FTM Forum

Full Version: Oranje-topic
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Depor Wrote:
Lamme Lennie Wrote:*hop*

Mag Huntelaar nu weer meedoen met 8 goals in de laatste 4 wedstrijden?

Laatst was Riemer van de Velde bij Voetbal Insite, zolang vPersie en Robben die ballen niet afgeven is het niet nodig om met een spits te spelen dus Huntelaar mag uitrusten

En Riemer vd Velde is de bondscoach?
Huntelaar staat helemaal niet ter discussie. :wink:
Voyou Wrote:
Depor Wrote:
Lamme Lennie Wrote:*hop*

Mag Huntelaar nu weer meedoen met 8 goals in de laatste 4 wedstrijden?

Laatst was Riemer van de Velde bij Voetbal Insite, zolang vPersie en Robben die ballen niet afgeven is het niet nodig om met een spits te spelen dus Huntelaar mag uitrusten

En Riemer vd Velde is de bondscoach?

Hij had wel gelijk in deze!
Kvind het allemaal wel typisch. Toen ik begin 2006 Waterreus noemde als 1 van mijn favorieten om als keeper voor het Nederlands Elftal te worden geselecteerd werd ik hier door een aantal figuren weggehoond. Ondanks dat hij bij de Rangers een basisplaats veroverd had, kwam hij maar niet in beeld bij Bassie en de landelijke media. Nu hij vanaf de zomer geen wedstrijd meer gekeept had, vond van Gaal hem toch goed genoeg om bij AZ in het doel te gaan staan. En nou vindt iedereen Waterreus weer gewelidig. Kzou er niet van opkijken als Bassie hem gaat selecteren. Hij speelt tenslotte bij hofleverancier en wereldclub AZ. :roll:
Bassie zal gek zijn zeg. Hoe oud is Waterreus inmiddels? AZ zocht een stand-in voor korte tijd (al hadden ze beter meteen een definitieve vervanger kunnen kopen) en Waterreus zat even zonder club. Voor beide een win-win situatie zoals werd gezegd. AZ had ook niet echt veel keus, aangezien er weinig keepers zijn die voor een paar wedstrijden aangekocht willen worden. Over een paar maandjes (weekjes?) keept Waterreus in de VS en is iedereen hem zo weer vergeten.
en dan kan bassie weer opgelucht 3e-rangs-keepertjes selecteren =D>
Wie is ouder, van de Sar of Waterreus?
Bredanaar Wrote:en dan kan bassie weer opgelucht 3e-rangs-keepertjes selecteren =D>
Wie is ouder, van de Sar of Waterreus?

Wie is beter, Van der Sar of Waterreus?
Quote:'Van Gaal slechtste bondscoach in 20 jaar'

18/12/2006 20:33

Louis van Gaal vindt Marco van Basten 'geen goede bondscoach', meldde de trainer van AZ onlangs. Van Basten is het commentaar van Van Gaal beu en haalde op zijn beurt zijn criticaster onderuit.
'Ik heb de kritiek van Van Gaal één, twee en ook wel drie keer aangehoord', begon Van Basten maandagavond zijn relaas over de voormalig bondscoach en trainer van Barcelona en Ajax. 'Op een gegeven moment vind ik het tijd om een keer te reageren. Dan is het genoeg. Hij heeft kritiek op mij maar had dat ook op Rijkaard en Advocaat.'

'Ik wil er wel eens op wijzen dat hij misschien wel de slechtste bondscoach van de laatste twintig jaar is. Wij hebben in ieder geval wel het WK gehaald. Dat kan hij niet zeggen. Het is een beetje brutaal dat hij nu zoveel kritiek heeft. Een beetje zelfreflectie lijkt mij op zijn plaats.'

Sinds Oranje zich kwalificeerde voor het EK in 1988 miste het Nederlands elftal slechts één eindronde van een groot toernooi. Dat was in 2002 toen Nederland onder leiding van de toenmalige bondscoach Van Gaal was gesneuveld in de kwalificatieronde.

Van Gaal noemde Van Basten onlangs in een interview met Sportweek geen goede bondscoach, omdat hij niet de spelers oproept die hij nodig heeft voor de manier van spelen die hij beoogt.
Ad Wim Wrote:
Quote:'Van Gaal slechtste bondscoach in 20 jaar'

18/12/2006 20:33

Louis van Gaal vindt Marco van Basten 'geen goede bondscoach', meldde de trainer van AZ onlangs. Van Basten is het commentaar van Van Gaal beu en haalde op zijn beurt zijn criticaster onderuit.
'Ik heb de kritiek van Van Gaal één, twee en ook wel drie keer aangehoord', begon Van Basten maandagavond zijn relaas over de voormalig bondscoach en trainer van Barcelona en Ajax. 'Op een gegeven moment vind ik het tijd om een keer te reageren. Dan is het genoeg. Hij heeft kritiek op mij maar had dat ook op Rijkaard en Advocaat.'

'Ik wil er wel eens op wijzen dat hij misschien wel de slechtste bondscoach van de laatste twintig jaar is. Wij hebben in ieder geval wel het WK gehaald. Dat kan hij niet zeggen. Het is een beetje brutaal dat hij nu zoveel kritiek heeft. Een beetje zelfreflectie lijkt mij op zijn plaats.'

Sinds Oranje zich kwalificeerde voor het EK in 1988 miste het Nederlands elftal slechts één eindronde van een groot toernooi. Dat was in 2002 toen Nederland onder leiding van de toenmalige bondscoach Van Gaal was gesneuveld in de kwalificatieronde.

Van Gaal noemde Van Basten onlangs in een interview met Sportweek geen goede bondscoach, omdat hij niet de spelers oproept die hij nodig heeft voor de manier van spelen die hij beoogt.

Eens, en ook met de stelling van Voetbal Insite, van Gaal moet zijn kop nu eens houden en zich lekker met AZ bezig houden.
Depor Wrote:
Ad Wim Wrote:
Quote:'Van Gaal slechtste bondscoach in 20 jaar'

18/12/2006 20:33

Louis van Gaal vindt Marco van Basten 'geen goede bondscoach', meldde de trainer van AZ onlangs. Van Basten is het commentaar van Van Gaal beu en haalde op zijn beurt zijn criticaster onderuit.
'Ik heb de kritiek van Van Gaal één, twee en ook wel drie keer aangehoord', begon Van Basten maandagavond zijn relaas over de voormalig bondscoach en trainer van Barcelona en Ajax. 'Op een gegeven moment vind ik het tijd om een keer te reageren. Dan is het genoeg. Hij heeft kritiek op mij maar had dat ook op Rijkaard en Advocaat.'

'Ik wil er wel eens op wijzen dat hij misschien wel de slechtste bondscoach van de laatste twintig jaar is. Wij hebben in ieder geval wel het WK gehaald. Dat kan hij niet zeggen. Het is een beetje brutaal dat hij nu zoveel kritiek heeft. Een beetje zelfreflectie lijkt mij op zijn plaats.'

Sinds Oranje zich kwalificeerde voor het EK in 1988 miste het Nederlands elftal slechts één eindronde van een groot toernooi. Dat was in 2002 toen Nederland onder leiding van de toenmalige bondscoach Van Gaal was gesneuveld in de kwalificatieronde.

Van Gaal noemde Van Basten onlangs in een interview met Sportweek geen goede bondscoach, omdat hij niet de spelers oproept die hij nodig heeft voor de manier van spelen die hij beoogt.

Eens, en ook met de stelling van Voetbal Insite, van Gaal moet zijn kop nu eens houden en zich lekker met AZ bezig houden.

hij hoeft helemaal zijn kop niet te houden, sterker nog, prima als hij zichzelf zo voor lul zet. ook al heeft hij gelijk, hij moet niet zo hoog van de toren blazen na zijn wanprestatie.

mooie repliek van van basten, maar hij zou de kritiek beter wel serieus kunnen nemen. :razz:
Iemand Ronald Koeman gezien bij Holland Sport gisteren?

Hij vond het (ook) raar dat een van Gaal de wedstrijden van Oranje analyseerde bij SBS om 2 redenen:
- Hij kwalificeerde zich niet voor het WK, en nu 'commentaar' leveren op het huidige oranje.
- als trainer van AZ ben je niet 'onpartijdig', aangezien er een handvol AZ'ers in Oranje zitten. (van Gaal gaat niet zeggen dat Schaars of de Cler dramatisch speelt.....)

Vond Koeman opvallend open tegenover Wilfred de Jong en Matthijs van Nieuwkerk.

(Fantastisch sportprogramma, overigens)
Mukkus Wrote:Iemand Ronald Koeman gezien bij Holland Sport gisteren?

Hij vond het (ook) raar dat een van Gaal de wedstrijden van Oranje analyseerde bij SBS om 2 redenen:
- Hij kwalificeerde zich niet voor het WK, en nu 'commentaar' leveren op het huidige oranje.
- als trainer van AZ ben je niet 'onpartijdig', aangezien er een handvol AZ'ers in Oranje zitten. (van Gaal gaat niet zeggen dat Schaars of de Cler dramatisch speelt.....)

Vond Koeman opvallend open tegenover Wilfred de Jong en Matthijs van Nieuwkerk.

(Fantastisch sportprogramma, overigens)

zeker een super programma.

overigens, ook co adriaanse heeft op deze wijze flink wat az-ers oranje in geluld. landzaat, mathijssen, meerdink, opdam, kromkamp. er slim van hem natuurlijk, zo geef je je spelers vertrouwen, maar ze zijn inmiddels allemaal aardig door de mand gevallen.

maar dat heeft de pers niet door, die blijven az lekker vertroetelen.

en de nieuwe mode is: fc twente!
Ronald ben jij van Gaal ook beu?
'Ja' :lol: , hij was idd erg open, goed programma idd!
=D>
Quote:Van Basten gaat praten met Van Nistelrooy

Marco van Basten gaat begin volgend jaar de dialoog aan met Ruud van Nistelrooy. De bondscoach van het Nederlands elftal erkent dat hij fouten gemaakt heeft in de omgang met de spits van Real Madrid en hoopt door middel van een gesprek de onderlinge verstandhouding te kunnen verbeteren.

"Hoe we de situatie rond Van Nistelrooy hebben aangepakt, dat had beter gekund", zei Van Basten maandagavond eerlijk tijdens een bijeenkomst met de Nederlandse sportpers. "Het is waar, ook wij maken fouten. Maar we houden altijd respect voor iedereen en proberen eerlijk te handelen."



"Maar het is duidelijk dat je je in dit soort dingen ook moet willen verbeteren. We zijn dan ook van plan in de komende maanden contact met hem op te nemen en naar hem toe te gaan. We zullen kijken of we elkaar dan kunnen vinden."

Van Nistelrooy werd sinds het WK niet meer opgeroepen voor het Nederlands elftal. Tijdens het WK botste de spits meerdere malen met de bondscoach, met als gevolg dat hij tijdens de cruciale wedstrijd met Portugal op de bank moest plaatsnemen. Enkele weken na dit duel uitte Van Nistelrooy in Sportweek forse kritiek op de bondscoach, die volgens Van Nistelrooy een zijn selectie samenstelde op basis van het 'ik-mag-je-gehalte'.
Kotsmisselijk word ik van die Bassie, met zijn gewij. Niet: "ik zat fout en zal mijn fout proberen goed te maken", nee hij houdt de eer toch aan 'hun'zelf door dit kotszinnetje:
Quote:"Het is waar, ook wij maken fouten. Maar we houden altijd respect voor iedereen en proberen eerlijk te handelen."
Bredanaar Wrote:Kotsmisselijk word ik van die Bassie, met zijn gewij. Niet: "ik zat fout en zal mijn fout proberen goed te maken", nee hij houdt de eer toch aan 'hun'zelf door dit kotszinnetje:
Quote:"Het is waar, ook wij maken fouten. Maar we houden altijd respect voor iedereen en proberen eerlijk te handelen."

We als in technische staf?

Hij word aangesteld en neemt 3 vrienden mee dan is dat toch wij?

Net zoals Wotte en Gullit samen het beleid bij F'noord deden.

Wij doelt niet op Van The Man maar op hij en van 't Schip
Hij is de eindverantwoordelijke dus hoort ie m.i. deze ook te nemen en 'ik' te zeggen. Maar bedankt voor de toelichting, dat was me niet duidelijk :^o :roll:
Behalve dat 'wij' is de rest van het zinnetje ook om kotsmisselijk van te worden.
Bredanaar Wrote:Hij is de eindverantwoordelijke dus hoort ie m.i. deze ook te nemen en 'ik' te zeggen. Maar bedankt voor de toelichting, dat was me niet duidelijk :^o :roll:
Behalve dat 'wij' is de rest van het zinnetje ook om kotsmisselijk van te worden.

Zet die Ruud-Zwarte bril eens af, wedden dat de misselijkheid snel wegtrekt!
Mijn (onze?) kijk op deze man kan idd wel enigszins verkleurd zijn, maar daar heeft hij het voor mij (ons?) wel naar gemaakt ook.

OOK WIJ maken fouten zegt ie bijvoorbeeld, of iemand suggereert dat hij (o nee: zij) bovenaards is (zijn). Misplaatste arrogantie ten top. Blijkbaar voelt hij zichzelf (hunzelf) toch behoorlijk verheven.
Jij (en enkele andere hier) kraken Van Basten alleen maar af op (of: wegens) het niet selecteren van Bommel en Nistelrode.

Los daarvan:

Van Basten = GOD

Basta!
:razz: Die eerste zin van je is inderdaad een van de redenen, maar er zijn er nog veel meer. :razz:
Bumme Wrote:Van Basten = GOD
Als voetballer was ie dat misschien wel jah....
(....bla...bla...bla.....paard......bla....bla.....bla......ruiter.....bla....bla....bla.....)
Hebben jullie gehoord hoe hij van Gaal even aanpakte.
Vond t wel mooi om te horen.
Voor de mensen die t nog niet gelzen hebben:

[Image: 807-01.gif]
gittermaster Wrote:Voor de mensen die t nog niet gelzen hebben:
Ik ben blij dat je dit erbij zet, anders past er hier maar één regel.
gittermaster Wrote:Hebben jullie gehoord hoe hij van Gaal even

nog een nieuwtje: faas wilkes naar inter milaan!
hmm, ik was dus laat :oops:
heb weinig kunnen volgen de laatste tijd.
Trouwens, Uruguay winnaar eerste WK he, wisten jullie dat al?
gittermaster Wrote:hmm, ik was dus laat :oops:
heb weinig kunnen volgen de laatste tijd.
Trouwens, Uruguay winnaar eerste WK he, wisten jullie dat al?

Ja geloof dat dit in de krant stond

[Image: 3960029193.jpg]
And the story continues..
Nu is het nog wachten op een riposte ( :wink: ) van Gullit...

Quote:Rijkaard haalt uit naar Van Gaal

Opnieuw heeft AZ-trainer Louis van Gaal flink ervan langs gekregen van een collega uit de trainerswereld. Ditmaal is het Barcelona-coach Frank Rijkaard die kritiek uit op de oud-Ajax-coach in het AD.
Van Gaal uitte vorige week zijn kritiek op het beleid van bondscoach Marco van Basten. Op de vraag of Van Basten het goed doet als bondscoach, antwoordde Van Gaal eerlijk: 'Ik denk het niet'. Het kwam de AZ-trainer op veel kritiek te staan. Voor het eerst haalde Van Basten hard uit naar Van Gaal, die volgens hem als bondscoach de slechtste prestatie heeft geleverd in de afgelopen twintig jaar door het WK in 2002 te missen. Amper een dag erna mengde ook Ronald Koeman zich in het debat, door in Holland Sport te vertellen over zijn slechte relatie met Van Gaal.

In het AD doet Frank Rijkaard er een schepje bovenop. "Wat Van Gaal doet, is schaamteloos", sprak de Barcelona-coach. "Iedereen mag een mening hebben. Maar er zijn dingen die je aan tafel met vrienden zegt, niet in het openbaar. Wat wil Van Gaal met zijn opmerkingen? Het leven van een collega moeilijk maken? Laat-ie op z'n eigen ploeg letten, of wil hij soms meer ploegen tegelijk trainen? Ik begrijp 't niet. Bovendien, hij is zelf bondscoach geweest en heeft toen het WK niet gehaald", ventileert Rijkaard zijn kritiek.
Quote:Van Bommel blijft bij besluit

MÜNCHEN - Mark van Bommel blijft bij zijn besluit om niet meer onder bondscoach Marco van Basten voor het Nederlands elftal uit te komen. De middenvelder van Bayern München zei dit in een interview met het Duitse sportmagazine Kicker.

In het interview noemde Van Bommel bedanken voor de nationale ploeg de moeilijkste beslissing uit zijn carrière. Kicker vroeg de middenvelder wat er zou gebeuren, mocht Van Basten ooit trainer van Bayern worden. "Dan sta ik weer op de transferlijst", reageerde de Limburger hierop.
Goed nieuws voor ons Nederlanders. Laten we hopen dat ze er uitkomen :razz:

Quote:Van Basten in Madrid voor Van Nistelrooy


Bondscoach Marco van Basten verblijft momenteel in Madrid voor een verzoeningsgesprek met Ruud van Nistelrooy, meldt Sportweek. Van Basten hoopt met het gesprek de kou uit de lucht te halen.
Donderdag bezocht de bondscoach het bekertreffen tussen Real Madrid en Betis Sevilla, waar Van Nistelrooy namens de Koninklijke in de basis startte. Ook vandaag was Van Basten te gast bij de Madrileense club tijdens de training. Volgens Sportweek-journalist Simon Zwartkruis is tevens een verzoeningsgesprek gepland tussen de Brabantse spits en de bondscoach.

Tijdens het WK ontstond irritatie bij Van Basten en Van Nistelrooy. Het verleidde de spits tot een onthullend interview, waarin hij fel uithaalde naar San Marco. Daarop werd de aanvaller van Real Madrid niet meer geselecteerd, ofschoon de bondscoach daar wel een poging toe deed rond de duels met Bulgarije en Albanië. Rond de kerstdagen liet Van Basten reeds doorschemeren op korte termijn met Van Nistelrooy de irritatie te willen uitspreken, om hem zo te bewegen tot een terugkeer in het Nederland Elftal.