FTM Forum

Full Version: Oranje-topic
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Gerben Zonderland Wrote:
Mukkus Wrote:Gaat lekker.... :roll:

Mwoah...1-0 en bijna al 2-0. Dirk speelt goed, Scheitinga moet eruit.

Noorderlingen zijn blijkbaar snel tevreden. Bal van de lijn gehaald door Sneijder anders de door treesong gewenste 1-1 op het bord.
Peter Wrote:
Gerben Zonderland Wrote:
Mukkus Wrote:Gaat lekker.... :roll:

Mwoah...1-0 en bijna al 2-0. Dirk speelt goed, Scheitinga moet eruit.

Noorderlingen zijn blijkbaar snel tevreden. Bal van de lijn gehaald door Sneijder anders de door treesong gewenste 1-1 op het bord.

Wie zegt dat ik tevreden ben? Slechter dan afgelopen zaterdag kon, volgens mij, niet.... Nederland heeft ook nog een paar kansjes gehad.
Peter Wrote:
Gerben Zonderland Wrote:
Mukkus Wrote:Gaat lekker.... :roll:

Mwoah...1-0 en bijna al 2-0. Dirk speelt goed, Scheitinga moet eruit.

Noorderlingen zijn blijkbaar snel tevreden. Bal van de lijn gehaald door Sneijder anders de door treesong gewenste 1-1 op het bord.

Weleens van cynisme gehoord, Peter? Nee? Kijk nog maar eens goed naar mijn smiley.
Mukkus Wrote:
Peter Wrote:
Gerben Zonderland Wrote:
Mukkus Wrote:Gaat lekker.... :roll:

Mwoah...1-0 en bijna al 2-0. Dirk speelt goed, Scheitinga moet eruit.

Noorderlingen zijn blijkbaar snel tevreden. Bal van de lijn gehaald door Sneijder anders de door treesong gewenste 1-1 op het bord.

Weleens van cynisme gehoord, Peter? Nee? Kijk nog maar eens goed naar mijn smiley.

:roll:
Inderdaad ja, die. Ziet dat er 'tevreden' uit?
ik wist niet eens dat de broer van Gunther Schneider in het Nederlands elftal speelde.
Ongelooflijk hoe je na een redelijke eerste helft zo'n dramatische tweede helft kunt spelen.

Kuijt man van de wedstrijd, leuk dat hij nog even scoorde. Sneijder een goede tweede.
Ad Wim Wrote:Ongelooflijk hoe je na een redelijke eerste helft zo'n dramatische tweede helft kunt spelen.

Kuijt man van de wedstrijd, leuk dat hij nog even scoorde. Sneijder een goede tweede.

Soms die 2 goals van vPersie gemist? Duidelijk de gevaarlijkste man en beste man op het veld vandaag. Kuijt weer op zijn oude toer hard heel erg hard werken was echt mooi om te zien. Schneijder speelde ook degelijk.
Redelijke eerste helft? Dra-ma-tisch. Tegen zo'n land moet je met de rust al 3 of 4-0 voorstaan.
Ik vond het voetbal vrij goed. We creeerden voldoende kansen en gaven vrijwel niks weg. We hebben bijna alleen maar op de helft van de tegenstander gespeeld.

Van Persie speelde degelijk en maakte twee mooie goals. Maar voor de rest heb ik hem voornamelijk ruzie zien maken. Ik vond Kuijt al met al beter. Hij stond als vanouds weer overal op het veld.
Ad Wim Wrote:Ik vond het voetbal vrij goed. We creeerden voldoende kansen en gaven vrijwel niks weg. We hebben bijna alleen maar op de helft van de tegenstander gespeeld.

Ja, gek heh. Je speelt tegen WIT-RUSLAND! Dat is zoiets als Ajax tegen Go Ahead Eagles.
Dus? Het gaat toch om het spel van Oranje? En dat vond ik redelijk. Jij vond het dramatisch, dat lijkt me heel erg overdreven.
Balthazar Wrote:ik wist niet eens dat de broer van Gunther Schneider in het Nederlands elftal speelde.

Inderdaad. Die commentator had het steeds over Snaider en Haitinga. :roll: De dropveter...
duitsland 13-0 :|
Bocaloca Wrote:duitsland 13-0 :|
Idd, een record zelfs:

Quote:803 Teletekst wo 06 sep
***VOETBAL******************************
**** Zege Duitsland in recordboeken
***************************************
**De 13-0 overwinning van Duitsland op
San Marino is de grootste zege ooit in
een EK-kwalificatiewedstrijd.Het vorige
record dateerde van 1983,toen Spanje in
eigen huis met 12-1 gehakt maakte van
Malta,waardoor Oranje op doelsaldo het
EK in Frankrijk (1984) misliep.

Frankrijk scoorde in 1995 negen keer
tegen Azerbeidzjan.Daarmee bezetten de
Fransen de derde plaats.Het Nederlands
elftal kwam in alle kwalificatieduels
voor een EK twee keer tot acht goals.

In 1972,toen wel,werd Luxemburg met 8-0
opgerold.Twintig jaar later won Oranje
op Malta met dezelfde cijfers,met onder
meer vijf treffers van Oranjes huidige
bondscoach Marco van Basten.
uitslagen EK-kwalificatieduels op 810

Scoreverloop: :8:
Quote:San Marino 0 Duitsland 13
Podolski
(13,42,65,71)
Schweinsteiger
(29,48 )
Klose (30,45+1)
Ballack (35)
Hitzlsperger
(66,73)
Friedrich (87)
Schneider (90/pen)
kan dit in de duitsland topic?
Ad Wim Wrote:Dus? Het gaat toch om het spel van Oranje? En dat vond ik redelijk. Jij vond het dramatisch, dat lijkt me heel erg overdreven.

Ga dan lekker tevreden zijn. Met dit 'redelijke' spel zie ik ze niet winnen uit bij Bulgarije of Roemenie. Dan krijgt Bassie in 2008 de Louis Schandaal-trofee voor het missen van een groot toernooi.
Voorlopig staan we gewoon op de eerste poelplek en daar gaat het om
Daar gaat het nu niet om, pas na de laatste poelwedstrijd....
Mukkus Wrote:Daar gaat het nu niet om, pas na de laatste poelwedstrijd....

Laat ik het dan maar weer wat duidelijker zeggen :roll:

We staan nu bovenaan. Zoals het hoort. Voorlopig niks aan de hand dus. Van zeiken krijg je een maagzweer. Wil ik niet. Ik wil een lekker wijf. Maar dat mag niet van mijn moeder. En zo...
Ik zie het al. Een kinderhand is gauw gevuld.
Vlak na de pauze was Oranje de kluts even helemaal kwijt. John Heitinga kende een zeer ongelukkige avond met een aantal keren knullig balverlies en ook Klaas-Jan Huntelaar kwam er WEER niet aan te pas.
Bocaloca Wrote:duitsland 13-0 :|
Ja MvB: zo kan het ook!!!!
de nieuwe Wrote:
Bocaloca Wrote:duitsland 13-0 :|
Ja MvB: zo kan het ook!!!!

Duitsland stelt ook gewoon de beste spelers op en niet een stelletje heikneuters...
Ik denk dat zelfs een stelletje heikneuters tot meer in staat moet zijn dan een 1-0 tegen Luxemburg!
Ricochan Wrote:Vlak na de pauze was Oranje de kluts even helemaal kwijt. John Heitinga kende een zeer ongelukkige avond met een aantal keren knullig balverlies en ook Klaas-Jan Huntelaar kwam er WEER niet aan te pas.

Oh, heet dat ongelukkig. Dan zal hij wel een ongelukkig leven hebben, ook. Bij ons thuis heet dat : "Hij kan niet voetballen, verkopen aan de hoogste bieder en als er niemand biedt, weggeven, als hij maar gaat."
Ricochan Wrote:Vlak na de pauze was Oranje de kluts even helemaal kwijt. John Heitinga kende een zeer ongelukkige avond met een aantal keren knullig balverlies en ook Klaas-Jan Huntelaar kwam er WEER niet aan te pas.

:roll: Ik heb het nog zo gezegd.
MotM duidelijk v Persie. Sneijder liet een aantal goede dingen zien en Kuijt was ook niet slecht.
Heitinga om te huilen natuurlijk, ook Mathijsen had een aantal slippertjes.
Huntelaar bewijst wederom dat iedere Nederlandse spits in dit systeem naar de gort geholpen wordt. Hij kwam steeds de bal halen op de nummer 10 positie waardoor we geen spits meer hadden. Ik zeg met wat meer risisco en een nummer 10 spelen zodat die spits van ons er niet steeds voor jan kut staat!
Ekslem Wrote:MotM duidelijk v Persie. Sneijder liet een aantal goede dingen zien en Kuijt was ook niet slecht.
Heitinga om te huilen natuurlijk, ook Mathijsen had een aantal slippertjes.
Huntelaar bewijst wederom dat iedere Nederlandse spits in dit systeem naar de gort geholpen wordt. Hij kwam steeds de bal halen op de nummer 10 positie waardoor we geen spits meer hadden. Ik zeg met wat meer risisco en een nummer 10 spelen zodat die spits van ons er niet steeds voor jan kut staat!

grotendeels ben ik het met je eens. maar die nummer 10 hoeft van mij niet perse. je kan ook een verdedigende middenvelder (met de punt naar achteren) inzetten en de twee andere middenvelder bij de spits laten komen.

ik vond ook dat sneijder vrij aanvallend speelde. echter, landzaat speelde wederom dramatisch. wat ziet men toch in die gast?

hoe het ook zij, huntelaar had weinig afspeelmogelijkheden, maar daarbij vond ik hem ook verre van balvast. als ze zien dat jij de duels van de directe tegenstander verliest, word je overgeslagen. huntelaars kreeg daarnaast 1 kans en stond 1 keer op de verkeerde plek (en hij gaf kuijt daarvan de schuld). toen kuijt in de punt speelde scoorde hij bij de eerste halve kans.

ik vond de wissels van van basten allemaal logisch, maar huntelaars-babel (bij gebrek aan beter, hoewel aardige invalbeurt) en landzaat-schaars had ik veeeeeel eerder gedaan.
Landzaat vergat ik idd nog, DRAMA.

Ik ben voorstander met een 10 en twee wat meer controlerende halfspelers als je al met buitenspelers speelt, evt. kunnen de backs er dan bijkomen.