FTM Forum

Full Version: Oranje-topic
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Iedereen wil kampioen worden en iedereen kan van iedereen winnen

En gelukkig maar, anders was er niks aan.

Maar in een poule met Spanje, Duitsland en Portugal is de kans om te winnen (of 2e) en vervolgens kampioen te worden kleiner dan in een poule met een of meer zwakkere tegenstanders. Daarom vind ik jouw stelling niks, nietszeggend en dus flut. Ik zeg niet dat hij fout is.
Jullie doen net of NL kan kiezen tegen welke ploegen ze gaan spelen :roll:
Quote:Ik vind jouw stelling daarom flut; het liefst zwakke landen in de poule dus.

Tsja Bredanaar, dat is maar hoe je het bekijkt. Ik kan me vinden in jouw opvatting dat zwakke landen in de poule betekent dat je een grotere kans hebt om door tekomen. Maar maakt het uiteindelijk wat uit of je nu in de halve finale verliest of niet door de poules heenkomt?

Voor mij iig niet. ER is maar 1 plaats die telt en dat is de 1e.

Als je dus 3 sterke landen in je poule loot EN je komt daardoor, dan weet je in ieder geval zeker dat er 2 sterke landen naar huis mogen en dat je dat derde sterke land niet voor de finale tegen kan komen. En dat de kans dus om dan tegen iets zwakkere landen te spelen groter is, wat dus dan weer de kans groter maakt dat je een ronde verder in de KO fase komt...

Zoals ik dus zei: tis maar hoe je het bekijkt....
Prachtig keeperswerk van Stekel en 1-0 =D>
Mooi!! Komen we toch nog in de 2e pot! Bassie denkt ook aan alles =D>
Lamme Lennie Wrote:Mooi!! Komen we toch nog in de 2e pot! Bassie denkt ook aan alles =D>

Denk je nou echt dat die Duitsers gaan winnen van Wales? Die spelen ook per ongeluk 1-1.
Hoppa, 2-0! Duitsers kunnen niet verliezen.
Lekker in potje 2!
Kroatië.. =D>
Kroatië.. Notworthy
Engeland is zooo verschrikkelijk slecht zeg, ongelooflijk. Rusland nu virtueel door, missen wel net een penalty.
De penalty die Engeland kreeg: cry

Ongelooflijk hoe een scheids zich zo laat beinvloeden, er was werkelijk NIETS aan de hand.
houdt stand Kroaten...
Tegen zo'n scheids kan niemand op, wat een SCHANDE zeg.
Zie ik daar een Pranjic bij Kroatie voetballen....zou 4 weken geblesseerd zijn aan een beschadigde hamstring en zou alleen afreizen naar het nationale team van Kroatie om daar te werken aan zijn herstel en ook om bij het team te zijn om de kwalificatie van het EK te vieren. Mooi, dat ie weer fit is.
Guus Notworthy

Zoooo terecht dit, Engeland alsnog 2-3 verloren na die schandalige penalty, losers.
=D>

De Duitsers hebben trouwens per ongeluk 0-0 gespeeld thuis tegen Wales. :razz:
Nederland is alsnog groepshoofd..en ze hadden nog wel zo hun best gedaan om te verliezen. Duitsland was idd groepshoofd geweest, als ze hadden gewonnen.
Kroatie zit nu in pot 1, trouwens.
Volgens TT zijn het dus Griekenland, Oostenrijk, Zwitserland en Nederland.
Mukkus Wrote:Kroatie zit nu in pot 1, trouwens.

Dacht ik ook even, maar de Kroaten hebben midweeks verloren, dus Oranje is gewoon groepshoofd.
Peter Wrote:
Mukkus Wrote:Kroatie zit nu in pot 1, trouwens.

Dacht ik ook even, maar de Kroaten hebben midweeks verloren, dus Oranje is gewoon groepshoofd.

Midweeks?

Bij Studio Sport werd het overigens net gemeld, ik heb gemakshalve maar voor waarheid aangenomen.
Was ff in de war omdat ik al weekend heb, maar tis nu natuurlijk midweeks en die nederlaag was in het weekend. :razz:
Dat maakte volgens mij niks uit. De berichten kwamen pas na het weekend dat Nederland geen groepshoofd zou zijn, als Nederland verloor en Duitsland of Kroatie zou winnen.

Dan lijkt het me dat Kroatie nu groepshoofd is.
Pot 1: Nederland, Zwitserland, Oostenrijk, Griekenland
Pot 2: Kroatië, Italië, Tsjechië, Zweden
Pot 3: Roemenië, Duitsland, Portugal, Polen
Pot 4: Frankrijk, Spanje, Turkije, Rusland

Dus met een beetje mazzel: Nederland, Zweden, Polen, Rusland (al weten Beenhakker en Hiddink natuurlijk als geen ander hoe ze Nederland moeten bestrijden), met een beetje pech: Nederland, Italië, Duitsland, Frankrijk.

Mukkus Wrote:Dat maakte volgens mij niks uit. De berichten kwamen pas na het weekend dat Nederland geen groepshoofd zou zijn, als Nederland verloor en Duitsland of Kroatie zou winnen.

Dan lijkt het me dat Kroatie nu groepshoofd is.

Volgens mij waren de geluiden voor het weekend juist: Kroatië en Duitsland kunnen ons nog voorbij en na het weekend: alleen Duitsland kan ons nog voorbij. Denk dus dat de pouleindeling hierboven (van teletekst) gewoon klopt.


En waarom is er trouwens niet gewoon een 100% vrije loting? In elke pot zitten met de maatstaven die ze nu hanteren zwakke en sterke landen dus het slaat eigenlijk nergens op. Confused
Duitsland zit in pot 3, maar als ze vanavond gewonnen hadden gingen ze minimaal 5 landen voorbij om zo in de eerste pot te komen? Dat lijkt me niet juist.
Jansoe Wrote:
Quote:Ik vind jouw stelling daarom flut; het liefst zwakke landen in de poule dus.

Tsja Bredanaar, dat is maar hoe je het bekijkt. Ik kan me vinden in jouw opvatting dat zwakke landen in de poule betekent dat je een grotere kans hebt om door tekomen. Maar maakt het uiteindelijk wat uit of je nu in de halve finale verliest of niet door de poules heenkomt?

Voor mij iig niet. ER is maar 1 plaats die telt en dat is de 1e.

Als je dus 3 sterke landen in je poule loot EN je komt daardoor, dan weet je in ieder geval zeker dat er 2 sterke landen naar huis mogen en dat je dat derde sterke land niet voor de finale tegen kan komen. En dat de kans dus om dan tegen iets zwakkere landen te spelen groter is, wat dus dan weer de kans groter maakt dat je een ronde verder in de KO fase komt...

Zoals ik dus zei: tis maar hoe je het bekijkt....

Zo, uiteraard zit ik nu aan de wodka :cheers:
Hoe die Guus het m telkens maar weer flikt is me een raadsel. Het is gewoon een superklassebak met een gouden pik :razz: \Big Grin/ =D>

Ik persoonlijk hou er nooit zo van om van te voren al te stellen dat ik alleen met een eerste plaats tevreden ben. Eerst maar eens de poulefase zien door te komen en dan pas de volgende stap. Ik ben ook al tevreden als duidelijk is dat alles uit de kast is gehaald om het beste resultaat te halen met de beschikbare middelen. Een topinzet wil ik zien. Zoals die Kroaten vanavond. Lukt het dan nog niet, jammer dan. Dan ben ik nog trots op de jongens. Ook al heb ik een kater omdat de factor geluk niet meezat of omdat de tegenstander net iets beter was. Natuurlijk is de ultieme uitzinnige blijdschap er ook bij mij mochten we zover komen als jouw enige doel gehaald wordt, Jansoe. Voor de rest thx, jij begrijpt me tenminste :razz: :wink: :cheers:
São Paulo Wrote:Duitsland zit in pot 3, maar als ze vanavond gewonnen hadden gingen ze minimaal 5 landen voorbij om zo in de eerste pot te komen? Dat lijkt me niet juist.

Heeft te maken met de FIFA-ranking volgens mij, bij winst van Duitsland en verlies van Nederland was DL NL gepasseerd en zou het het best geklasseerde Europese land zijn (dat dus een plaats in pot 1 krijgt).
Bredanaar Wrote:Hoe die Guus het m telkens maar weer flikt is me een raadsel. Het is gewoon een superklassebak met een gouden pik :razz: \Big Grin/ =D>

Graag gedaan, Guus en Riemer zijn tenslotte goede vrienden.....Riemer zal Danijel wel even gebeld hebben.

Quote:'Fries' tintje aan drama Engelsen

AMSTERDAM - Guus Hiddink mag Danijel Pranjic op de knieën danken. De middenvelder van SC Heerenveen had woensdagavond een belangrijk aandeel in de Kroatische zege op Engeland. Mede daardoor plaatste Hiddink zich met Rusland op de valreep voor het Europees kampioenschap in 2008.

Pranjic - Kroaat in Friese dienst - stond aan de basis van de derde Kroatische treffer. Bij een stand van 2-2 op Wembley zorgde de 25-jarige invaller voor de assist op Mladen Petric die op zijn beurt de winnende treffer liet aantekenen.

Rusland won op bezoek bij Andorra met 1-0 en plaatste zich zodoende ten koste van Engeland voor het EK.
Bredanaar Wrote:Hoe die Guus het m telkens maar weer flikt is me een raadsel. Het is gewoon een superklassebak met een gouden pik :razz: \Big Grin/ =D>

het is werkelijk niet normaal wat een geluk hij heeft. maar goed, hij brengt rusland wel in de positie dat druk gezet wordt op engeland.

mooi team dat kroatie, ook al hebben ze geld in het vooruitzicht gekregen van een rijke rus, je moet het nog wel doen. het keepersprobleem nekt engeland. wat een fantastische pot. dat ze dat na die 2-2 nog weggaven. :eeeek: maar goed, ik vind het heel zonde dat gerrard niet op het ek speelt.