FTM Forum

Full Version: Oranje-topic
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
En we zijn geplaatst :Big Grin Als ik me niet vergis
Waarom wordt Derrek Boerrigter eigenlijk wel uitgenodigd voor oranje en Roy Beerens niet?
is altijd zo bij neuzen.

net zoals rijan bijbal. ongelooflijk dat hij die ook weer van stal haalt. dat zelfs marwijk dat doet moet wel bewijzen dat de knjb zelf de selectie doet. gewoon zoveel mogelijk neuzen er in.
EJR Wrote:Waarom wordt Derrek Boerrigter eigenlijk wel uitgenodigd voor oranje en Roy Beerens niet?

Omdat Derrek op links speelt en we daar niemand hebben? Beerens is rechts en daar speelt Kuyt.
Zeer logische keuze als je besluit Elia niet op te roepen lijkt mij.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.nu.nl/sport/2662713/beerens-vervangt-geblesseerde-boerrigter-bij-oranje.html">http://www.nu.nl/sport/2662713/beerens- ... ranje.html</a><!-- m -->

Big Grin
Bocaloca Wrote:http://www.nu.nl/sport/2662713/beerens-v...ranje.html

Big Grin


Heeft die EJR toch zijn zin gekregen! En dan zeuren dat ze alleen naar neuzen luisteren in Zeist........... ;-)
Bumme Wrote:
Bocaloca Wrote:http://www.nu.nl/sport/2662713/beerens-v...ranje.html

Big Grin


Heeft die EJR toch zijn zin gekregen! En dan zeuren dat ze alleen naar neuzen luisteren in Zeist........... ;-)

Ik heb niets tegen Derrek hoor, vindt het zelfs een goede voetballer, maar dan verdiende Beerens eerder ook al een kans. Is trouwens een van de grootste missers van Ajax, dat ze die nooit gehaald hebben.
Het was gister allemaal niet veel, maar die Braafheid gisteren... da kan echt niet.
Babel vond dat ie zijn kans gegrepen had... WTF??!!
En ook Kuyt was weer drama... prima buitenspeler om opkomende backs het leven zuur te maken, maar helemaal als er geen voetballers om hem heen staan is het maar erg matig. Dat verneuken van (potentiele) kansen door hem begint mij steeds meer te jeuken. En ik denk serieus dat ikzelf een betere traptechniek heb dan onze Dirk. Vraag me serieus af of ie daar ooit op traint!?
Wat een heer-lij-ke loting....
O man, hoe fijn dar we er persoonlijk voor kunnen zorgen dat Portugal het niet gaat halen.
Natuurlijk erg zwaar, maar wel heel lekker hoor
Ik vind het ook een geweldige loting!
We gaan ervoor!!!!!
De eerste wedstrijd tegen Denemarken wordt gewonnen. In dezelfde ronde wint Duitsland van Portugal.
In de 2e wedstrijd willen zowel Nederland als Duitsland niet verliezen, zodat ze een gelijkspel halen. Portugal en Denemarken spelen in dezelfde ronde ook gelijk.
In de laatste wedstrijd is het alles of niets voor de Portugezen. Vanwege het feit dat ze op den duur ruimte moeten gaan weggeven, profiteert Nederland daar optimaal van.

dus: 7 punten.
nederland speelt gelijk tegen denemarken.

nederland verliest van duitsland (en dat is maar beter ook, want we winnen nooit 2x in 1 toernooi van die moffen)

dan winnen we van portugal en worden we 2de in de poel. en als we dan ook nog gelijk spelen tegen portugal, dan gaan we meer dan terecht naar huis.
Nederland wint me een laffe 1-0 van Denemarken. We gaan scoren en Eriksen/Bendtner in het gereel houden moet nog wel lukken.
Nederland mag idd best met 2a3-1 verliezen in de poule van de duitser, die pakken we in de ultieme finale!
Portugal heeft een nog zwakkere verdediging dan Nederland, 3-2!
Haha die pieters, trage stront. Die sturridge kan hem helemaal dol draaien, goeie speler!
Leuke 2e helft... Vlaar zal ook een fijn gevoel over houden aan zijn korte invalbeurt.
Costa Rica speelt tegen Wales een memorial wedstrijd ivm het overlijden van Gary Speed (hij schijnt ooit z'n debuut tegen hen gemaakt te hebben). Niet alleen wint Costa Rica maar gaat een of andere aap ook nog eens helemaal uit zn plaat als hij scoort.

Respectloos.
Laatste half uur niet meer gezien, maar ik vind wel dat Huntelaar gevaarlijker en beter is in oranje dan van Persie.
Ekslem Wrote:Leuke 2e helft... Vlaar zal ook een fijn gevoel over houden aan zijn korte invalbeurt.
wil je daarmee zeggen dat het zijn fouten waren?

die eerste goal vond ik wel mooi, die tweede had vlaar misschien mee kunnen lopen, maar toen hij dat afgelopen zondag deed verweet iedereen hem dat hij uit het centrum wegtrok. schaars was ook in geen velden of wegen te bekennen. ik denk gewoon dat de voornaamste reden was dat alle organisatie weg was door al die wissels.

mooie goals van robben. het blijft een irritant pestventje, maar dit deed hij mooi. de eerste helft was vreselijk om te kijken. onze verdediging is echt poep. waarom die pieters in de basis staat is me echt een raadsel. zondag werd hij ook al 2 keer afgetroefd door ruben schaken (en maakte hij ook nog een keer hands....). als dit echt het beste is dat we hebben...
Adder Wrote:Laatste half uur niet meer gezien, maar ik vind wel dat Huntelaar gevaarlijker en beter is in oranje dan van Persie.
moeilijk te zeggen hoor. voetballend heb je aan persie meer. als je veel in de 16 komt heb je meer aan huntelaars denk ik.

ik zou gewoon robben op rechts zetten en persie op links, met huntelaars in de spits. als je snijder er bij hebt moet de rest vna je team dan wel verdedigend staan omdat terugverdedigen weer net een kracht is van kuijt.
Niet per definitie direct zijn fouten, maar lijkt me niet lekker. Actie daarvoor werd ie wel veel te makkelijk afgetroefd. Maar in het algemeen is verdediging gewoon te zwak.

Huntelaar of v Persie in de spits is imo vooral afhankelijk hoe je je buitenspelers gebruikt.
Gaan ze buitenom (Robben op links) dan Huntelaar. Gaan ze binnendoor (Robben op rechts) voor actie / combi dan v Persie die voetballend beter is en een minders statische spits die ook ruimte maakt voor opkomende middenvelders / buitenspelers.
Verdedigend zijn we zo verschrikkelijk zwak. Pieters is nog niet op zijn oude niveau; hij verliest duels puur op snelheid op de eerste meters, een te trage reactie en niet explosief genoeg. Hierdoor kan hij voorzetten van een beetje snelle buitenspeler niet pareren. Welke mogelijkheden hebben we verder op deze positie? Misschien die van Aanholt? Maar ook in het centrum en op rechts staan er geen toppers die in staat zijn om enig ontzag bij een tegenstander in te boezemen. Alleen onze keeper is ok achterin, alhoewel hij ook geen wereldtopper is.
Pieters is nog jong he en komt net terug van een blessure. Daarvoor was het mss ook niet top, maar die jongen komt er echt wel, beetje voorbarig om nu al om andere mensen te gaan roepen.
De FIFA gaat Bahrein-Indonesie onderzoeken. Bahrein had minimaal een verschil van 9 doelpunten nodig om nog kans te maken op de volgende ronde. Vervolgens krijgt Indonesie (dat geen belangen meer had) in de tweede minuut rood en in totaal vier penalties tegen.

:-k
Zal wel een vergelijkbaar onderzoek worden als van de Uefa met die kut fransen.
WBT oranje; Waarom haalt van Marwijk Nelom er niet bij?
Natuurlijk nog jong en niet heel lang bewezen, maar omdat moment gewoon erg sterk.
En op die positie zijn we nou niet super goed vertegenwoordigd
Wie?
Piekmanagement

Het is in de topsport van cruciaal belang om niet te vroeg te pieken. Wat dat betreft maakte Oranje op Wembley een uitstekende indruk.

Een schaatser die maanden vóór het WK allround al records rijdt, kan zijn klapschaatsen maar beter meteen weer invetten en de rest van de winter in een hangmat op een tropisch eiland gaan liggen. Te vroeg in topvorm zijn; dan wordt het niks meer. Dat weet elke sporter.

Wat dat betreft was het ontzettend geruststellend om woensdag het Nederlands elftal over het veld van Wembley te zien slenteren. Godallemachtig, wat een geruststellende wedstrijd.

Kort na rust raakte ik zelfs zó gerustgesteld dat ik de volgende ochtend op YouTube was aangewezen om alsnog de doelpunten te zien.

Gelukkig: geen vroegtijdige vormpiek bij Oranje. Dat komt dus helemaal goed, komende zomer op het EK der MOE-landers.

Neem zo’n Joris Mathijsen. Die schijnt zes jaar jonger te zijn dan ik en dagelijks iets aan sport te doen, maar de laatste persoon die ik zo zag lopen, was mijn vriendin toen ze 38 weken zwanger was. Zelden zo’n overtuigende imitatie van een versleten verdediger gezien.

Khalid Boulahrouz, ondertussen, deed me qua scherpte en souplesse een beetje aan Muhammad Ali denken: de Muhammad Ali van nu, welteverstaan.

Ik ben ervan overtuigd dat dat allemaal piekmanagement was van onze centrumverdedigers. Daar komt geen tegenstander voorbij, in juni.

Wesley Sneijder: komt ook goed. De man is 27, fysiek op de top van zijn kunnen, maar dat blijft nog even een geheimpje. Ik zag hem lopen op het gras van Wembley en dacht: ja, kievitseieren zoeken in Friesland, dat kan binnenkort ook weer. De Europese tv-kijker zal Sneijder op een jaar of 42 hebben geschat. Die gaan zich dus kapot schrikken, tijdens het EK.

Wie onze EK-superster wordt, staat ook al vast: Robin van Persie. Ik blijf van mening dat Nederland met een Van Persie in vorm wereldkampioen zou zijn geworden in Zuid-Afrika, maar dit jaar gaat ‘ie het goed maken door Oranje in eigenste persoon naar de Europese titel te leiden. Tot die tijd speelt hij met verve de rol van zijn astmatische tweelingbroer die op vioolles wilde, in plaats van op voetbal.

De EK-finale wordt Nederland - Engeland, denk ik, want ook het Engelse optreden was doordesemd van het besef dat er beslist nog niet met topvorm geflirt mocht worden.

Dat verklaart wellicht ook waarom de FA de Engelse Adri van Tiggelen tot nader order bondscoachje laat spelen: Stuart ‘Psycho’ Pearce, dan weet je zeker dat er niet per ongeluk goed of slim gevoetbald gaat worden.

De enige Nederlander om wie ik me ernstig zorgen maak, is Arjen Robben. Meer dan drie maanden voor een eindtoernooi twee zulke goals maken op Wembley, dan loop je dus welbewust het noodlot te tarten.

Je hoort die ballen in dit stadium met opzet een paar meter over die goal heen te lepelen: poot eronder en gaan voor die splash dip in de Theems. Vervolgens even het koppie in de nek gooien en met twee handen vertwijfeld in het gezicht wrijven. Dan het hoofd schudden en schokschouderend teruglopen; zó stelt een prof zijn EK-vorm uit.

Maar nee hoor, meneer moest zo nodig het gretige strebertje uithangen. In een oefenwedstrijd, in een EK-jaar, op de vouw tussen februari en maart. Dan wíl je gewoon niet top zijn in juni. Bert kan hem net zo goed thuis laten.


Maar laat ik niet zeuren over die enkele dissonant. De lichtpuntjes bij Oranje waren nauwelijks te tellen: allemaal geslepen profs die de wereld heel gewiekst zand in de ogen strooiden.

Eén nadeel had het collectieve staaltje piekmanagement wel: het was een pot voetbal van het meest zaaddodende soort. Gelukkig hadden we Ruud Gullit nog, door Veronica ingehuurd als analist: zijn mededeling dat hij niet beschikbaar is voor de baan van England manager zal in Engeland hard zijn aangekomen, maar was het vrolijke hoogtepunt van mijn tv-avond.

Hij stelt zijn langverwachte eerste piek als trainer nog even uit, onze nationale grootmeester van het tantrisch piekmanagement.

Menno Pot Nu.nl
Helaas moet ik wederom constateren dat van Persie toegevoegd kan worden aan het rijtje Seedorf, Hasselbaink, Mackaay en waarschijnlijk nog wel anderen: fantastische clubspelers, maar ongeschikt voor het Nederlands elftal. Vanaf nu Huntelaar in de spits en van Persie thuis op de bank.
Bumme Wrote:Piekmanagement

Het is in de topsport van cruciaal belang om niet te vroeg te pieken. Wat dat betreft maakte Oranje op Wembley een uitstekende indruk.

Een schaatser die maanden vóór het WK allround al records rijdt, kan zijn klapschaatsen maar beter meteen weer invetten en de rest van de winter in een hangmat op een tropisch eiland gaan liggen. Te vroeg in topvorm zijn; dan wordt het niks meer. Dat weet elke sporter.

Wat dat betreft was het ontzettend geruststellend om woensdag het Nederlands elftal over het veld van Wembley te zien slenteren. Godallemachtig, wat een geruststellende wedstrijd.

Kort na rust raakte ik zelfs zó gerustgesteld dat ik de volgende ochtend op YouTube was aangewezen om alsnog de doelpunten te zien.

Gelukkig: geen vroegtijdige vormpiek bij Oranje. Dat komt dus helemaal goed, komende zomer op het EK der MOE-landers.

Neem zo’n Joris Mathijsen. Die schijnt zes jaar jonger te zijn dan ik en dagelijks iets aan sport te doen, maar de laatste persoon die ik zo zag lopen, was mijn vriendin toen ze 38 weken zwanger was. Zelden zo’n overtuigende imitatie van een versleten verdediger gezien.

Khalid Boulahrouz, ondertussen, deed me qua scherpte en souplesse een beetje aan Muhammad Ali denken: de Muhammad Ali van nu, welteverstaan.

Ik ben ervan overtuigd dat dat allemaal piekmanagement was van onze centrumverdedigers. Daar komt geen tegenstander voorbij, in juni.

Wesley Sneijder: komt ook goed. De man is 27, fysiek op de top van zijn kunnen, maar dat blijft nog even een geheimpje. Ik zag hem lopen op het gras van Wembley en dacht: ja, kievitseieren zoeken in Friesland, dat kan binnenkort ook weer. De Europese tv-kijker zal Sneijder op een jaar of 42 hebben geschat. Die gaan zich dus kapot schrikken, tijdens het EK.

Wie onze EK-superster wordt, staat ook al vast: Robin van Persie. Ik blijf van mening dat Nederland met een Van Persie in vorm wereldkampioen zou zijn geworden in Zuid-Afrika, maar dit jaar gaat ‘ie het goed maken door Oranje in eigenste persoon naar de Europese titel te leiden. Tot die tijd speelt hij met verve de rol van zijn astmatische tweelingbroer die op vioolles wilde, in plaats van op voetbal.

De EK-finale wordt Nederland - Engeland, denk ik, want ook het Engelse optreden was doordesemd van het besef dat er beslist nog niet met topvorm geflirt mocht worden.

Dat verklaart wellicht ook waarom de FA de Engelse Adri van Tiggelen tot nader order bondscoachje laat spelen: Stuart ‘Psycho’ Pearce, dan weet je zeker dat er niet per ongeluk goed of slim gevoetbald gaat worden.

De enige Nederlander om wie ik me ernstig zorgen maak, is Arjen Robben. Meer dan drie maanden voor een eindtoernooi twee zulke goals maken op Wembley, dan loop je dus welbewust het noodlot te tarten.

Je hoort die ballen in dit stadium met opzet een paar meter over die goal heen te lepelen: poot eronder en gaan voor die splash dip in de Theems. Vervolgens even het koppie in de nek gooien en met twee handen vertwijfeld in het gezicht wrijven. Dan het hoofd schudden en schokschouderend teruglopen; zó stelt een prof zijn EK-vorm uit.

Maar nee hoor, meneer moest zo nodig het gretige strebertje uithangen. In een oefenwedstrijd, in een EK-jaar, op de vouw tussen februari en maart. Dan wíl je gewoon niet top zijn in juni. Bert kan hem net zo goed thuis laten.


Maar laat ik niet zeuren over die enkele dissonant. De lichtpuntjes bij Oranje waren nauwelijks te tellen: allemaal geslepen profs die de wereld heel gewiekst zand in de ogen strooiden.

Eén nadeel had het collectieve staaltje piekmanagement wel: het was een pot voetbal van het meest zaaddodende soort. Gelukkig hadden we Ruud Gullit nog, door Veronica ingehuurd als analist: zijn mededeling dat hij niet beschikbaar is voor de baan van England manager zal in Engeland hard zijn aangekomen, maar was het vrolijke hoogtepunt van mijn tv-avond.

Hij stelt zijn langverwachte eerste piek als trainer nog even uit, onze nationale grootmeester van het tantrisch piekmanagement.

Menno Pot Nu.nl

Notworthy
http://www.ad.nl/ad/nl/2942/EK-voetbal/a...anje.dhtml

Wat vindt men hiervan? Ik ben niet kapot van die donkeroranje vlakken rechtsonder en linksboven.