FTM Forum

Full Version: Oranje-topic
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Dat Oranje is al een stuk beter dan het zwarte uittenue .... Wat heeft zwart in godsnaam met het Nederlands elftal te maken??? Rood/Wit/Blauw/Oranje zijn logische keuzes, zwart is belachelijk...
DIt Oranje tenue was mooi geweest als dat onderste donkerdere vlak weggelaten was. Maakt hte kermis imo

Voor de oranjeklanten die hem wel graag (een stuk goedkoper dan in NLD) willen hebben even een tippie mijner zijds:

http://www.sportsdirect.com/football-shi...all-shirts

Koop er al jaren al mn sportkleding, inmiddels met vele anderen uit de Dugarry omgeving. In NLD zijn die shirts vaak 75,- incl. bezorgen. Hier heb je ze voor 42 pond plus 8 pond verzendkosten, daarom is het verstandig direct een grote bestelling met meerderen te plaatsen.

Oranje -17 laat vast zien hoe het moet: in de laatste minuut van de finale gelijk maken tegen de Duitsers en ze vervolgens in de penaltyserie verslaan. In de halve finale ook al gescoord in de laatste twee minuten. Eusa_clap
Bedankt Bert, voor het succes in 2010.
Tijd om te gaan nu.
Doei!
We hebben gewoon geen goede verdedigers, daar kan geen enkele bondscoach iets aan doen. Op dit EK zie ik geen enkel land dat een slechtere verdediging heeft. Van Marwijk heeft gefaald in zijn oplossing om de verdediging te laten ondersteunen door 2 verdedigende middenvelders, maar dan hou je maar 4 man over die aanvallende aspiraties hebben en dat is gewoon te weinig. Dat blijkt telkens weer. Nou maar hopen dat die Duitsers van de Denen winnen en dat we tegen Portugal de geest krijgen. Dan mogen we de volgende ronde waarschijnlijk tegen Dikkie Dik.
eerst maar eens van portugal winnen, dat is ons toch al 1 keer gelukt in de historie.

en als we dan rusland krijgen worden we helemaal zoekgetikt door rusland.

de verdediging is uiteraard de achilleshiel. die wordt versterkt met bommel en de jong. willems is te jong, verdedigend zeer kwetsbaar, maar voetballend vond ik hem niet slecht. heitinga ging in de fout bij de eerste goal, want hij moest kiezen, maar deed dat niet, want hij bleef er tussin staan. mathijsen ging gruwelijk in de fout bij de tweede goal. hij laat gewoon gomez lopen.... dat is volgens mij een typsch voorbeeld van het gemis aan wedstrijdritme. net zoals afellay gewoon ritme miste. maar als ik daat zie, dan ziet een bondscoach dat toch ook? waarom is mathijsen beter dan vlaar? waarom geen robben naar links en een keer narsing op rechts. doe eens iets verrassends. wat moet kuijt nou in godsnaam doen in de laatste 10 minuten?

maar goed, gewoon vewrloren tegen een beter team. tegen denemarken hebben we het laten liggen. dan weet je al dat je veel mazzel moet hebben. dat zit er dit jaar gewoon niet in, te weinig vorm om het af te dwingen.
Ik moet alles nog terugzien, maar volgens mij mag Mathijsen ook meer knijpen bij de eerste goal. Komt te laat naar binnen.
Bij de eerste goal laat v Bommel Schweinsteiger lopen, Heitinga doet iets wat op doordekken op Schwein moet lijken, maar doet dat dus half, en Mathijsen dekt weer half door op Gomez. Dus zowel Schwein als Gomez alle tijd en ruimte, echt kinderlijke fouten.

Van Marwijk heeft toch te lang vastgehouden aan het succesteam van 2010. Dat is achteraf makkelijk praten, maar het werd vooraf ook wel geroepen natuurlijk.
zelfs als Oranje met 2-0 wint, dan nog denk ik niet dat we doorgaan. Ik voorspel een 1-1 tussen denemarken en duitsland.
Denk dat de duitsers wel op voorsprong komen, maar dan rustig aan doen, de denen geven alles en scoren halverwege de tweede helft 1-1 en dan vinden beide partijen het wel genoeg en wordt er een beetje rondgetikt

Overigens valt van Bommel me echt op in negatieve zin. Toch altijd wel een stabiele factor geweest, maar hij kan t echt niet meer bijbenen.
Begrijp me niet verkeerd. Meer dan de helft vh team presteert ondermaats dit EK, maar van Bommel voert het echt aan imo.
Mee eens met Waf wbt Willems. Een erg leuke voetballer, maar komt verdedigend nog te kort, maar dat komt wel in de loop der jaren. vd Wiel speelt ook slecht, al viel hij gisteren dan wel weer mee qua slecht spel.
de Jong speelde als 1 vd weinige wel redelijk en v Persie is beter als ie om Huntelaar heen zwerft dan wanneer hij in de punt staat.
Ik vind echt dat je Bert dit EK wel eea kunt kwalijk nemen, maar goed vanwege zijn eerdere successen wordt het hem vergeven
Ben het met je eens mbt van Bommel, maar hij komt natuurlijk ook door anderen in te grote ruimtes te staan waardoor hij door de mand valt. Dat kon hij 2 jaar geleden ook niet hoor, maar toen stond de organisatie beter en waren de ruimtes niet zo groot.
Dat zou best kunnen, maar daar heeft iedereen volgens mij lastig van. Het is een slecht lopende machine op dit moment. Echter bij v Bommel komt het nu wel duidelijk eruit. Bij PSV zal hij ook met mindere spelers spelen dan dat hij de laatste 8 jaar om zich heen heeft gehad. Nu is het in de eredivisie waarschijnlijk wel te regelen, maar ik heb echt het gevoel dat van Bommel goed over zijn top is en een grote en snelle terugval maakt.
Maar ik kan er naast zitten hoor
Hij is idd op zijn retour.... Ben mss ook wel bang dat hij vindt dat hij dé man moet zijn bij PSV volgend jaar waardoor hij gaat overcompenseren. Maar goed, in die mickey mouse competitie zal ie tot zijn 40e wel mee kunnen Wink
Het gaat om de intentie. Als ze niet vooruit willen verdedigen dan houdt het op. Aangezien de Nederlandse voorhoede vindt dat ze niet hoeven te verdedigen. Gat op het middenveld wordt zo groot wat niet te belopen is voor 6 man die al niet in topvorm zijn.

De Russen hebben ook geen toppers achterin maar Advocaat heeft er wel voor weten te zorgen dat ze een stuk beter staan dan Nederland.
Ik ben benieuwd met wat voor opstelling Bert zondag komt. Als hij weer met dezelfde elf begint maakt hij zich volstrekt belachelijk, voor zover dat nog niet gebeurd is althans. De 'oude' hap, met name de aanvallers, heeft aangetoond het niet meer te kunnen, zijn enige redding lijkt mij het elftal totaal om te gooien. Je kan niet iedereen vervangen, dus: Stekelenburg. Centraal achterin Boulahrouz en Vlaar. Links Willems, Bouma is geen optie. Rechts Heitinga. Midden Nigel de Jong, Strootman (liever Anita, maar ja...) en Sneijder. Rechtsvoor Narsingh, linksvoor in godsnaam dan maar Robben, er is geen alternatief (ja, Emanuelsson, maar ja...), op voorwaarde dat hij voorzetten gaat geven, en spits Luc de Jong. En dan maar zien wat ervan komt, we hebben niets te verliezen, met het oude elftal zijn we zeker kansloos tegen Portugal.
Dat is wel heel erg kortzichtig...
(15-06-2012, 11:18 AM)Berend Botje Wrote: [ -> ]Ik ben benieuwd met wat voor opstelling Bert zondag komt. Als hij weer met dezelfde elf begint maakt hij zich volstrekt belachelijk, voor zover dat nog niet gebeurd is althans. De 'oude' hap, met name de aanvallers, heeft aangetoond het niet meer te kunnen, zijn enige redding lijkt mij het elftal totaal om te gooien. Je kan niet iedereen vervangen, dus: Stekelenburg. Centraal achterin Boulahrouz en Vlaar. Links Willems, Bouma is geen optie. Rechts Heitinga. Midden Nigel de Jong, Strootman (liever Anita, maar ja...) en Sneijder. Rechtsvoor Narsingh, linksvoor in godsnaam dan maar Robben, er is geen alternatief (ja, Emanuelsson, maar ja...), op voorwaarde dat hij voorzetten gaat geven, en spits Luc de Jong. En dan maar zien wat ervan komt, we hebben niets te verliezen, met het oude elftal zijn we zeker kansloos tegen Portugal.
Steek, rechtsachter Nigel, centrum Vlaar en Boulah, links Willems, verd. mid. Strootman, links Robben, rechts Narsingh, Persie en Hunt in de spits met daarachter Sneijder.
die Dick...
Wattisser, joh?
D.A niet D.S Wink
het waren 3 fantastische dagen
mijn mening over dit EK:

- van Marwijk heeft op een paar punten gefaald
- van Bommel over zijn top
- Robben over zijn top
- Te zwakke verdediging

v Marwijk:
Selectiebeleid was slecht. Willems mee vond ik een fout (zeker als basisspeler). Erg leuke voetballer en zeker potentieel linksback kandidaat in Oranje voor de toekomst, maar op dit moment ontbeert het hem echt aan ervaring. Daar kan die jongen natuurlijk ook niets aan doen. Ik weet, niet veel alterntaieven, maar Urby had daar imo beter kunnen staan.
Als je Narsingh meeneemt, laat m dan ook spelen als de situatie daarom vraagt. Heb de ballen om Robben, die gewoon niet in dorm is er buiten te laten als je met Huntelaar speelt. Of durf van Persie er buiten te laten als je met Huntelaar speelt, zodat Sneijder gewoon achter de spitsen kan blijven spelen.
Bert heeft t tot dit EK heel goed gedaan, heeft dus krediet opgebouwd, maar dit EK heeft ie gefaald. (al is t niet alleen aan hem te wijten)

Ik heb al eerder gezegd dat ik denk dat van Bommel over zijn top is. Vorige wk van grote waarde voor Oranje, nu niet meer. Streep eronder en klaar.
Robben idem, al is het in mindere mate, bij Robben zou het ook slechts een vormcrisis kunnen zijn.

Verdedigend zijn we gewoon echt te zwak. Natuurlijk niets nieuws. Maar zowel tegen Duitsland, als tegen Denemarken en tegen Portugal kregen we zoveel kansen tegen. Portugal is dan nog enigszins begrijpelijk, gezien de noodzaak om met 2 doelpunten verschil te winnen, maar tegen Denemarken en Duitsland was het soms ook gatenkaas.

Kortom; terechte uitschakeling
Onze verdediging is echt heel matig. Een goed team functioneert alleen met een goede betrouwbare verdediging. Dat is de basis. Hetzelfde was met PSV in de eredivisie dit seizoen. Slechte verdediging, geen resultaten. Waar we voor de WK-classificatie de goede verdedigers vandaan moeten halen is mij een raadsel. Ben bang dat er een aantal slechte oranjejaren aankomen.
vooral centraal. Ik heb best vertrouwen in Willems als links achter en in van Rijn als rechtsachter, maar das verre toekomst, maar ik denk dat we daar 2 hele leuke vleugelverdedigers hebben.
Al denk ik dat aankomend wk al vroeg zal zijn voor hen. Maar centraal inderdaad....
(18-06-2012, 12:59 AM)gittermaster Wrote: [ -> ]vooral centraal. Ik heb best vertrouwen in Willems als links achter en in van Rijn als rechtsachter, maar das verre toekomst, maar ik denk dat we daar 2 hele leuke vleugelverdedigers hebben.
Al denk ik dat aankomend wk al vroeg zal zijn voor hen. Maar centraal inderdaad....

zozo ik ben het eens een keer volledig met je eens.Smile
en laten we dat 4-3-3 systeem nu maar eens vallen en overgaan naar 4-4-2 met een ruit op het middenveld
Gister gezien dat het overlopen v Van Bommel in de 2e wedstrijden niet alleen aan hem lag. Probleem ligt gewoon aan het niet mee willen verdedigen van de voorste linie, en totaal niet sluiten van alle linies. OP dit niveau worden die ruimtes genadeloos afgestraft.

EN nu maar afwachten op de pittige verhalen... schijnt heel wat gebeurd te zijn!
(18-06-2012, 12:59 AM)gittermaster Wrote: [ -> ]vooral centraal. Ik heb best vertrouwen in Willems als links achter en in van Rijn als rechtsachter, maar das verre toekomst, maar ik denk dat we daar 2 hele leuke vleugelverdedigers hebben.
Al denk ik dat aankomend wk al vroeg zal zijn voor hen. Maar centraal inderdaad....

ik word daar echt zo gestoord van, nu heeft iedereen het over van rijn. net zoals johan dreksen, die maar blijft herhalen dat van rijn, nuijtink en viergever er niet zijn. en stelselmatig maar de vrij niet noemen. hij doet het er gewoon om. en stelselmatig maar zeuren over vlaar (leuke verdediger voor feyenoord), die godverdomme gisteren als enige overend bleef in de verdediging.

de vrij en vlaar in het centrum kan alleen nog maar beter worden, en als je al een slot op de deur wil hebben kun je de jong en clasie/anita er voorzetten. dat centrum is echt niet veel minder dan heitinga en mathijssen hoor. maar dat mag je natuurlijk niet zeggen in het neusgeorienteerde nederland. ze moeten namelijk allemaal van ajakkes komen. en als de hulptrainer van bert een psveejer, gaat de ajakkesschool zich ook roeren. de ajakkesschool die elke dag aan het woord komt in sportzomer waardoor iedereen lekker gehersenspoeld blijft. neem neuzen, dan worden we kampioen. als als er geen neuzen voorhanden zijn, dan moet je niet kijken naar de beste jeugdopleiding van het land. nee, dan moet je lekker de verdedigers van az en nec gaan zitten promoten. echt om te kotsen.
overigens is ook bruma er nog, hoewel die natuurlijk enorm dom geweest is om veel te vroeg naar het buitenland te vertrekken en nu rechtsback speelt bij hsv. voor de vrij stond in het nederlands elftal on 17 volgens mij schenkeveld, ook daar heb ik echt vertrouwen in. goeie voetballer.

gisteren lag het uiteraard niet aan de verdediging. vd wiel maakt wel fouten, vlaar laat ronaldo uit zijn rug lopen (moeilijk te verdedigen), willems maakte er een potje van, mattijsen heeft geen ritme (wat deed hij er bij in godsnaam?) maar het komt toch echt omdat de aanval en het middenveld (buiten de 1ste 20 minuten) de bal gewoon telkens inlevert en op felheid duels verliest. allemaal slechte passes, het liefst risicoloos en achter de man. wij kunnen ook tikkie takkie, oh nee toch niet. en vooral geen enkele keer de achterlijn halen, maar telkens weer naar binnen komen. niet om aan te zien, maar vooral slecht. dan is het achterin gewoon dweilen met de kraan open.

gisteren hebben vlaar, de jong en stekel prima gespeeld. de rest was gewoon dikke drama. ik twijfel aan de fitheid van deze groep. het blijft een enorm onbegrijpelijke beslissing om 1500km je hotel te kiezen in een plek waar het 15 graden kouder is. en ze hebben daar nog heel serieus over nagedacht ook. pfffffff
(18-06-2012, 09:36 AM)waf Wrote: [ -> ]
(18-06-2012, 12:59 AM)gittermaster Wrote: [ -> ]vooral centraal. Ik heb best vertrouwen in Willems als links achter en in van Rijn als rechtsachter, maar das verre toekomst, maar ik denk dat we daar 2 hele leuke vleugelverdedigers hebben.
Al denk ik dat aankomend wk al vroeg zal zijn voor hen. Maar centraal inderdaad....

ik word daar echt zo gestoord van, nu heeft iedereen het over van rijn. net zoals johan dreksen, die maar blijft herhalen dat van rijn, nuijtink en viergever er niet zijn. en stelselmatig maar de vrij niet noemen. hij doet het er gewoon om. en stelselmatig maar zeuren over vlaar (leuke verdediger voor feyenoord), die godverdomme gisteren als enige overend bleef in de verdediging.

de vrij en vlaar in het centrum kan alleen nog maar beter worden, en als je al een slot op de deur wil hebben kun je de jong en clasie/anita er voorzetten. dat centrum is echt niet veel minder dan heitinga en mathijssen hoor. maar dat mag je natuurlijk niet zeggen in het neusgeorienteerde nederland. ze moeten namelijk allemaal van ajakkes komen. en als de hulptrainer van bert een psveejer, gaat de ajakkesschool zich ook roeren. de ajakkesschool die elke dag aan het woord komt in sportzomer waardoor iedereen lekker gehersenspoeld blijft. neem neuzen, dan worden we kampioen. als als er geen neuzen voorhanden zijn, dan moet je niet kijken naar de beste jeugdopleiding van het land. nee, dan moet je lekker de verdedigers van az en nec gaan zitten promoten. echt om te kotsen.
overigens is ook bruma er nog, hoewel die natuurlijk enorm dom geweest is om veel te vroeg naar het buitenland te vertrekken en nu rechtsback speelt bij hsv. voor de vrij stond in het nederlands elftal on 17 volgens mij schenkeveld, ook daar heb ik echt vertrouwen in. goeie voetballer.

gisteren lag het uiteraard niet aan de verdediging. vd wiel maakt wel fouten, vlaar laat ronaldo uit zijn rug lopen (moeilijk te verdedigen), willems maakte er een potje van, mattijsen heeft geen ritme (wat deed hij er bij in godsnaam?) maar het komt toch echt omdat de aanval en het middenveld (buiten de 1ste 20 minuten) de bal gewoon telkens inlevert en op felheid duels verliest. allemaal slechte passes, het liefst risicoloos en achter de man. wij kunnen ook tikkie takkie, oh nee toch niet. en vooral geen enkele keer de achterlijn halen, maar telkens weer naar binnen komen. niet om aan te zien, maar vooral slecht. dan is het achterin gewoon dweilen met de kraan open.

gisteren hebben vlaar, de jong en stekel prima gespeeld. de rest was gewoon dikke drama. ik twijfel aan de fitheid van deze groep. het blijft een enorm onbegrijpelijke beslissing om 1500km je hotel te kiezen in een plek waar het 15 graden kouder is. en ze hebben daar nog heel serieus over nagedacht ook. pfffffff

Wat kan mij het nou schelen wat Derksen van v Rijn zegt?
Ik heb hem een half seizoen vd Wiel zien vervangen en ik durf te beweren dat hij een hele grote wordt. Vervelend voor je dat je daar gestoord van wordt, maar het is toch niet anders. Willems heb ik minder van gezien, maar ook hij lijkt mij een zeer groot talent.
Nuytinck en Viergever maken volgens mij niet het verschil, Anita had ik wel graag mee gezien.

De Vrij/Vlaar zou misschien best een goed centrum kunnen worden en inderdaad niet minder dan Heitinga/Matthijsen, maar helaas is dat echt niet heel goed op internationaal niveau.
Waarom zou je dat nou niet mogen zeggen?
Jammer dat we weer de Ajaxmedia er hier bij haalt, probeer het er toch eens los van te zien.

Gisteren waren alle linies slecht, maar het gaat me te ver om te zeggen dat het niet aan de verdediging lag. Ze liepen er wel steeds heeeeel makkelijk doorheen. Vd Wiel legt m 2 keer panklaar voor een portugees, Willems was te zenuwachtig en leverde alles in en centraal werden er ook heel weinig duels gewonnen.
uiteraard was t middenveld ook slecht en dat helpt een wankele verdediging natuurlijk niet. Sneijder was ook onzichtbaar, maar dat komt denk ik door zijn positie gisteren. En Robben... pffff, deed die mee?
nee, ik heb het niet over jou, ik heb het nu over dreksen en over de algehel opinie die de hele tijd doorsijpelt. hoe kun j enou telkens viergever en nuitink noemen? die gasten spelen in de regio zonder enige vorm van druk. en bovendien echt niet zo geweldig. maar waarom worden deze zogeheten voetbalkennrs door niemand tegengesproken? daar wind ik me gewoon over op.

jij kan van rijn goed beoordelen, ik niet. maar daar gaat het mij niet om. ik moet de ajakkesmedia er wel bij halen, want ik vond het weer hopeloos deze studio neuszomer. en jij bent het bewijs. jij noemt die jongens die ik noem toch ook niet? jij zegt toch ook dat je niet weet wie er in het centrum moet spelen? feyenoord wordt gewoon doodgezwegen als je het mij vraagt.

en johan dreksen die er dan nog even overheen komt met zijn stelselmatige feyenoordbashing. ach clasie leuk spelertje, maar dat is uit toeval geboren joh. was eigenlijk naar excelsior gestuurd. oh ja, en bronkhorst en vertongen die waren zeker eigenlijk naar rkc gestuurd. en salomon kalou vonden we ook niet goed genoeg, die stuurden we maar naar excelsior. eigenlijk toeval dat we daar nog een beroep op deden. het gaat toch helemaal nergens over? en iedereen neemt dat gewoon voor waar aan he? weet je wat de oplossing was van ronald de boer voor het centrum als matijsen weg zou vallen? de jong naar achterhalen. toevallig een ajakkessied. en dan vd vaart op zijn plek. ook een ajakkesied. en als van gelder dan zegt, misschien wordt het de vrij, dan verrast dat hem, maar daar zou hij dan bij gods gratie wel mee kunnen leven. maar toch liever anita. bleeeeeeeeeh.

volgens mij won vlaar 14 van de 18 duels. nauwelijks balverlies ook. gewoon goed gespeeld, dat mag dan ook wel gezegd. maar nee hoor, lekker anti feyenoord, hij laat de op een na beste speler ter werled uit zijn rug lopen uit een pass die nooit gegeven mag worden.

sneijder was saggerijnig omdat hij op links moest spelen. moest hij achter zijn back aanlopen. oh oh wat erg. maar over die honder keer dat hij de bal inlevert hoor je hem niet. robben trok weer doorlopend naar binnen. daar heeft huntelaar geen ene reet aan. het klopte gewoon niet, en achterin was het dweilen met de kraan open. voorin mochten ze fouten maken, achterin worden ze afgezeken. ik vind dat echt grote onzin.

dus