FTM Forum

Full Version: Oranje-topic
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Zou jammer zijn voor Dirk. Nistelrooy uit de gratie en KJH uit vorm, mooie gelegenheid om zijn kans te grijpen.
Neem aan dat de discussie over "Ruud" nu wel gesloten kan worden.
Hij wil blijkbaar niet voor Oranje spelen maar durft dat gewoon niet te zeggen.
Heb wat dat betreft veel meer respect voor die "Duitse"krullenbol.

Ruud adios, sterkte in Madrid en jammer dat je zo'n jankerd bent!
Bumme Wrote:Neem aan dat de discussie over "Ruud" nu wel gesloten kan worden.
Hij wil blijkbaar niet voor Oranje spelen maar durft dat gewoon niet te zeggen.
Heb wat dat betreft veel meer respect voor die "Duitse"krullenbol.

Ruud adios, sterkte in Madrid en jammer dat je zo'n jankerd bent!

:| blij dat jij de inhoud van het gesprek kent! Zolang we niet weten wat daar gezegd is, kunnen we imo ook niet oordelen. Mss is van Basten wel voor het oog van het kerkvolk langs gewipt (alhoewel ik wel denk ik dat ie daar met de beste bedoelingen geweest is).

Ik persoonlijk vind dit erg jammer voor het NL voetbal! Dit komt mede doordat ik een groor fan ben van Ruud!
Ekslem Wrote:
Bumme Wrote:Neem aan dat de discussie over "Ruud" nu wel gesloten kan worden.
Hij wil blijkbaar niet voor Oranje spelen maar durft dat gewoon niet te zeggen.
Heb wat dat betreft veel meer respect voor die "Duitse"krullenbol.

Ruud adios, sterkte in Madrid en jammer dat je zo'n jankerd bent!

:| blij dat jij de inhoud van het gesprek kent! Zolang we niet weten wat daar gezegd is, kunnen we imo ook niet oordelen. Mss is van Basten wel voor het oog van het kerkvolk langs gewipt (alhoewel ik wel denk ik dat ie daar met de beste bedoelingen geweest is).

Ik persoonlijk vind dit erg jammer voor het NL voetbal! Dit komt mede doordat ik een groor fan ben van Ruud!

Ruud is een huilerd...vBasten heeft zijn excuses aangeboden voor de pers en nog is het niet goed...
Dan maar zonder Ruud....
quote:
Quote:blablabla...vBasten heeft zijn excuses aangeboden voor de pers.....blablabla

:eeeek: bron?
Ekslem Wrote:
Bumme Wrote:Neem aan dat de discussie over "Ruud" nu wel gesloten kan worden.
Hij wil blijkbaar niet voor Oranje spelen maar durft dat gewoon niet te zeggen.
Heb wat dat betreft veel meer respect voor die "Duitse"krullenbol.

Ruud adios, sterkte in Madrid en jammer dat je zo'n jankerd bent!

:| blij dat jij de inhoud van het gesprek kent! Zolang we niet weten wat daar gezegd is, kunnen we imo ook niet oordelen. Mss is van Basten wel voor het oog van het kerkvolk langs gewipt (alhoewel ik wel denk ik dat ie daar met de beste bedoelingen geweest is).

Ik persoonlijk vind dit erg jammer voor het NL voetbal! Dit komt mede doordat ik een groor fan ben van Ruud!

Ik denk eerder dat bassie op kosten van de knvb een weekendje madrid heeft geboekt en en passant even met ruud gebabbeld heeft, omdat kale Kees hem dat ingefluisterd had, nu kan hij het doen voorkomen alsof het niet aan hem ligt maar aan Ruud (en van bommel)....yeah right !
Het wordt de hoogste tijd dat ie opkrast, die bassie. Hij heeft zijn doelstellingen (bv fris, aantrekkelijk en aanvallend voetbal) niet behaald, er is geen aanleiding dat dit wel gaat gebeuren, meerdere Nederlandse topspelers willen niet (mogen niet) onder zijn bewind in Oranje, het WK was een blamage en de kritiek op Bassie wordt groter en groter. We hebben nog minder dan anderhalf jaar om een nieuw Oranje op te zetten. Ik wil weer om ons nationale elftal dansen op straat.
SNEL OPZOUTEN DUS DIE BASSIEKLIEK!!!!
Bredanaar Wrote:Hij heeft zijn doelstellingen niet behaald

De doelstelling is het EK winnen... dus bid maar dat we zwaar de boot ingaan dan Xtragaap4de
Dat zal ik nooit bidden. Maar onder deze bondscoach en co is een goed EK-resultaat voor Oranje bijna onmogelijk en niet realistisch. :|
Bredanaar Wrote:Dat zal ik nooit bidden. Maar onder deze bondscoach en co is een goed EK-resultaat voor Oranje bijna onmogelijk en niet realistisch. :|

Amen.
Quote:Afellay kiest voor Nederlands elftal
26 januari 2007


Ibrahim Afellay heeft gekozen voor het Nederlands elftal. De middenvelder van PSV heeft dat aan bondscoach Marco van Basten laten weten. De Nederlander van Marokkaanse afkomst speelde al in Jong Oranje, maar twijfelde over de definitieve keuze tussen Nederland en Marokko.


Een moeilijk keus, aldus Afellay: "Na één en ander zorgvuldig te hebben overwogen, heb ik besloten mijn interlandcarrière in Nederland voort te zetten. Ik wil hierbij benadrukken dat deze beslissing een hele moeilijke is geweest. Enerzijds heeft gevoel een rol gespeeld, anderzijds ben ik in Nederland geboren en heb ik hier mijn voetbalopleiding genoten."

Bondscoach Marco van Basten is blij met de beslissing van Afellay: "Ik ben blij dat Ibrahim heeft aangegeven ook in de toekomst voor Nederland te willen uitkomen. Hij is een goede voetballer met veel kwaliteiten, die, als hij zich blijft ontwikkelen zoals nu bij PSV, waarschijnlijk komende jaren een belangrijke rol kan spelen voor Oranje."



"Ik ben me er van bewust dat hij voor een zeer moeilijke keuze stond. Hoewel hij is geboren en opgegroeid in Nederland, weet ik dat hij zich in zijn hart ook erg verbonden voelt met Marokko en de Marokkaanse gemeenschap. Het is belangrijk dat hij alle tijd heeft genomen om tot een weloverwogen keuze te komen", aldus Van Basten.

In een verklaring gaf Afellay aan dat hij lang heeft getwijfeld: "Uitkomen voor Oranje of het Marokkaanse elftal is voor mij een eer. Het spelen voor het Nederlands elftal komt mijn ontwikkeling als speler van PSV echter ten goede, omdat onder andere de Nederlandse competitie stil ligt ten tijde van interlands van Oranje."

Afellay: "Ik wil mijn diepste respect richting Marokko betuigen. Het verzoek aan mij om uit te komen voor het Marokkaanse nationale elftal heeft me gestreeld. Desalniettemin acht ik de keuze om in de toekomst voor het Nederlands elftal te spelen de juiste. Ik hoop dan ook op een plezierige en succesvolle tijd bij Oranje."

Vanwege een liesblessure moet Afellay de eerstvolgende interland van Oranje, op 7 februari tegen Rusland, aan zich voorbij laten gaan. Om deze reden maakte de PSV-middenvelder geen deel uit van de voorlopige selectie, die eerder deze week wereldkundig werd gemaakt.
Bouma weer in de selectie #-o

Kromkamp vind ik wel een goeie.
Heitinga en Urby vallen af in de selectie. Van Basten roept geen vervangers op. Dit snap ik gewoon niet. Waarom niet een jonge speler of iemand die dichtbij een selectie zit oproepen?
Zoals? Als ik de selectie van Jong Oranje zo zie, zie ik ook niet echt spelers die er bij zouden kunnen...
Was misschien leuk geweest om bijvoorbeeld Jenner erbij te halen, ook al is het geen verdediger.
Matador! Wrote:Zoals? Als ik de selectie van Jong Oranje zo zie, zie ik ook niet echt spelers die er bij zouden kunnen...

Neem aan dat Bassie een schaduwlijstje heeft. Jenner zou zo iemand kunnen zijn. Is toch de ideale kans om jongens aan het grote werk te laten ruiken?
Michael Dingsdag!
Mukkus Wrote:Michael Dingsdag!

Die is te lelijk!
Quote:Marco van Basten haalt Civard Sprockel bij Oranje

6/2/2007 19:54

Om de defensieve problemen te ledigen na de verschillende afzeggingen is bondscoach Marco van Basten terechtgekomen bij Vitesse, en dan in het bijzonder bij Civard Sprockel.
De 23-jarige Sprockel is bij Vitesse een vaste waarde. De verdediger, die afgelopen zomer overkwam van Excelsior, miste dit seizoen twee competitiewedstrijden van de Arnhemse club.

Sprockel stond in 2003 aan het begin van een andere interlandcarrière. De toenmalige Feyenoorder was opgenomen in de voorlopige selectie van de Nederlandse Antillen, maar het kwam niet tot een interland.

Van Basten besloot te elfder ure een nieuwe verdediger op te roepen, omdat Jan Kromkamp vanwege privé-omstandigheden woensdag waarschijnlijk niet in actie kan komen tegen Rusland. Ajacieden Urby Emanuelson en John Heitinga (beiden geblesseerd) hadden eerder al afgezegd.

Niet de eerste waar ik aan dacht...
Is Greene uit de gratie ofzo?
Heb je Greene zien voetballen zondag ? Die zou zelfs bij Oranje -11 niet in de basis behoren.... :eeeek:
Die was echt slecht idd... Overigens heeft niemand Sprockel nog kunnen traceren tot nu toe.
en waarom geen Zomer of Wielaert dan?
Balthazar Wrote:en waarom geen Zomer of Wielaert dan?

Van Basten kent de weg niet richting Twente...hetzelfde geldt voor Friesland. Arnhem snapt ie nog net. :wink:
sprockel in het grote oranje, het wordt steeds gekker...
Ongelooflijk dit!
Sprockel #-o

We moeten het nog zien natuurlijk, ik moet zeggen dat ik hem nooit heb zien spelen, maar sjonge jonge...
Doe dan idd Ramon Zomer, die is ook jong en is vaste waarde van een veel beter elftal.
Net een stukje van de herhaling van HvNederland gezien, wat een gore hufters. Vissen naar de reden waarom Kromkamp niet meedeed.
Miskraam zo het schijnt, PSV bellen, zijn familie bellen en het vreemd vinden dat Jan Kromkamp niet voor commentaar beschikbaar is vlak nadat hij een kind is kwijtgeraakt.
Het rare vond ik de informatie van PSV gaf:
"Nee, er is niks aan de hand met Jan of zijn vriendin.....trouwens, dit is een prive-zaak en daar doen we geen uitspraken over...."

Waarom vermelden ze dan wel die eerste zin?
Mukkus Wrote:Het rare vond ik de informatie van PSV gaf:
"Nee, er is niks aan de hand met Jan of zijn vriendin.....trouwens, dit is een prive-zaak en daar doen we geen uitspraken over...."

Waarom vermelden ze dan wel die eerste zin?

Was nog vreemder: "Nee Jan en zijn vriendin hebben geen miskraam gehad ....trouwens, dit is een prive-zaak en daar doen we geen uitspraken over...."
Maar het blijft HvN, die verstaan "we weten niet of ze een miskraam hebben gehad" als "ja ze hebben een miskraam gehad" of "Nee ze hebben geen miskraam gehad"
Hoe dan ook, blijft walgelijk iemand die (misschien) net zijn ongeboren kind heeft verloren stalken voor wat informatie, en als dit bij een journalist gebeurd en men zet het in de krant breekt de pleuris los.
(Doet me denken aan die show waarbij ze zo een paparazzi fotograaf dag en nacht gingen stalken met een camera)
Quote:Van Basten beloont Koevermans en Afellay

16/3/2007 12:56

Danny Koevermans en Ibrahim Afellay maken deel uit van de 23-koppige selectie van het Nederlands elftal voor de EK-kwalificatieduels met Roemenië en Slovenië. De aanvallers van AZ en PSV zijn beloond voor hun goede spel en zijn er voor het eerst bij in de definitieve selectie.
Koevermans profiteert van de afwezigheid van Jan Vennegoor of Hesselink, die door een enkelblessure voorlopig niet inzetbaar is. Afellay is een kandidaat voor de dunbezette positie van rechtsbuiten.

Ten opzichte van de oefeninterland tegen Engeland keren Khalid Boulahrouz, Urby Emanuelson en John Heitinga terug bij Oranje. Zij waren het vorige duel geblesseerd.

Bondscoach Marco van Basten riep drie doelmannen op omdat Edwin van der sar nog onzeker is. De keeper van Manchester United kampt met een kuitblessure.

Nederland neemt het op 24 maart in De Kuip op tegen Roemenië, de grootste concurrent in de race naar het EK in 2008. Vier dagen is Slovenië de gastheer van Oranje in Celje.

Selectie Oranje voor Roemenië en Slovenië


Doel: Edwin van der Sar (Manchester United), Maarten Stekelenburg (Ajax) en Henk Timmer (Feyenoord)

Verdediging: Khalid Boulahrouz (Chelsea), Wilfred Bouma (Aston Villa), Giovanni van Bronckhorst (Barcelona), Tim de Cler (AZ), Urby Emanuelson (Ajax), John Heitinga (Ajax), Kew Jaliens (AZ) en Joris Mathijsen (Hamburger SV)

Middenveld: Ibrahim Afellay (PSV), Nigel de Jong (HSV), Denny Landzaat (Wigan Athletic), Clarence Seedorf (AC Milan), Wesley Sneijder (Ajax), Rafael van der Vaart (HSV) en Demy de Zeeuw (AZ)

Aanval: Ryan Babel (Ajax), Klaas-Jan Huntelaar (Ajax), Danny Koevermans (AZ), Dirk Kuijt (Liverpool) en Arjen Robben (Chelsea)
Koevermans lijkt me meer dan terecht, Appelvlaai lijkt me een soort beloning voor zijn keuze voor Nederland.
Verder mis ik eigenlijk wel Kromkamp. En ik snap echt niet dat ze Bouma en De Jong weer oproepen.