FTM Forum

Full Version: Oranje-topic
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Het was weer overtuigend, lekker zoals vanouds.....maar we houden de moed erin.

Kom op Marco, maak die goal! :cheers:
Lamme Lennie Wrote:Geluk is een keuze..pech niet!!!!

Je leert het al.

Het was in elk geval weer bedroevend, maar eigenlijk had ik niks anders verwacht. Zo goed Bassie als spelers was, zo slecht is hij als trainer..
Lamme Lennie Wrote:Geluk is een keuze..pech niet!!!!

Tsjakkaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
[Image: geluk5.jpg]
Ik heb dus niks gemist?
De wijncursus was iig weer een toppertje :8:
Een ding is zeker, we mogen heel blij zijn dat we niet in groep A of B zitten.
Ad Wim Wrote:de immens overschatte Gio

dat zeg je vast alleen omdat het een oud-feyenoorder is. hij was net als de rest matig, maar zeker niet zo slecht als jij wil doen geloven. het slaat iig nergens op om juist hem er uit te lichten.
Ik licht hem al jaren eruit, omdat ik hem echt een hele overschatte voetballer vind. En dat komt niet alleen maar omdat het een oud-Feyenoorder is, Waffemans. Kuyt, bijvoorbeeld, vind ik een prachtvoetballer.
Gio is verdedigend echt niet goed. Hij laat vaak z'n man lopen, is positioneel helemaal niet sterk en verliest veel duels. Eerder waren er nooit alternatieven, maar nu heb je De Cler en Emanuelsson die ik liever zie dan Gio. Emanuelsson is misschien nog te opportunistisch, maar die zie ik dan liever in zo'n wedstrijd spelen dan Gio, zeker gezien de toekomst.
Daarnaast vind ik De Cler echt een goede linksback. Verdedigend gewoon goed en ook veel aanvallende impulsen.
Ad Wim Wrote:Ik licht hem al jaren eruit, omdat ik hem echt een hele overschatte voetballer vind. En dat komt niet alleen maar omdat het een oud-Feyenoorder is, Waffemans. Kuyt, bijvoorbeeld, vind ik een prachtvoetballer.
Gio is verdedigend echt niet goed. Hij laat vaak z'n man lopen, is positioneel helemaal niet sterk en verliest veel duels. Eerder waren er nooit alternatieven, maar nu heb je De Cler en Emanuelsson die ik liever zie dan Gio. Emanuelsson is misschien nog te opportunistisch, maar die zie ik dan liever in zo'n wedstrijd spelen dan Gio, zeker gezien de toekomst.
Daarnaast vind ik De Cler echt een goede linksback. Verdedigend gewoon goed en ook veel aanvallende impulsen.

het laatste restje ervaring er ook nog uit zeker?

emanuelson is verdedigend nog slechter, de cler heeft de keren dat hij speelde niet echt overtuigd, verdedigend iets beter, aanvallend minder.

de inspeelpass en voorzet van gio is de beste van alle drie en daar heb je voetballend het meest aan.

maar: het gaat er mij om dat er spelers instonden die dramatisch waren en dan kom jij na deze wedstirjd met de opmerking dat 'als van basten nu niet inziet dat gio overschat is....' :roll:

joh, als je het zelf logisch vindt, prima, is voor mij weer een bevestiging...
Gio kan idd voor geen meter verdedigen. Mss dat ie daarom in het begin van zijn carriere middenvelder was! In een aanvallend spelende ploeg en als de tegestander niet met 3 spitsen speelt, is het echter wel een zeer goed bruikbare back. Opbouwend vind ik hem goed en weet redelijk positie te kiezen.

Ik ben echter ook van mening dat de Cler een kans mag krijgen. Verdedigend beter, opbouwend minder, maar als hij er overheen komt, heeft hij wel een betere voorzet.
waf Wrote:het laatste restje ervaring er ook nog uit zeker?

emanuelson is verdedigend nog slechter, de cler heeft de keren dat hij speelde niet echt overtuigd, verdedigend iets beter, aanvallend minder.

de inspeelpass en voorzet van gio is de beste van alle drie en daar heb je voetballend het meest aan.

maar: het gaat er mij om dat er spelers instonden die dramatisch waren en dan kom jij na deze wedstirjd met de opmerking dat 'als van basten nu niet inziet dat gio overschat is....' :roll:

joh, als je het zelf logisch vindt, prima, is voor mij weer een bevestiging...
Die ervaring laat zich niet echt gelden op de linksbackpositie. Ervaring heb je nodig in de as.

Urby is verdedigend niet slechter, hij is alleen onstuimiger en wisselvalliger, maar dat gaat er hopelijk nog wel uit.
En het gaat er mij om dat je hem in zulke wedstrijden moet brengen. Bovendien kan je inderdaad met drie verdedigers spelen en Urby door laten schuiven naar het middenveld. Zijn actie is veel beter dan die van Gio en dat maakt hem veel dreigender. Dus als de linksback geen man heeft, heb ik ook liever Urby.

Ik zei hetzelfde over Gio na de wedstrijd tegen Bulgarije en ik heb het ook geroepen tijdens het afgelopen WK. Het probleem was dat er toen geen alternatief was en dat is nu wel voor handen.
En ik weet wel dat iedereen slecht was gisteren, maar Gio maakt én een fout tegen Bulgarije én een fout tegen Albanië, weliswaar geen directe fouten maar wel duidelijk aanwijsbare fouten, waar allebei goals uit vallen.
waf Wrote:het laatste restje ervaring er ook nog uit zeker?

Let op mijn woorden, Gio is de volgende die Bassie links laat liggen.
Ad Wim Wrote:Die ervaring laat zich niet echt gelden op de linksbackpositie. Ervaring heb je nodig in de as.

wat een gelul man. daar heb je misschien meer aan ervaring.


Quote:Urby is verdedigend niet slechter, hij is alleen onstuimiger en wisselvalliger,


ik hoop dat je dit zelf wel snapt.

Quote:maar dat gaat er hopelijk nog wel uit.

dan mag hij terugkomen.

Quote:En het gaat er mij om dat je hem in zulke wedstrijden moet brengen.

gebeurde ook. waarom niet royston drenthe, die is immers ook jong.

Quote:Bovendien kan je inderdaad met drie verdedigers spelen en Urby door laten schuiven naar het middenveld. Zijn actie is veel beter dan die van Gio en dat maakt hem veel dreigender. Dus als de linksback geen man heeft, heb ik ook liever Urby.

het is subjectief, maar ik vind het groot gelul. die urby heft het gister mogen laten zien op de linkshalf positie.

Quote:Ik zei hetzelfde over Gio na de wedstrijd tegen Bulgarije en ik heb het ook geroepen tijdens het afgelopen WK. Het probleem was dat er toen geen alternatief was en dat is nu wel voor handen.

op het wk was de cler er ook.

Quote:En ik weet wel dat iedereen slecht was gisteren, maar Gio maakt én een fout tegen Bulgarije én een fout tegen Albanië, weliswaar geen directe fouten maar wel duidelijk aanwijsbare fouten, waar allebei goals uit vallen.

hij maakte gister helemaal geen fout. tegen bulgarije ook niet echt. het feit dat over rechts gescoord wordt wil niet zeggen dat het per definite een fout van de linkerverdediger is. tegen bulgarije was de fout van ooijer en sar veel groter.
Ad Wim Wrote:Ik zei hetzelfde over Gio na de wedstrijd tegen Bulgarije en ik heb het ook geroepen tijdens het afgelopen WK. Het probleem was dat er toen geen alternatief was en dat is nu wel voor handen.En ik weet wel dat iedereen slecht was gisteren, maar Gio maakt én een fout tegen Bulgarije én een fout tegen Albanië, weliswaar geen directe fouten maar wel duidelijk aanwijsbare fouten, waar allebei goals uit vallen.

Bullshit, waarom kun je Urby en De Cler nu wel gebruiken en toen niet?
De Cler had een goed seizoen gespeeld bij AZ en was bovendien in Duitsland.

Urby had als een van de weinige bij Ajax een goed seizoen achter de rug.

Dus waarom waren deze 2 toen geen optie en nu ineens wel?
waf Wrote:wat een gelul man. daar heb je misschien meer aan ervaring.
Fuck ervaring, ik heb liever kwaliteit.

Quote:Urby is verdedigend niet slechter, hij is alleen onstuimiger en wisselvalliger,
Quote:ik hoop dat je dit zelf wel snapt.
Zo moeilijk is het toch niet? Ik denk dat Urby beter is in het uitschakelen van een man dan Gio. Hij is alleen nog niet constant genoeg om een echte vaste waarde te zijn in belangrijke wedstrijden. Maar daarom moet je hem juist ervaringen op laten doen tegen zulke landjes.

Quote:En het gaat er mij om dat je hem in zulke wedstrijden moet brengen.

Quote:gebeurde ook. waarom niet royston drenthe, die is immers ook jong.
In de basis natuurlijk. Een invalbeurt in zo'n schijtwedstrijd waar het ook nog spannend is, zegt natuurlijk niks.
En ik zie die Drenthe nooit hele wedstrijden spelen. Ik zie hem alleen schutteren in samenvattingen. Maar ik geloof graag dat hij een topper in wording is en dan moet hij er binnenkort maar eens bij. Maar eerst Gio eruit.


Quote:Bovendien kan je inderdaad met drie verdedigers spelen en Urby door laten schuiven naar het middenveld. Zijn actie is veel beter dan die van Gio en dat maakt hem veel dreigender. Dus als de linksback geen man heeft, heb ik ook liever Urby.

Quote:het is subjectief, maar ik vind het groot gelul. die urby heft het gister mogen laten zien op de linkshalf positie.
Zie hierboven, het is natuurlijk erg lastig om in te vallen in zo'n wedstrijd.


Quote:En ik weet wel dat iedereen slecht was gisteren, maar Gio maakt én een fout tegen Bulgarije én een fout tegen Albanië, weliswaar geen directe fouten maar wel duidelijk aanwijsbare fouten, waar allebei goals uit vallen.

Quote:hij maakte gister helemaal geen fout. tegen bulgarije ook niet echt. het feit dat over rechts gescoord wordt wil niet zeggen dat het per definite een fout van de linkerverdediger is. tegen bulgarije was de fout van ooijer en sar veel groter
Gio maakt vaak de fout om een aanvaller dubbel te dekken en daarbij dan zijn eigen man te laten lopen. Dat ging zaterdag mis toen hij in mijn ogen de fatale blunder maakte en dat ging nu ook mis, al was het in mindere mate want het was gewoon best een goede aanval. Maar die man stond wel helemaal vrij en Gio stond een spits te dekken die eigenlijk al gedekt werd.
Kezmania Wrote:
Ad Wim Wrote:Ik zei hetzelfde over Gio na de wedstrijd tegen Bulgarije en ik heb het ook geroepen tijdens het afgelopen WK. Het probleem was dat er toen geen alternatief was en dat is nu wel voor handen.En ik weet wel dat iedereen slecht was gisteren, maar Gio maakt én een fout tegen Bulgarije én een fout tegen Albanië, weliswaar geen directe fouten maar wel duidelijk aanwijsbare fouten, waar allebei goals uit vallen.

Bullshit, waarom kun je Urby en De Cler nu wel gebruiken en toen niet?
De Cler had een goed seizoen gespeeld bij AZ en was bovendien in Duitsland.

Urby had als een van de weinige bij Ajax een goed seizoen achter de rug.

Dus waarom waren deze 2 toen geen optie en nu ineens wel?
Ik vind een WK wat anders dan een kwalifiactiewedstrijd. Ik kan begrijpen dat je tijdens een WK voor iemand gaat die het allemaal al eens mee heeft gemaakt, als het niveau niet heel ver uit elkaar ligt.
Maar nu wordt het toch tijd voor verandering, in aanloop naar het EK.
Ad Wim Wrote:Gio maakt vaak de fout om een aanvaller dubbel te dekken en daarbij dan zijn eigen man te laten lopen. Dat ging zaterdag mis toen hij in mijn ogen de fatale blunder maakte en dat ging nu ook mis, al was het in mindere mate want het was gewoon best een goede aanval. Maar die man stond wel helemaal vrij en Gio stond een spits te dekken die eigenlijk al gedekt werd.

jij hebt zeker meer verstand van tennissen?

met je fatale blunder. :roll: wat had gio dan moeten doen zaterdag? dat iemand de ruimte in loopt op de middenlijn kun je natuurlijk niet altijd tegenhouden. die vent vertrok eerder, dus je was altijd te laaqt geweest. er was ook weinig aan de hand. dattie vent kon doorlopen richting goal en dat sar slecht keept, kun je gio niet verwijten. ik vraag me daarbij af of dat idd zijn man was.
Ad Wim Wrote:[
Maar nu wordt het toch tijd voor verandering, in aanloop naar het EK.

vind je het gvd nog niet genoeg verandering? dit team is veel te jong en over twee jaar ook.
Tuurlijk, kom maar weer met die opmerking Xtragaap4de

In de herhaling zag je duidelijk dat Gio poitisioneel niet goed stond en te veel op de bal lette ipv op de opkomende man van rechts. Dat is namelijk gewoon altijd zijn man, zeker als het centrum gewoon bezet is. En hij stapte in naar het centrum op het moment dat die bal gegeven werd naar rechts, dan ben je natuurlijk altijd te laat.
Ooijer had misschien eerder in moeten stappen, maar dan had die gast hem afgelegd, hem valt weinig te verwijten. VD Sar zag er inderdaad niet heel goed uit.

Maar als je mijn mening niet deelt, daar ben je blijkbaar te trots voor, dan toch wel die van meerdere analisten/journalisten etc. met mij?

Maar het heeft geen zin om ellenlang over deze fout te discussiëren. Ik neem aan dat je het met mij eens bent dat Gio gewoon verdedigend niet goed is. En ik zie daar dus liever De Cler of Urby.
waf Wrote:
Ad Wim Wrote:[
Maar nu wordt het toch tijd voor verandering, in aanloop naar het EK.

vind je het gvd nog niet genoeg verandering? dit team is veel te jong en over twee jaar ook.
We hebben het nu toch over de linksback positie? En daar vind ik het al een hele tijd tijd voor wat nieuws. En nu we daar flink talent hebben, moet het er ook maar eens van komen.
Hoe lang speelt Gio al bij Barcelona linksachter in de basis? Heeft die club dat al die jaren verkeerd gezien? Belachelijk om te veronderstellen dat de onervaren broekjes de Cler en Emanuelson beter zijn. :roll:

Trouwens, de tegengoal kan op het conto geschreven worden van Wesley Sneijder. Als don Marco consequent is, komt onze tuinkabouter voorlopig niet in de selectie, totdat hij bij zijn club bewijst dat hij zich verbetert en niet meer zijn man laat lopen. :razz:
Daarom zeg ik ook dat hij ontzettend overschat is. Of hij speelt bij Barcelona wel gewoon goed. Dat moet haast wel, want anders is het mij een compleet raadsel Ik vind hem iig in het Nederlands Elftal de afgelopen jaren echt niet goed spelen. Ik vond hem het afgelopen WK een van de mindere, zo niet de minste.
Tennis Ad Wrote:Excuses, het is nog vroeg hè
:oops:

aanvaard! :cheers:
Inderdaad een goed moment om de discussie te beëindigen. Ik moet toch weer aan de studie.
Dat is nog eens op een eervolle manier je ongelijk toegeven =D>
Het was in deze geen kwestie van gelijk of ongelijk, het was een verschil in meningen en daar komen Waf en ik toch nooit uit. Vandaar dit van beide kanten subiete einde.
Landzaat vandaag gepasseerd voor de basis bij het kleine WIGAN, is dat niet 1 van bassie zijn favorietjes?
Ruud van nistelrooy lalalalala !!!
Ricochan Wrote:Ruud van nistelrooy lalalalala !!!

Ruuuuuuuuuuuud Notworthy
Jammer van die stift op de lat!
Ekslem Wrote:
Ricochan Wrote:Ruud van nistelrooy lalalalala !!!

Ruuuuuuuuuuuud Notworthy
Jammer van die stift op de lat!

Ja dat was zonde, maar hij is weer goed in vorm, en scoort dus in de topwedstrijden.