen dat alles daar volgens het boekje verloopt...
Ik geloof dat Jappiesevic dat volgend jaar ook van plan was. Samen met wat vrienden door Afrika trekken op jacht naar een ATP punt.
Ad Wim Wrote:Zie dit staan bij de future in Gabon, ken jij hem?

Peter Lucassen (NED) d. John McGahon (IRL) 7-5 7-6(7)

Je zou toch futures in Gabon moeten spelen Confused

Tik heel verhaal in, loopt m'n laptop vast.... #-o
In Gabon:

2e ronde:
Lucassen- Capkevic(ATP 302) 62 76. Zeer verrassend imo.

Peter is 20 jaar en van de generatie Van der Duim, Sijsling en de Bakker. Haase was jaartje ouder. Peter was in de jeugd altijd 1 van de besten, zat vanaf zijn 12e in Jong Oranje en was Nederlands kampioen t/m 18. Peter probeert het al een paar jaar in de futures, maar blijft steken rond plek 900. Haalt af en toe kwartfinale maar niet meer dan dat en blijft dus achter bij zijn leeftijdsgenoten en dat was dus vroeger wel anders. Peter is niet al te groot en heeft weinig wapens. Moet het van zijn vastheid en loopvermogen hebben en daar zijn er gewoon teveel van in de wereld.

Antal van der Duim is weer nagenoeg fit na zijn enkelblessure. Gaat waarschijnlijk begin december weer de tour op. Sijsling is dus weer terug in de futures en doet veel ritme op en dat is prima. Haase verwacht begin januari terug te zijn, maar dit moet ik nog maar zien. De Bakker heeft goed jaar gehad, maar heeft dus Sluiter niet meer als coach. Ben benieuwd wie zijn nieuwe coach wordt, mentaal moet hij nog veel leren. Huta Galung is te klein voor het tafellaken en te groot voor het servet. Verwacht niet dat hij nog veel zal stijgen of structurele top 150 klant wordt. Middelkoop idem, is nog minder talentvol dan Huta. Verrassend goed jaar met paar mooie overwinningen, maar ook onbegrijpelijke verliezen. Beetje type Lucassen, weinig wapens. Verkerk zal wel weer op gravel gaan spelen in de zomer, maar hoe lang nog. Heeft tijdje hard gewerkt, maar schijnt weer in oude patronen te vervallen. Wessels hoor je ook weinig van, zal me niks verbazen als hij vandaag of morgen stopt. Maar hij kan ook zo ineens weer de spirit krijgen, zal afhangen van zijn fysiek.

Categorie hieronder heb je Van der Meer, Westerhof, Koning e.d. Laatsgenoemde heeft goed jaar achter de rug, maar heb niet het gevoel dat hij gaat doordrukken. Ik verwacht dat hij komend jaar veel punten gaat verliezen en weer terechtkomt rond de 400, daar waar hij imo thuishoort.

De jeugd van de laatste jaren valt heel erg tegen. Schoorel, Van Terheijden, Spong.....er komt helemaal niks van terecht. En zo heb je nog een blik vol jongens die tegen beter weten in internationaal gaan spelen. Uiteraard zijn er ook genoeg jongen die het gewoon leuk vinden en het avontuur opzoeken.

Het wachten is op Justin Eleveld. Hij is 16 jaar en onverslaanbaar in zijn eigen leeftijd nationaal. Vraag is of dit iets over hem zegt of over de anderen :wink: . Heb hem dit jaar veel zien spelen. Zeer intelligent, makkelijk bewegen en mooie groundstrokes. Hij mist alleen nog fysiek en vooral een service. Maar staat op z'n 16e al wel dik in de top 50 van Nederland en behoort imo al tot de beste 25/30. Internationaal speelt hij niet voluit, maar staat ook daar rond de 100 t/m 18. Volgend jaar of jaar erop Grand Slams en dan kijken waar het schip strandt.

Al met al ziet het er niet heel erg positieft uit. Benieuwd hoe Haase, Sijsling, De Bakker en van der Duim het gaan doen komend jaar.
Mooi stukje, hulde Smile
klasse tripp =D>
Kwartfinale Gabon:

Lucassen -King (Q) 6-7(5) 6-4 7-6(2). Volgens mij een persoonlijk record voor Peter. Halve finale tegen de Belg Folie(ATP 1164).
Krajicek- Arvidsson( WTA 64) 61 67 36. Krajicek had mp bij 61 54.
Sijsling-Moser 26 57
Dus die Lucassen is nu gewoon de laatste Nederlander die nog actief is? Jezus.
Ik vond het al opmerkelijk dat er uberhaupt zoveel actief waren deze week. En Sijsling kun je het niet aanrekenen na vorige week. Die gaat nu gewoon scuba diven in de Dominicaanse Republiek.
Kwartfinale Opole Challenger;

Rus-Sedenkova 62 63
Peter Lucassen heeft zich geplaatst voor de eindstrijd van de 15,000 dollar future in Libreville, Gabon. Het is voor het eerst in zijn loopbaan dat de 20-jarige Brabander een futurefinale weet te bereiken.
Lucassen kent een sterke week bij het toernooi op het continent Afrika, eerder was de ongeplaatste Nederlander te sterk voor topseed Capkovic(Slw, 304)(1). In de halve finale boekte hij een 6-7 6-1 6-3 overwinning op Alexandre Folie(Bel, 1164).
In de finale komt Lucassen uit tegen de als 2e geplaatste Raven Klaasen(Zaf, 413)(2). Klaasen wist onlangs nog te winnen van Nederlanders de Rijke en Oudshoorn
Lekker Peter =D>
Huzarenstukje!
Na wat afmeldingen is Verkerk nu toegelaten tot de challenger in Cancun. Ben benieuwd of ie daar wel komt opdagen.
nu moet ik toch even reageren op die post of analyse van die spelers. Sysling, vd Duim en Haase zijn echt van dezelfde leeftijd en Lucassen en de Bakker komen daar een jaar na. Ik was altijd leeftijdsgenoten en moest opboksen tegen deze talenten(meestal met weinig succes, behalve tegen de Bakker). Maar ik weet dat ze Sijsling qua slagen altijd meer potentie gaven.. maar ja, als de ene door een blessure net niet in de top 100 staat en sijsling naast die challenger winst eigenlijk nog niets gespresteerd heeft, verwacht ik er ook niet zoveel meer van. Maar ik hoop dat hij het gaat halen, evenals Antal, die volgens mij andere bezigheden naast het tennis ook wel belangrijk vindt. Lucassen wordt ook een moeilijk verhaal, ondanks hij in de jeugd vaak genoeg van Thiemo gewonnen heeft. Ik zie het nog niet zo rooskleurig in met de Nederlandse toekomst, maar ja, misschien is die Eleveld iets(ik ken hem niet goed).

en ja, misschien ga ik ook naar afrika volgend jaar om een punt ergens op te rapen :wink:
Jappiesevic Wrote:nu moet ik toch even reageren op die post of analyse van die spelers. Sysling, vd Duim en Haase zijn echt van dezelfde leeftijd en Lucassen en de Bakker komen daar een jaar na.

Ik heb het er een beetje krom neergezet, maar ik bedoelde dat Haase jaartje ouder is dan Lucassen. Peter werd Nederlands kampioen in 2006, maar vanaf die tijd werd eigenlijk het kwartet De Bakker, Van der Duim, Sijsling en Haase bekender. Lucassen is gewoon achtergebleven in de anonimiteit. Die vier namen speelden/trainden ook veel samen en kwamen bij elkaar in Jong Oranje. Dat bedoelde ik met generatie, een nieuwe generatie tennissers voor de buitenwereld. Lucassen werd nooit genoemd. Ad Wim gaf al aan dat hij hem helemaal niet kende bijvoorbeeld, dat zegt genoeg.
Rus naar finale in Opole.

Rus- Tereza Hladikova(Tsj, 221)(5) 7-6(2) 6-3.
Quote:Peter Lucassen moet nog wachten op zijn eerste futureoverwinning. Lucassen speelde een sterk toernooi bij de $15K future in Gabon, maar kon de finale niet winnen.
De 20-jarige Lucassen, die een druk schema kende met naast zijn enkelpartij van gisteren ook twee dubbelpartijen, moest in de finale zijn meerdere erkennen in de als 2e geplaatste Raven Klaasen(Zaf, 413). Klaasen schreef het toernooi met 2-6 6-7 op zijn naam.
Dankzij dit resultaat, het beste uit de loopbaan van Lucassen, verdient hij 12 punten voor de wereldranglijst. Hij zal daardoor stijgen van zijn 831ste plek van nu naar een notering rond plek 675.
Volgende week wordt er opnieuw een future gespeeld in Gabon waaraan onze landgenoot deelneemt.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41