FTM Forum

Full Version: Oranje-topic
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
toen was hij nog braziliaan.

en die duitser die achter hem staat is ook meegeweest naar het wk. :razz:
waf Wrote:
Berend Botje Wrote:Waarom de Cler niet?

dat is al een nederlander. beetje gek he, om hem te naturaliseren. Hakkuh

Jij had het over een apenland en toen moest ik automatisch aan Rotterdam denken. Waarom de Cler niet als linksback in Oranje?
Berend Botje Wrote:
waf Wrote:
Berend Botje Wrote:Waarom de Cler niet?

dat is al een nederlander. beetje gek he, om hem te naturaliseren. Hakkuh

Jij had het over een apenland en toen moest ik automatisch aan Rotterdam denken. Waarom de Cler niet als linksback in Oranje?

ik weet niet of je het weet, maar rotterdam is geen land hoor. Hakkuh

de cler mag van mij best in oranje. pieters, anita, cler, allemaal een pot nat.
Haggie Wrote:Ik kon het zo snel niet vinden hier, maar wat vinden jullie ervan dat Douglas in het Nederlands Elftal wil spelen? Ik zou 't maar apart vinden.

Het voelt een beetje hetzelfde als wanneer Mia Audina, Yoa Yie, Lorna Kiplagat of die 2 tafeltennischinezen een medaille winnen voor Nederland.........raar inderdaad. van mij hoeft het niet.
En alsof we Douglas nodig hebben? Vind het ook raar dat Van Marwijk met hem om tafel zou gaan zitten.
Overdune Wrote:En alsof we Douglas nodig hebben? Vind het ook raar dat Van Marwijk met hem om tafel zou gaan zitten.

Aah, doe nou niet of onze verdediging zo sterk is. Laten we samen gaan met België, pakken we Vertonghen erbij! :razz:
Dat is pas een overschatte voetballer zeg, die Verthongen. Type Mathijssen maar dan een klasse minder.
Haggie Wrote:Aah, doe nou niet of onze verdediging zo sterk is.

Daar gaat het niet om, tenminste niet bij. Het Nederlands Elftal is geen Nederlands elftal met 10 nederlanders en 1 braziliaan.
Hij is naar Nederland gekomen om te voetballen, als ie dan in een nationaal elftal wil spelen moet ie gewoon goed zijn best doen, zodat de braziliaanse bondscoach hem oproept.

Voor mij is het een gevalletje: Met een nederlands paspoort kan ik makkelijker in Engeland aan de bak komen.
centre court Wrote:Type Mathijssen maar dan een klasse minder.

Klasse minder dan Mathijssen? Dacht het niet.
Mukkus Wrote:Voor mij is het een gevalletje: Met een nederlands paspoort kan ik makkelijker in Engeland aan de bak komen.

Dat is natuurlijk waar, maar dit moet je hem dan ook gunnen. Hij heeft niet voor niets 5 jaar in Nederland lopen ballen terwijl hij ook lekker in Brazilie had kunnen spelen.

Ik denk dat de vraag eerder moet zijn of een genaturaliseerde speler in het Nederlands Elftal moet kunnen spelen ongeacht of hij hier net (5 jaar) of al veel langer (15 jaar) woont.
Box Brother Wrote:Hij heeft niet voor niets 5 jaar in Nederland lopen ballen terwijl hij ook lekker in Brazilie had kunnen spelen.

Voor dat hij naar Nederland kwam, speelde hij in de 3e divisie van Brazilië. Denk dat elke braziliaan naar Europa wil, voor het geld.

En ik snap je opmerking hierboven niet......
Hij had ook lekker in Brazilië kunnen blijven voor een paar peseta's in de week, mooi weer, lekkere wijven, schitterende stranden? Maar omdat hij naar Twente gegaan is (guur weer, andere taal, ander eten, duitse grens, etc.) moeten we hem maar naturaliseren?
Mukkus Wrote:
Box Brother Wrote:Hij heeft niet voor niets 5 jaar in Nederland lopen ballen terwijl hij ook lekker in Brazilie had kunnen spelen.

Voor dat hij naar Nederland kwam, speelde hij in de 3e divisie van Brazilië. Denk dat elke braziliaan naar Europa wil, voor het geld.

En ik snap je opmerking hierboven niet......
Hij had ook lekker in Brazilië kunnen blijven voor een paar peseta's in de week, mooi weer, lekkere wijven, schitterende stranden? Maar omdat hij naar Twente gegaan is (guur weer, andere taal, ander eten, duitse grens, etc.) moeten we hem maar naturaliseren?

Er is een verschil tussen naturaliseren en oproepen voor het nationale elftal? Ik vindt dat elke werknemer van buiten de EU die aan de wettelijke eisen voldoet aan naturalisatie hierom mag verzoeken. Hij heeft 5 jaar in Nederland gewoond en gewerkt, spreekt kennelijk de nederlandse taal en is ingeburgerd. Als hij dan een nederlands paspoort wilt zodat hij zichzelf binnen europa makkelijker kan bewegen lijkt het mij niet nodig om dit te dwarsbomen.

Echter ik vindt niet dat je hem dan ook direct moet oproepen om voor een vertegenwoordigend elftal uit te komen. Dus ja geef hem dat nederlands paspoort maar nee laat hem niet spelen in het nederlands elftal.
Box Brother Wrote:
Mukkus Wrote:
Box Brother Wrote:Hij heeft niet voor niets 5 jaar in Nederland lopen ballen terwijl hij ook lekker in Brazilie had kunnen spelen.

Voor dat hij naar Nederland kwam, speelde hij in de 3e divisie van Brazilië. Denk dat elke braziliaan naar Europa wil, voor het geld.

En ik snap je opmerking hierboven niet......
Hij had ook lekker in Brazilië kunnen blijven voor een paar peseta's in de week, mooi weer, lekkere wijven, schitterende stranden? Maar omdat hij naar Twente gegaan is (guur weer, andere taal, ander eten, duitse grens, etc.) moeten we hem maar naturaliseren?

Er is een verschil tussen naturaliseren en oproepen voor het nationale elftal? Ik vindt dat elke werknemer van buiten de EU die aan de wettelijke eisen voldoet aan naturalisatie hierom mag verzoeken. Hij heeft 5 jaar in Nederland gewoond en gewerkt, spreekt kennelijk de nederlandse taal en is ingeburgerd. Als hij dan een nederlands paspoort wilt zodat hij zichzelf binnen europa makkelijker kan bewegen lijkt het mij niet nodig om dit te dwarsbomen.

Echter ik vindt niet dat je hem dan ook direct moet oproepen om voor een vertegenwoordigend elftal uit te komen. Dus ja geef hem dat nederlands paspoort maar nee laat hem niet spelen in het nederlands elftal.

Ik vind dat als je iemand een Nederlands paspoort geeft dat hij dan Nederlander is en daarmee de rechten en plichten krijgt zoals iedere Nederlander die heeft. Geen hokjesgewurmel van 'hij is geen echte Nederlander want hij is genaturaliseerd en mag niet in Oranje'.
Bouma in de voorselectie.....
=D>

Het is niet ideaal en hij is niet voor de toekomst natuurlijk, maar ik zou zeggen laat hem lekker spelen zolang Pieters en Anita aan het falen zijn.
Wat een poepwedstrijd weer. Waarom brengt ie nou Urby en Ruud niet eerder in? Na een uur ofzo? Dirk en Appelvlaai bakten er in de tweede helft niet veel meer van.
Vanavond hopen op een stiekeme 1-0 zege, maar ik denk 1-1.
Quote:BAYERN: VAN BOMMEL METEEN TERUG Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM/MUNCHEN - Bayern München wil dat Mark van Bommel onmiddellijk terugkeert bij de club en dinsdagavond dus ook niet meespeelt in het EK-kwalificatieduel tegen Zweden. De Duitse club heeft daartoe dinsdag een dringend verzoek bij de KNVB neergelegd. "De directie van de KNVB is op dit moment in overleg", aldus perschef Kees Jansma.

Bayern München wil Mark van Bommel verbieden om voor Oranje uit te komen. Bayern wil de eigen clubarts Hans-Wilhelm Müller-Wohlfahrt zo snel mogelijk onderzoek laten doen naar de knieblessure die Van Bommel opliep in het duel tegen Moldavië. "Ik heb een dikke knie, er zit vocht in. Maar de blessure is niet zo ernstig", zei Van Bommel over de kwetsuur.

De middenvelder van Oranje zou vanavond naar verwachting in de basis starten in de AmsterdamArenA.

Deze nieuwe zaak tussen de KNVB en Bayern kan niet los worden gezien van de affaire rond Arjen Robben. De vleugelaanvaller liep in de weken voorafgaand aan het WK in Zuid-Afrika een hamstringblessure op. Robben kon na een intensieve behandeling bij fysiotherapeut Dick van Toorn toch nog een deel van het WK spelen. Na de eindronde keerde Robben geblesseerd - opnieuw met hamstringklachten - terug bij zijn club.
Fucking hell, gaan die Duitsers nu zo beginnen? #-o
en hij blijft gewoon... vanavond een tikkie erop, v Bommel een paar weken eruit en we hebben helemaal vuurwerk in de soap KNVB vs Bayern :eten:
Ik kan niet wachten :razz: .
wat ik me afvraag is of een club dit kan doen? Het lijkt mij niet, maar als dit het geval is dan begrijp ik helemaal niets van de claim mbt Robben.
In hoeverre heeft een club het recht om een speler terug te eisen?
gittermaster Wrote:wat ik me afvraag is of een club dit kan doen? Het lijkt mij niet, maar als dit het geval is dan begrijp ik helemaal niets van de claim mbt Robben.
In hoeverre heeft een club het recht om een speler terug te eisen?

laat ze zelf lekker komen. kunnen ze hier kijken. bij robben kwamen ze pas na een week of 5.

lijkt me wel een mooie pot vanavond. die zweden spelen het psycholigisch sterk. een beetje intimideren en laten zien dat ze niet bang zijn, ze hebben ook niets te verliezen. leuk, vooral als je er nu van wint natuurlijk....
Weet iemand of Jong Oranje nog ergens uitgezonden wordt?
Huntelaar 7 goals in 4 wedstrijden Notworthy
erg knap idd. Mooie goal trouwens. Ook leuk dat Afellay eindelijk eens scoort.
België gaat ook lekker. cry Tegen fucking Oostenrijk. Undecided
Ekslem Wrote:erg knap idd. Mooie goal trouwens. Ook leuk dat Afellay eindelijk eens scoort.

Supergoal, door Mathijsen opgezet, via Sneijder, VdV en Huntelaar, allemaal één keer raken. =D>
Geniale goals!!!!
Overdune Wrote:
Ekslem Wrote:erg knap idd. Mooie goal trouwens. Ook leuk dat Afellay eindelijk eens scoort.

Supergoal, door Mathijsen opgezet, via Sneijder, VdV en Huntelaar, allemaal één keer raken. =D>

die eerste goal was weergaloos mooi. uit het boekje (voor gevorderden).