FTM Forum

Full Version: Filmpies!
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Treesong Wrote:De 'lijn' van de kleermaker was mijn favoriet, met name omdat daar nog wat humor in zit. (Wist je dat die Chinezen ontzettend goed kunnen koken? cry ). Bevat ook het mooiste moment van de film (ironisch genoeg met Scarlett Johanson Confused ) . Die twee jongens lijn kon me niet boeien, aangezien het domme eikels waren en je de afloop van mijlenver zag aankomen. Dat kleine jochie, tja, best schrijnend, maar het thema "kleine jochies in de shit" is eerder en beter gedaan in Los Olvidados/Pixote/City of God/Salaam Bombay etc. etc.
Geldloper was ook wel interessant, maar te verwarrend verteld... De verhaallijn van die vuilnismannen had ik halverwege wel gezien en werd sindsdien gebruikt als plaspauze/bierhaalmoment :razz:
De scène bij de verlaten benzinepomp vond ik anders wel mooi.

Overigens wordt in Le Conseguenze dell'Amore natuurlijk nog veel meer contant geld geteld Wink
Mist Wrote:De scène bij de verlaten benzinepomp vond ik anders wel mooi.

Wat was dat ook alweer? Dat ze allebei in zo'n put zitten? Met die trucks? Of was ik toen bier halen? :waf:
Ja dat je eerst alleen de pomp ziet, dan helemaal rechts de oudere man onder een putdeksel vandaan komt en later de ander. Waren ze ff aan het checken of die oude ondergrondse tanks een mooie dumpplek vormen :o
Mist Wrote:Ja dat je eerst alleen de pomp ziet, dan helemaal rechts de oudere man onder een putdeksel vandaan komt en later de ander. Waren ze ff aan het checken of die oude ondergrondse tanks een mooie dumpplek vormen :o

Precies, daar moest ik ook wel erg om lachen... die scene met die trucks was ook nog wel bizar, maar daarna geloofde ik het wel
Was nog vergeten te melden dat ik vorige week zaterdag Slumdog Millionaire heb mogen aanschouwen. Kleurrijke film met genoeg snelheid, mooie tijdsprongen en genoeg spanning, sensatie, humor en romantiek, zonder klef of te onrealistisch te worden. Ik heb lang niet alle films gezien die genomineerd waren voor De Oscard, maar ik kan me hier wel in vinden.

En dan naar de Oscars: weinig verrassingen, afgezien van de slechts 3 bij-oscars voor TCCOBB, al was die wellicht ook al wat overbedeeld met nominaties. Leuk voor Kate, leuk voor Sean, leuk voor Penelope en leuk voor Heath, sneu voor Brangelina en wederom (2/15, waarvan de laatste in 1983!!!) voor Meryl.
De dag dat Angelina Jolie een Oscar krijgt voor een filmrol vergaat al mijn geloof in de filmindustrie Dead


Verder alles bijzonder terecht. Zowaar eens een keer. Morgen naar the Wrestler Hakkuh
Dugarry Wrote:Gekocht?

Laatst "The Rise of the Footsoldier" gezien, vrij tot erg goed!

Deze heb ik gisteren pas gezien op mijn nieuwe BR speler.

Behoorlijk gewelddadige UK film. Soms vond ik het geweld een beetje overbodig, maar de film stak voor de rest redelijk goed in elkaar.
Net de nieuwste Bondfilm gezien :roll:

Het had net zo goed De avonturen van Joop Sloop kunnen heten want met James Bond heeft het allemaal bar weinig meer te maken. Het was een OK actiefilm en Craig doet het prima, maar:

a) Bond die geen sex heeft met de Bondgirl. Dat kan dus niet hè [-X
b) Dat er geen Q meer inzit alla, maar niet één gadget... ééntje mag toch wel? :cry:
c) Vroeger had je nog echte Bondschurken. Van die megalomane psychopaten met een veelal zwijgende rechterhand die Bond pas na een half uur knokken klein kreeg. Van die gasten die een kruisraket stalen en daarmee half Amerika wilden opblazen of zo. Wat hebben we nu? Een of andere Franse dwerg die een beetje eng lacht, maar eigenlijk gewoon een marionet is van een Bilderberg-achtige organisatie die een watermonopolie nastreeft. Of zo. Dikke vette geeuw. Xtragaap4de
d) Hij drinkt één cocktail. 1. Nur einer. En dan ook nog zo geforceerd. :|
e) En dan heb ik het nog niet eens over de gaten in het plot en dat hoeft ook niet want het is een Bondfilm. Maar waarom moet het er toch zo'n flauwekul subplot in over een of andere Zuid-Amerikaanse bananengeneraal om het karakter van de Bondgirl diepgang te geven? Hallooooo! Een Bondgirl moet geen diepgang hebben. Die moet in d'r bikini uit zee komen lopen en een beetje mooi wezen. En dan ook nog een achterlijke naam hebben. Verder zie a) :wink:

Al met al... jammer. Nu maar hopen dat ze in de volgende film weer een rare gek doen, want zo is er geen lol meer aan Dead
Afg. week Body of Lies gezien, redelijk goede film.

Pas ook Defiance gezien, met die bondacteur, ook wel aardig en vermakelijk!

The International vond ik tegenvallen, Taken was ook wel aardig, wel wat overdreven veel actie voor 1 persoon, maar goed, dat moet je dan maar op de koop toenemen. Nu met die film van Tom en Carice bezig.

Wacht met smart op die oorlogsfilm van pit en Co.
Zaterdag naar de voorpremière van Brüno geweest. Laat ik dit zeggen: als je vond dat Borat al te ver ging, kun je deze beter niet zien cry
Moet ik dit lezen als ene tip om wel te gaan, of was het zo erg dat er geen hol aan was?
Als je kon lachen om Borat vind je deze ook leuk. Ik heb bijna 90 minuten lang hardop gelachen en dat gebeurt niet vaak...
:Big Grin

Dan ga ik hem ook zeker zien vrees ik.
Vorige week The Taking of Pelham 123 gekeken hier in New York. De film is geregisseerd door Tony Scott, maker van onder meer Top Gun, Enemy of the State en Man on Fire. Het verhaal gaat over de strijd tussen de niets en niemand ontziende Ryder (John Travolta), die een subway kaapt en de metro-employee Walter Garber (Denzel Washington) sommeert als negotiator op te treden.

Interessante film, zeker omdat het voor mij veel herkenbare plaatjes opleverde uit het New Yorkse openbaar vervoersleven. Vooral de rol van Travolta als ik-heb-schijt-aan-jou-karakter was boeiend, maar een topper - nee. 3-3,5*. Eén ander heeft voor mij te maken met de camerastandpunten die de eerste twintig minuten over het scherm dansen, daar moest ik aan wennen. De film is overigens een remake van de film uit 1974, waarin destijds acteurs meespeelden als Walter Matthau, Robert Shaw, Jerry Stiller en Martin Balsam. Nu heb ik die film niet gezien, dus kan ik niet beoordelen in welke mate de remake beter of slechter is.

Houd verder de volgende films in de gaten, wanneer ze in Nederland uitkomen: Public Enemies (Johnny Depp), Sutter Island (Leonardo DiCaprio), A Perfect Getaway en Armored. Vooral Sutter Island en Armored staan bij mij hoog genoteerd, trailers beloven veel goeds.
beetje afgezaagd onderwerp. die washington is toch ook negotiator in de film negotiator? :|

ben sowieso niet zo'n denzel fan, maar de film lijkt me wel leuk genoeg vanwege travolta en de plaatjes van new york.
Bakke Wrote:De film is overigens een remake van de film uit 1974, waarin destijds acteurs meespeelden als Walter Matthau, Robert Shaw, Jerry Stiller en Martin Balsam. Nu heb ik die film niet gezien, dus kan ik niet beoordelen in welke mate de remake beter of slechter is.

Die heb ik op DVD, dus je moogt hem wel eens lenen :wink:

Origineel is ijzersterk trouwens. Goed, snel gemonteerd. Puik acteerwerk. Gewoon een lekkere, ouderwetse nagelbijter :eeeek:

De spanning kwam in die versie vooral door het feit dat de opperboef binnen één uur een paar miljoen wil, of anders... een deadline die nogal onhaalbaar blijkt in het NYC van 1975
Treesong Wrote:
Bakke Wrote:De film is overigens een remake van de film uit 1974, waarin destijds acteurs meespeelden als Walter Matthau, Robert Shaw, Jerry Stiller en Martin Balsam. Nu heb ik die film niet gezien, dus kan ik niet beoordelen in welke mate de remake beter of slechter is.

Die heb ik op DVD, dus je moogt hem wel eens lenen :wink:

Origineel is ijzersterk trouwens. Goed, snel gemonteerd. Puik acteerwerk. Gewoon een lekkere, ouderwetse nagelbijter :eeeek:

De spanning kwam in die versie vooral door het feit dat de opperboef binnen één uur een paar miljoen wil, of anders... een deadline die nogal onhaalbaar blijkt in het NYC van 1975

en dat lijkt weer op die hard III (of andersom).
De bad guys in de oude Taking of Pelham heten ook Mr. Blue, Grey, Brown etc. Dat heeft Tarantino weer gejat voor Reservoir Dogs. Tja.
Treesong Wrote:De spanning kwam in die versie vooral door het feit dat de opperboef binnen één uur een paar miljoen wil, of anders... een deadline die nogal onhaalbaar blijkt in het NYC van 1975

De huidige versie is een zelfde laken een pak. Travolta zegt in niet mis te verstane woorden (waarbij het 'fuck!' gemiddelde soms op één lijn zit met The Big Lebowski Smile) iedere minuut na het gegeven uur een gijzelaar te doden, als zijn eisen niet ingewilligd worden. En Denzel, arme Denzel, weet maar niet hoe hij het goed moet doen. Waarmee hij zijn menselijke kant toont en juist weer wat krediet wint bij Ryder. En nu zeg ik niets meer :-$.

waf, geen Denzel-fan? Ik heb acht films waarin hij meespeelde, waarvan ik zijn rollen in Philadelphia, The Bone Collector, Remember the Titans en John Q toch zeer waardeer. Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik hem tegen vond vallen in American Gangster en Fallen, maar goed: overall vind ik het toch een boeiend acteur.
Bakke Wrote:waf, geen Denzel-fan? Ik heb acht films waarin hij meespeelde, waarvan ik zijn rollen in Philadelphia, The Bone Collector, Remember the Titans en John Q toch zeer waardeer. Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik hem tegen vond vallen in American Gangster en Fallen, maar goed: overall vind ik het toch een boeiend acteur.

ik vind hem saai. vlak. niet inspirerend.

maar ja, smaken verschillen.
http://blog.vodkaster.com/2009/06/25/the...-time-map/

Lijstjes, lijstjes....wat moet je ermee?
Krijg vanavond Death race en nog een vrij nieuwe film, benk de naam ff van vergeten.
Er is maar 1 Death Race!

[Image: dr2000-poster.jpg]
Hee, die kledingtrend heeft hij redelijk doorgezet tot het eind, als we de berichten mogen geloven...
:Big Grin
Gerben Zonderland Wrote:Hee, die kledingtrend heeft hij redelijk doorgezet tot het eind, als we de berichten mogen geloven...

30 juni 2009 wordt een dag die ik niet snel zal vergeten! Voor het eerst in al die forum-jaren is er zowaar een glimlach op mijn gezicht verschenen na het lezen van een bericht van Gerben Zonderland. De eerlijkheid gebied te zeggen dat ik wel 3 keer gekeken heb of het echt Zonderland was die dit bericht plaatste.

Op een dag zowel vrede met Bredanaar als gelachen om Zonderland............het moet niet gekker worden.
Treesong Wrote:
Bakke Wrote:De film is overigens een remake van de film uit 1974, waarin destijds acteurs meespeelden als Walter Matthau, Robert Shaw, Jerry Stiller en Martin Balsam. Nu heb ik die film niet gezien, dus kan ik niet beoordelen in welke mate de remake beter of slechter is.

Die heb ik op DVD, dus je moogt hem wel eens lenen :wink:

Origineel is ijzersterk trouwens. Goed, snel gemonteerd. Puik acteerwerk. Gewoon een lekkere, ouderwetse nagelbijter :eeeek:

De spanning kwam in die versie vooral door het feit dat de opperboef binnen één uur een paar miljoen wil, of anders... een deadline die nogal onhaalbaar blijkt in het NYC van 1975

Te downloaden van rapidshare:
/246294295/zeuthrqxwndl.part1.rar
/246340357/zeuthrqxwndl.part2.rar
/246372027/zeuthrqxwndl.part3.rar
/246407149/zeuthrqxwndl.part4.rar
/246430309/zeuthrqxwndl.part5.rar
/246449612/zeuthrqxwndl.part6.rar

alle links voorafgegaan door:
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://rapidshare.com/files">http://rapidshare.com/files</a><!-- m -->

Illegaal natuurlijk, dus als het hier problemen geeft haal ik ze wel weer weg. Of Mac.
Gisteren The Hangover gezien, ga dat zien! Ik ben niet zo van de komedies, en zeker niet Amerikaanse, maar deze is hilarisch en zit ook gewoon erg goed in elkaar.
'Chi Bi', ofterwel 'Red Cliff', is een Chinese oorlogsfilm die geregisseerd wordt door John Woo.

Quote:In het begin van de derde eeuw wordt het land van Wu binnengedrongen door de militaire leider Cao Cao en zijn soldaten. De leider van het land Wu, Sun Quan, vraagt om hulp bij zijn grote rivaal: de militaire leider Liu Bei. Ondanks dat Sun Quan nu tegenstand kan bieden met zowel zijn leger als het leger van Liu Bei zijn ze nog steeds in de minderheid en lijken ze kansloos. Alhoewel, een strategist van Sun Quan's leger lijkt de oplossing te hebben gevonden. Hij beweert dat Cao Cao's leger geen tegenstand kan bieden over het water en dit geeft Sun Quan's leger toch een kans als ze deze zwakke plek goed weten uit te buiten.

Het was een lange zit, maar zeker de moeite waard om deze film te bekijken. Sommige scenes zijn wat langdradig, maar het meerendeel is onwijs cool!

Zeker een aanrader dus!
Ad Wim Wrote:Gisteren The Hangover gezien, ga dat zien! Ik ben niet zo van de komedies, en zeker niet Amerikaanse, maar deze is hilarisch en zit ook gewoon erg goed in elkaar.

The Hangover: Inderdaad. Van begin tot eind heb je geen idee wat er is gebeurt en dat maakt je nieuwsgierig en knap dat de filmmakers dat voor elkaar hebben gekregen.

Transformers 2: Rise of the fallen was ook briljant ( af en toe de humor beetje flauw). Geweldige actie en mooi gemaakt

Harry Potter: Minste van alle delen. Er zat geen vaart in de film en ik miste de samenhang. Daarnaast zaten er scènes tussen die geen toegevoegde waarde hadden. Het leek alsof alle scènes zo van de hak op de tak aan elkaar gemonteerd waren. Heel irritant om naar te kijken.

Knowing: Leuk idee, maar waardeloos uitgewerkt.

Ice Age 3: Leuke humor en leuk verhaal.