FTM Forum

Full Version: Australian open 2009
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Jaa was fantastisch. Morgen kom ik even uitgebreid terug op alle verhalen in de diverse topics. Heb 't forum goed kunnen volgen via het internet op mijn mobiel, hoogtepunt was gonzo-gasquet uiteraard. heerlijke winnaar uiteindelijk.

Ik zie Cilic zo de TB nog wel winnen, hopelijk laten ze dat nog even zien zo op ES.
Chiel-Montagne Wrote:
centre court Wrote:Ik ben net terug van wintersport, verheug ik me op cilic-potro zenden ze die lelijke damespot uit. Grr. Zeer belangrijk dat Cilic wint!!

Je kunt 'm ook hier volgen (tip van Ad): http://www.atdhe.net/index.html

tnx man!
30-30 op 6-5*! Kom op Marinnn! nog 2!
SP ineens! Cilic staat lekker te spelen joh!
Cilic pakt hem met 7-5
En een DF van Del Potro. Zonde.
32% eerste service in van Cilic en nog de set winnen....
OMG Del Potro slaat een dubbele fout op SP tegen! Lekker Marin! Ik ga pitten. Zal relaxed zijn als er nog iemand een wedstrijdverslag blijft typen zodat ik morgen op m'n gemak en vol spanning de rest van de wedstrijd kan ''volgen''. Hopelijk Cilic als winnaar!
Prima. :wink:

Cilic pakt de eerste game van de tweede set door een 0-30 weg te poetsen. Del Potro heeft vervolgens minder moeite om z'n service te houden: 1-1.
Eenvoudige servicegame voor Cilic (op love), die een aantal opslagen produceert waar de Argentijn niet of nauwelijks bijkomt: 2-1. Goed voorbeeld doet vaak goed volgen. Dat is ditmaal ook het geval. Hoewel het Del Potro wel veel moeite kost, mede door heel wat 'unforced errors', zoals men dat zo mooi noemt. Hij komt met 40-15 voor en lijkt eenvoudig op gamewinst af te stevenen, om vervolgens drie punten op rij te verliezen, waardoor Cilic 'n breakpoint krijgt. Deze poets DP weg, om daarna - na 'n aantal keer deuce - de game naar zich toe te trekken: 2-2.
Een herhaling van zetten. Cilic dendert weer vrolijk door z'n servicegame heen (hij pakt 'm wederom op love), terwijl Del Potro zich al slingerend door z'n eigen opslagbeurt beweegt. Wel weer met succes: 3-3.

Inmiddels zijn de fanclubs van respectievelijk Cilic en Del Potro ook in het stadion aangekomen, zo te horen.
En Bartoli is wel echt beter dan Jankovic ... maar ja, eigen serve houden blijft lastig bij die vrouwen. Ze gaat nu voor de pot serveren. Gaat dat lukken, dan ga ik pitten Wink
Niets is zo veranderlijk en wispelturig als 'n tennisser. Waar Cilic eerder z'n opslagbeurten eenvoudig hield, is het ditmaal werken geblazen. De Kroaat komt al snel 0-30 achter. Heeft daarna geluk dat Del Potro een makkelijke passeerbal aan het net uitslaat, waardoor het 15-30 wordt (met heel wat Spaans gescheld tot gevolg). Maar het mag niet baten voor Marin, want vervolgens schakelt de Argentijnse nummer één een tandje bij en pakt de break: 3-4.
mooi verslag Chiel. Na de nederlaag van Jankovic ga ik mijn bed opzoeken. Veel plezier nog!
Elikian Wrote:mooi verslag Chiel. Na de nederlaag van Jankovic ga ik mijn bed opzoeken. Veel plezier nog!

Bedankt, Eli. Truste!

De opslag van Juan Martin blijft ook in de achtste game van de tweede set haperen. Cilic krijgt één breakpoint, maar weet deze niet te verzilveren. Wederom met hangen en wurgen sleept Del Potro dan ook z'n eigen servicegame eruit: 5-3.
Nou, breaken nu maar Cilic

Thnx Chiel, heb even mooi bij kunnen lezen hier.
Om deze set eventueel nog om te kunnen draaien, moet onze Kroatische vrind in ieder geval z'n eigen opslagbeurt behouden. Dat lukt: 5-4.
Ah, mooi. Gezelschap. :wink:
Uitgerekend in de game waarin Del Potro serveert voor de set beleeft hij z'n makkelijkste servicegame van het tweede bedrijf: via een lovegame slaat hij zich eenvoudig naar winst in de tweede set. 6-4.
Zo, tijd om ook even 'n drinkpauze te pakken. :wink:
Tsja, hoe is het spelbeeld geweest in de eerste 2 sets, is er een betere speler aan te wijzen in de partij?
mindlight Wrote:Tsja, hoe is het spelbeeld geweest in de eerste 2 sets, is er een betere speler aan te wijzen in de partij?

Oei, dat vind ik erg lastig. Vond Del Potro in de eerste set sterker, terwijl Cilic in de tweede (vooral in het begin) de betere was. Vind ze aardig aan elkaar gewaagd.
Ahh mooi, nou dan moet Cilic deze maar weer winnen Wink
Ik ben nog niet al te brak, dus een uurtje hou ik het nog zeker vol.
Heb wel het idee dat Del Potro er steeds beter inkomt. Bezorgt Cilic nu ook weer een lastige servicegame, hoewel de Kroaat hem wel weet te winnen: 1-0.
Ja die paar games die ik tot nu toe gezien heb vind ik JMDP veruit de betere helaas Sad
mindlight Wrote:Ahh mooi, nou dan moet Cilic deze maar weer winnen Wink
Ik ben nog niet al te brak, dus een uurtje hou ik het nog zeker vol.

Haha, net terug van het uitgaan dan? :wink:

Juan Martin leek af te stevenen op 'n eenvoudige opslagbeurt - de love game hing weer in de lucht -, maar krijgt toch in extremis nog enkele punten om de oren. Gelukkig voor Del Potro blijft het echter bij twee punten, waardoor hij uiteindelijk dus toch z'n service behoudt: 1-1. :wink:
En daar is de 2-1 voor Cilic, mede dankzij een mooie bal precies in het uiterste uiteinde van de hoek van de baan. Dit zou nog wel eens 'n lange zit kunnen worden. :Big Grin
Chiel-Montagne Wrote:
mindlight Wrote:Ahh mooi, nou dan moet Cilic deze maar weer winnen Wink
Ik ben nog niet al te brak, dus een uurtje hou ik het nog zeker vol.

Haha, net terug van het uitgaan dan? :wink:

Juan Martin leek af te stevenen op 'n eenvoudige opslagbeurt - de love game hing weer in de lucht -, maar krijgt toch in extremis nog enkele punten om de oren. Gelukkig voor Del Potro blijft het echter bij twee punten, waardoor hij uiteindelijk dus toch z'n service behoudt: 1-1. :wink:

Nee avondje Excelsior en daarna zitten bieren met wat vrienden. Maar begin redelijk in een AO ritme te komen, dus dit mag nog wel even duren Wink
Het is niet normaal hoeveel risico JMDP op die 2e service neemt steeds :eeeek:
Maar hij werkt er wel al een paar breakpoints mee weg Smile