FTM Forum

Full Version: Oranje-topic
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
En als Bouma speelt, dan wel centraal. De Cler op linksback. Rechts is inderdaad lastiger. Als hij in principe geen man hoeft te dekken, vind ik Kromkamp ook best een goede optie. Anders Heitinga, die is opbouwend weer heel sterk.
En Jaliens vind ik ook zo slecht niet.
Ekslem Wrote:Kromkamp :lol:

ben ik geen fan van, heb ik altijd overschat gevonden, maar als je 4-4-2 speelt heb je diepgaande backs nodig. ik zie in hem een van de weinigen die dat en beetje in de vingers hebben. niemand speelt met een linksbuiten, dus echt verdedigend heb je hem niet nodig.

totdat tiendalli weer fit is is hij denk ik de beste optie. :razz:
Ad Wim Wrote:En Jaliens vind ik ook zo slecht niet.

dat verbaast me niets.
Ad Wim Wrote:En als Bouma speelt, dan wel centraal. De Cler op linksback. Rechts is inderdaad lastiger. Als hij in principe geen man hoeft te dekken, vind ik Kromkamp ook best een goede optie. Anders Heitinga, die is opbouwend weer heel sterk.
En Jaliens vind ik ook zo slecht niet.

Wat is het verschil?
Kromkamp die geen man hebt, moet dus opbouwen.
En anders Heitinga want die is opbouwend weer heel sterk.

Ik snap je niet.
Kromkamp vind ik als opkomende back vrij goed, hij heeft als een van de weinige echt een goede voorzet en is snel.

Heitinga is goed in de opbouw van achteruit (lees: lange bal).
Kromkamp snel???????? snel gepasseerd zul je vast bedoelen!
Dan is hij positioneel erg sterk, want ik zie hem toch, zelfs in samenvattingen, erg vaak voorzetten geven vanaf ongeveer de achterlijn...
Hij komt idd regelmatig mee, maar is niet snel
Oke, dat heb ik dan verkeerd gezien. Maar hij heeft dus wel dreiging naar voren en een goede voorzet, lijkt me heel nuttig in Oranje, zeker in wedstrijden waarin je dominant bent, zoals waarsch tegen Roemenie en Italie.
Ad Wim, lekker tegen Italie met opkomende backs gaan voetballen. Als je dat doet, klappen ze er finaal overheen.
Je moet scoren tegen die gasten, dat is het belangrijkste. Je zag het in de wedstrijd tegen Schotland. Die hadden ze behoorlijk onder druk, maar vergaten de scoren.
Er overheen klappen heeft Italie nooit gedaan...
Van Bommel na EK weer beschikbaar
Geschreven door Franklin Stoker op donderdag, 6 december om 10:53

Mark van Bommel stelt zich na het Europees kampioenschap weer beschikbaar voor het Nederlands elftal. De middenvelder van Bayern München bedankte in oktober 2006 voor Oranje, omdat hij niet langer onder leiding van huidige bondscoach Marco van Basten wenste te spelen. Nu Van Basten heeft aangegeven na het EK af te zwaaien als hoofdverantwoordelijke van Oranje, lijkt de deur voor Van Bommel weer open te gaan staan. “Het is toch vervelend dat ik in de bloei van mijn carrière er nu niet bij ben”, reageerde de Limburger tegenover Radio 538, die afgelopen jaar zelf de stap nam om voorlopig niet meer als international te acteren.

De 30-jarige speler van Bayern gaf aan nooit om persoonlijke redenen met Van Basten in de clinch te hebben gelegen, maar wisten de twee op het voetbaltechnische vlak nooit nader tot elkaar te komen. De oud-speler van Fortuna Sittard, PSV en Barcelona trok tot nu toe veertig maal het Oranjeshirt aan.
Kan dit kromme Nederlands in het topic 'Taalergernisen'?
Ad Wim Wrote:Je moet scoren tegen die gasten, dat is het belangrijkste. Je zag het in de wedstrijd tegen Schotland. Die hadden ze behoorlijk onder druk, maar vergaten de scoren.
Er overheen klappen heeft Italie nooit gedaan...

Waarom? Als je eerst 2x 0-0 speelt en dan de Roemenen verslaat ben je gewoon zo goed als zeker van plek 2 achter de winnaar van Italië-Frankrijk, maar voor de verliezer van die pot (tenzij Italië- Frankrijk 1-1 wordt en onderlinge goals voor telt ofzo, maar dat dacht ik niet).
Peter Wrote:Waarom? Als je eerst 2x 0-0 speelt en dan de Roemenen verslaat ben je gewoon zo goed als zeker van plek 2 achter de winnaar van Italië-Frankrijk

Op deze laffe PSV-instelling zit het Nederlandsche volk niet te wachten Xtragaap4de
Berend Botje Wrote:Kan dit kromme Nederlands in het topic 'Taalergernisen'?

:roll: :roll: :wink:
Ad Wim Wrote:Er overheen klappen heeft Italie nooit gedaan...

Nee, nog nooit....

Quote:Catenaccio is een van origine Italiaanse speelstijl in het voetbal. Catenaccio, het Italiaans voor 'grendel', werd voor het eerst gebruikt door het Internazionale van coach Helenio Herrera, omstreeks 1963. Het is een combinatie van een verdediging van vier mandekkers in lijn ondersteund door libero, in Nederland ook wel 'laatste man' genoemd. Nog steeds spelen vele Italiaanse clubs catenaccio, met een strakke verdediging en azend op de counter, opgebouwd van achteruit.
Jansoe Wrote:
Berend Botje Wrote:Kan dit kromme Nederlands in het topic 'Taalergernisen'?

:roll: :roll: :wink:

Inderdaad, 's' te weinig, foutje, sory.
Mukkus Wrote:
Ad Wim Wrote:Er overheen klappen heeft Italie nooit gedaan...

Nee, nog nooit....

Quote:Catenaccio is een van origine Italiaanse speelstijl in het voetbal. Catenaccio, het Italiaans voor 'grendel', werd voor het eerst gebruikt door het Internazionale van coach Helenio Herrera, omstreeks 1963. Het is een combinatie van een verdediging van vier mandekkers in lijn ondersteund door libero, in Nederland ook wel 'laatste man' genoemd. Nog steeds spelen vele Italiaanse clubs catenaccio, met een strakke verdediging en azend op de counter, opgebouwd van achteruit.
Stel je nou catenaccio gelijk aan er overheen klappen?! :roll:
1-0 winnen noem ik niet echt er overheen klappen...
Ad Wim Wrote:
Mukkus Wrote:
Ad Wim Wrote:Er overheen klappen heeft Italie nooit gedaan...

Nee, nog nooit....

Quote:Catenaccio is een van origine Italiaanse speelstijl in het voetbal. Catenaccio, het Italiaans voor 'grendel', werd voor het eerst gebruikt door het Internazionale van coach Helenio Herrera, omstreeks 1963. Het is een combinatie van een verdediging van vier mandekkers in lijn ondersteund door libero, in Nederland ook wel 'laatste man' genoemd. Nog steeds spelen vele Italiaanse clubs catenaccio, met een strakke verdediging en azend op de counter, opgebouwd van achteruit.
Stel je nou catenaccio gelijk aan er overheen klappen?! :roll:
1-0 winnen noem ik niet echt er overheen klappen...

Ja. Italianen laten je denken dat je beter bent, ze klappen er overheen en je verliest met 1-0.
Anders had ik wel gezegd: "ze klappen er continue overheen...."
Of wil jij stellen dat italianen met catenaccio er nooit overheen klappen? :roll: Xtragaap4de

Ga maar maar weer lekker naar je tennisforum verder praten. Weet je waarom ik daar niet kom? Ik heb geen verstand van tennis......zou jij hier op de voetbalfora ook eens moeten doen.
Tuurlijk Muk! Als je maar je eigen gelijk ziet hè.... #-o
Mukkus Wrote:
Ad Wim Wrote:
Mukkus Wrote:
Ad Wim Wrote:Er overheen klappen heeft Italie nooit gedaan...

Nee, nog nooit....

Quote:Catenaccio is een van origine Italiaanse speelstijl in het voetbal. Catenaccio, het Italiaans voor 'grendel', werd voor het eerst gebruikt door het Internazionale van coach Helenio Herrera, omstreeks 1963. Het is een combinatie van een verdediging van vier mandekkers in lijn ondersteund door libero, in Nederland ook wel 'laatste man' genoemd. Nog steeds spelen vele Italiaanse clubs catenaccio, met een strakke verdediging en azend op de counter, opgebouwd van achteruit.
Stel je nou catenaccio gelijk aan er overheen klappen?! :roll:
1-0 winnen noem ik niet echt er overheen klappen...

Ja. Italianen laten je denken dat je beter bent, ze klappen er overheen en je verliest met 1-0.
Anders had ik wel gezegd: "ze klappen er continue overheen...."
Of wil jij stellen dat italianen met catenaccio er nooit overheen klappen? :roll: Xtragaap4de

Ga maar maar weer lekker naar je tennisforum verder praten. Weet je waarom ik daar niet kom? Ik heb geen verstand van tennis......zou jij hier op de voetbalfora ook eens moeten doen.

Op verstand van voetbal heb ik jou anders ook nog maar zelden kunnen betrappen. Hakkuh
Fabian Wrote:Tuurlijk Muk! Als je maar je eigen gelijk ziet hè.... #-o

Wat voor gelijk zie jij er dan niet in?
Jij hebt gewoon een hele eigen, Friese, kijk op 'er overheen klappen'.

Misschien moet je psv-supporter worden ?
Fabian Wrote:Jij hebt gewoon een hele eigen, Friese, kijk op 'er overheen klappen'.

Misschien moet je psv-supporter worden ?

Ik typte het snel en dacht dat iedereen het wel zou begrijpen. Had echter geen rekening gehouden met het IQ van Ada Wilma.
Quote:'Bondscoachschap soms enorm frustrerend'
10/12/2007 11:24

In zijn wekelijkse column in De Telegraaf neemt Johan Cruijff het op voor Marco van Basten en John van 't Schip. 'Ze hebben het qua resultaat meer dan uitstekend gedaan.'

Cruijff vindt het bondscoachschap 'soms enorm frustrerend'. Over het waarom: 'Een van de grootste moeilijkheden waar iedere bondscoach tegenaan loopt, is dat je alles kunt verzinnen, om uiteindelijk tot de conclusie te komen dat je toch opnieuw moet beginnen.'

De columnist schrijft tevens over het spelpeil: 'Ik heb al vaker gezegd dat het niveau een weerspiegeling is van het totale Nederlandse voetbal. Dat is de afgelopen jaren namelijk hard achteruit gehold. Helaas zien weinig mensen dit in, maar als iedereen de oogkleppen ophoudt dan zal het straks alleen maar erger worden.'

'Intussen houden de kenners zich vooral bezig met de vraag of er 4-4-2 of 4-3-3 moet worden gespeeld. Terwijl dit alleen maar afleidt van de discussie die daadwerkelijk gevoerd zou moeten worden, namelijk de vaststelling dat het met systemen primair gaat om hoe de posities tijdens de wedstrijden worden ingevuld.'

Cruijff houdt het erop dat hij altijd voorzichtig is geweest met kritiek op het Nederlands elftal. 'Omdat het probleem niet direct bij het nationale team ligt, maar vooral wat er bij de clubs gebeurt. Dat gegeven heb ik altijd bij al die oeverloze en vaak ook onaangename discussies gemist.'

Xtragaap4de
Quote:Cruijff vindt het bondscoachschap 'soms enorm frustrerend'.

Hij is echt wel de ALLERlaatste die hier een oordeel over mag hebben. Laffe hond. Puke
Fabian Wrote:Jij hebt gewoon een hele eigen, Friese, kijk op 'er overheen klappen'.

[Image: sheepshagger5kles5.jpg]
Legion Wrote:
Fabian Wrote:Jij hebt gewoon een hele eigen, Friese, kijk op 'er overheen klappen'.

[Image: sheepshagger5kles5.jpg]

Da's oud-friesch schapenneuken. Dat heeft niks te maken met er overheen klappen. Trouwens dit plaatje is nep, normaalgesproken leg je zo'n schaap 'met de buik op tafel'.
Quote:Het Nederlands elftal begint de WK-kwalificatie volgend jaar op 10 september met een uitwedstrijd tegen Macedonië. Oranje besluit de cyclus richting de eindronde in Zuid-Afrika met een uitwedstrijd tegen de Schotten, een duel dat op 9 september 2009 in Glasgow gespeeld zal worden.

De winnaar van de groep, waarin naast Nederland, Macedonië en Schotland ook Noorwegen en IJsland zitten, mag naar de WK-eindronde in 2010. De acht beste nummers twee van de negen kwalificatiegroepen strijden in play-offs om de resterende vier tickets.

Programma Oranje WK-kwalificatie:
10 september 2008: Macedonië-Nederland
11 oktober 2008: Nederland-IJsland
15 oktober 2008: Noorwegen-Nederland
28 maart 2009: Nederland-Schotland
1 april 2009: Nederland-Macedonië
6 juni 2009: IJsland-Nederland
10 juni 2009: Nederland-Noorwegen
9 september 2009: Schotland-Nederland