FTM Forum

Full Version: Oranje-topic
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Vond het het eerste half uur wel echt leuk. Ze durfden elkaar in de diepte te spelen en daardoor kwamen de aanvallen. Helaas de tweede helft weer dramatisch met alleen maar tikkies breed en terug...

Vond Johnny, op zijn gebruikelijke fout begin tweede helft na, ook prima. Sneijder in de 2e helft te weinig te zien, Persie was goed en Huntelaar deed ook aardige dingen met de ballen die ie kreeg. Seedorf was de eerste helft wel aardig met snel spel, 2e helft hield ie veel te lang de bal bij zich. Robben en Babel waren allebei slecht.
De balans in dit elftal is zo vreselijk ver te zoeken. Iedereen lijkt elkaar in de weg te lopen en het lijkt alsof ze voor het eerst met elkaar spelen. Geen automatismen en patronen.

Wat mij zo stoort is de houding van de internationals. Het ziet er allemaal zo ongemotiveerd, lui en plichtmatig uit. Zeker zo'n tweede helft. Weinig beweging, veel balverlies en slordige passing. En na afloop wordt de wanprestatie zoals altijd weer ontkracht. Typisch......
Lamme Lennie Wrote:Winst thuis tegen Luxemburg is voldoende. Gaat uiteraard lastig worden, maar een krappe 1-0 moet lukken.
Het ergste van alles is, dat ik hier niet eens een grap in zie; dit is bittere ernst.....
Achteraf wordt ook door veel mensen beweert dat er in de eerste helft veel kansen gecreert zouden zijn. Ik heb 1 uitgespeelde kans gezien; Sneijder schoot naast. De andere twee kansen van Sneijder waren weggevers van de Slovenen.

Gebrek aan kansen komt i.m.o. omdat er nooit iemand diep gaat (kom maar met die homo-smilies). Alle middenvelders en aanvallers komen naar de bal toe; niemand in de diepte.

Waardeloos, waardeloos, waardeloos. Kon het niet laten de laatste 20 minuten van Duitsland - Tsjechie te kijken....
Ik hoop voor kooltje dat ie heel veel bier voor de wedstrijd op heeft :razz: . Wat was het weer saai, 2 versnellingen te laag. Maar goed het zal me een bal. Het belangrijkste is dat we ons kwalificeren, zodat we weer flink tekeer kunnen gaan als we er in de kwartfinale uitvliegen Hakkuh

En dan dat publiek, Foppe de Haan, Foppe de Haan en witte zakdoekjes. Optiftuh klote publiek.... terug naar Amsterdam :razz:
Gelukkig was de westrijd Rusland-Engeland wel van de eerste tot de laatste minuut spannend en was er een hoog baltempo, misschien kunnen onze internationals daar wat van leren?
Ekslem Wrote:Ik hoop voor kooltje dat ie heel veel bier voor de wedstrijd op heeft :razz: . Wat was het weer saai, 2 versnellingen te laag. Maar goed het zal me een bal. Het belangrijkste is dat we ons kwalificeren, zodat we weer flink tekeer kunnen gaan als we er in de kwartfinale uitvliegen Hakkuh

En dan dat publiek, Foppe de Haan, Foppe de Haan en witte zakdoekjes. Optiftuh klote publiek.... terug naar Amsterdam :razz:
Ik kan je vertellen...dat is gelukt!!

Eerste helft was Seedorf wel erg sterk op links met urby die niet hoefde te verdedigen en dus ook 1 van zn betere wedstrijden speelde.
Verder valt op dat er veel creatieve middenvelders meededen. maar met de hobbel-de-bobbel-balletjes van heitinga en de zeeuw is het gewoon niet mogelijk een snelle voortzetting te geven.

Tweede helft was natuurlijk drama, het publiek zag geen blessure bij robben dus begon al snel te zingen robben bedankt...dit ging later inderdaad over naar Foppe bedankt. Verder was het Marco is bang ook niet erg creatief na de wissel ooijer- van persie.

Seedorf heeft het laatste half uur het veld breed gehouden zonder ook maar 1 pas te rennen. Waarom achteraf in de pers dan weer zo een gedisciplineerd praatje? geldt voor iedereen overigens.

ach het heeft weer een hoop geld gekost, waarin de warming up van seedorf, sneijder en van der vaart het hoogtepunt was.
Quote:Zeur, jank, snotter, boehoe

Meine herren, DREI PUNKTE! =D>

Die goals komen wel op het EK Hakkuh
waf Wrote:gedver, wat een kutpot. waarom kijk ik nog?

Toch een boude uitspraak van je, mister resultaatvoetbal... :lol:
kooltje Wrote:.ach het heeft weer een hoop geld gekost, waarin de warming up van seedorf, sneijder en van der vaart het hoogtepunt was.

Vertel!
Nou eerst gewoon wat passen trappen over 20 meter...
daarna wat groter met 30 meter ertussen...
daarna gewoon alleen maar strakke ballen met verkeerde been..vooral de rechter van van der vaart :eeeek:
allemaal niet heel bijzonder voor profvoetballers....
mooiste was echter de strakke ballen die niet op de grond mocht komen. de aanname was dus in de lucht om met andere been de bal weer te passen.
ging gewoon 15 keer goed..publiek pakte het ook op...ze moesten stoppen omdat ze wat anders gingen doen.
waf Wrote:je moet wel een ontzettende volleyballer zijn wil je zo'n kutkaart aanschaffen. dan maar niet naar het ek.

ik heb 1 keer bij een ek wedstrijd van nederland gezeten. nederland denemarken op de parterre in de kuip. werkelijk iedere voetbalsupporter wilde naar die wedstrijden van oranje, zitten er alleen maar van die boeren om je heen die voor het eerst in de kuip komen.

en als je dan een keer fanatiek de scheids staat uit te schelden vanwege een beslissing tegen nederland en je om je heen kijkt, blijkt dat niet iedereen staat te schelden maar dat je helemaal alleen staat terwijl die voetbalfabeten je schaapachtig zitten aan te kijken.

Dat is gisteren iig maar weer bewezen. Na de wissel van Persie->Ooijer kwam het spreekkoor "marco is bang, marco is bang, marco, marco, marco is bang" op gang. Men snapte niet eens dat je een spits kunt wisselen voor een verdediger zonder minder aanvallend te gaan spelen. Dead

Enige voordeel is dat we toch het EK halen, al is dat puur en alleen omdat we in de makkelijkste poule van allemaal zitten. Maar ach, als we voor het EK als groepshoofd 1 van de gastlanden loten en verder een lelijk eendje (of zijn we dat zelf?) dan kunnen we weer een heel eind komen. \Big Grin/
als groepshoofd kan je geen oostenrijk of zwitserland loten...dat zijn zelf namelijk groepshoofden
@ peter; Zwitserland is al van gebleken dat we er niet van kunnen winnen, dus die wil je ook niet als tegenstander.
Treesong Wrote:
waf Wrote:gedver, wat een kutpot. waarom kijk ik nog?

Toch een boude uitspraak van je, mister resultaatvoetbal... :lol:

och gut, zit je te zoeken naar tegenstrijdigheden, met dat grote boek tussen je benen?

volgens mij is jouw missing link me nu duidelijk: je bent vergeten dat ik geen oranje supporter ben. ze hebben het goed gedaan als ze zich kwalificeren, maar ik vind er geen hol aan om naar te kijken. dat kan heel goed samen gaan hoor...
welk grote boek? Leest hij de bijbel soms tijdens het forummen of een sprookjesboek waarbij hij zichzelf ziet als de grote opperkabouter? :razz: :wink:
kooltje Wrote:als groepshoofd kan je geen oostenrijk of zwitserland loten...dat zijn zelf namelijk groepshoofden

Dat bedoel ik juist, dat we als groepshoofd niet Frankrijk of Italië ofzo maar Oostenrijk of Zwitserland loten. Dat we zelf geen groepshoofd zijn lijkt me duidelijk.
Peter Wrote:
kooltje Wrote:als groepshoofd kan je geen oostenrijk of zwitserland loten...dat zijn zelf namelijk groepshoofden

Dat bedoel ik juist, dat we als groepshoofd niet Frankrijk of Italië ofzo maar Oostenrijk of Zwitserland loten. Dat we zelf geen groepshoofd zijn lijkt me duidelijk.
Is dat wel zo duidelijk? De resultaten zijn goed tijdens deze kwalificatie en we staan 5e op de FIFA-ranglijst...

Ik wist trouwens niet dat gastlanden ook automatisch groepshoofden zijn, niet echt logisch ook...
Onze drie sterspelers van glas liggen er alledrie weer bijna een maand uit :|
Ad Wim Wrote:
Peter Wrote:
kooltje Wrote:als groepshoofd kan je geen oostenrijk of zwitserland loten...dat zijn zelf namelijk groepshoofden

Dat bedoel ik juist, dat we als groepshoofd niet Frankrijk of Italië ofzo maar Oostenrijk of Zwitserland loten. Dat we zelf geen groepshoofd zijn lijkt me duidelijk.
Is dat wel zo duidelijk? De resultaten zijn goed tijdens deze kwalificatie en we staan 5e op de FIFA-ranglijst...

Ik wist trouwens niet dat gastlanden ook automatisch groepshoofden zijn, niet echt logisch ook...

De gastlanden zijn wel degelijk groepshoofd, dat weet ik zeker. Zou me niks verbazen als de Grieken het als titelhouder ook worden, maar dat weet ik dan weer niet zeker. Kan me iig niet voorstellen dat wij groepshoofd worden, al is dat natuurlijk niet zo erg als de andere groepshoofden zwak zijn. Het 4e groepshoofd weet bij voorbaat dat het in de poule des doods zal zitten als Griekenland, Zwitserland en Oostenrijk de andere groepshoofden zijn.
Nederlaag tegen Roemenië gunstig voor Oranje
19 oktober 2007

Nederland plukt mogelijk toch nog de vruchten van de nederlaag tegen Roemenië. Door het verlies ligt de ploeg van coach Marco van Basten niet langer op koers om groepshoofd te worden op het EK 2008. En dat is gunstig, want als groepshoofd ontloop je relatief eenvoudige tegenstanders als Oostenrijk en Zwitserland. Kroatië stevent momenteel af op de laatst beschikbare plek in pot 1.


De indeling van de potten voor het EK 2008, vindt plaats op basis van een ranglijst over de kwalificatieduels voor het WK van 2006 en dit EK. Het aantal behaalde punten wordt hierbij gedeeld door het aantal gespeelde wedstrijden. Na de nederlaag van Oranje tegen Roemenië voerde Duitsland deze ranglijst aan, maar de Duitsers gingen woensdag onderuit tegen Tsjechië. Hierdoor is Kroatië de Duitsers voorbij op de ranglijst en stevenen de Kroaten, die in deze EK-kwalificatiecyclus echter nog wel op bezoek moeten bij Engeland, af op een plaats in pot 1.

Zoals het er nu voorstaat, zouden de potten voor de loting er als volgt uitzien:
Pot 1: Zwitserland, Oostenrijk, Griekenland, Kroatië
Pot 2: Nederland, Zweden, Roemenië, Duitsland
Pot 3: Italië, Tsjechië, Portugal, Polen
Pot 4: Frankrijk, Spanje, Rusland, Noorwegen


Met deze plek in pot 2 kan het voor Oranje alle kanten op. In het slechtste geval komt een groep met Kroatië, Italië en Frankrijk uit de bus, maar in het meest gunstige geval stuit Oranje op bijvoorbeeld Oostenrijk, Polen en Noorwegen.

De huidige ranglijst op basis van de kwalificatiereeksen naar het WK 2006 en EK 2008 is als volgt. Tussen haakjes staat het gemiddeld aantal punten per wedstrijd dat ieder team gehaald heeft. Zwitserland en Oostenrijk zijn als gastlanden niet afhankelijk van deze ranglijst, evenals titelhouder Griekenland.

1. Kroatië (2,5)
2. Nederland (2,5)
3. Zweden (2,35)
4. Roemenië (2,32)
5. Duitsland (2,3)
6. Italië (2,3)
7. Tsjechië (2,28)
8. Portugal (2,21)
9. Polen (2,18)
10. Frankrijk (2,14)
11. Spanje (2,1)
12. Griekenland (2,09)
13. Rusland (2)
14. Noorwegen (1,9)
15. Zwitserland (1,8)
16. Oostenrijk (1,5)
--
Griekenland is dus idd groepshoofd straks en aangezien de Kroaten nog van Engeland gaan verliezen in Londen zitten wij straks in 1 poule met Duitsland, Italië en Frankrijk. Eens kijken of Bassie dan nog zoveel geluk heeft. Waarschijnlijk zal hij wel het geluk hebben dat we Wit-Rusland uit verliezen omdat we dan toch al geplaatst zijn waardoor we iig de Duitsers ontlopen. :razz:
Zo'n groep zou natuurlijk fantastisch zijn =D>
Nu begrijp ik trouwens ook waarom die Duitsers verloren van de Tsjechen.. die willen ook geen groepshoofd zijn!
Als we die kolerelijers uit Portugal maar ontlopen Dead
Treesong Wrote:Als we die kolerelijers uit Portugal maar ontlopen Dead

Als ruud maar wel meedoet deze keer winnen we die pot gewoon.
Als Boelaroes maar meedoet en dit keer Ronaldo goed raakt, komen we een heel eind
Treesong Wrote:Als we die kolerelijers uit Portugal maar ontlopen Dead

waarom? mooi man, revanche nemen, toch gaaf?
waf Wrote:
Treesong Wrote:Als we die kolerelijers uit Portugal maar ontlopen Dead

waarom? mooi man, revanche nemen, toch gaaf?

De kater zit diep :cry:

En ik vind het een naar team :wink:
Treesong Wrote:
waf Wrote:
Treesong Wrote:Als we die kolerelijers uit Portugal maar ontlopen Dead

waarom? mooi man, revanche nemen, toch gaaf?

De kater zit diep :cry:

En ik vind het een naar team :wink:

een goeie manier om de kater weg te werken is hetzelfde drinken als waar je de kater van gekregen hebt. :cheers:

ik kan niet wachten op de kans dat we die zuigers weer kunnen oprollen.
Peter Wrote:Zoals het er nu voorstaat, zouden de potten voor de loting er als volgt uitzien:
Pot 1: Zwitserland, Oostenrijk, Griekenland, Kroatië
Pot 2: Nederland, Zweden, Roemenië, Duitsland
Pot 3: Italië, Tsjechië, Portugal, Polen
Pot 4: Frankrijk, Spanje, Rusland, Noorwegen
Dit is toch idioot?! :eeeek:
In pot 3 en 4 zitten de sterkste landen :roll:
Wat een klote-systeem...