FTM Forum

Full Version: Oranje-topic
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
de nieuwe Wrote:De held van Volendam natuurlijk !!! :8:

Of ie kan kiepen weet ik niet, maar de gold digging voetbalvrouw heeft-ie al :waf:

[Image: Jan%20Smit%20en%20Yolanthe.JPG]
He, das Jantje Vingerindekont.....
joep Wrote:He, das Jantje Vingerindekont.....

vertel, hoe komt hij aan die bijnaam? :Big Grin
joep Wrote:He, das Jantje Vingerindekont.....

Griept em! Griept em!
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=MW-gQMuSZDs">http://www.youtube.com/watch?v=MW-gQMuSZDs</a><!-- m -->

Hakkuh
Ijsland is toch hartstikke failliet? Mogen ze dan nog wel ballen zaterdag? :-k
Een land kan niet failliet gaan.... :|
Why not? Als de overheid van dat landje met maar een paar honderdduizend inwoners al die Icesave'ers van over heel de wereld 20 mille moet dokken zijn ze hartstikke failliet lijkt me. 8-[
In dat geval zal op een andere manier geld aangewend moeten worden. De staatsschuld zal zeer hoog oplopen of er zal geld bijgedrukt moeten worden (hetgeen de inflatie bevorderd). Als de staatsschuld uiteindelijk belachelijk hoog wordt kan er nog heel moeilijk geld worden aangewend (alleen tegen superhoge rentes), maar failliet gaan kan een land nooit....

Een rechter kan een land ook niet failliet verklaren. Zo heeft Nederland weleens een poging gedaan om Zaire en Suriname failliet te verklaren, maar dit vonnis is vernietigd door de Hoge Raad.
Het kan volgens mij niet in de juridische betekenis van een faillissement, maar je zou het populaire gebruik ervan kunnen definieren als de situatie waar een land niet meer aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen. In dat geval verdwijnt het vertrouwen volledig en zal niemand in de wereld geinteresseerd zijn om nog kredieten te verstrekken. Geld bijdrukken zal dan leiden tot extreme inflatie. Prijzen van dagelijkse essentiele zaken die door het dak gaan, de economie die plat gaat omdat niets meer te betalen is en iedereen in paniek is en dus niet meer investeert, salarissen die niet meer uitbetaald kunnen worden, ontslaggolven, fabrieken die sluiten, voedselbonnen, etc...
het lijkt me vreemd dat een nederlandse rechter een ander land failliet verklaard. je kan ook een buitenlands bedrijf hier niet failliet verklaren.

een land kan gewoon bankroet zijn.ijsland zit daar dicht bij.

ik vond het overigens belachelijk dat mensen die hun geld bij een ijslandse bank zetten onder de garantie van nederland vallen. maar dat schijnt te zijn omdat die bank ook in nederland zit. het is toch ongelooflijk, voor die paar procentjes meer rente zetten 120000 nederlanders daar voor 1,2 mrd euro op een rekening. ik kan daar echt met mijn pet niet bij, nog los van het feit dat spaargeld voor wijven is.
Tja iedereen is zo hebberig als de neten natuurlijk. Maar in geval van Icesave was t toch juist zo dat ze geen VI in Nederland hebben en dat Ijsland niet in de EU zit waardoor ze de eerste 20 mille daar moeten gaan halen. Anders had NL die sowieso ook al vergoed, al gaan ze dat nu natuurlijk uiteindelijk ook braaf doen omdat Ijsland dat geld nu eenmaal niet heeft. En dan betalen wij dus met zn allen het faillisement van zo'n zeepbel terwijl de bestuurder nu waarschijnlijk met een bult geld op de bahama's ofzo in de zon liggen. Dead
Bumme Wrote:Het kan volgens mij niet in de juridische betekenis van een faillissement, maar je zou het populaire gebruik ervan kunnen definieren als de situatie waar een land niet meer aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen. In dat geval verdwijnt het vertrouwen volledig en zal niemand in de wereld geinteresseerd zijn om nog kredieten te verstrekken. Geld bijdrukken zal dan leiden tot extreme inflatie. Prijzen van dagelijkse essentiele zaken die door het dak gaan, de economie die plat gaat omdat niets meer te betalen is en iedereen in paniek is en dus niet meer investeert, salarissen die niet meer uitbetaald kunnen worden, ontslaggolven, fabrieken die sluiten, voedselbonnen, etc...

et liek wel oorlog, jaaaaa.... :eeeek:
Marcellis verrast Van Marwijk
Op AD.nl laat Bert van Marwijk weten aangenaam verrast te zijn over de ontwikkeling van Marcellis. "Marcellis heeft uitstekend getraind en ons laten zien dat hij ook als rechtsback kan functioneren." Van Marwijk wilde nog niet zeggen of Marcellis of Jan Kromkamp zaterdag met doelman Edwin van der Sar, Andre Ooijer, Joris Mathijsen en Giovanni van Bronckhorst de defensie van Oranje vormt. "Kromkamp is een echte rechtsback met aanvallende kwaliteiten. Het zou inderdaad ook kunnen dat hij begint."

--
Tss wat voor bondscoach ben je dan als je niet eens weet dat Marcellis beter is dan een Kromkamp of Mathijsen. Tuurlijk moet Dirk spelen.
Hij werkt voor het eerst dagelijks met hem. Juist leuk dat hij dat naar buiten brengt.
Kromkamp en Mathijsen hebben meer ervaring op internationaal niveau...de prestaties van Marcelis in de CL vallen tegen. Het wordt denk ik wel een goeie voor in de toekomst, maar dat dacht iedereen van Vlaar ook.... :|
Micha Wrote:Kromkamp en Mathijsen hebben meer ervaring op internationaal niveau...de prestaties van Marcelis in de CL vallen tegen. Het wordt denk ik wel een goeie voor in de toekomst, maar dat dacht iedereen van Vlaar ook.... :|

dat denk ik van vlaar nog steeds.
waf Wrote:
Micha Wrote:Kromkamp en Mathijsen hebben meer ervaring op internationaal niveau...de prestaties van Marcelis in de CL vallen tegen. Het wordt denk ik wel een goeie voor in de toekomst, maar dat dacht iedereen van Vlaar ook.... :|

dat denk ik van vlaar nog steeds.

Wat ? Dat hij uiteindelijk nog meer vlekken op z'n kop krijgt als jullie spits, 'De Grinttegel' ?
Fabian Wrote:
waf Wrote:
Micha Wrote:Kromkamp en Mathijsen hebben meer ervaring op internationaal niveau...de prestaties van Marcelis in de CL vallen tegen. Het wordt denk ik wel een goeie voor in de toekomst, maar dat dacht iedereen van Vlaar ook.... :|

dat denk ik van vlaar nog steeds.

Wat ? Dat hij uiteindelijk nog meer vlekken op z'n kop krijgt als jullie spits, 'De Grinttegel' ?

hahahahaha :roll:
Fabian Wrote:
waf Wrote:
Micha Wrote:Kromkamp en Mathijsen hebben meer ervaring op internationaal niveau...de prestaties van Marcelis in de CL vallen tegen. Het wordt denk ik wel een goeie voor in de toekomst, maar dat dacht iedereen van Vlaar ook.... :|

dat denk ik van vlaar nog steeds.

Wat ? Dat hij uiteindelijk nog meer vlekken op z'n kop krijgt als jullie spits, 'De Grinttegel' ?

Nee, die spitsen van Ajax, dat zijn lekkere jongens...

[Image: huntelaar_suarez_droomkoppel.jpg]
Gerben Zonderland Wrote:
Fabian Wrote:
waf Wrote:
Micha Wrote:Kromkamp en Mathijsen hebben meer ervaring op internationaal niveau...de prestaties van Marcelis in de CL vallen tegen. Het wordt denk ik wel een goeie voor in de toekomst, maar dat dacht iedereen van Vlaar ook.... :|

dat denk ik van vlaar nog steeds.

Wat ? Dat hij uiteindelijk nog meer vlekken op z'n kop krijgt als jullie spits, 'De Grinttegel' ?

Nee, die spitsen van Ajax, dat zijn lekkere jongens...

[Image: huntelaar_suarez_droomkoppel.jpg]

Een onvervalste jij-bak! =D>


Nu weer even ontopic:

Quote:Debutant Marcellis lijkt af te stevenen op basisplaats
10/10/2008 14:11

Oranje-bondscoach Bert van Marwijk wilde de basisopstelling voor de WK-kwalificatiewedstrijd tegen IJsland nog niet prijsgeven. Maar uit de training kon wél een vermoedelijke opstelling opgemaakt worden.

Van Marwijk liet PSV-verdediger Dirk Marcellis spelen als rechtsback. De voorgaande interlands speelden John Heitinga en Khalid Boulahrouz op deze positie, maar beiden zijn geblesseerd.

Eerder deze week gaf de bondscoach aan zeer gecharmeerd te zijn van Marcellis. 'Op de training heeft hij een goede indruk achtergelaten. Hij verdient het bij de wedstrijdselectie te zitten', liet Van Marwijk optekenen in De Telegraaf.

Bij PSV speelt Marcellis centraal in de verdediging, maar bij Oranje moest de twintigjarige verdediger met ploeggenoot Jan Kromkamp uitvechten wie er als rechtsback zal komen te spelen. 'Op de training voldeed hij als rechtsachter', constateerde de bondscoach.

Vermoedelijke opstelling
Doel: Van der Sar
Verdediging: Marcellis, Ooijer, Mathijsen, Van Bronckhorst
Middenveld: Van Bommel, De Jong, Van der Vaart
Aanval: Kuijt, Huntelaar, Babel
Voyou Wrote:Een onvervalste jij-bak! =D>

Tis vrijdagmiddag, dan mag je wel een beetje pot-en-ketel-blaten, toch? :8:

Doe mij maar een [Image: brugsetripel.jpg]
Micha Wrote:Kromkamp en Mathijsen hebben meer ervaring op internationaal niveau...de prestaties van Marcelis in de CL vallen tegen. Het wordt denk ik wel een goeie voor in de toekomst, maar dat dacht iedereen van Vlaar ook.... :|

Alsof de spitsen van Ijsland beter zijn dan die van een willekeurige eredivisieclub. En Marcellis valt totaal niet tegen in de CL waar hij itt tegen Ijsland echte topspitsen tegenkomt. Geen enkele verdediger heerst 180 minuten tegen Aguero en Torres.

En hoe moet een Marcellis ooit ervaring opdoen in Oranje als je m thuis tegen Ijsland al niet op durft te stellen? Gewoon laten ballen, en dan wel centraal en Ooijer rechtsback.
Peter Wrote:
Micha Wrote:Kromkamp en Mathijsen hebben meer ervaring op internationaal niveau...de prestaties van Marcelis in de CL vallen tegen. Het wordt denk ik wel een goeie voor in de toekomst, maar dat dacht iedereen van Vlaar ook.... :|

Alsof de spitsen van Ijsland beter zijn dan die van een willekeurige eredivisieclub. En Marcellis valt totaal niet tegen in de CL waar hij itt tegen Ijsland echte topspitsen tegenkomt. Geen enkele verdediger heerst 180 minuten tegen Aguero en Torres.

En hoe moet een Marcellis ooit ervaring opdoen in Oranje als je m thuis tegen Ijsland al niet op durft te stellen? Gewoon laten ballen, en dan wel centraal en Ooijer rechtsback.

Je beoordeelt Marcellis echt met een PSV-bril op. Zo goed is hij (nog) niet. In de Champions League is hij gewoon door het ijs gezakt, topspitsen of niet. Hij maakte een onzekere indruk en dat had niet alleen met zijn medeverdedigers te maken.

Marcellis is een talent, maar Oranje komt te vroeg.
Marcellis maakte totaal geen onzekere indruk, was de beste verdediger van PSV in beide duels. Als Oranje tegen een wereldploeg zou spelen zou ik m niet voor de leeuwen gooien, thuis tegen Ijsland ist niet eens een klein risico om hem wat ervaring op te laten doen. Als de achterhoedespelers van Oranje van hetzelfde kaliber waren als onze voorhoedespelers dan kwam Oranje idd sowieso te vroeg. Afellay is verder dan Marcellis maar is op zijn positie nog niet zover dat ie in de basis hoort, terwijl t me niks zou verbazen als Marcellis na morgen nooit meer uit de Oranje-basis verdwijnt, zelfs als Heitinga en Boulahrouz er weer bij zijn. Kwalitatief kan ie nog veel beter worden, maar tis nu al 1 brok rust itt zo'n onruststoker als Mathijsen.
Peter Wrote:Marcellis maakte totaal geen onzekere indruk, was de beste verdediger van PSV in beide duels. Als Oranje tegen een wereldploeg zou spelen zou ik m niet voor de leeuwen gooien, thuis tegen Ijsland ist niet eens een klein risico om hem wat ervaring op te laten doen. Als de achterhoedespelers van Oranje van hetzelfde kaliber waren als onze voorhoedespelers dan kwam Oranje idd sowieso te vroeg. Afellay is verder dan Marcellis maar is op zijn positie nog niet zover dat ie in de basis hoort, terwijl t me niks zou verbazen als Marcellis na morgen nooit meer uit de Oranje-basis verdwijnt, zelfs als Heitinga en Boulahrouz er weer bij zijn. Kwalitatief kan ie nog veel beter worden, maar tis nu al 1 brok rust itt zo'n onruststoker als Mathijsen.

beaam.
Degelijke wedstrijd. Vaart, Babbel en Sar de betere spelers. Bommel viel me tegen en liet een paar keer opkomende mensen lopen.
Gerben Zonderland Wrote:Degelijke wedstrijd. Vaart, Babbel en Sar de betere spelers. Bommel viel me tegen en liet een paar keer opkomende mensen lopen.

bommel viel idd tegen. fart viel mij trouwens ook tegen, onzin dat hij man van de wedstrijd was.

dat was of bijbal of kuijt, en omdat kuijt het langer volhield kies ik hem.

de commentatoren hadden gelijk dat veel te weinig de diepe bal gezocht werd. dat eeuwige geschuif schoot geen meter op.
Saaaaaie pot. Maar omdat de Schotjes en de Noortjes gelijk speelden zijn we al bijna op het WK als we woensdag winnen.
waf Wrote:
Gerben Zonderland Wrote:Degelijke wedstrijd. Vaart, Babbel en Sar de betere spelers. Bommel viel me tegen en liet een paar keer opkomende mensen lopen.

bommel viel idd tegen. fart viel mij trouwens ook tegen, onzin dat hij man van de wedstrijd was.

dat was of bijbal of kuijt, en omdat kuijt het langer volhield kies ik hem.

de commentatoren hadden gelijk dat veel te weinig de diepe bal gezocht werd. dat eeuwige geschuif schoot geen meter op.

Yep, het leek dat vervelende Ajax uit 1995 wel. Dat was ook slaapverwekkend. :8: