FTM Forum

Full Version: Oranje-topic
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Mukkus Wrote:
Bredanaar Wrote:Hoe die Guus het m telkens maar weer flikt is me een raadsel. Het is gewoon een superklassebak met een gouden pik :razz: \Big Grin/ =D>

Graag gedaan, Guus en Riemer zijn tenslotte goede vrienden.....Riemer zal Danijel wel even gebeld hebben.

Quote:'Fries' tintje aan drama Engelsen

AMSTERDAM - Guus Hiddink mag Danijel Pranjic op de knieën danken. De middenvelder van SC Heerenveen had woensdagavond een belangrijk aandeel in de Kroatische zege op Engeland. Mede daardoor plaatste Hiddink zich met Rusland op de valreep voor het Europees kampioenschap in 2008.

Pranjic - Kroaat in Friese dienst - stond aan de basis van de derde Kroatische treffer. Bij een stand van 2-2 op Wembley zorgde de 25-jarige invaller voor de assist op Mladen Petric die op zijn beurt de winnende treffer liet aantekenen.

Rusland won op bezoek bij Andorra met 1-0 en plaatste zich zodoende ten koste van Engeland voor het EK.

ik vind assist in dit geval een groot woord, maar eerlijk is eerlijk, hij viel erg goed in. scot carson kreeg ook de schuld van deze goal, maar die kroaat schoot hem wel achter iemand vandaan (richards of zo?) en die zak poep die draaide nog weg ook. als hij zich nou voor de bal werpt.... carson zag hem iig heel laat aankomen.
waf Wrote:
Bredanaar Wrote:Hoe die Guus het m telkens maar weer flikt is me een raadsel. Het is gewoon een superklassebak met een gouden pik :razz: \Big Grin/ =D>

het is werkelijk niet normaal wat een geluk hij heeft. maar goed, hij brengt rusland wel in de positie dat druk gezet wordt op engeland.

mooi team dat kroatie, ook al hebben ze geld in het vooruitzicht gekregen van een rijke rus, je moet het nog wel doen. het keepersprobleem nekt engeland. wat een fantastische pot. dat ze dat na die 2-2 nog weggaven. :eeeek: maar goed, ik vind het heel zonde dat gerrard niet op het ek speelt.

Inderdaad een skitterende wedstrijd met belachelijk veel spanning en senssssssasie, mede ook door het spelverloop natuurlijk. Ook jammer dat LamPaard, Rooney, Terry en de Coles er niet bij zijn, maar het geluk van Guus is onuitputtelijk, blijkbaar.
Hup Guus =D>
Gerben Zonderland Wrote:Inderdaad een skitterende wedstrijd met belachelijk veel spanning en senssssssasie

Ik dacht op een gegeven moment zelfs dat ik naar Heraclas zat te kijken!
waf Wrote:
Bredanaar Wrote:Hoe die Guus het m telkens maar weer flikt is me een raadsel. Het is gewoon een superklassebak met een gouden pik :razz: \Big Grin/ =D>

het is werkelijk niet normaal wat een geluk hij heeft. maar goed, hij brengt rusland wel in de positie dat druk gezet wordt op engeland.

Sterker nog, Engeland heeft in eerste instantie geluk gehad dat Rusland zelf 3 punten verspeelde tegen Israel. Rusland had het na winst tegen Engeland (beetje geluk) gewoon in eigen hand.

Ik vond Kroatie zeer goed, en reken ze momenteel echt bij de 4 sterkste landen van Europa (met Spanje, Duitsland en Italie)
Gerben Zonderland Wrote:het geluk van Guus is onuitputtelijk

Xtragaap4de

Ik ben ervan overtuigd dat er maar verrekte weinig coaches in de wereld rondlopen die met dit Rusland (jonge ploeg in opbouw zonder grote namen) in 12 duels tegen oa Engeland, Kroatië en Israël 24 punten zouden hebben gehaald. Klein beetje geluk misschien, maar vooral heel veel klasse om zo'n zwikkie onbekende spelers op de juiste plek te zetten en er een team van te smeden!
Peter Wrote:
Gerben Zonderland Wrote:het geluk van Guus is onuitputtelijk

Xtragaap4de

Ik ben ervan overtuigd dat er maar verrekte weinig coaches in de wereld rondlopen die met dit Rusland (jonge ploeg in opbouw zonder grote namen) in 12 duels tegen oa Engeland, Kroatië en Israël 24 punten zouden hebben gehaald. Klein beetje geluk misschien, maar vooral heel veel klasse om zo'n zwikkie onbekende spelers op de juiste plek te zetten en er een team van te smeden!

zou het misschien in je op kunnen komen dat het mogelijk is dat ook goeie coaches geluk kunnen hebben. als kroatie met 2-3 op wembley wint, dan heb je toch geluk? dat doet toch niets af aan de vaardigheden van ome guus? die stelt toch ook helemaal niemand ter discussie? :|
waf Wrote:
Peter Wrote:
Gerben Zonderland Wrote:het geluk van Guus is onuitputtelijk

Xtragaap4de

Ik ben ervan overtuigd dat er maar verrekte weinig coaches in de wereld rondlopen die met dit Rusland (jonge ploeg in opbouw zonder grote namen) in 12 duels tegen oa Engeland, Kroatië en Israël 24 punten zouden hebben gehaald. Klein beetje geluk misschien, maar vooral heel veel klasse om zo'n zwikkie onbekende spelers op de juiste plek te zetten en er een team van te smeden!

zou het misschien in je op kunnen komen dat het mogelijk is dat ook goeie coaches geluk kunnen hebben. als kroatie met 2-3 op wembley wint, dan heb je toch geluk? dat doet toch niets af aan de vaardigheden van ome guus? die stelt toch ook helemaal niemand ter discussie? :|

Ik vind dat Kroatië betere spelers op de mat had staan gisteren, Guus had dan hooguit geluk dat Engeland wat geblesseerden had. Dat doet niet af aan het feit dan 99 van de 100 Russische bondscoaches aan een Engelse nederlaag niets meer hadden gehad omdat ze zelf met Rusland meer punten hadden laten liggen. Guus is gewoon een klasbak en een post dat het geluk van Guus onuitputtelijk is raakt dan ook kant noch wal. Steve McLaren bv. had veel meer geluk dat Rusland in de laatste minuut verloor in Israël waardoor 1 punt al genoeg was geweest voor Engeland.
Hartstikke leuk voor Guus, maar ik had toch liever een charismatisch land als Engeland op het EK gezien. Maar die hebben het dan weer aan zichzelf te danken.
Peter Wrote:
waf Wrote:
Peter Wrote:
Gerben Zonderland Wrote:het geluk van Guus is onuitputtelijk

Xtragaap4de

Ik ben ervan overtuigd dat er maar verrekte weinig coaches in de wereld rondlopen die met dit Rusland (jonge ploeg in opbouw zonder grote namen) in 12 duels tegen oa Engeland, Kroatië en Israël 24 punten zouden hebben gehaald. Klein beetje geluk misschien, maar vooral heel veel klasse om zo'n zwikkie onbekende spelers op de juiste plek te zetten en er een team van te smeden!

zou het misschien in je op kunnen komen dat het mogelijk is dat ook goeie coaches geluk kunnen hebben. als kroatie met 2-3 op wembley wint, dan heb je toch geluk? dat doet toch niets af aan de vaardigheden van ome guus? die stelt toch ook helemaal niemand ter discussie? :|

Ik vind dat Kroatië betere spelers op de mat had staan gisteren, Guus had dan hooguit geluk dat Engeland wat geblesseerden had. Dat doet niet af aan het feit dan 99 van de 100 Russische bondscoaches aan een Engelse nederlaag niets meer hadden gehad omdat ze zelf met Rusland meer punten hadden laten liggen. Guus is gewoon een klasbak en een post dat het geluk van Guus onuitputtelijk is raakt dan ook kant noch wal. Steve McLaren bv. had veel meer geluk dat Rusland in de laatste minuut verloor in Israël waardoor 1 punt al genoeg was geweest voor Engeland.

De Kroaten speelden beter, maar of het echte betere spelers waren durf ik wel te betwijfelen. Guus had natuurlijk wel de mazzel dat a) Engeland zijn beste spitsen (Rooney en Owen) en 2 van de beste verdedigers (A. Cole en Terry) niet op kon stellen, b) de keeper 2 blunders maakt en c) Kroatie ondanks dat ze al geplaatst zijn WEL zijn best doet om te winnen.
Dat heeft, zoals waf al zegt, niks te maken met hoe goed Guus is. Rusland had het niet meer in eigen hand en de quote op winst van Kroatie ( :cheers: ) was zodanig dat dit vantevoren niet verwacht werd. Dat Rusland in Israel verloor was minder onwaarschijnlijk dan dat Engeland thuis verloor van Kroatie, dus wie had hier nou meer geluk?
Gerben Zonderland Wrote:de quote op winst van Kroatie ( :cheers: )

Zet dan 50 foepies in! :8:
Guus "gouden wissel " hiddink :razz:

Gefeliciteerd ! Nu maar hopen dat hij ooit Oranje gaat coachen dan wordt het misschien nog wat met die zoutzakken.
Bookmakers: 'José Mourinho grootste favoriet'
22/11/2007 15:44

José Mourinho is de grootste kanshebber Steve McClaren op te volgen als bondscoach van Engeland. Althans, dat veronderstellen de bookmakers, zoals Unibet.

Mourinho staat bij het laatste wedkantoor bovenaan de lijst met kandidaten. Eerder dit seizoen stapte hij op bij Chelsea, waar hij drie succesvolle seizoenen op de bank had gezeten. Met de Londense club veroverde hij twee Engelse titels en een FA Cup. Met FC Porto won hij onder meer de Champions League en twee Portugese kampioenschappen.

Martin O'Neill zit Mourinho op de hielen (5,00 om 4,50 per ingelegde Engelse pond), terwijl andere buitenlandse toppers als Fabio Capello en Luiz Felipe Scolari ook erg kansrijk zouden zijn.

Op de lijst komen ook vijf Nederlandse trainers voor. Guus Hiddink staat het hoogst genoteerd, op de zesde plaats. Na hem volgen Frank Rijkaard (13e), Marco van Basten (15e), Martin Jol (19e) en Louis van Gaal (20ste).

Ook bij andere Engelse wedkantoren als William Hill en Ladbrokes gaat de strijd tussen Mourinho, O'Neill, Hiddink, Capello en Scolari.

WIE WORDT BONDSCOACH ENGELAND? (Unibet)
kandidaat werkzaam bij uitbetaling
José Mourinho - 4,50
Martin O'Neill Aston Villa 5,00
Fabio Capello - 8,00
Luiz Felipe Scolari Portugal 9,00
Marcello Lippi - 12,00
Guus Hiddink Rusland 15,00
Alan Shearer - 16,00
Sam Allardyce Newcastle United 20,00
Harry Redknapp Portsmouth 22,00
Mark Hughes Blackburn Rovers 25,00
Frank Rijkaard Barcelona 28,00
Arsène Wenger Arsenal 30,00
Marco van Basten Nederland 30,00
Martin Jol - 40,00
Louis van Gaal AZ 45,00
Alex Ferguson Manchester United 60,00

--
Hiddink.. van Basten.. :lol:
van Gaal, misschine wel leuk om een tientje in te investeren...
Beckham staat 500 -1 cry
Geen Gullitt?
Stond Engeland in v Gaal zijn clausule? Stonden toch een aantal landen in! Ik vind het wel wat voor hem!
Pcies, daarom denk ik dat ik 25 eurotjes ga storten....
gittermaster Wrote:Pcies, daarom denk ik dat ik 25 eurotjes ga storten....

die clausule geldt toch alleen voor een eindronde wk? Hij mag weg als hij op een eindronde WK een van die landen kan coachen. niet de hele kwalificatie dacht ik....
Voyou Wrote:
Gerben Zonderland Wrote:de quote op winst van Kroatie ( :cheers: )

Zet dan 50 foepies in! :8:

10 ingezet op die Kroaten, en verdomd.... :lol:
Voyou Wrote:
Gerben Zonderland Wrote:de quote op winst van Kroatie ( :cheers: )

Zet dan 50 foepies in! :8:

risicospreiding en ik had al mijn foepies al ingezet op allerlei zekerheidjes..... :8:
waf Wrote:
gittermaster Wrote:Pcies, daarom denk ik dat ik 25 eurotjes ga storten....

die clausule geldt toch alleen voor een eindronde wk? Hij mag weg als hij op een eindronde WK een van die landen kan coachen. niet de hele kwalificatie dacht ik....

Waf heeft gelijk...
Quote:Van Gaal kan niet direct bondscoach van Engeland worden

De geruchtenstroom over wie de nieuwe bondscoach van Engeland gaat worden is reeds in volle gang. Louis van Gaal heeft dit jaar eerder aangegeven dat hij bij een aantal landen, waaronder Engeland, aan de slag zou willen als bondscoach. Dit blijkt voor Van Gaal momenteel echter nog niet mogelijk.

Elf berichtte dat Van Gaal pas de mogelijkheid heeft om onder zijn tot 2010 lopende contract bij AZ uit te komen als hij na 1 juli 2009 de mogelijkheid krijgt om aan de slag te gaan als bondscoach van Argentinië, Spanje, Duitsland, Nederland of Engeland.

"Mijn voorkeur gaat uit naar Argentinië, omdat ik denk daarmee de meeste kans te maken om wereldkampioen te worden. Bovendien past de Argentijnse mentaliteit goed bij mij", aldus Van Gaal, die voorlopig nog geen bondscoach wordt.
oke mooi, spaart m,e dat in ieder geval 25 eutjes uit... :razz:
Overdune Wrote:
São Paulo Wrote:Duitsland zit in pot 3, maar als ze vanavond gewonnen hadden gingen ze minimaal 5 landen voorbij om zo in de eerste pot te komen? Dat lijkt me niet juist.

Heeft te maken met de FIFA-ranking volgens mij, bij winst van Duitsland en verlies van Nederland was DL NL gepasseerd en zou het het best geklasseerde Europese land zijn (dat dus een plaats in pot 1 krijgt).

Ik begrijp al de hele tijd geen hol van die ranking. Italië en Frankrijk en nog een zwik landen (w.o. Duitsland) staan al zeer lange tijd boven NL gerankt, maar NL wordt groepshoofd op het EK ipv Fr, It, Por of Du??? NL staat momenteel 9e, voor zover ik weet, met vijf EK deelnemers boven zich! Is er een bepaald meetmoment, ofzo? Sad Snappetnie.
Flixieluv Wrote:
Overdune Wrote:
São Paulo Wrote:Duitsland zit in pot 3, maar als ze vanavond gewonnen hadden gingen ze minimaal 5 landen voorbij om zo in de eerste pot te komen? Dat lijkt me niet juist.

Heeft te maken met de FIFA-ranking volgens mij, bij winst van Duitsland en verlies van Nederland was DL NL gepasseerd en zou het het best geklasseerde Europese land zijn (dat dus een plaats in pot 1 krijgt).

Ik begrijp al de hele tijd geen hol van die ranking. Italië en Frankrijk en nog een zwik landen (w.o. Duitsland) staan al zeer lange tijd boven NL gerankt, maar NL wordt groepshoofd op het EK ipv Fr, It, Por of Du??? NL staat momenteel 9e, voor zover ik weet, met vijf EK deelnemers boven zich! Is er een bepaald meetmoment, ofzo? Sad Snappetnie.

Aha:

De indeling van de potten voor het EK 2008, vindt plaats op basis van een ranglijst over de kwalificatieduels voor het WK van 2006 en dit EK. Het aantal behaalde punten wordt hierbij gedeeld door het aantal gespeelde wedstrijden.

:oops:
Flixieluv Wrote:
Flixieluv Wrote:
Overdune Wrote:
São Paulo Wrote:Duitsland zit in pot 3, maar als ze vanavond gewonnen hadden gingen ze minimaal 5 landen voorbij om zo in de eerste pot te komen? Dat lijkt me niet juist.

Heeft te maken met de FIFA-ranking volgens mij, bij winst van Duitsland en verlies van Nederland was DL NL gepasseerd en zou het het best geklasseerde Europese land zijn (dat dus een plaats in pot 1 krijgt).

Ik begrijp al de hele tijd geen hol van die ranking. Italië en Frankrijk en nog een zwik landen (w.o. Duitsland) staan al zeer lange tijd boven NL gerankt, maar NL wordt groepshoofd op het EK ipv Fr, It, Por of Du??? NL staat momenteel 9e, voor zover ik weet, met vijf EK deelnemers boven zich! Is er een bepaald meetmoment, ofzo? Sad Snappetnie.

Aha:

De indeling van de potten voor het EK 2008, vindt plaats op basis van een ranglijst over de kwalificatieduels voor het WK van 2006 en dit EK. Het aantal behaalde punten wordt hierbij gedeeld door het aantal gespeelde wedstrijden.

:oops:

Hehe, ook wakker?
is iemand geinteresseerd in de cijfers die de spelers kregen in de vi voor de wedstrijd tegen luxemburg, die holland met 1-0 won? :lol:
waf Wrote:is iemand geinteresseerd in de cijfers die de spelers kregen in de vi voor de wedstrijd tegen luxemburg, die holland met 1-0 won? :lol:

Dat waren best wel hoge cijfers. Wel vreemd. Heb ik nu een hele andere wedstrijd gezien ofzo?
AssyriskaFF Wrote:
waf Wrote:is iemand geinteresseerd in de cijfers die de spelers kregen in de vi voor de wedstrijd tegen luxemburg, die holland met 1-0 won? :lol:

Dat waren best wel hoge cijfers. Wel vreemd. Heb ik nu een hele andere wedstrijd gezien ofzo?

de zeeuw een 6
nistelrode een 6,5
sneijder een 8
en de rest een 7.

echt hilarisch! Undecided
waf Wrote:
AssyriskaFF Wrote:
waf Wrote:is iemand geinteresseerd in de cijfers die de spelers kregen in de vi voor de wedstrijd tegen luxemburg, die holland met 1-0 won? :lol:

Dat waren best wel hoge cijfers. Wel vreemd. Heb ik nu een hele andere wedstrijd gezien ofzo?

de zeeuw een 6
nistelrode een 6,5
sneijder een 8
en de rest een 7.

echt hilarisch! Undecided

Wat voor cijfers hadden die Luxemburgers dan wel niet? Gemiddeld boven de tien?