FTM Forum

Full Version: Australian open 2009
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Ach, die gasten in de top-3 doen het allemaal in de broek voor Murray in topvorm, dat blijkt wel uit al deze uitspraken heel de tijd. Ik mag Djokovic graag, maar het zou hem sieren als hij zich weer eens puur op zijn eigen tennis ging concentreren in plaats van deze randzaken.
Zelfde geldt voor Federer. Murray kan er toch niets aan doen dat hij door iedereen als favoriet wordt aangewezen?

Ik zeg het niet graag, maar thumbs up voor Nadal, die is de meest wijze van het stel.
Nadal is het ook nog niet zo expliciet gevraagd...

Maar ik vind het ook jammer van Djoko hoor, maar hij heeft op zich wel gelijk natuurlijk. Het is wel gewoon een hype, die Murray. Voorlopig heeft hij nog geen GS gewonnen en is slechts 1x ver gekomen. De top 3 heeft laten zien keer op keer diep te komen.
Absoluut waar, maar uitspraken doen over anderen is nergens voor nodig. Van Djoko verwacht ik dit soort uitspraken nog wel, maar dat Federer zich zo laat kennen viel me nog meer tegen. Ik schat Nadal echt wel wijzer in.

En de gehele top-3 legde het natuurlijk af tegen Murray eind vorig jaar, dus die hype wordt wel ergens door gevoed.
Interview met Nadal:

Q. With Roger and Novak winning well, was it important for you also to send a message to them?

RAFAEL NADAL: That's think too much, no? I am no thinking nothing about this, no? I just think about try to play well myself. Well, Roger and Novak and Murray, they are far. They are far in the draw, no? I just can play with them in semifinals or finals, no? I have to think about next match right now.
Tomic pakt de eerste set, hij speelt echt goed hoor =D>
Wat loopt die Muller mat te spelen joh! Tomic speelt aardig, maar Muller kan toch stukken beter mag ik hopen...
TOMICCCCCCCCCCCCCCCCCCCCC

En wat betreft Murray: wanneer is Djoko ver gekomen bij GS'ses behalve vorig jaar AOpen?

edit: 2e ronde Wimbledon en nog 2x SF. Dat valt me nog mee.
US open SF 2008
RG SF 2008
AO W 2008
US open F 2007
Wimbledon SF 2007
RG SF 2007
Ik heb nu geen beeld, maar het lijkt me toch wel geweldig om bij deze wedstrijd aanwezig te zijn.

Dit gaat vast en zeker een 5e set worden met bloed, zweet en tranen :8:
Hop, de break, nu is het mooi geweest.

Zie ik nou goed dat Soderling 6-3 5-1 voor stond?! ](*,)
Ik ben er zo vandoor ovor een mooie dag Volendam :-({|=
Ad Wim Wrote:Hop, de break, nu is het mooi geweest.

Zie ik nou goed dat Soderling 6-3 5-1 voor stond?! ](*,)

Dat zie je zeker goed, en dat is precies de reden waarom je Soderling nooit moet nemen op een GS
Ad Wim Wrote:Hop, de break, nu is het mooi geweest.

Zie ik nou goed dat Soderling 6-3 5-1 voor stond?! ](*,)

klopt...
slaat helemaal nergens op deze dag
Elikian Wrote:TOMICCCCCCCCCCCCCCCCCCCCC

En wat betreft Murray: wanneer is Djoko ver gekomen bij GS'ses behalve vorig jaar AOpen?

edit: 2e ronde Wimbledon en nog 2x SF. Dat valt me nog mee.
Djoko komt elke GS de afgelopen twee jaar minimaal halve finale, muv Wimbledon vorig jaar. Dat zijn cijfers waar Murray voorlopig alleen maar van kan dromen.
Kijk, dit is het Muller, hou dit vast!
mindlight Wrote:
Ad Wim Wrote:Hop, de break, nu is het mooi geweest.

Zie ik nou goed dat Soderling 6-3 5-1 voor stond?! ](*,)

Dat zie je zeker goed, en dat is precies de reden waarom je Soderling nooit moet nemen op een GS
Het is een idiote dag, maar gelukkig nog niet dramatisch. Dat wordt ie wel als Muller hier verliest...
Veel plezier in Volendam, lekker paling eten.
2vd3 bp's weggewerkt
3bp's weggewerkt met 3 aces.. :o
3e set voor Muller, ziet er goed uit. Tomic haalt zijn niveau van de 1e set maar zelden en Muller is wakker geworden na de 1e set.
Het was acht jaar geleden dat Jelena Dokic voor het laatst in de Rod Laver Arena stond, en in de eerste ronde verloor van Lindsay Davenport. De nog altijd pas 25-jarige Australische leefde jarenlang onder het juk van haar omstreden vader, die zich overal waar hij kwam leek te misdragen. Slaande ruzies, verbale scheldkannonades, het vernielen van mobiele telefoons van journalisten, Damir Dokic terroriseerde de tennistour met zijn buitensporige gedrag. Het weerhield Jelena ervan het beste uit haar carrière te halen. Zo’n drie jaar lang kampte ze met een zware depressie, nadat ze zichzelf gedwongen had al het contact met haar vader te verbreken. Uiteindelijk raakte Dokic geïsoleerd en ging ze mentaal kapot.

Als net 17-jarig meisje bereikte ze al de halve finales op Wimbledon en twee jaar later was ze de nummer vier van de wereld. Maar nu dreigde de loopbaan van Dokic als een nachtkaars uit te gaan. Ze werd veel te zwaar voor een topsporter en haar lange afwezigheid van de tour betekende dat ze alle feeling met de sport kwijt was geraakt. Toch besloot ze eind 2007 het nog één keer te proberen. Niet voor het geld of de ranking, maar gewoon omdat ze zoveel van tennissen houdt. Dokic’stem sloeg over en ze brak in tranen uit, toen ze op maandag haar verhaal deed op de persconferentie, na afloop van haar gewonnen eerste rondepartij tegen Tamira Paszek. “Het is echt een wonder voor me dat ik hier nu ben. Wat ik allemaal heb meegemaakt, het maakt de overwinning zo bijzonder. Ik ben naar de hel geweest en weer terug gekomen. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die begrijpen hoeveel dit voor me betekent.”

Nadat Dokic vanavond opnieuw voor een zinderende stunt had gezorgd door te winnen van de als 17e geplaatste Anna Chakvetadze, kwamen er opnieuw tranen. Vooruitdenken naar haar derde rondeduel tegen nummer twaalf Caroline Wozniacki, wilde de huidige nummer 187 van de wereld dan ook niet. “Dat kan me nu echt niets schelen,” vertelde ze in het interview op de baan. Het publiek reageerde met een staande ovatie.

Om af te sluiten hier nog twee pagina’s rechtstreeks uit het boek der bizarre gebeurtenissen:

Bij de wedstrijd tussen Roger Federer en Evgeny Korolev liet de Zwitser weer regelmatig briljant tennis zien. Na een spectaculair punt werd het publiek wild van enthousiasme. Korolev stond alweer snel klaar om te serveren, maar ook de scheidsrechter was blijkbaar onder de indruk van wat hij zojuist zag. Hij riep door de microfoon richting Korolev: “Wacht even, we zijn allemaal nog verbaasd.” :lol: Notworthy

Maar het kan nog gekker. Terwijl de partij tussen Dokic en Chakvetadze aan de gang was, werd ik bevangen door de vermoeidheid. Ik wenste niets liever dan een sterke bak koffie, om weer wat energie te krijgen voor de late avonduurtjes. Maar ja, de partij verlaten was geen optie. Ondertussen zaten de mensen op de rij voor mij wel te genieten van een lekker bakkie. Ik kon de gedachte aan de broodnodige caffeïne niet uit mijn hoofd krijgen, tot de onbekende dame voor mij zich plots omdraait en zegt: “Do you want a free coffee?” Met stomheid geslagen neem ik het bekertje in ontvangst. De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Vraag dat maar aan Jelena Dokic.
Is die pas 25?? :|
zvonareva vandaag trouwens met 6-0 6-0 gewonnen =D>
Wat is ze goed he!
kun je wel zeggen.

ben benieuwd wat ze dit jaar gaat presteren.

ik verwacht een GS finale.
Ik verwacht er 4 Smile

edit: nou ja, verwacht; hoop!
eli, ik weet genoeg :8:
Wacht maar tot ze tegen Cibulkova moet. =; :wink:

En Dokic gaat ook lekker. Al gaat die er uiteraard af tegen Wozniacki!

Ik was er trouwens heilig van overtuigd dat Anastasia Pavlyuchenkova de Aus. Open ging winnen, dus ik heb daar maar 1 euro op ingezet bij Unibet (notering: 500). Helaas verprutste ze in de beslissende set een 4-0 voorsprong tegen Garbin. Maar goed, dan wint ze dit jaar vast een andere GS. :wink:
Wel grappig trouwens dat ik vorige week als enige Nalbi had, en dat nu iedereen hem heeft :razz:
Wel echt schandalig trouwens; zo goed kunnen tennissen en dan van fucking Lu verliezen #-o

Maar goed, laat maar weer zien hoe goed die echte toppers zijn, GS na GS presteren.
Ad Wim Wrote:Wel grappig trouwens dat ik vorige week als enige Nalbi had, en dat nu iedereen hem heeft :razz:
Wel echt schandalig trouwens; zo goed kunnen tennissen en dan van fucking Lu verliezen #-o

Maar goed, laat maar weer zien hoe goed die echte toppers zijn, GS na GS presteren.

Als je echt goed was, had je hem deze week dan weer niet genomen :wink:
Haggie Wrote:
Ad Wim Wrote:Wel grappig trouwens dat ik vorige week als enige Nalbi had, en dat nu iedereen hem heeft :razz:
Wel echt schandalig trouwens; zo goed kunnen tennissen en dan van fucking Lu verliezen #-o

Maar goed, laat maar weer zien hoe goed die echte toppers zijn, GS na GS presteren.

Als je echt goed was, had je hem deze week dan weer niet genomen :wink:

Niet iedereen Ad :8: ....en thx Haggie :Big Grin