FTM Forum

Full Version: Peloton een goed online wielerspel
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Box Brother Wrote:Verdomme... ik ging vol voor de Tour de Suisse met 3 kanshebbers... is er door die bug etc. iets fout gegaan met mijn opstelling, iedereen heeft nu op 70% gereden ipv op 85% ... anders had ik waarschijnlijk Geno zijn renners gepakt... nu moet ik weer achter de feiten aan gaan fietsen....

Zulke goede rijders zijn het niet hoor. Ik laat ze de ronde van Zwitserland vooral rijden voor die 1e etappe die al is geweest. Het zijn rijders met 4 op flat, maar voor de rest weinig soeps. En 1 van de 3 heeft al op 100% gereden, dus kansen genoeg om ze in te halen.
Quote:Bari Bogemans (age 18) healthy and 95% fit.
Earning $2,977 per week.
Value: $266,699
Flat: 3 Downhill: 2
Hill: 2 Sprint: 3
Mountain: 3 Time trial: 3

Coran De Blauw (age 24) healthy and 95% fit.
Earning $5,000 per week.
Value: $350,585
Flat: 3 Downhill: 0
Hill: 4 Sprint: 1
Mountain: 3 Time trial: 2

De jongens die het moeten gaan doen.... zijn 8e en 9e geworden op 70% inzet.....
Lekker rennertje zeg die Bogemans. Alleen z'n Br en St zullen wel niet zo heel erg hoog zijn? Toppertje in wording i.i.g.!!
Secondary skills
Steering: 3 Bravery: 8
Experience: 1 Leadership: 1

Niet echt denderend dus maar hij rijd erg veel races om zijn experience omhoog te krijgen.... denk dat ik zo'n 2 miljoen voor Bogemans nu zou kunnen krijgen maar is voor mijzelf ook een topper in wording Big Grin
Bogemans naar flat 4 Hakkuh
Kooltje, knap hoe je Nieuwborg de Dauphiné én de Ronde van Zwitserland laat winnen =D>


10 van mijn 12 renners zijn 0.2 in flat skill gestegen, maar geen hele pop-ups, maar ik had er vorige week dan ook 4. Helaas stijgen Peigneur en de Bock gemiddeld 0.12 per week. Peigneur is dan al wel 27, maar hij en de Bock zullen wel zeer slechte future abilities hebben.

Volgende week mag ik zeer waarschijnlijk mijn eerste skill 5 verwelkomen. Massaut staat op 4.8 en stijgt al 6 weken met 0.2, dus dat verwacht ik voor de komende week ook weer. Peigneur staat op 4.7, dus die haalt dat net niet voor de Tour en de Bock staat op 4.7-4.9 dus die kan ook het volgende weekend de 5 halen.
6 * 0,2 = 1,2 :-k
Box Brother Wrote:6 * 0,2 = 1,2 :-k

Wat is er onduidelijk? Ik zeg nergens 6*0.2 alleen dat Massaut 6 weken achter elkaar met 0.2 stijgt. Dus dat zal hij de komende week ook wel doen, zodat hij van 4.8 naar 5.0 gaat.
Genomico Wrote:
Box Brother Wrote:6 * 0,2 = 1,2 :-k

Wat is er onduidelijk? Ik zeg nergens 6*0.2 alleen dat Massaut 6 weken achter elkaar met 0.2 stijgt. Dus dat zal hij de komende week ook wel doen, zodat hij van 4.8 naar 5.0 gaat.

Ik zal dit wel verkeerd begrijpen, als iemand 1,2 stijgt moet hij toch al een level gestegen zijn of bedoel jij dat hij 6x 0,2 gestegen is maar dat het in het ongewisse is of dat 1,2 in flat is of dat hij bv. 0,4 gestegen in zowel flat/experience/leadership ?
Box Brother Wrote:
Genomico Wrote:
Box Brother Wrote:6 * 0,2 = 1,2 :-k

Wat is er onduidelijk? Ik zeg nergens 6*0.2 alleen dat Massaut 6 weken achter elkaar met 0.2 stijgt. Dus dat zal hij de komende week ook wel doen, zodat hij van 4.8 naar 5.0 gaat.

Ik zal dit wel verkeerd begrijpen, als iemand 1,2 stijgt moet hij toch al een level gestegen zijn of bedoel jij dat hij 6x 0,2 gestegen is maar dat het in het ongewisse is of dat 1,2 in flat is of dat hij bv. 0,4 gestegen in zowel flat/experience/leadership ?

Hij is 4 weken terug naar skill 4 gegaan, dus hij is idd al eens eerder gestegen. Volgende week zal hij dus waarschijnlijk naar skill 5 stijgen.
Komt die Nieuwborg weer aanzetten :letitallout:
Genomico Wrote:Kooltje, knap hoe je Nieuwborg de Dauphiné én de Ronde van Zwitserland laat winnen =D>


10 van mijn 12 renners zijn 0.2 in flat skill gestegen, maar geen hele pop-ups, maar ik had er vorige week dan ook 4. Helaas stijgen Peigneur en de Bock gemiddeld 0.12 per week. Peigneur is dan al wel 27, maar hij en de Bock zullen wel zeer slechte future abilities hebben.

Volgende week mag ik zeer waarschijnlijk mijn eerste skill 5 verwelkomen. Massaut staat op 4.8 en stijgt al 6 weken met 0.2, dus dat verwacht ik voor de komende week ook weer. Peigneur staat op 4.7, dus die haalt dat net niet voor de Tour en de Bock staat op 4.7-4.9 dus die kan ook het volgende weekend de 5 halen.
Nieuwborg nog op een flinke achterstand, maar er komen nog wel twee goede etappes aan voor hem. dus het zou moeten kunnen inderdaad. hoe weet je het verschil tussen 0.12 en 0.2? hoeveel verschil in waarde is dat? jullie gokken volledig op de tour zie ik. ik wederom niet gekozen voor een optimale voorbereiding net zoals bij de giro. hopen op wat dagzes en wat geldprijzen in eindklassement van bollen en sprint.
kooltje Wrote:
Genomico Wrote:Kooltje, knap hoe je Nieuwborg de Dauphiné én de Ronde van Zwitserland laat winnen =D>


10 van mijn 12 renners zijn 0.2 in flat skill gestegen, maar geen hele pop-ups, maar ik had er vorige week dan ook 4. Helaas stijgen Peigneur en de Bock gemiddeld 0.12 per week. Peigneur is dan al wel 27, maar hij en de Bock zullen wel zeer slechte future abilities hebben.

Volgende week mag ik zeer waarschijnlijk mijn eerste skill 5 verwelkomen. Massaut staat op 4.8 en stijgt al 6 weken met 0.2, dus dat verwacht ik voor de komende week ook weer. Peigneur staat op 4.7, dus die haalt dat net niet voor de Tour en de Bock staat op 4.7-4.9 dus die kan ook het volgende weekend de 5 halen.
Nieuwborg nog op een flinke achterstand, maar er komen nog wel twee goede etappes aan voor hem. dus het zou moeten kunnen inderdaad. hoe weet je het verschil tussen 0.12 en 0.2? hoeveel verschil in waarde is dat? jullie gokken volledig op de tour zie ik. ik wederom niet gekozen voor een optimale voorbereiding net zoals bij de giro. hopen op wat dagzes en wat geldprijzen in eindklassement van bollen en sprint.

Mijn renners stijgen of 0.1 of 0.2 op een zondagavond. Peigneur en de Bock stegen de laatste 5 weken 4x met 0.1 en 1x met 0.2, dus vandaar dat ze gemiddeld met 0.12 stijgen.
oke helder
Hopend op een godswonder dat Nieuwborg valt of niet opstapt zal ik ook de Tour de Suisse niet winnen :letitallout:


Die Nieuwborg wint alles.... wat is dat voor een renner ?
279.000 maar dus prijs zegt ook niet altijd wat. vandaag van gangelen verkocht, 400.000. had flat 3, hill 4, mountain 4 en sprint 3 maar viel elke keer minstens 3 keer dus zag er geen toekomst in. jammer dat je dat niet kunt verbeteren.
geno niet gehoord over op 100% rijden dus dat zal hij dan wel gaan doen...haha gaat nog tussen ons drieen. box met twee wel op achterstand
kooltje Wrote:geno niet gehoord over op 100% rijden dus dat zal hij dan wel gaan doen...haha gaat nog tussen ons drieen. box met twee wel op achterstand

95% zodat hij Baeken na de Tour weer precies 100% is. Maar zou nog wel eens 100% kunnen worden aangezien dit de 1e echte kans is dat Baeken iets kan gaan winnen.
Genomico Wrote:
kooltje Wrote:geno niet gehoord over op 100% rijden dus dat zal hij dan wel gaan doen...haha gaat nog tussen ons drieen. box met twee wel op achterstand

95% zodat hij Baeken na de Tour weer precies 100% is. Maar zou nog wel eens 100% kunnen worden aangezien dit de 1e echte kans is dat Baeken iets kan gaan winnen.
van nieuwborg winnen? dat lijkt me toch niet
kooltje Wrote:
Genomico Wrote:
kooltje Wrote:geno niet gehoord over op 100% rijden dus dat zal hij dan wel gaan doen...haha gaat nog tussen ons drieen. box met twee wel op achterstand

95% zodat hij Baeken na de Tour weer precies 100% is. Maar zou nog wel eens 100% kunnen worden aangezien dit de 1e echte kans is dat Baeken iets kan gaan winnen.
van nieuwborg winnen? dat lijkt me toch niet

Dat hebben we de eerste etappe wel gezien, ook al was het parcours toen anders. Maar met 10% meer fitheid, pakte Baeken bijna 5 minuten op Nieuwborg. Dus 2 minuten moet kunnen als je Nieuwborg niet boven de 70% zet...
Ik heb een topic geopend op het suggestions forum over een maximaal aantal bot-teams dat deelneemt aan een race, want anders krijg je dit soort praktijken en daar zit ik niet echt op te wachten. Ik heb hetvolgende gezegd, misschien dat ik wat steun van jullie kan krijgen, anders hebben we volgend jaar een héél saai seizoen:


This cannot go on like this:

1. De Bosscher 0 0 6:47:32 Euskaltel
2. Stolk 0 0 +5 Euskaltel
3. Beeckmans 0 0 +3:44 Euskaltel
4. Vanseven 0 0 +7:46 Euskaltel
9. Billen 0 1 +9:00 Euskaltel

And there are 95 riders!!

mountain 1
1. Vanseven 5.000,00 €
2. 3.000,00 €
3. 1.000,00 €

mountain 2
1. Vanseven 5.000,00 €
2. 3.000,00 €
3. 1.000,00 €

sprint 1
1. Beeckmans 5.000,00 €
2. 3.000,00 €
3. 1.000,00 €

sprint 2
1. Beeckmans 5.000,00 €
2. 3.000,00 €
3. 1.000,00 €

mountain 3
1. Vanseven 5.000,00 €
2. 3.000,00 €
3. 1.000,00 €

Division 2:1
1. Euskaltel 26x RW, 5x TJ, 4x PJ, 5x MJ, 5789 points.

If this goes on, nobody in the Netherlands will have a change to win the game anymore. Well I don't think you want that... I also think that this can be changed easy.

Please, change this before the Tour otherwise the game will not be fun anymore.
zeer goed punt
nieuwborg zegeviert ook in zwitserland!! geen bergtrui, maar daar kom ik nog wel overheen. morgen tijdrit, twijfel of ik mee zal doen. Ik zal niet winnen dus dan bezorg ik de winnaar alleen maar meer geld. maar daarna de tour. spannend veel teams rihten zich specifiek daarop. ben benieuwd
kooltje Wrote:nieuwborg zegeviert ook in zwitserland!! geen bergtrui, maar daar kom ik nog wel overheen. morgen tijdrit, twijfel of ik mee zal doen. Ik zal niet winnen dus dan bezorg ik de winnaar alleen maar meer geld. maar daarna de tour. spannend veel teams rihten zich specifiek daarop. ben benieuwd

Ik heb mijn 4 kneuzen aan de start die ik voor nog geen 1000 euro de stuk heb gekocht. Deze heb ik puur als teamvulling voor als ik geen 5 renners aan de start heb en mijn team toch willen aanvullen tot 5 voor optimale prestatie. Deze mogen dus nu laten zien wat ze kunnen. Nou, ze kunnen werkelijk niets, de beste heeft denk ik flat 1 en TT 1 :Big Grin Als 5e renner heb ik een goede tijdrijden op met 70% inzet.
ok..dan maak ik misschien ook maar en team. heb nog maar tien renners. ga vanaf nu ook maar renners kopen. voor de rest kan ik het nergens meer aan uitgeven volgens mij.
Genomico Wrote:
kooltje Wrote:nieuwborg zegeviert ook in zwitserland!! geen bergtrui, maar daar kom ik nog wel overheen. morgen tijdrit, twijfel of ik mee zal doen. Ik zal niet winnen dus dan bezorg ik de winnaar alleen maar meer geld. maar daarna de tour. spannend veel teams rihten zich specifiek daarop. ben benieuwd

Ik heb mijn 4 kneuzen aan de start die ik voor nog geen 1000 euro de stuk heb gekocht. Deze heb ik puur als teamvulling voor als ik geen 5 renners aan de start heb en mijn team toch willen aanvullen tot 5 voor optimale prestatie. Deze mogen dus nu laten zien wat ze kunnen. Nou, ze kunnen werkelijk niets, de beste heeft denk ik flat 1 en TT 1 :Big Grin Als 5e renner heb ik een goede tijdrijden op met 70% inzet.

Ik rij met veel renners die op 85% fitness staan... zijn wel allemaal goede tijdrijders, ik zal denk ik niet meedoen met de tour. Ik heb geen renners die 100% zijn en ik red het niet tegen renners als Peigneur, Hasnaoui en dan zal Glimmerveen ook wel weer meerijden. Misschien dat ik 3 renners laat starten voor 2 dagzeges ofzo....
Box Brother Wrote:
Genomico Wrote:
kooltje Wrote:nieuwborg zegeviert ook in zwitserland!! geen bergtrui, maar daar kom ik nog wel overheen. morgen tijdrit, twijfel of ik mee zal doen. Ik zal niet winnen dus dan bezorg ik de winnaar alleen maar meer geld. maar daarna de tour. spannend veel teams rihten zich specifiek daarop. ben benieuwd

Ik heb mijn 4 kneuzen aan de start die ik voor nog geen 1000 euro de stuk heb gekocht. Deze heb ik puur als teamvulling voor als ik geen 5 renners aan de start heb en mijn team toch willen aanvullen tot 5 voor optimale prestatie. Deze mogen dus nu laten zien wat ze kunnen. Nou, ze kunnen werkelijk niets, de beste heeft denk ik flat 1 en TT 1 :Big Grin Als 5e renner heb ik een goede tijdrijden op met 70% inzet.

Ik rij met veel renners die op 85% fitness staan... zijn wel allemaal goede tijdrijders, ik zal denk ik niet meedoen met de tour. Ik heb geen renners die 100% zijn en ik red het niet tegen renners als Peigneur, Hasnaoui en dan zal Glimmerveen ook wel weer meerijden. Misschien dat ik 3 renners laat starten voor 2 dagzeges ofzo....
je pakt geen dagzege met maar drie renners in je team. al een achterstand bij voorbaat.
ach... dan koop ik nog 2 kneusjes... heeft die 20/20/20 scout al wat gevonden voor je ?
Die heeft hij deze week pas kunnen kopen en dus na zondag kan hij voor het eerst pullen. Ik twijfel nog of ik er nu 1 neem. Waarschijnlijk wel, maar als hij alleen maar renners trekt met een totale primaire skill waarde (incl. 1 decimaal achter de komma) van 12.0 dan is het me niet echt waard. Dan heb ik liever die extra rente van 18.000 + het salaris van die scout elke week.
Initiele waardes waren volgens mij als ik het goed herinner 2x 5 + 4x3 = 22 pt.

Daarentegen is een 18-jarige (of bestaan er al 17-jarige ??) met 22 pt. niet verkeerd en levert absoluut meer op dan 18.000 rente + salaris...