FTM Forum

Full Version: Oranje-topic
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Nederland toch groepshoofd bij de loting vrijdag.

Conform de traditie (kwalificatie alleen maar bagger landen in de poule, toernooi zelf poule des doods) zullen we echter wel Frankrijk of Portugal uit pot 4 loten. Nederland, Mexico, Ivoorkust en Portugal ofzo. Of Nederland, Nieuw Zeeland, Algerije en Slowakije. Hakkuh

---
The seeding was based on the October 2009 FIFA/Coca-Cola World Ranking (which you can see by clicking on the link to the right), and Brazil, Spain, the Netherlands, Italy, Germany, Argentina and England are therefore the seven squads that join hosts South Africa as seeded teams for the Final Draw.

The committee also approved the composition of the other pots as well as the procedure for the final draw:

• Pot 2 will be composed of teams from Asia (Australia, Japan, Korea DPR, Korea Republic), North, Central America and the Caribbean (Honduras, Mexico, USA) and Oceania (New Zealand)

• Pot 3 will include teams from Africa (Algeria, Cameroon, Côte d’Ivoire, Ghana, Nigeria) and South America (Chile, Paraguay, Uruguay)

• Pot 4 will have the remaining European teams (Denmark, France, Greece, Portugal, Serbia, Slovakia, Slovenia and Switzerland)
Ik hoop op:

Nederland
Nieuw Zeeland
Ghana
Zwitserland

Zwaarst mogelijk in mijn ogen zou zijn:

Nederland
Mexico
Uruguay
Portugal
Maar Uruguay zou wel erg leuk zijn...

Ik hoop op:
Nederland
Australie
Uruguay
Zwitsreland

Nederland moet groepswinnaar kunnen worden hier en je krijgt een paar leuke potten
Uruguay is duidelijk achter Paraguay en Chili geeindigd dus waarom je die hoger inschat ontgaat me Bumme.
Peter Wrote:Uruguay is duidelijk achter Paraguay en Chili geeindigd dus waarom je die hoger inschat ontgaat me Bumme.

Bumme-Ajax-Suarez-Uruguay-Paraguay.....welke hoort er niet in het rijtje thuis Peter? :-k
Uruaguay speelt in mijn ogen fysieker voetbal dan Paraquay en Chili, juist dat type spel ligt Oranje minder. De connectie Suarez en Silva heeft er niets mee te maken.
Nederland moet Uruguay loten en dan door een schwalbe van Sneuares uitgeschakeld worden in de eerste ronde. Weten de ajaksietjes hier ook eens hoe dat voelt Smile
Legion Wrote:Nederland moet Uruguay loten en dan door een schwalbe van Sneuares uitgeschakeld worden in de eerste ronde. Weten de ajaksietjes hier ook eens hoe dat voelt Smile


Ja leuk, dat we dat hopen!
Nederland
Nieuw Zeeland
Algerije
Slovakije

lijkt me wel een mooie om mee te beginnen
ANTI Wrote:Nederland
Nieuw Zeeland
Algerije
Slovakije

lijkt me wel een mooie om mee te beginnen

Mooi? Lijkt me dodelijk saai. Wel makkelijk, maar ik heb liever minstens 1 aansprekende tegenstander.
Peter Wrote:
ANTI Wrote:Nederland
Nieuw Zeeland
Algerije
Slovakije

lijkt me wel een mooie om mee te beginnen

Mooi? Lijkt me dodelijk saai. Wel makkelijk, maar ik heb liever minstens 1 aansprekende tegenstander.

het beste is imo zoals in duitsland en in zwitserland. gewoon 4 goeie tegenstanders. als je er dan een verliest is het niet meteen dooslaggevend, omdat elke ploeg van elke ploeg punten kan afpakken.
4 tegenstanders nog wel?
Jansoe Wrote:4 tegenstanders nog wel?

4 tegenstanders van elkaar... :wink:
Quote:Seedorf schept duidelijkheid en gooit deur naar WK dicht
Maandag, 7 december 2009 om 23:06
Clarence Seedorf heeft maandagavond duidelijkheid geschept over zijn eventuele terugkeer in het Nederlands elftal. De middenvelder van AC Milan heeft aan Voetbal International laten weten dat bondscoach Bert van Marwijk hem niet hoeft te bellen voor het WK in Zuid-Afrika. "Mijn WK-boek met Oranje is dicht", benadrukt de 33-jarige Seedorf, die op 26 maart 2008 zijn laatste interland speelde.

"Toen ik anderhalf jaar geleden bedankte voor Oranje heb ik er meteen bij gezegd dat ik na het EK weer beschikbaar zou zijn", verklaart de voormalig Ajacied. "Mijn afzegging had destijds puur met de situatie van dat moment te maken. Het knaagde al een tijdje aan me dat het totaal niet uitmaakte hoe ik presteerde in Italië. Aan de andere kant had ik de ambitie om een keer de hoofdprijs te pakken op een WK."

"Nu er in Nederland gediscussieerd wordt of ik al dan niet zou moeten terugkeren bij Oranje, heb ik besloten zelf duidelijkheid te scheppen", openbaart Seedorf. "De bondscoach hoeft me niet te bellen, als hij dat al van plan was. Mijn WK-boek met Oranje is dicht. Onder Van Basten ben ik op een vergelijkbare manier teruggekeerd en dat is niet goed gegaan. Daar pas ik nu voor."

Seedorf bedankte in de aanloop naar het EK voor Oranje, omdat hij niet langer onder Van Basten wenste te werken. Aan zijn rentree in de Nederlandse selectie, november 2006, waren ruim twee interlandloze jaren vooraf gegaan. Sinds de aanstelling van Van Marwijk vernam Seedorf niets meer vanuit Zeist. De huidige keuzeheer vindt de Rossonero een té grote voetballer om hem voor de bank te selecteren.

Eerder dit kalenderjaar liet Seedorf weten zich gefrustreerd te voelen over zijn moeizame relatie met Oranje. "Ik heb in mijn clubcarrière en in het verleden bij Oranje altijd geknokt voor een basisplaats, ik weet niet beter. Bondscoaches zeggen vaak dat je een uitnodiging bij je club moet afdwingen. Wat kan ik méér doen dan jarenlang achtereen bij een club als Milan in de basis spelen? Het is frustrerend."
Quote:Seedorf schept duidelijkheid en gooit deur naar WK dicht
Maandag, 7 december 2009 om 23:06
Clarence Seedorf heeft maandagavond duidelijkheid geschept over zijn eventuele terugkeer in het Nederlands elftal. De middenvelder van AC Milan heeft aan Voetbal International laten weten dat bondscoach Bert van Marwijk hem niet hoeft te bellen voor het WK in Zuid-Afrika. "Mijn WK-boek met Oranje is dicht", benadrukt de 33-jarige Seedorf, die op 26 maart 2008 zijn laatste interland speelde.

"Toen ik anderhalf jaar geleden bedankte voor Oranje heb ik er meteen bij gezegd dat ik na het EK weer beschikbaar zou zijn", verklaart de voormalig Ajacied. "Mijn afzegging had destijds puur met de situatie van dat moment te maken. Het knaagde al een tijdje aan me dat het totaal niet uitmaakte hoe ik presteerde in Italië. Aan de andere kant had ik de ambitie om een keer de hoofdprijs te pakken op een WK."

"Nu er in Nederland gediscussieerd wordt of ik al dan niet zou moeten terugkeren bij Oranje, heb ik besloten zelf duidelijkheid te scheppen", openbaart Seedorf. "De bondscoach hoeft me niet te bellen, als hij dat al van plan was. Mijn WK-boek met Oranje is dicht. Onder Van Basten ben ik op een vergelijkbare manier teruggekeerd en dat is niet goed gegaan. Daar pas ik nu voor."

Seedorf bedankte in de aanloop naar het EK voor Oranje, omdat hij niet langer onder Van Basten wenste te werken. Aan zijn rentree in de Nederlandse selectie, november 2006, waren ruim twee interlandloze jaren vooraf gegaan. Sinds de aanstelling van Van Marwijk vernam Seedorf niets meer vanuit Zeist. De huidige keuzeheer vindt de Rossonero een té grote voetballer om hem voor de bank te selecteren.

Eerder dit kalenderjaar liet Seedorf weten zich gefrustreerd te voelen over zijn moeizame relatie met Oranje. "Ik heb in mijn clubcarrière en in het verleden bij Oranje altijd geknokt voor een basisplaats, ik weet niet beter. Bondscoaches zeggen vaak dat je een uitnodiging bij je club moet afdwingen. Wat kan ik méér doen dan jarenlang achtereen bij een club als Milan in de basis spelen? Het is frustrerend."

Zie je het voor je? Seedorf met een schepje? En een emmertje ook nog zeker?
Jammer... Had zoveel gescheeld voor de verdediging ivm de rust die hij kan overbrengen. Stekel haalt er af en toe een leuke bal uit, maar is zoveel klassen minder dan vd Sar.

Quote:Van der Sar: 'Stekelenburg moet de kar trekken'
19/02/2010 08:07

Zijn laatste interland heeft hij gespeeld en het WK is dus ook niet aan de orde. Voor Edwin van der Sar is Oranje een gesloten boek. 'Ik ga niet mee.'

'Ik ga niet mee naar het WK', zei Van der Sar in het Algemeen Dagblad. 'Na de wedstrijd tegen Noorwegen heb ik mijn besluit genomen. Daarbij wil ik het laten. Ik wil het nog één keer bevestigen: ik ga niet mee.'

Na het EK in 2008 maakte Van der Sar zijn rentree in het Nederlands elftal. Op verzoek van bondscoach Bert van Marwijk, die door blessures van Maarten Stekelenburg en Henk Timmer kampte met een keepersprobleem, stond hij in oktober 2008 tegen IJsland en Noorwegen in het Oranje-doel.

Ondanks speculaties over een mogelijke rentree op het WK, is het Nederlands elftal na 130 interlands voor Van der Sar een gesloten boek. 'Maarten Stekelenburg moet nu de kar trekken', aldus de Manchester United-doelman.
Wanneer wordt De Jong eens geschorst door Van Marwijk? Gister weer een schandalige overtreding waardoor zijn tegenstander zijn been breekt.......... [-X
Ik denk in dezen dat Y Mulder nog gelijk heeft ook met wat ie zei. Zo van, kijk mij eens ik ben van Man City, jij bent niks, ik sta boven jou en moet me ff laten gelden, hier bam... Idd weer te schandalig voor woorden.
Lamme Lennie Wrote:Wanneer wordt De Jong eens geschorst door Van Marwijk? Gister weer een schandalige overtreding waardoor zijn tegenstander zijn been breekt.......... [-X

echt gebroken?
:eeeek:

was idd een smerige overtreding. onnodig hard er in gegaan.

ik vond van bommel niet echt slecht, maar een middenveld schaars-zeeuw moet ook eens een keer de kans krijgen.

elia, sneijder en een beetje kuijt en bommel vond ik gisteren een acceptabel niveau halen. vlaar heeft nauwelijks ballen gehad. de rest vond ik niet best.
Stekelenburg heeft de ballen die hij kreeg goed gepakt. Vond de defensie chaotisch en onrustig. De goal van de VS mag nooit vallen en al helemaal niet op die manier. Er was gewoon geen verdediger voor die gozer.

in aanvulling op waf vond ik v/d wiel ook redelijk spelen, kwam ook omdat hij volgens mij niet echt een directe tegenstander had en daardoor veelvuldig mee op kon komen. Iets wat ik Gio aan de andere kant niet heb gezien, vindt Gio de laatste tijd erg onopvallend (of tegenvallend) spelen in Oranje. Je mag toch meer verwachten van een aanvoerder.
Box Brother Wrote:Stekelenburg heeft de ballen die hij kreeg goed gepakt. Vond de defensie chaotisch en onrustig. De goal van de VS mag nooit vallen en al helemaal niet op die manier. Er was gewoon geen verdediger voor die gozer.

in aanvulling op waf vond ik v/d wiel ook redelijk spelen, kwam ook omdat hij volgens mij niet echt een directe tegenstander had en daardoor veelvuldig mee op kon komen. Iets wat ik Gio aan de andere kant niet heb gezien, vindt Gio de laatste tijd erg onopvallend (of tegenvallend) spelen in Oranje. Je mag toch meer verwachten van een aanvoerder.

ik vond bronkhorst gisteren gewoon slecht. misschien is dat de combinatie met elia. het viel me wel op dat gio een aantal keer werd overgeslagen, mn door sneijder. dan sprintte hij door op links en kreeg hij de bal niet omdat sneijder naar binnen terugdraaide.

wiel was ook niet heel slecht idd, maar ik vind hem bij ajakkes gewoon overtuigender. hij leek een beetje met een rem erop te spelen. misschien was dat gevraagd, misschien wilde hij gewoon geen fouten maken. hij speelde ook veel te vaak terug wat mij betreft, maar je weet dan nooit of dat aan de aanspeelpunten voorin ligt.

stekel vond ik zeker niet vrijuit gaan bij die goal. vlaar stond bij een man, en volgens mij was heitinga leading achterin. hoe het ook zij, de concetratie was weg en ik was ook wel verbaasd dat de vs er opeens nog voor ging.
Tsja, in hoeverre kan je het een keeper aanrekenen als bij een indraaiende vrije bal er op 8 meter een speler vogelvrij mag inkoppen. Misschien had ie moeten blijven staan maar ik denk bij zo'n situatie toch eerder aan een grove defensiefout dan een keepersfout.

Viel mij ontzettend tegen dat met Sneijder, v/d Vaart en Affelay de creativiteit ook ver te zoeken was. Vond overigens de wedstrijd leuker worden toen v/d Vaart inviel.
Ben het met Box eens dat je dit Stekelenburg niet aan kan rekenen. Als hij in zijn goal blijft zit die bal ook gewoon. Je kan hem hoogstens aanrekenen dat hij de organisatie achterin niet op orde heeft. Hij heeft als keeper de taak en het beste overzicht om het goed neer te zetten.

Ik vind het opvallend dat De Zeeuw geen kans kreeg gisteren. Ik vind hem dit seizoen (met Suarez) de beste Ajacied en zie hem liever dan Affelay. Daarnaast verdient Van der Vaart ook gewoon een basisplaats. Ik vind het een genie die altijd moet spelen. Het is gewoon jammer dat er voorin te weinig plaatsen zijn voor zoveel goede spelers. Het blok De Jong-Van Bommel zorgt voor zoveel minder druk op je verdediging en het is gewoon zeer realistisch om met 4 verdedigers en 2 verdedigende middenvelders te spelen. Tevens vormen ze gewoon een goede combinatie en spelen ze goed. Daarvoor moet Sneijder staan, die ook gister boven de rest uit stak. Dan hou je nog 3 plaatsen over voor Van de Vaart, Van Persie, Robben, Kuijt, Huntelaar, Elia en Van Nistelrooij :|, waarbij mijn voorkeur uitgaat naar Van Persie ©, Van der Vaart (l) en Robben ®. Nederland heeft alleen achterin geen luxeprobleem.
Lamme Lennie Wrote:Ben het met Box eens dat je dit Stekelenburg niet aan kan rekenen. Als hij in zijn goal blijft zit die bal ook gewoon. Je kan hem hoogstens aanrekenen dat hij de organisatie achterin niet op orde heeft. Hij heeft als keeper de taak en het beste overzicht om het goed neer te zetten.

hij moet ook niet blijven staan. hij moet de bal (of de man) gewoon hebben. dit was half werk.

en heitinga moet de verdediging organiseren.
Quote:'Mogelijk stage Bruma bij Oranje'
Uitgegeven: 5 april 2010 21:38
Laatst gewijzigd: 5 april 2010 23:49

AMSTERDAM - Patrick van Aanholt en Jeffrey Bruma komen in aanmerking voor een stageperiode bij het Nederlands elftal in aanloop naar het wereldkampioenschap voetbal van 2010 in Zuid-Afrika. Dit meldt VI maandag.

Oranje begint donderdag 6 mei officieel aan de voorbereiding op de mondiale eindronde. De meeste spelers die bondscoach Bert van Marwijk uiteindelijk zal selecteren ontbreken dan nog vanwege het lopende seizoen en een korte vakantieperiode. Er is daarom gelegenheid in deze fase andere jongens de kans te geven en te kijken of ze eventueel nog in aanmerking komen voor het WK. Naast de jongelingen van Chelsea zijn naar verluidt ook Roel Brouwers (Borussia Mönchengladbach), Leroy Fer (Feyenoord), Siem de Jong (Ajax) en Jeremain Lens (AZ) in beeld voor een stageperiode.

Speel dan gewoon een oefenpotje tegen Oranje B en verkoop de toegangskaartjes voor een tientje.
We gaan maar weer verder in dit topic voor de kwalificatie voor het EK, lijkt mij.

Van Persie is blesseé, dus ik hoop dat Ruudje een kans krijgt van Bertje.
Robben is er ook niet bij, dus dat zijn al 2 spitsen minder. Elia, Kuijt en Ruud voorin? Ruud speelt en scoort momenteel meer dan Huntelaar, dus het lijkt me momenteel de beste optie.
Lamme Lennie Wrote:Robben is er ook niet bij, dus dat zijn al 2 spitsen minder. Elia, Kuijt en Ruud voorin? Ruud speelt en scoort momenteel meer dan Huntelaar, dus het lijkt me momenteel de beste optie.

maar marwijk merkt wel terecht op dat hij 36 is bij het volgende ek. zit wel wat in..
Wss wordt de 1e wedstrijd tegen San Marino niet eens uitgezonden..
waf Wrote:
Lamme Lennie Wrote:Robben is er ook niet bij, dus dat zijn al 2 spitsen minder. Elia, Kuijt en Ruud voorin? Ruud speelt en scoort momenteel meer dan Huntelaar, dus het lijkt me momenteel de beste optie.

maar marwijk merkt wel terecht op dat hij 36 is bij het volgende ek. zit wel wat in..

Het lijkt mij dat je gewoon het beste elftal van dit moment moet opstellen. En niet nu alvast moet gaan stellen dat je alleen maar spelers in de selectie opneemt die er over 2 jaar bij zijn. Ik denk dat Ruud er nu nog graag bij wil zijn en heel goed beseft dat hij er over 2 jaar niet bij is.