FTM Forum

Full Version: Oranje-topic
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Lijkt me duidelijk dat het gewoon lekker 0-0 blijft.
Hup Roemenie! Weg met die ellendige NSB bondscoach! Icon_twisted
goa Wrote:Hup Roemenie! Weg met die ellendige NSB bondscoach! Icon_twisted

Hup Roemenië?? Landverraad? NSB? Zoals de waard is....?
Wedstrijd niet gezien. Schijnbaar was Oranje eindelijk een behoorlijk goed en schijnbaar had Bassie eindelijk eens pech (buitenspelgoal hoorde ik?) ipv geluk. Ik kan er niet wakker van liggen en zie oranje het liefst met de hakken over de sloot (bij gelijk puntenaantal met Bulgarije mogen wij op onderling resultaat naar het EK?) geniepig het EK halen. Misschien dat de spelers dan eindelijk eens loskomen en gaan vlammen op het EK.
Peter Wrote:Wedstrijd niet gezien. Schijnbaar was Oranje eindelijk een behoorlijk goed en schijnbaar had Bassie eindelijk eens pech (buitenspelgoal hoorde ik?) ipv geluk. Ik kan er niet wakker van liggen en zie oranje het liefst met de hakken over de sloot (bij gelijk puntenaantal met Bulgarije mogen wij op onderling resultaat naar het EK?) geniepig het EK halen. Misschien dat de spelers dan eindelijk eens loskomen en gaan vlammen op het EK.

ik heb de 1ste helft voor de helft gezien en die vond ik matig.

de 2de helft was onthutsend zwak. die mathijsen heeft 5 x een pass naar voren gegeven die door de wind over de achterlijn zeilde. een ezel.... en roemenie zet even druk en spelers van oranje leken niet meer dan van die gele poppen die je altijd op een trainingsveld ziet staan. de enige die een 6 haalde was seedorf en misschien bouma, maar voor de rest wass het shame shame shame.

en dan die analysten. ik heb toch echt in de d junioren al geleerd dat het makkelijker voetballen is tegen de wind dan met de wind mee. nee hoor, ze dachten dat nederland er in de 2de helft wel overheen zou walsen. dat denk ik ook ja. :roll: er kwam gewoon geen bal aan. daarbij, roemenie spaarde de 1ste helft krachten op dit zware veld. ze gaven ook nog eens geen kans weg. erg slim en ontzettend verdiend gewonnen.

(en dan jaliens voor heitinga. wat doetie jaliens nou in godsnaam in oranje? en die babel met z'n corner naar de andere zijlijn? waarom deed robben mee? pleurt vd vaart dan op linkshalf. ook gio was onthutsend zwak, dus waarom nou je rechtsback wisselen, wat heeft dat in godesnaam voor nut? daar win je de wedstrijd toch niet?)

mijn psycholoog zei: schrijf het ff van je af. :lol:
vBasten wisselt graag backs als er gescoord moet worden. Ik heb met een half oog gekeken,maar vond het pretty boring.
Ach, je moet van God 4-3-3 spelen, dus dan zet je van der Vaart rechtbuiten.... :roll:
Viel me nog mee, had bijna verwacht dat Henk Timmer daar zou spelen.

Voetballes 1 voor meneer van Basten: Met de spelers, die je hebt maak je een opstelling/formatie. Niet andersom: een formatie willen spelen en daar vervolgens de spelers indrukken. Maar dat zal wel aan mij liggen.
Mukkus Wrote:Ach, je moet van God 4-3-3 spelen, dus dan zet je van der Vaart rechtbuiten.... :roll:
Viel me nog mee, had bijna verwacht dat Henk Timmer daar zou spelen.

Voetballes 1 voor meneer van Basten: Met de spelers, die je hebt maak je een opstelling/formatie. Niet andersom: een formatie willen spelen en daar vervolgens de spelers indrukken. Maar dat zal wel aan mij liggen.

Van Basten zegt dat een linkspoot op rechts ruimte schept voor opkomende mensen ( rechtshalf en rechtsback), omdat die linkspoot naar binnen trekt en de verdedigers dan een probleem hebben. Zo speelde Stoickov ook bij Barcalona.

Tegenstanders zeggen dat je zo het spel niet breed houdt en dat alle ballen in een soort trechter komen en dat voetballen zo onmogelijk wordt, zeker als een tegenstander zich ingraaft.

Ben het met je eens Mukkus, al zou ik niet weten wie er op rechts moet spelen dan. Kuyt is een optie, Babel misschien.

Gewoon 4-4-2 spelen met Ruud en Van Persie in de spits......
Tripplexxx Wrote:Ben het met je eens Mukkus, al zou ik niet weten wie er op rechts moet spelen dan. Kuyt is een optie, Babel misschien.

Als je geen rechtsbuiten hebt, moet je geen 4-3-3 spelen. Heel simpel. En we hebben in het Nederlands elftal geen echte rechtsbuiten meer, van Persie komt er het dichtst in de buurt (imo meer een man voor achter de spitsen). Speel dan op zijn 'Feyenoords' een 4-5-1. Nistelrooy, diep met daar achter 3 diepe middenvelders, Robben links, Vaart centrum en Seedorf rechts, die evt. van positie kunnen wisselen. Daarachter Bronkhorst en de Zeeuw als controlerende middenvelders, en Seedorf in de rol van een half controlerende middenvelder.

Als een tegenstander zich ingraaft, moet je ervoor zorgen dat je die verdedigers uit hun verdedigende stellingen lokt, door met minder aanvallers en meer middenvelders te gaan spelen.
Mukkus Wrote:
Tripplexxx Wrote:Ben het met je eens Mukkus, al zou ik niet weten wie er op rechts moet spelen dan. Kuyt is een optie, Babel misschien.

Als je geen rechtsbuiten hebt, moet je geen 4-3-3 spelen. Heel simpel. En we hebben in het Nederlands elftal geen echte rechtsbuiten meer, van Persie komt er het dichtst in de buurt (imo meer een man voor achter de spitsen). Speel dan op zijn 'Feyenoords' een 4-5-1. Nistelrooy, diep met daar achter 3 diepe middenvelders, Robben links, Vaart centrum en Seedorf rechts, die evt. van positie kunnen wisselen. Daarachter Bronkhorst en de Zeeuw als controlerende middenvelders, en Seedorf in de rol van een half controlerende middenvelder.

Als een tegenstander zich ingraaft, moet je ervoor zorgen dat je die verdedigers uit hun verdedigende stellingen lokt, door met minder aanvallers en meer middenvelders te gaan spelen.

See dorg half controlerend is onmogelijk. Die tegenstanders die zich ingraven zijn echt niet zo stom om minder verdedigend te gaan staan als wij maar 1 spits opstellen.
Met AjaxII win je het EK niet.
Vret Mien Gras Wrote:Met AjaxII win je het EK niet.

Met Twente I kom je er niet eens.
Die kans krijgen ze niet.
En met AjaxII kom je er nu waarschijnlijk ook niet.
Op wie doel je eigenlijk en wie van die spelers moet er volgens jou niet spelen dan?
En dan zegt San Marco dat het een goede redding was van Maarrrrrten, tssssss.
Keepersfout was het!
Vret Mien Gras Wrote:En dan zegt San Marco dat het een goede redding was van Maarrrrrten, tssssss.

Inderdaad. Ongelooflijk....
Ekslem Wrote:
Mukkus Wrote:
Tripplexxx Wrote:Ben het met je eens Mukkus, al zou ik niet weten wie er op rechts moet spelen dan. Kuyt is een optie, Babel misschien.

Als je geen rechtsbuiten hebt, moet je geen 4-3-3 spelen. Heel simpel. En we hebben in het Nederlands elftal geen echte rechtsbuiten meer, van Persie komt er het dichtst in de buurt (imo meer een man voor achter de spitsen). Speel dan op zijn 'Feyenoords' een 4-5-1. Nistelrooy, diep met daar achter 3 diepe middenvelders, Robben links, Vaart centrum en Seedorf rechts, die evt. van positie kunnen wisselen. Daarachter Bronkhorst en de Zeeuw als controlerende middenvelders, en Seedorf in de rol van een half controlerende middenvelder.

Als een tegenstander zich ingraaft, moet je ervoor zorgen dat je die verdedigers uit hun verdedigende stellingen lokt, door met minder aanvallers en meer middenvelders te gaan spelen.

See dorg half controlerend is onmogelijk. Die tegenstanders die zich ingraven zijn echt niet zo stom om minder verdedigend te gaan staan als wij maar 1 spits opstellen.

Ik neem jou niet serieus, jij bent dronken.
Tripplexxx Wrote:Van Basten zegt dat een linkspoot op rechts ruimte schept voor opkomende mensen ( rechtshalf en rechtsback), omdat die linkspoot naar binnen trekt .............
Wie en waar waren die opkomende mensen dan ?
Mukkus Wrote:Als je geen rechtsbuiten hebt, moet je geen 4-3-3 spelen. Heel simpel. En we hebben in het Nederlands elftal geen echte rechtsbuiten meer, van Persie komt er het dichtst in de buurt (imo meer een man voor achter de spitsen). Speel dan op zijn 'Feyenoords' een 4-5-1. Nistelrooy, diep met daar achter 3 diepe middenvelders, Robben links, Vaart centrum en Seedorf rechts, die evt. van positie kunnen wisselen. Daarachter Bronkhorst en de Zeeuw als controlerende middenvelders, en Seedorf in de rol van een half controlerende middenvelder.
Als een tegenstander zich ingraaft, moet je ervoor zorgen dat je die verdedigers uit hun verdedigende stellingen lokt, door met minder aanvallers en meer middenvelders te gaan spelen.

beaam. we hebben wel rechtsbuitens: castelen, vincken, slory.

castelen zie ik nauwelijks meer (maar hij is opeens uit beeld geraakt, op zich vrij raar als je 4-3-3 wilt spelen en geen rechtsbuitens hebt), maar als je die niet goed genoeg vindt moet je dus idd 4-4-2 of 4-5-1 gaan spelen.
Lamme Lennie Wrote:wie van die spelers moet er volgens jou niet spelen dan?

ik weet dat je het niet aan mij vraagt, maar ik geef graag antwoord:

jaliens, mathijsen, bijbal, emanuelson en robben zou ik er zonder pardon uittyften. emanuelson alleen omdat er zat middenvelders zijn die op een 4-5-1 middenveld kunnen spelen en hij te slecht is voor linksback.
waf Wrote:we hebben wel rechtsbuitens: castelen, vincken, slory.

Zijn ze niet alle 3 geblesseerd?

Nog 2: Beerens en Jenner.
Mukkus Wrote:
waf Wrote:we hebben wel rechtsbuitens: castelen, vincken, slory.

Zijn ze niet alle 3 geblesseerd?

Nog 2: Beerens en Jenner.

oh ja, die ook nog. slory en vinken zijn geblesseerd, castelen niet dacht ik. die is iig een tijdje selecteerbaar geweest.

andy vd meysje heb je ook nog.

maar eigenlijk is het te zielig voor woorden dat we spelrs zoeken bij dit achterhaalde systeem.
waf Wrote:
Lamme Lennie Wrote:wie van die spelers moet er volgens jou niet spelen dan?

ik weet dat je het niet aan mij vraagt, maar ik geef graag antwoord:

jaliens, mathijsen, bijbal, emanuelson en robben zou ik er zonder pardon uittyften. emanuelson alleen omdat er zat middenvelders zijn die op een 4-5-1 middenveld kunnen spelen en hij te slecht is voor linksback.

Ik vroeg het niet aan jou! :razz:
Het gaat VMG specifiek om (ex)Ajax-spelers, en ik vind dat Stekelenburg, Heitinga, vd Vaart en Seedorf gister gewoon hoorden te spelen. Ik hoor graag wie VMG daar graag had gezien.
Lamme Lennie Wrote:Ik hoor graag wie VMG daar graag had gezien.

Bjorn van der Doelen, Sjaak Polak, Thijs Houwing etc.
Ekslem Wrote:Keepersfout was het!
Hou toch op! Het was gewoon een hele goede reflex van zo dichtbij. Je kunt zeggen dat hij hem meer naar buiten had moeten boksen, maar dat op zo'n korte afstand... Hij heeft pech dat die knakker in de rebound niet gedekt staat, anders pakt Steek een punt. Hij had namelijk nog een paar andere prima reddingen. Ik vond hem juist ongeveer de enige die een voldoende haalde...
Valt Boularouz af terwijl gasten als Jaliens, Heitinga, Mathijsen en Emanuelson mogen blijven. :crazy:

Mathijsen en Heitinga speelden mijns inzien een ezel van een partij tegen de Roemenen, Emanuelson en Jaliens horen er kortweg gewoon niet bij.

Nieuws / EK 2008 /
Waterman en Boulahrouz vallen af
Geschreven door Daniel Cabot-Kerkdijk op zondag, 14 oktober om 19:19

Boy Waterman en Khalid Boulahrouz zijn afgevallen in de selectie van het Nederlands elftal voor de EK-kwalificatiewedstrijd woensdag in Eindhoven tegen Slovenië. Bondscoach Marco van Basten maakte zondagmiddag zijn groep van achttien man bekend.

Ook Mario Melchiot ontbreekt. De verdediger was zaterdag tegen Roemenië nog geschorst, maar blijkt niet tijdig hersteld te zijn van een dijbeenblessure.

Oranje moet het in Eindhoven verder doen zonder de geschorste Ruud van Nistelrooij, Joris Mathijsen en Giovanni van Bronckhorst. In de groep van Van Basten keren Wesley Sneijder en Robin van Persie terug na een schorsing.

Oranje moet woensdag proberen de interlandweek toch nog met een goed gevoel af te sluiten. Tegen Roemenië werd zaterdag in Constanta met 1-0 verloren.
Ad Wim Wrote:
Ekslem Wrote:Keepersfout was het!
Hou toch op! Het was gewoon een hele goede reflex van zo dichtbij. Je kunt zeggen dat hij hem meer naar buiten had moeten boksen, maar dat op zo'n korte afstand... Hij heeft pech dat die knakker in de rebound niet gedekt staat, anders pakt Steek een punt. Hij had namelijk nog een paar andere prima reddingen. Ik vond hem juist ongeveer de enige die een voldoende haalde...

Kom op zeg. Een beetje keeper heeft een reactie en die bal had ie naar buiten moeten tikken. Het leek wel alsof ie hem expres terughaalde om hem voor de poten van die gast te slaan.

@Petr: Ja, want Boulahrouz is ook geweldig in vorm :|
Lamme Lennie Wrote:
waf Wrote:
Lamme Lennie Wrote:wie van die spelers moet er volgens jou niet spelen dan?

ik weet dat je het niet aan mij vraagt, maar ik geef graag antwoord:

jaliens, mathijsen, bijbal, emanuelson en robben zou ik er zonder pardon uittyften. emanuelson alleen omdat er zat middenvelders zijn die op een 4-5-1 middenveld kunnen spelen en hij te slecht is voor linksback.

Ik vroeg het niet aan jou! :razz:
Het gaat VMG specifiek om (ex)Ajax-spelers, en ik vind dat Stekelenburg, Heitinga, vd Vaart en Seedorf gister gewoon hoorden te spelen. Ik hoor graag wie VMG daar graag had gezien.

voor stekelvarken had ook timmer kunnen spelen. ze gooien het op leeftijd, maar ik denk dat hij de voorkeur kreeg en krijgt omdat hij ajakkessied is.

fart en seedorf moesten uiteraard spelen (maar niet op die positie Icon_evil ) en heitinga moet er bij zijn als stand in voor verdedigende middenvelder (daar zal hij woensdag wel spelen), maar als rechtsback vind ik het echt een 13 in een dozijn.
Ad Wim Wrote:
Ekslem Wrote:Keepersfout was het!
Hou toch op! Het was gewoon een hele goede reflex van zo dichtbij. Je kunt zeggen dat hij hem meer naar buiten had moeten boksen, maar dat op zo'n korte afstand... Hij heeft pech dat die knakker in de rebound niet gedekt staat, anders pakt Steek een punt. Hij had namelijk nog een paar andere prima reddingen. Ik vond hem juist ongeveer de enige die een voldoende haalde...

technisch gewoon slecht gekeept. om dit soort details draait het in de top. die bal moet naar de zijkant, dan maakt het niet uit of die knakker wel of niet gedekt staat.