FTM Forum

Full Version: Oranje-topic
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Ricochan Wrote:Ik denk eerder dat zijn vader de dienst uitmaakt en dat die zijn "gevoel" bepaalt, maar misschien zit ik ernaast...

Zijn vader is al een tijdje overleden dus die heeft hij niet meer.
Maar ik ben het met waf eens en ik vind het een beetje misbruik maken van de jeugdopleiding etc hier in NL.
AssyriskaFF Wrote:
Ricochan Wrote:Ik denk eerder dat zijn vader de dienst uitmaakt en dat die zijn "gevoel" bepaalt, maar misschien zit ik ernaast...

Zijn vader is al een tijdje overleden dus die heeft hij niet meer.
Maar ik ben het met waf eens en ik vind het een beetje misbruik maken van de jeugdopleiding etc hier in NL.

Zijn oom dan misschien of zijn moeder.....

Ik zou het iig leuk vinden als hij voor NL kiest, maar hij is nu nog veel te jong en te licht voor het GROTE oranje.
Ad Wim Wrote:
Genomico Wrote:
Ricochan Wrote:Boschker eerste keepert ! =D>

Lijkt me logisch!! Die andere 2 bakken er ook weinig van, of krijg ik nu Ad en de rest van 020 over me heen? :roll:
Stekelenburg is gewoon duidelijk de beste Nederlandse keeper na VDS.

Nee hoor.

[Image: krul_tim_nufc_profile_2005.jpg]
Lamme Lennie Wrote:Als hij alleen voor Nederland wil spelen omdat die beter zijn dan Marokko (want dat zegt hij) dan mag hij van mij opsidemieteren, leuk ventje of niet.

Misschien heeft ie wel helemaal geen zin om onder Bassie als enige PSV'er tussen al die ajaksiedjes en az-ettertjes te gaan voetballen. Bovendien is hij er m.i. qua leeftijd nog niet aan toe.
Je moet kiezen voor je vaderland, los van hoe goed ze zijn. Hij voelt het duidelijk zo dat Marokko zijn vaderland is, dus wieberen en voor Marokko gaan spelen!
Tjongejonge dat Hamburg zeg...

ben benieuwd of het Marco zorgen baart dat vd vaart de jong en mathijsen bij zo'n middelmatig clubje spelen
Dirruk hep 2 x gescoord vandaag =D> =D>
Dan zal ik em wel weer in me team hebben

*EDIT* Sapristie! Tis zelfs me cap! :cry:
boularouz maakt de laatste tijd trouwens veel fouten / speelt slecht, nu werd hij net ook weer ff gedold en er wordt gelijk gescoord door tottenham...
Quote:Misser Evander Sno kost Celtic de League Cup

7/11/2006 23:42

Falkirk onttroonde Celtic in de Schotse League Cup. De koploper van de Premier League verloor na strafschoppen. Evander Sno was de schlemiel.
Celtic en Falkirk hielden elkaar lange tijd in evenwicht. De Schotse kampioen kwam na acht minuten in de verlenging op voorsprong nadat Maciej Zurawski raak kopte op aangeven van Jan Vennegoor of Hesselink. Maar de nummer zeven van Schotland kwam binnen een minuut op gelijke hoogte dankzij een benutte rebound van Anthony Stokes. Vennegoor was in het slot met het hoofd nog dichtbij de beslissing, maar zijn kopbal raakte de paal.

In de noodzakelijke strafschoppenserie scoorden beide ploegen uit hun eerste vier pogingen, om de twee volgende penalty's te missen. En nadat Falkirk via Jack Ross op 5-4 was gekomen, was het Sno die zijn strafschop naast het doel van Jeroen Lambers schoot.

NEE, NOG EEN PENALTY-MISSER, DAAR ZITTEN WE OP TE WACHTEN BIJ ORANJE!!!!! IK WIL ROY MAKAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAY!!!!!! :cry:
Ricochan Wrote:boularouz maakt de laatste tijd trouwens veel fouten / speelt slecht, nu werd hij net ook weer ff gedold en er wordt gelijk gescoord door tottenham...

Hij kwam er in de rust in voor de, ook falende, andere rechtsback, maar hij werd na een kwartier weer gewisseld.... :eeeek:
Gerben Zonderland Wrote:
Ricochan Wrote:boularouz maakt de laatste tijd trouwens veel fouten / speelt slecht, nu werd hij net ook weer ff gedold en er wordt gelijk gescoord door tottenham...

Hij kwam er in de rust in voor de, ook falende, andere rechtsback, maar hij werd na een kwartier weer gewisseld.... :eeeek:
Pijnlijk.
Gerben Zonderland Wrote:
Ricochan Wrote:boularouz maakt de laatste tijd trouwens veel fouten / speelt slecht, nu werd hij net ook weer ff gedold en er wordt gelijk gescoord door tottenham...

Hij kwam er in de rust in voor de, ook falende, andere rechtsback, maar hij werd na een kwartier weer gewisseld.... :eeeek:


Ja Mourinho was niet blij met hem :|
Afellay heef besluit al genomen
Geschreven door Pieter Ooms op donderdag, 9 november om 08:04

Ibrahim Afellay heeft volgens zijn zaakwaarnemer, Ed van Stijn, al besloten voor welk land hij uit wil gaan komen. De talentvolle PSV-er werd door zowel Marokko als Nederland gevraagd om voor het nationale elftal uit te komen. Afellay heeft dus zijn keuze al gemaakt, maar hij wacht nog even met de bekendmaking.

"Hij wil niet voor de muziek uitgaan. Pas als hij in een definitieve selectie is opgenomen, zal Ibrahim zijn keuze bekendmaken. Je kunt zeggen dat hij er nu voor 99 procent uit is,” aldus de zaakwaarnemer van de PSV-middenvelder in De Telegraaf.

“De indruk die is gewekt, dat hij de keuze het liefst zo lang mogelijk voor zich uitschuift, is onjuist. Het zou vervelend zijn als Marco van Basten hem nu wel zou willen selecteren, maar het niet doet, omdat hij denkt dat Ibrahim er nog niet aan toe is om een keuze te maken."
Hij kiest toch voor Turkije.
Mukkus Wrote:Hij kiest toch voor Turkije.

Dat denk ik juist niet. Anders zegt zijn zaakwaarnemer niet iets in de trant van dat hij het jammer zou vinden dat als van Basten hem daarom niet zou uitnodigen.
kuiper Wrote:
Mukkus Wrote:Hij kiest toch voor Turkije.

Dat denk ik juist niet. Anders zegt zijn zaakwaarnemer niet iets in de trant van dat hij het jammer zou vinden dat als van Basten hem daarom niet zou uitnodigen.

Ik denk het ook niet, beetje lullig als je in Nederland bent geboren en je ouders Marokkaans zijn.
Hij is gewoon een verschrikkelijke opportunist, hij wacht gewoon af wie hem uitnodigt, en dan bepaalt hij zijn keuze, niks 99 procent. Van mij mag hij, maar laat hij dat dan zeggen.
Alavés knikkert Celta de Vigo uit de beker

9/11/2006 23:32

Celta de Vigo heeft de strijd om de Copa del Rey via de zijdeur verlaten. Alavés, middenmoter in de Segunda Divisíon, tekende in Balaídes met een 1-0 zege voor een verrassing.
Vier clubs van buiten de Primera División zijn nog in de race voor de Copa del Rey. Naast Alavés zijn dat Rayo Vallecano, Málaga II en Real Valladolid.

Real Madrid liet zich niet verrassen door derdeklasser Ecija. Ruud van Nistelrooy, gekoppeld aan Ronaldo, leverde met twee goals een belangrijke bijdrage aan de 5-1 overwinning.

Tis tegen een semi-amateurclub, maar hij scoort in ieder geval.
Ruud en ronaldo samen =D>
Sno en Mendes bij selectie Oranje
Geschreven door Robert Smid op vrijdag, 10 november om 12:33

Bondscoach Marco van Basten heeft zijn definitieve selectie voor de oefeninterland aankomende woensdag tegen Engeland bekendgemaakt. Daarin zijn twee debutanten opgenomen: middenvelders Evander Sno (Celtic) en David Mendes da Silva (AZ).

De 19-jarige Sno, die vorig jaar nog verhuurd werd door Feyenoord aan NAC Breda, staat dit seizoen onder contract bij Celtic. Daar staat hij sinds kort, mede door de blessure van Thomas Gravesen, in de basis. Tot nu toe speelde hij acht maal in de hoofdmacht van de Schotten.

David Mendes da Silva heeft zijn selectie te danken aan de uitstekende vorm waarin hij momenteel verkeert. De 24-jarige rechtermiddenvelder van AZ werd vorige zomer overgenomen van NAC Breda. In de voorbereiding kende hij nog wat blessureleed, maar de laatste weken is Mendes één van de belangrijkste schakels in het elftal van Louis van Gaal.

Een ander opvallend feit is dat Ibrahim Afellay niet op is genomen in de definitieve selectie van Van Basten. De bondscoach wil eerst een uitvoerig gesprek met de 20-jarige middenvelder houden over zijn keuze tussen Nederland en Marokko voordat hij hem oproept. Ook John Heitinga (Ajax), Tim de Cler (AZ), Danny Koevermans (AZ), Sander Boschker (FC Twente), Barry Opdam (AZ) en Demy de Zeeuw (AZ) hoeven zich niet te melden in Noordwijk. Zij waren opgenomen in de voorlopige selectie van Marco van Basten, maar hebben uiteindelijk de laatste schifting niet gered.

De complete Oranje-selectie:

Doel: Maarten Stekelenburg (Ajax), Henk Timmer (Feyenoord).

Verdediging: Khalid Boulahrouz (Chelsea), Giovanni van Bronckhorst (Barcelona), Urby Emanuelson (Ajax), Kew Jaliens (AZ), Joris Mathijsen (Hamburger SV), André Ooijer (Blackburn Rovers).

Middenveld: Denny Landzaat (Wigan Athletic), Hedwiges Maduro (Ajax), David Mendes da Silva (AZ), Stijn Schaars (AZ), Wesley Sneijder (Ajax), Evander Sno (Celtic), Rafael van der Vaart (Hamburger SV).

Aanval: Klaas-Jan Huntelaar (Ajax), Dirk Kuyt (Liverpool), Robin van Persie (Arsenal), Arjen Robben (Chelsea), Jan Vennegoor of Hesselink (Celtic).
Commentaar: Oranje-selectie wekt verbazing
Geschreven door Pieter Hanson op vrijdag, 10 november om 13:44

Als redacteur van Voetbalzone ben ik hier altijd een vurig verdediger geweest van het selectiebeleid van Marco van Basten. Ik kon onze bondscoach niet altijd volgen, maar ik zag wel in dat hij bezig was met de toekomst. Op dit moment worden al spelers ingepast die over twee jaar in Oostenrijk en Zwitserland een grote rol van betekenis kunnen spelen. Als het huidige geraamte staat dan heeft Oranje een ploeg waarmee we jaren vooruit kunnen.

Zelfs in het thuislaten van Roy Makaay, Mark van Bommel en Ruud van Nistelrooy kon ik Van Basten goed volgen. Diverse bondscoaches hebben al geprobeerd om Makaay in te passen in Oranje, maar de spits van FC Bayern Munchen past simpelweg niet het 4-3-3-systeem. Van Bommel heeft inmiddels zelf de handdoek in de ring gegooid, maar was sowieso niet meer opgeroepen. De middenvelder faalde op het WK en is bovendien meer een speler voor een 4-4-2-systeem. Dit speelt Oranje niet dus kan de bondscoach beter anderen selecteren. Ook is het een juiste beslissing om Van Nistelrooy voortaan thuis te laten. De spits van Real Madrid pikt nog regelmatig zijn doelpuntje mee, maar wordt gezien zijn leeftijd niet meer beter. Ook lag hij niet altijd even goed in de groep. Klaas Jan Huntelaar is gezien zijn specifieke kwaliteiten beter geschikt als centrumspits en zal naar de eindtoernooien van 2008 en 2010 toe alleen nog maar beter worden. De voorhoede Robben – Huntelaar – Van Persie kan nu al ingespeeld raken. Met Dirk Kuijt, Romeo Castelen en Ryan Babel zit in 2008 tevens een goede tweede lijn op de bank.

Ook vind ik Van Basten’s keuze voor het 4-3-3-systeem meer dan juist. Dit past het beste bij onze voetbalcultuur. We kunnen wel de speelwijze uit een ander voetballand gaan nabootsen, maar dan zullen we in principe bijna altijd het onderspit delven. Zij kunnen dat kunstje immers beter. Bovendien zorgt een 4-3-3-systeem voor een goede veldbezetting. Zeker met buitenspelers als Robin van Persie en Arjen Robben. Dat Salomon Kalou geen paspoort heeft gekregen blijft eeuwig zonde. Wat momenteel echter tegen Oranje werkt is het gebrek aan loopvermogen vanaf het middenveld. Daardoor wordt het spelsysteem star en worden de buitenspelers makkelijker te verdedigen. Wegens het gebrek aan komende mensen vanaf het middenveld hoeven de vijandige verdedigers immers minder keuzes te maken wat daardoor weer minder ruimte schept voor de acties van Van Persie en Robben. Daarom is het naturaliseren van Jonathan de Guzman van groot belang. De jonge middenvelder van Feyenoord zou een uitgebalanceerd doch offensief middenveld kunnen vormen met Rafael van der Vaart en Stijn Schaars of Hedwiges Maduro.

Met de selectie voor het oefenduel tegen Engeland gaat Van Basten echter de fout in. Ik vind het selecteren van Evander Sno onbegrijpelijk. Sno is wel degelijk een groot talent, maar laat hem eerst eens aansluiten bij Jong-Oranje. Een paar basisplaatsen in de matige Schotse competitie betekent nog niet dat een speler het niveau van Oranje aan kan. Bovendien is Sno zeker niet beter dan Clarence Seedorf, die in tegenstelling tot Van Nistelrooy, Van Bommel en Makaay tot de kans kreeg om te falen in Oranje. Seedorf in zijn huidige vorm en fysieke gesteldheid kan nog van grote waarde zijn. De rechtshalfpositie is immers vacant zolang De Guzman de keuze voor Oranje nog niet heeft gemaakt. Ik heb mij hier al een paar keer sterk gemaakt voor het selecteren van Seedorf. Stel hem een keer op in Oranje. Mocht hij falen, sluit dan het boek. Maar geef een groot speler die drie keer de Champions League won tenminste de kans om het tegendeel te bewijzen. Naast het oproepen van Sno is ook het selecteren van Ooijer en Landzaat voor mij een raadsel. Ik weet niet op grond van welke criteria dit gebeurt, want beide spelers lopen tegen het einde van hun carrière en blinken nou niet bepaald uit in het Premiership. Bovendien betwijfel ik of zij op het EK in 2008 nog van toegevoegde waarde kunnen zijn voor Oranje. Pas dan nu al spelers in die dat wel kunnen. De relatief simpele kwalificatiegroep leent zich daar immers voor.

In dat kader lijkt mij ook het oproepen van Jan Kromkamp bijzonder raadzaam. De rechtsback speelt weer wekelijks bij PSV, maar komt vreemd genoeg niet in aanmerking voor Oranje. Kromkamp kan nog vele jaren de vaste rechtsback zijn van het Nederlands Elftal. Bovendien kan Khalid Boulahrouz dan doorschuiven naar het centrum. In 2008 lijkt het mij logisch dat hij samen met Joris Mathijsen het verdedigingscentrum vormt van Oranje. Laat die twee dan nu al op elkaar ingespeeld raken. In het kader van het centrale duo is het ook zaak om de ontwikkeling van Ryan Donk in de gaten te houden. De verdediger maakte recentelijk al een mooie transfer naar AZ en kan op termijn snelheid, fysieke kracht en loopvermogen toevoegen aan de defensie van Oranje. Ook zou Serginho Greene een keer een kans moeten krijgen. Misschien niet voor de basis. Maar in 2008 hebben we met Greene, Heitinga en Luirink dan wel enkele goede alternatieven op de bank zitten, mocht de bondscoach kiezen voor het logische defensieve kwartet Kromkamp, Boulahrouz, Mathijsen en Emanuelson.

Verder vind ik het niet erg slim om Ibrahim Afellay niet te selecteren. Met een selectie voor het duel tegen Engeland geef je een duidelijk signaal dat hij wel degelijk toekomst heeft in het Nederlands elftal. Dit zou zijn keuze om voor Oranje te kiezen kunnen beïnvloeden. De kans bestaat dat Afellay nu in de armen wordt gedreven van de Marokkaanse voetbalbond. Naar mijn weten is het bieden van geldbedragen niet erg conform de ongeschreven gedragsregels. Afellay werd geboren in Utrecht, gaat waarschijnlijk oud worden in dit land, zat hier op school en speelt al zijn gehele leven voor Nederlandse clubs. Een keuze voor Oranje zou niet meer dan logisch zijn, maar door de huidige gang van zaken komt een keuze voor Nederland mogelijk danig op de tocht te staan. Ook naar de toekomst bezien is Van Basten’s keuze niet slim. Het is immers niet ondenkbaar dat het veel grotere talent Ismail Aisatti de keuze van zijn vriend Afellay volgt. We kunnen dus in twee klap twee talenten kwijtspelen aan Marokko.

Eigenzinnigheid en geloof in zijn eigen voetbalfilosofie kunnen Van Basten niet ontzegd worden. Hij neemt momenteel veel impopulaire doch belangrijke beslissingen voor de toekomst van het Nederlandse voetbal, maar zelfs zijn grootste adepten zullen kritiek leveren op de huidige selectie. De logica is volledig zoek. De selectie voor het duel tegen Engeland zal het draagvlak voor Van Basten’s bondscoachschap onder de supportersschare nog verder doen afkalven. Resultaten zijn het enige antwoord. Het komende jaar zal echter nog moeilijk worden voor dit jonge Nederlands elftal, maar op termijn plukken we de vruchten. Van Basten is zich hier terdege van bewust, maar zet de positieve voortgang van dit proces op het spel door op ondoorzichtige wijze te selecteren.
Geef voortaan anders een link ofzo
Dat stuk is me te lang, dat ga ik niet lezen #-o
En met deze middenvelders denkt Bassie echt Europees kampioen te kunnen worden in 2008? :roll:
Waarom in godsnaam Sno? WAAROM?
Ad Wim Wrote:Waarom in godsnaam Sno? WAAROM?

Ja, waarom niet bijvoorbeeld Lindenbergh. :|
Waarom in godsnaam Stekelenburg? WAAROM?
Tukker_Rulez Wrote:Waarom in godsnaam Stekelenburg? WAAROM?
=D>
Omdat-ie dit seizoen tot nu toe beter presteert dan Timmer, daarom. Hakkuh