FTM Forum

Full Version: Oranje-topic
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Fred Naaigaren Wrote:In het hockey, ja dat is mijn sport, denken ze heel simpel.
Een aanval bouw je op vanuit de organisatie vanuit de verdediging.

In het voetbal denken ze, een aanval bouw je op door een paar handige middenvelders die weleens een goede bal geven aan een aanvaller.

Nu gaat het spel bij hockey wat sneller dan bij voetbal, maar de gedachte is wel goed.
Je kunt tegen Luxemburg aanvallen vanuit het middenveld tot je een ons weegt, maar het beste is om die gasten te laten komen, waar ze dus niet bedreven in zijn, om dan de ruimte te pakken, die er vrijkomt, als je ze laat opdraven. De omzetting die je dan kunt creëren met aanvallend ingestelde verdedigers is van dien aard, dat je een verdedigend ingestelde ploeg als Luxemburg kunt gek maken.

Maar goed, tegen een Luxemburg maakt het niet uit wat voor spel je speelt, winnen doe je toch wel.
Maar als je met een nulletje of acht wilt winnen, dan laat je alles vanuit de verdediging opbouwen. Dan kun je een De Cler goed gebruiken en liever nog, zet je enkel opbouwende middenvelders in de verdediging, zoals met hockey regelmatig gebeurt.

het is een prachtig verhaal, maar ik zei in 2 regels exact hetzelfde:

waf Wrote:ik zou overigens gewoon 4-3-3 of 4-4-2 spelen. net als tegen slovenie gaan ze elkaar nu voorin allemaal vast weer in de weg lopen.

ekslem heeft uiteraard een punt door te zeggen dat luxemburg toch niet komt, maar nu liepen ze elkaar allemaal in de weg in het centrum (was te voorspellen) en ging er nauwelijks iets over de vleugels en dat gaat imo beter als je speelt met backs (en dan niet met melchiot).

louis van gaal had 12 kansen gezine de 1ste helft :lol: , nou ik niet. een stuk of 2, in de 2de helft ook (bouma, kuijt).

erg mooi voor de koef dat hij zijn 1ste goal in rotterdam mocht scoren. goeie gast! =D>
Triest, tegen een stelletje postbodes, slagers en leraren schiet je er eentje in (nog mazzel ook, aangezien Koevermans redelijk opportunistisch naar die bal ging) en je hebt de mazzel dat Luxemburg in laatste minuten niet scoort uit 2 zeer grote kansen.

Mooi dat we het EK gehaald hebben, maar zeer zorgwekkend om te zien om welke manier. Ik hou mijn hart vast komende zomer. Poulefase, dan houdt het wel op.
Mukkus Wrote:Triest, tegen een stelletje postbodes, slagers en leraren schiet je er eentje in (nog mazzel ook, aangezien Koevermans redelijk opportunistisch naar die bal ging) en je hebt de mazzel dat Luxemburg in laatste minuten niet scoort uit 2 zeer grote kansen.

Mooi dat we het EK gehaald hebben, maar zeer zorgwekkend om te zien om welke manier. Ik hou mijn hart vast komende zomer. Poulefase, dan houdt het wel op.

ach, als jij tafeltennist (om maar een dwarsstraat te noemen) tegen iemand die er geen hout van kan presteer je zelf ook niet. hoe moet je hier nu normaal tegen voetballen? ze staan met z'n elven rond de penaltystip.

met tegenstand is het veel lekkerder voetballen en dan kun je veel beter oordelen. als je een ploeg hebt die ons onder druk zet zal pas duidelijk worden hoe goed de verdediging is (stekelvarken en sar meldden) trots dat we maar 3 doelpunten tegen hebben... :rollSmile maar als persie en nistelrode en robben (in vorm) ruimte hebben is het gewoon anders.

maar goed dat je het zegt, die 1ste redding van sar was gewoon grote klasse.
waf Wrote:
Mukkus Wrote:Triest, tegen een stelletje postbodes, slagers en leraren schiet je er eentje in (nog mazzel ook, aangezien Koevermans redelijk opportunistisch naar die bal ging) en je hebt de mazzel dat Luxemburg in laatste minuten niet scoort uit 2 zeer grote kansen.

Mooi dat we het EK gehaald hebben, maar zeer zorgwekkend om te zien om welke manier. Ik hou mijn hart vast komende zomer. Poulefase, dan houdt het wel op.

ach, als jij tafeltennist (om maar een dwarsstraat te noemen) tegen iemand die er geen hout van kan presteer je zelf ook niet. hoe moet je hier nu normaal tegen voetballen? ze staan met z'n elven rond de penaltystip.

met tegenstand is het veel lekkerder voetballen en dan kun je veel beter oordelen. als je een ploeg hebt die ons onder druk zet zal pas duidelijk worden hoe goed de verdediging is (stekelvarken en sar meldden) trots dat we maar 3 doelpunten tegen hebben... :rollSmile maar als persie en nistelrode en robben (in vorm) ruimte hebben is het gewoon anders.

maar goed dat je het zegt, die 1ste redding van sar was gewoon grote klasse.

Vergelijking met tafeltennis slaat als een lul op een drumstel. Dan speel je de bal naar je tegenstander en kun je goed spelen als je tegenstander een paar ballen terugslaat. Ben wel met je eens dat het moeilijk voetballen is tegen dit soort ploegen.

Koevermans positief. Goeie goal en goeie instelling in het veld. Vond vooral de opbouw slecht, met name Mathijsen viel weer tegen. Melchiot had ook in de dug-out kunnen gaan zitten, viel totaal niet op. Begreep geen klap van de wissel Emanuelson. Waarom dit overgewaardeerde mannetje toch zoveel vertrouwen krijgt is me een raadsel.

Van Basten sprak in zijn analyse over 'legio' kansen in de eerste helft ( hij gebruikte het woord legio minimaal 6 keer, nieuw stopwoordje naast invullen? :roll: ). Maak je er daar drie van, dan hoor je niemand, zo sprak hij. Los van het feit dat er helemaal niet zoveel kansen waren in de eerste helft, is dit wederom het excuus voor een slechte wedstrijd.

Blij dat ze door zijn, maar zoals ze nu voetballen gaan ze geen potten breken. Naast Van Persie missen ze gewoon een paar hardwerkende buffels in het veld. Bikkelaars die sturen en dirigeren als de klad er weer eens inschiet bij die mooiweer-voetballers.

Owja, jammer dat Louis heeft aangekondigd te stoppen met zijn analyses op SBS6. Hij vindt dat hij teveel hetzelfde zegt elke keer....
@Mukkus: mazzelgoal van Koevermans? #-o
Gezien de kansen had het gewoon minstens 4-0 moeten zijn, klaar.
Volgens mij miste onze tobspits Ruud ook alleen voor de keeper... =D>
Fabian Wrote:Volgens mij miste onze tobspits Ruud ook alleen voor de keeper... =D>

Tobspits :lol:
Goed voetbal van Oranje. Ik voetbal ook elke zaterdag tegen bouwvakkers, dakdekkers, bakkers, telefoonverkopers etc, dat is niet zo makkelijk als iedereen denkt.....
Nieuwe poule des doods dreigt voor Oranje
18/11/2007 19:40

Het Nederlands elftal dreigt tijdens Euro 2008 in een zware groep terecht te komen. Zoals Oranje er momenteel voor staat zal de ploeg van bondscoach Marco van Basten een van de vier groepshoofden zijn tijdens de loting op 2 december in Lüzern.

Tijdens die groepsindeling in de Zwitserse stad staat in ieder geval al vast dat de twee gastheren Oostenrijk en Zwitserland én regerend Europees kampioen Griekenland in de eerste pot zijn ingedeeld. De vierde en tevens laatste plaats in die pot is voor het land dat als hoogste genoteerd staat op de UEFA-ranglijst. Dat is momenteel Oranje.

De drie landen waarmee Oranje in Pot 1 zit, zijn niet dé toplanden. Die zijn veelal in Pot 2 en Pot 3 te vinden: Italië, Duitsland, Frankrijk, Spanje én indien zij zich plaatsen Portugal en Engeland.

Duitsland is de enige rivaal van Nederland voor die koppositie. De ploeg van Van Basten raakt deze eerste plaats alleen kwijt als Oranje verliest in Wit-Rusland en Duitsland wint van Wales.

Tijdens het recente WK bevond Nederland zich in een Poule Des Doods met Ivoorkust, Servië en Argentinië als tegenstanders.

--
Verliezen woensdag! :8:
Duitsland zal ook wel verliezen...
Ekslem Wrote:@Mukkus: mazzelgoal van Koevermans? #-o

Nee, mazzelgoal van het elftal en dat is te danken aan Koevermans, die opportunisch en vol overgave die bal nog probeert te raken en ook nog scoort.

Robben was in dit geval 2 meter voor de keeper gevallen om een penalty te versieren.
Vret Mien Gras Wrote:Goed voetbal van Oranje. Ik voetbal ook elke zaterdag tegen bouwvakkers, dakdekkers, bakkers, telefoonverkopers etc, dat is niet zo makkelijk als iedereen denkt.....

Maar jij hebt ook veel mindere medespelers om je heen!
Vond het niet eens zo heel slecht, muv het laatste kwartier. Ik heb slechtere wedstrijden gezien deze kwalificatiereeks, en er gebeurde wel veel. Dat mag natuurlijk ook wel tegen Luxemburg. Ze voetbalden bij vlagen best leuk en dan vooral als de diepe man (Koef of Ruud) werd ingespeeld direct van achteruit. Wat ik alleen niet snapte, is dat ze zoveel van buiten de zestien schoten... De eerste bal die ze wel gewoon uitspeelden, was meteen een hele grote kans voor Ruud in de 1e helft.

Aan het einde natuurlijk wel dramatisch dat je nog twee hele grote kansen tegen krijgt, dat mag natuurlijk nooit. Verdediging sowieso slecht, ik snap niet dat die knakkers nog spelen. Waarom geen De Cler in zo'n wedstrijd? Er stond bij hen 1 man voorin, die kan Matthijssen pakken, of evt Bouma, en dan heb je daarnaast goede aanvallende backs (als De Cler en Urby in vorm) nodig en geen drollen als Melchiot en Bouma, die én geen snelheid hebben én geen goede pass.

En ik vond het een prima goal. Perfecte voorzet van Wesley en mooi positie gekozen van Koef.

Ach ja, erg slechte kwalificatie maar dat hebben we zovaak. En dan staan we er op een groot toernooi toch wel vaak weer, dus ik deel het pessimisme niet dat we op voorhand weinig tot geen kans maken op het EK.
En ook met poules des doods kunnen we prima omgaan.
Tripplexxx Wrote:Vergelijking met tafeltennis slaat als een lul op een drumstel. Dan speel je de bal naar je tegenstander en kun je goed spelen als je tegenstander een paar ballen terugslaat.

ja, de verschillen in zo'n vergelijking zoeken kan ik ook. misschien moet je ook vertellen dat je bij tafeltennis met een batje speelt en bij voetbal niet.
Ad Wim Wrote:Vond het niet eens zo heel slecht, muv het laatste kwartier. Ik heb slechtere wedstrijden gezien deze kwalificatiereeks, en er gebeurde wel veel. Dat mag natuurlijk ook wel tegen Luxemburg. Ze voetbalden bij vlagen best leuk en dan vooral als de diepe man (Koef of Ruud) werd ingespeeld direct van achteruit. Wat ik alleen niet snapte, is dat ze zoveel van buiten de zestien schoten... De eerste bal die ze wel gewoon uitspeelden, was meteen een hele grote kans voor Ruud in de 1e helft.

Aan het einde natuurlijk wel dramatisch dat je nog twee hele grote kansen tegen krijgt, dat mag natuurlijk nooit.

vond het ook niet zo dramatisch als eerdere wedstrijden. wel is het zo dat je in elke wedstrijd een kans krijgt, dus dat geldt ook voor luxemburg. mooi geanalyseerd van van halst, eerst halfzacht ingrijpen van de zeeuw en daarna laat bronkhorst zijn man gewoon weglopen. tamelijk treurig, maar ik kan me voorstellen dat hij wat van slag is met al die overgewaardeerde neuzen om zich heen.

met emanuaelsonnen, melchiots en de zeeuwen word je echt geen europees kampioen.
waf Wrote:met emanuaelsonnen, melchiots en de zeeuwen word je echt geen europees kampioen.

De Grieken hebben het toch ook geflikt met Karagounis en Charisteas als beste spelers? :8:
Peter Wrote:
waf Wrote:met emanuaelsonnen, melchiots en de zeeuwen word je echt geen europees kampioen.

De Grieken hebben het toch ook geflikt met Karagounis en Charisteas als beste spelers? :8:


De uitzondering bevestigt de regel. Waar waren de grieken op het WK 2006 met dezelfde spelersgroep? Vergeet overigens niet dat een EK of WK een momentopname is, je speelt 3,4,5 of 6 wedstrijden in korte tijd, dan heb je meer kans op verrassingen.
Quote:De vierde en tevens laatste plaats in die pot is voor het land dat als hoogste genoteerd staat op de UEFA-ranglijst. Dat is momenteel Oranje.


Die UEFA-lijst kan ik nergens vinden hoor. Wel deze FIFA-lijst, waar Oranje op de 5e plaats staat:

bron:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.fifa.com/worldfootball/nationalteams/confederations/confederation=27275/index.html">http://www.fifa.com/worldfootball/natio ... index.html</a><!-- m -->

Quote:FIFA World RankingMen'sWomen'sLast Updated 24 Oct 2007Next Release 23 Nov 2007Ranking Zonal Ranking Team +/- Pts
Oct 2007
3 1 Italy -2
4 2 France 2
5 3 Germany -1
6 4 Spain 1
7 5 Netherlands -2
8 6 Portugal 0
9 7 Czech Republic 2
10 8 Croatia 0
11 9 England -2
12 10 Romania 0

Of kan iemand wel dat zogenaamde UEFA-lijstje vinden?
Bredanaar Wrote:Die UEFA-lijst kan ik nergens vinden hoor. Wel deze FIFA-lijst, waar Oranje op de 5e plaats staat:
Quote:FIFA World RankingMen'sWomen'sLast Updated 24 Oct 2007Next Release 23 Nov 2007Ranking Zonal Ranking Team +/- Pts
Oct 2007
3 1 Italy -2
4 2 France 2
5 3 Germany -1
6 4 Spain 1
7 5 Netherlands -2
8 6 Portugal 0
9 7 Czech Republic 2
10 8 Croatia 0
11 9 England -2
12 10 Romania 0

de 7de plaats bedoel je. of ben jij scheidsrechter in calgary? :negerwaf:
Die 1e kolom is de plaats op de wereldranglijst, de 2e kolom voor de UEFA-zone :razz:
Bredanaar Wrote:Die 1e kolom is de plaats op de wereldranglijst, de 2e kolom voor de UEFA-zone :razz:

oh. :|

die eerste plaats heeft een andere grondslag trouwens, de reslutaten van de laatste 2 kwalificaties of zo.
En dit staat vandaag in BN de Stem, volgens deze provinciale krant zit Duitsland in groep 1 :eeeek:

Quote:Nederland behoort cijfermatig tot de top van Europa. Het bezet de zevende plek op de FIFA-wereldranglijst, waardoor Oranje op 2 december bij de loting voor het eindtoernooi in Oostenrijk en Zwitserland is ingedeeld in groep 2. In groep 1 zitten de beide gastlanden plus bekerhouder Griekenland en Duitsland. Nederland stuit komende zomer dus op één van deze landen plus op afgevaardigden uit de relatief zwakke groepen 3 en 4

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.bndestem.nl/sportalgemeen/2180192/Mooi-rapport-zegt-niets-over-de-kans-van-slagen.ece">http://www.bndestem.nl/sportalgemeen/21 ... slagen.ece</a><!-- m -->

Wat is waar?????? :-k
Het lijkt me dat de indeling van een toernooi dat georganiseerd wordt door de UEFA niet gebaseerd wordt op een FIFA-ranglijst, Bredanaar.
Dommel Wrote:Het lijkt me dat de indeling van een toernooi dat georganiseerd wordt door de UEFA niet gebaseerd wordt op een FIFA-ranglijst, Bredanaar.

Dus wat BN De Stem schrijft is onzin? De FIFA bestaat uit 6 confederaties, waaronder de UEFA, dus waarom zou dat een andere lijst zijn?
pfffffffffff.....Peter 2
Er wordt gekeken naar de resulten van de laatste 2 kwalificatiereeksen (Dit EK + het vorig WK), obv van die resultaten staat Nederland eerste en is dus groepshoofd, na de gastlanden Oostenrijk en Zwitserland en regerend europees Kampioen Griekenland.

Alleen Kroatie en Duitsland kunnen ons nog 'bedreigen'. Nederland moet dan verliezen in Minsk, zowel Kroatie als Duitsland moeten allebei hun wedstrijden winnen.

Nog vragen?
Nee, tis nu duidelijk, thx :razz:

Andere krant nemen dus :wink:
Mukkus Wrote:Nog vragen?


Ja. Waarom niet Italie als groepshoofd als regerend wereldkampioen dan?


Sowieso raar dat de UEFA zo'n ranglijst mede baseert op de kwalificatiewedstrijden voor het WK, dat onder de FIFA valt.

Maar als ze dat toch doen, waarom niet de resultaten van het vorig WK meenemen? Dan had je Frankrijk en Italie als groepshoofd gehad en dat zorgt weer voor een wat meer evenwichtige verdeling van de toplanden.

Nu kun je dus krijgen: Nederland, Frankrijk, Italie en Duitsland en in een andere groep Oostenrijk, Polen, Zweden en Roemenie.

Dan kun je net zo goed vrij loten, want het evenwicht is sowieso al zoek.
Dommel Wrote:
Mukkus Wrote:Nog vragen?


Ja. Waarom niet Italie als groepshoofd als regerend wereldkampioen dan?


Sowieso raar dat de UEFA zo'n ranglijst mede baseert op de kwalificatiewedstrijden voor het WK, dat onder de FIFA valt.

Maar als ze dat toch doen, waarom niet de resultaten van het vorig WK meenemen? Dan had je Frankrijk en Italie als groepshoofd gehad en dat zorgt weer voor een wat meer evenwichtige verdeling van de toplanden.

Nu kun je dus krijgen: Nederland, Frankrijk, Italie en Duitsland en in een andere groep Oostenrijk, Polen, Zweden en Roemenie.

Dan kun je net zo goed vrij loten, want het evenwicht is sowieso al zoek.

Het kan zijn dat het obv de laatste 2 EK-kwalificaties gaat, ben ik niet helemaal zeker van. En Italie is al geplaatst als groepshoofd voor het volgende WK, als winnaar dus.

Maar het is allemaal krom inderdaad. Oostenrijk en Zwitserland groepshoofd en de rest allemaal in een pot flikkeren en loten.
Het is zo idd een belachelijke ranglijst. Zit je toevallig in een kwalificatiepoule met veel zware tegenstanders, waardoor je (ook als je 1e wordt) minder punten haalt dan in een poule met veel 'kleintjes', dan eindig je laag in die ranglijst. Hou dan die FIFA-ranglijst aan zou ik zeggen.