FTM Forum

Full Version: Oranje-topic
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
de nieuwe Wrote:Landzaat meldt zich af, breukje in oogkas.

Als het dan nog maar goed komt met ons prachtige land...... Icon_twisted
van der vaart speelt niet...wie moet er nu rechtsbuiten :roll:
kooltje Wrote:van der vaart speelt niet...wie moet er nu rechtsbuiten :roll:
Zijler
kooltje Wrote:van der vaart speelt niet...wie moet er nu rechtsbuiten :roll:

Van Persie?

Of (nog beter) 4-4-2 met Van Nistelrooy en Huntelaar voorin, van Persie erachter en Sneijder komend vanaf links (schijnt hij bij Real ook aardig te doen).
kooltje Wrote:van der vaart speelt niet...wie moet er nu rechtsbuiten :roll:
De andere rechtsbuiten in de selectie natuurlijk! Het is toch policy van v. Basten dat ie elke positie dubbel bezet heeft? Ik weet alleen niet zo gauw wie die andere rechtsbuiten is..... :-k
Van Persie, kan prima rechtsbuiten spelen.

Emanuelsson, Huntelaar en Appelvlaai vallen trouwens af; alleen van Urby vind ik dit logisch.
de nieuwe Wrote:
kooltje Wrote:van der vaart speelt niet...wie moet er nu rechtsbuiten :roll:
De andere rechtsbuiten in de selectie natuurlijk! Het is toch policy van v. Basten dat ie elke positie dubbel bezet heeft? Ik weet alleen niet zo gauw wie die andere rechtsbuiten is..... :-k
Mss kan hij z'n holmaatje Emanuelson er neer zetten, veel slechter dan hij het linksachter doet zal het niet worden.
Ad Wim Wrote:Van Persie, kan prima rechtsbuiten spelen.

Emanuelsson, Huntelaar en Appelvlaai vallen trouwens af; alleen van Urby vind ik dit logisch.

Onbegrijpelijk dat Afellay afvalt. Spelen we weer met fucking de Zeeuw in de basis. :roll: En Melchiot rechtsback, daar moet natuurlijk Kromkamp staan.
Waarom wordt De Jong trouwens iedere keer geselecteerd?? Die aap kan werkelijk niks, hij heeft alleen een grote mond.
het is toch best logisch.

als je sneiijder op 10 wilt laten spelen, dus met de punt naar voren, heb je 2 verdedigende middenvelders nodig. de keuze bronkhorst-de zeeuw is dan gewoon helder. de jong is net zoals heitinga een van de weinige alternatieven als bronkhorst of de zeeuw wegvallen. als vervanger voor sneijder heb je dan seedorf of affelay, terwijl ook persie op die positie uit de voeten kan.

niet gek dus dat affelay afvalt met deze strijdwijze.
Dan liever Appelvlaai dan Seedorf. Appelvlaai is gemotiveerder en lijkt me ook een betere keus met oog op de toekomst.
En als je zo redeneert, dan is het niet logisch dat Urby afvalt.

En Melchiot in de basis :|
Vind het ook niet zo gek dat Afellay afvalt.

En kromkamp op rechtsback? Alsjeblieft zeg. Leuke voetballer voor eredivisie, maar aangezien ie niet kan verdedigen, komt ie internationaal te kort.
Ad Wim Wrote:Dan liever Appelvlaai dan Seedorf. Appelvlaai is gemotiveerder en lijkt me ook een betere keus met oog op de toekomst.
En als je zo redeneert, dan is het niet logisch dat Urby afvalt.

En Melchiot in de basis :|

Affelay gemotiveerder??? Dat betwijfel ik ten zeerste. Denk dat ook Seedorf zeer gemotiveerd is, daarnaast is zijn ervaring erg welkom.
Ad Wim Wrote:Dan liever Appelvlaai dan Seedorf. Appelvlaai is gemotiveerder en lijkt me ook een betere keus met oog op de toekomst.
En als je zo redeneert, dan is het niet logisch dat Urby afvalt.

En Melchiot in de basis :|

waar staat dat dat appelvlaai gemotiveerder is? dan wist ik namelijk niet.

seedorf heeft meer ervaring, daar is ook wat voor te zeggen. ik vind affelay ook goed, maar ik kan de keuze wel begrijpen en zoals ik al zei, het gaat om wie er op de reservebank zit, dus een beetje gelul in de marge.

als je urby de afgelopen tijd ziet spelen, is het volstrekt logisch dat hij afvalt.

ik ken melchiot niet zo, vond het vroeger iig helemaal niets, maar kromkamp vind ik ook matig en lucius is de slechtste van feyenoord (hoewel ik hem tegen nac wel aardig vond spelen).

daar moet ooijer eigenlijk staan..
Ik denk inderdaad dat, in de functie van invaller, Appelvlaai gemotiveerder is dan Seedorf.

En het is ook terecht dat Urby afvalt door zijn slechte spel, maar daar hadden we het niet over. Want Appelvlaai valt nou niet af omdat hij zo matig presteert de laatste tijd...

En ik vind sowieso dat De Cler geselecteerd moet worden en moet spelen als linksback en Jaliens of Boularouz als rechtsback.
Ad Wim Wrote:En ik vind sowieso dat De Cler geselecteerd moet worden en moet spelen als linksback en Jaliens of Boularouz als rechtsback.

de cler heeft kansen zat gehad en blijkbaar niet weten te overtuigen. in oranje heb ik hem ook eigenlijk nooit echt goed zien spelen. ik vind hem bij fainoid wel goed, en het is ter voorkoming van blessures beter dat hij niet met oranje meedoet.

bouma ben ik helemaal uit het oog verloren, ik zou niet weten hoe hij nu presteert. ik laat me morgen graag verrasssen.

jaliens, melchiot, (de huidige niet spelende) boeleroes, lucius, kromkamp,
vind ik allemaal lood om oud ijzer. het liefste heb ik ooijer daar (hoewel die ook al in het centrum moet....) en voor de rest kun je elke keuze afzeiken. volgens bassie ligt het niveau dicht bij elkaar. voor die positie heeft hij zeker gelijk, een zeer middelmatig niveau.
Ooijer vond ik inderdaad ook altijd een zekerheidje, maar die heb ik, en waarsch velen met mij, pas uit het oog verloren! Daar hoor je nooit meer iets van.
Boularouz vind ik toch echt wel een goede verdediger, zeker beter dan die andere drie, en kan zowel in centrum als op rechts spelen.
Wie is Appelvlaai?

En gek he dat je weinig over Ooijer hoort als hij een half seizoen uit de running is geweest met een blessure waarvan men eerst zelfs dacht dat het einde carriere was. Of had je elke dag een revalidatieupdate in alle grote kranten en op vi.nl verwacht?

Ben het verder met Ekslem eens dat Kromkamp absoluut niet in oranje hoort. Vorig seizoen deed hij het na zijn komst met de week beter en zo rond de jaarwisseling vond ik hem absoluut klaar voor een uitverkiezing voor het Nederlands elftal maar helaas is het daarna met de wedstrijd bergafwaarts gegaan. Hij heeft weinig concurrentie en nationaal kan het (net als Zonneveld als linksback) prima omdat ze aanvallend beter zijn dan verdedigend. Maar Europees kampioen worden we daar niet echt mee, dan zal hij veel beter moeten gaan spelen.
Peter Wrote:Wie is Appelvlaai?

En gek he dat je weinig over Ooijer hoort als hij een half seizoen uit de running is geweest met een blessure waarvan men eerst zelfs dacht dat het einde carriere was. Of had je elke dag een revalidatieupdate in alle grote kranten en op vi.nl verwacht?

Ben het verder met Ekslem eens dat Kromkamp absoluut niet in oranje hoort. Vorig seizoen deed hij het na zijn komst met de week beter en zo rond de jaarwisseling vond ik hem absoluut klaar voor een uitverkiezing voor het Nederlands elftal maar helaas is het daarna met de wedstrijd bergafwaarts gegaan. Hij heeft weinig concurrentie en nationaal kan het (net als Zonneveld als linksback) prima omdat ze aanvallend beter zijn dan verdedigend. Maar Europees kampioen worden we daar niet echt mee, dan zal hij veel beter moeten gaan spelen.

Appelvlaai is bij jou beter bekend als Ibi...weet niet wat lomper is...
Tsja.. een bijnaam binnen de selectie en onder supporters of een naamsvervorming (om een speler belachelijk te maken omdat hij bij een concurrent speelt (in dit topic trouwens voor je eigen land)? uit calimero-oogpunt? uit jaloezie? omdat je dat stoer vind? andere reden? waarom eigenlijk?) .. wat zou nou lomper zijn? Vind jij het ook lomp als je door bekenden met je veelgebruikte bijnaam aangesproken wordt? :roll:
Peter Wrote:Vind jij het ook lomp als je door bekenden met je veelgebruikte bijnaam aangesproken wordt? :roll:

Nee, Balthazar wordt binnen de voetbalvereniging ook Balthazar genoemd.
Peter Wrote:Tsja.. een bijnaam binnen de selectie en onder supporters of een naamsvervorming (om een speler belachelijk te maken omdat hij bij een concurrent speelt (in dit topic trouwens voor je eigen land)? uit calimero-oogpunt? uit jaloezie? omdat je dat stoer vind? andere reden? waarom eigenlijk?) .. wat zou nou lomper zijn? Vind jij het ook lomp als je door bekenden met je veelgebruikte bijnaam aangesproken wordt? :roll:
Ook veel supporters noemen 'm appelvlaai hoor.
Peter Wrote:Tsja.. een bijnaam binnen de selectie en onder supporters of een naamsvervorming (om een speler belachelijk te maken omdat hij bij een concurrent speelt (in dit topic trouwens voor je eigen land)? uit calimero-oogpunt? uit jaloezie? omdat je dat stoer vind? andere reden? waarom eigenlijk?) .. wat zou nou lomper zijn? Vind jij het ook lomp als je door bekenden met je veelgebruikte bijnaam aangesproken wordt? :roll:
cry
waf Wrote:het is toch best logisch.

als je sneiijder op 10 wilt laten spelen, dus met de punt naar voren, heb je 2 verdedigende middenvelders nodig. de keuze bronkhorst-de zeeuw is dan gewoon helder. de jong is net zoals heitinga een van de weinige alternatieven als bronkhorst of de zeeuw wegvallen. als vervanger voor sneijder heb je dan seedorf of affelay, terwijl ook persie op die positie uit de voeten kan.

niet gek dus dat affelay afvalt met deze strijdwijze.

Ik moet uit gaan kijken. Ik ben het zowaar een keer met waf eens.. :roll: :oops: :wink:
hee...ze winnen en iedereen sprakeloos??!!

Simpele 2-0..vrije trap van sneijder die niet onhoudbaar was...keurige goal van Ruud met een bekeken schot vanaf de zestien. Bulgarije 1 mooie kans met berbatov...door een schitterende aanname.
forum heeft er een tijdje uitgelegen Wink
We kunnen hem ook 'die kutmarokkaan' noemen. Of 'Fonsje Spoorens favoriete anusje'.

Appelvlaai is dan een stuk positiever.
Gelukkig een mooi resultaat, maar de wedstrijd was een drama, eerst een goal uit een vrije trap want kansen waren er totaal niet voor nederland...van persie die alleen maar naar binnen ging en geen 1 keer als rechtsbuiten speelde, en babel ging ook alleen maar naar binnen, ruud heeft daardoor in 90 minuten 1 keer de bal rond de 16 gekregen, en die schiet hij dan ook nog eens binnen, maar als ze zo spelen dan slaat dat 4-3-3 natuurlijk helemaal nergens op.
Als van persie en robben spelen dan doen ze het meestal wel goed, maar babel en van persie samen werkt dus stukken minder.
Nederland heeft 2 kansjes gehad in de wedstrijd en Bulgarije een stuk of 4, dus de 2-0 is super geflatteerd.
Maar resultaat telt, en NL had nu een keertje mazzel, en gelukkig voor ruud scoort hij uit die halve kans anders had bassie hem weer kunnen afserveren, maar ruud blijft nu gewoon 1 op2 lopen qua scoren, wat gewoon zeer goed is en hoger dan wie dan ook in het NL team =D>
Ik vond het helemaal geen drama, zeker de tweede helft niet. Ze klapten er goed in, eindelijk weer een beetje fel. Het was ook eindelijk weer eens enigszins leuk om naar te kijken, en dat kwam niet echt door de Bulgaren. Er kwamen geen kansen inderdaad, maar dat kwam ook omdat die Bulgaren ongeveer met negen mensen achter de bal speelden en alleen Berbatov ervoor. Daardoor was het stom dat Persie de hele tijd naar binnen trok, want juist dan moet je de buitenkant houden om het ook in het midden wat minder druk te maken.
In de tweede helft liet Ruud zich meer inzakken en dat ging zowaar nog wel eens goed, hij was goed aan de bal. Sneijder ging alleen na zijn goal voor zichzelf voetballen en werd ook terecht gewisseld, net als Melchiot. Het was wel weer duidelijk waar de achilleshiel van het NL elftal ligt, achterin. Melchiot was slecht, Mathijssen slecht, Bouma matig en Heitinga ook niet heel scherp.
Vond De Zeeuw sterk spelen trouwens.
Mea Culpa voor wat betreft De Zeeuw. I dacht dat hij er helemaal niks van kon, maar ik heb me vergist in de man. Hij speelde een hele goeie wedstrijd. Veruit de beste man van het veld. =D>