FTM Forum

Full Version: Oranje-topic
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Ik blonk bij het plaatselijke Elspeet 5 de laatste weken ook altijd uit, maar ik krijg geen uitnodiging. :letitallout:
Quote:Robben niet met Oranje mee naar Azië
Uitgegeven: 22 mei 2007 15:11
Laatst gewijzigd: 22 mei 2007 15:39

ZEIST - Arjen Robben laat de vriendschappelijke wedstrijden van het Nederlands elftal in Azië aan zich voorbij gaan. De Chelsea-speler liep zondag tijdens de FA Cup-finale (1-0 winst op Manchester United) een blessure aan zijn scheenbeen op. Daarop besloot hij zich bij bondscoach Marco van Basten af te melden.

Oranje speelt op 2 juni tegen Zuid-Korea. Vier dagen later is Thailand de tegenstander. Eerder meldde ook al Edwin van der Sar zich af voor beide vriendschappelijke duels.

Dat streept weer makkelijk weg dus. Iemand nog een suggestie voor een vervanger voor Robben?
Ehhh....misschien Robben. Confusedig:


Geen Oranje-afmelding Robben
Geschreven door Franklin Stoker op dinsdag, 22 mei om 16:39

Arjen Robben zal volgens de KNVB komende week gewoon met de selectie van het Nederlands elftal afreizen naar Azië voor een oefentrip. Eerder liet de bond zelf weten dat de de 23-jarige Bedummer zich had afgemeld met een blessure aan zijn scheenbeen.
Een woordvoerder uit Zeist laat nu weten dat Robben niets heeft verklaard tegenover bondscoach Marco van Basten. De bond weerspreekt hiermee eerdere berichtgeving op de eigen website tegen. Zoals het er nu naar uitziet voegt de buitenspeler zich gewoon bij de selectie van de bondscoach.
De linksbuiten zou afgelopen zaterdag in de FA Cup-finale een kwetsuur aan het gewricht hebben opgelopen en daardoor niet in staat zijn om met Oranje de duels tegen Zuid-Korea (2 juni) en Thailand (6 juni) af te werken.
Eerder stond Robben al twee maanden buitenspel met een pijnlijke knie, opgelopen tijdens de interland tussen Nederland en Slovenië in Celje.

Aanstaande vrijdag zal Van Basten de definitieve namen bekend maken.
Gerben Zonderland Wrote:Dat streept weer makkelijk weg dus. Iemand nog een suggestie voor een vervanger voor Robben?

Jansoe Wrote:Ik blonk bij het plaatselijke Elspeet 5 de laatste weken ook altijd uit, maar ik krijg geen uitnodiging.
TT meld dat Ruud van Nistelrooy na de zomer weer beschikbaar is voor Oranje!

Nu nog een goede BC en we kunnen winnen.
Depor Wrote:TT meld dat Ruud van Nistelrooy na de zomer weer beschikbaar is voor Oranje!

Nu nog een goede BC en we kunnen winnen.

Bassie moet hem eerst nog oproepen/opstellen.
Oproepen, opstellen?

Ik dacht dat Bassie moest opZOUTEN. :wink:

Mukkus Wrote:
Gerben Zonderland Wrote:Dat streept weer makkelijk weg dus. Iemand nog een suggestie voor een vervanger voor Robben?

Jansoe Wrote:Ik blonk bij het plaatselijke Elspeet 5 de laatste weken ook altijd uit, maar ik krijg geen uitnodiging.

Sorry Mukkus, ik ben een speler in de as. :razz:
:razz:
Quote:Van Nistelrooy en Van Basten begraven strijdbijl

25/5/2007 12:51

In het restant van de EK-kwalificatie kan Oranje-bondscoach Marco van Basten weer een beroep doen op Ruud van Nistelrooy. Een 'goed telefoongesprek' heeft de lucht geklaard.
Bij het bekendmaken van de selectie voor de oefentrip naar Zuid-Korea en Thailand stelde Van Basten dat een nieuw gesprek een basis heeft gelegd voor een rentree van Van Nistelrooy in Oranje.

Van Nistelrooy had zich niet meer beschikbaar gesteld, omdat hij te weinig vertrouwen voelde bij Van Basten. 'Het jammere is dat de bondscoach zich niet alleen laat leiden door voetbalkwaliteiten van spelers, maar ook door andere dingen. Ik noem dat het ik mag je-gehalte', vertelde de Madrid-spits in oktober.

Verschillende verzoeningspogingen leverden geen resultaat op. Ook na een bezoek aan Madrid van de bondscoach bleven Van Nistelrooy en Van Basten bleven tegenover elkaar staan. Die wrevel is nu weggewerkt.
Wat een pauper selectie zeg :|
Azië trip, lekker boeiend...laat die gasten die een zwaar seizoen hebben gehad maar ff uitrusten.
Jansoe Wrote:Sorry Mukkus, ik ben een speler in de as. :razz:

Verassend! :wink:
Depor Wrote:TT meld dat Ruud van Nistelrooy na de zomer weer beschikbaar is voor Oranje!

Nu nog een goede BC en we kunnen winnen.

Zou Co dan niet naar Feyenoord willen doordat er bij Oranje wat gaat wijzigen? Wink
T00L Wrote:
Depor Wrote:TT meld dat Ruud van Nistelrooy na de zomer weer beschikbaar is voor Oranje!

Nu nog een goede BC en we kunnen winnen.

Zou Co dan niet naar Feyenoord willen doordat er bij Oranje wat gaat wijzigen? Wink

Co met Ruud in de spits? Nee, dat lijkt me niet.
Lijkt me ook niet. Ruud is daar te slecht voor...
Quote:Van Basten neemt Engelaar mee naar Azië
28 mei 2007

Bondscoach Marco van Basten heeft Orlando Engelaar opgenomen in zijn selectie voor de trip naar Azië. De middenvelder van FC Twente vervangt Danny Koevermans, die zich zondag afmeldde met een liesblessure. Voor de Rotterdammer (27) is het de eerste keer dat hij wordt uitgenodigd voor Oranje.

#-o
Goeie zaak nu Wielaert nog!! :excited:
Vermoedelijke opstelling Oranje:

Stekelenburg, Melchiot, Heitinga, Mathijsen, Bouma, Landzaat #-o , Van Bronckhorst( weer middenveld dus), Sneijder, Van der Vaart, Huntelaar, Slory :lol:
Tripplexxx Wrote:Vermoedelijke opstelling Oranje:

Stekelenburg, Melchiot cry , Heitinga, Mathijsen, Bouma, Landzaat #-o , Van Bronckhorst( weer middenveld dus), Sneijder, Van der Vaart, Huntelaar, Slory :lol:
De wedstrijd begint om 1 uur, maar wordt 'rechtstreeks' om 6 uur uitgezonden door SBS, met een voorbeschouwing van een half uur. Volgens mijn TV-gids dan.
Berend Botje Wrote:De wedstrijd begint om 1 uur, maar wordt 'rechtstreeks' om 6 uur uitgezonden door SBS, met een voorbeschouwing van een half uur. Volgens mijn TV-gids dan.

Zo las ik het ook.
"Samenvatting Zuid-Korea - Nederland", en die uitzending duurt van half 6 tot 8 uur ofzo.

Zend dan niks uit.
Peter Wrote:
Tripplexxx Wrote:Vermoedelijke opstelling Oranje:

Stekelenburg, Melchiot cry , Heitinga, Mathijsen, Bouma, Landzaat #-o , Van Bronckhorst( weer middenveld dus), Sneijder, Van der Vaart, Huntelaar, Slory :lol:

De Zeeuw ipv Landzaat.
0-2 2 x vaartje !
En Slory was best aardig!
zelfs Orlando heeft al een basisplaats afgedwongen,puik werk!!!
Lamme Lennie Wrote:En Slory was best aardig!

Mee eens, dat viel me niet tegen...
Demy vond ik ook klasse ballen.
Slory was best aardig maar hij hoort echt niet thuis in oranje.
Vret Mien Gras Wrote:Demy vond ik ook klasse ballen.
Slory was best aardig maar hij hoort echt niet thuis in oranje.

Waarom niet? Robben en Van Persie zijn de beste buitenspelers. Daarna hebben we Kuyt, Babel en Van der Vaart (die soms als buitenspeler speler maar dat niet zijn) en Castelen en Jenner. Voor die laatste 2 doet hij echt niet onder hoor. Hij is vergelijkbaar met Castelen maar veel doelgerichter. Jenner kan vooralsnog alleen de driedubble schaar. Van mij mag hij er zeker bij blijven.
Bij Excelsior speelde hij dit seizoen op rechts. Slory in het AD: ,,Het viel me op dat ze (de bondscoach red) alles al van me wisten. Ik schrok ervan. Ze blijken me al te volgen vanaf de jeugd. Bij Excelsior speel ik weliswaar rechtsbuiten, maar het liefst speel ik op de linkerflank. Dat heb ik aangegeven en vervolgens kwam ik als linksbuiten aan de aftrap.

-
Wat is die Slory toch goedgelovig zeg als Bassie iets zegt. Toen hij nog in de jeugd speelde had Bassie zich teruggetrokken op de golfbaan en van het Schip kon op dat moment ook moeilijk bevroeten dat hij ooit oranje (mede) zou leiden. :|
bevroeten?
tis Peter