FTM Forum

Full Version: Oranje-topic
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Bredanaar Wrote:
waf Wrote:
Lamme Lennie Wrote:Robben is er ook niet bij, dus dat zijn al 2 spitsen minder. Elia, Kuijt en Ruud voorin? Ruud speelt en scoort momenteel meer dan Huntelaar, dus het lijkt me momenteel de beste optie.

maar marwijk merkt wel terecht op dat hij 36 is bij het volgende ek. zit wel wat in..

Het lijkt mij dat je gewoon het beste elftal van dit moment moet opstellen. En niet nu alvast moet gaan stellen dat je alleen maar spelers in de selectie opneemt die er over 2 jaar bij zijn. Ik denk dat Ruud er nu nog graag bij wil zijn en heel goed beseft dat hij er over 2 jaar niet bij is.
Dat laatste vind ik ook. Je weet eigenlijk niet goed wat je momenteel aan Huntelaar hebt, maar dat wil niet zeggen dat die later niet weer kan aansluiten. Dan kun je nu als (tijdelijke) oplossing best voor een ander kiezen.
Bredanaar Wrote:
waf Wrote:
Lamme Lennie Wrote:Robben is er ook niet bij, dus dat zijn al 2 spitsen minder. Elia, Kuijt en Ruud voorin? Ruud speelt en scoort momenteel meer dan Huntelaar, dus het lijkt me momenteel de beste optie.

maar marwijk merkt wel terecht op dat hij 36 is bij het volgende ek. zit wel wat in..

Het lijkt mij dat je gewoon het beste elftal van dit moment moet opstellen. En niet nu alvast moet gaan stellen dat je alleen maar spelers in de selectie opneemt die er over 2 jaar bij zijn. Ik denk dat Ruud er nu nog graag bij wil zijn en heel goed beseft dat hij er over 2 jaar niet bij is.

Dat weet je ook niet zeker. Als Ruud blijft spelen zoals hij nu doet kan je hem altijd meenemen als pinchhitter. Die hadden we dit WK niet en dat vond ik erg jammer, want er zijn momenten geweest waarop je hem had kunnen gebruiken. Gisteravond bij Studio Voetbal zei Jan Mulder terecht dat van Persie in 7 wedstrijden op het WK (en ook in de voorbereiding) nauwelijks uit de verf gekomen is als centrale spits in 4-3-3, dus hij kan wel wat concurrentie gebruiken. Klunzelaar speelt (nu even) niet, dus daar heeft hij ook geen bedreiging van.
Nistelrooy wil alleen Kluivert overtreffen. Als hem dat lukt, stopt ie bij Oranje.
Dus, selecteren die man, er zal niemand zo gebrand zijn om goals te maken dan hij.
Adder Wrote:Nistelrooy wil alleen Kluivert overtreffen. Als hem dat lukt, stopt ie bij Oranje.
Dus, selecteren die man, er zal niemand zo gebrand zijn om goals te maken dan hij.

Hij zit er bij! VanGol! =D>
Erg vreemd dat Pieters opeens in de basis stond. Ik vind hem zoals bekend beter dan Anita (met die dwerg in je defensie kun je echt niet aankomen op een EK), maar op het WK mocht Braafheid mee, Anita viel last-minute af, terwijl Pieters niet in beeld was. Pieters is nog niet bepaald in vorm dit jaar en heeft nu opeens Anita en Braafheid achterhaald. Op basis waarvan nu in vredesnaam opeens wel? :-k

Had Pieters dan vast voor de ervaring meegenomen naar het WK. Waren we nu misschien wel wereldkampioen geweest overigens, hij had Iniesta natuurlijk nooit zo laten lopen als Braafheid.
Peter Wrote:Erg vreemd dat Pieters opeens in de basis stond. Ik vind hem zoals bekend beter dan Anita (met die dwerg in je defensie kun je echt niet aankomen op een EK), maar op het WK mocht Braafheid mee, Anita viel last-minute af, terwijl Pieters niet in beeld was. Pieters is nog niet bepaald in vorm dit jaar en heeft nu opeens Anita en Braafheid achterhaald. Op basis waarvan nu in vredesnaam opeens wel? :-k

Had Pieters dan vast voor de ervaring meegenomen naar het WK. Waren we nu misschien wel wereldkampioen geweest overigens, hij had Iniesta natuurlijk nooit zo laten lopen als Braafheid.


Wil zo min mogelijk nog aan de 11e worden herinnerd, maar Braafheid had daar niets mee te maken.
Het was vd Vaart die als een minkukel uitverdedigde en ook nog Iniesta liet lopen.
Adder Wrote:
Peter Wrote:Erg vreemd dat Pieters opeens in de basis stond. Ik vind hem zoals bekend beter dan Anita (met die dwerg in je defensie kun je echt niet aankomen op een EK), maar op het WK mocht Braafheid mee, Anita viel last-minute af, terwijl Pieters niet in beeld was. Pieters is nog niet bepaald in vorm dit jaar en heeft nu opeens Anita en Braafheid achterhaald. Op basis waarvan nu in vredesnaam opeens wel? :-k

Had Pieters dan vast voor de ervaring meegenomen naar het WK. Waren we nu misschien wel wereldkampioen geweest overigens, hij had Iniesta natuurlijk nooit zo laten lopen als Braafheid.


Wil zo min mogelijk nog aan de 11e worden herinnerd, maar Braafheid had daar niets mee te maken.
Het was vd Vaart die als een minkukel uitverdedigde en ook nog Iniesta liet lopen.

En het was Robben die die twee gratis ballen er niet in schoot en van Persie die de hele wedstrijd nauwelijks een pepernoot geraakt heeft. Dat je een goal tegen krijgt is niet erg, als je er zelf maar eentje meer maakt.
spanje was gewoon beter. ik snap werkelijk niet dat individuele foutjes zo uitgemeten worden.
3-0 vanavond!
Wie spelen er dan?
waf Wrote:spanje was gewoon beter. ik snap werkelijk niet dat individuele foutjes zo uitgemeten worden.

Ja en nee. Spanje was over de hele wedstrijd een stukje beter, maar creeerde ook niet veel kansen.
Het was na 1 helft wel duidelijk dat de ploeg die een goal maakte de wedstrijd ging winnen, dus als je dan een opgelegde kans krijgt die er niet in gaat OF je verspeelt een bal waaruit gescoord wordt kan dat DE bepalende actie zijn die ervoor zorgt dat je wint of verliest. Dat snap ik best.
Dat doet niks af aan het feit dat er terecht verloren is van een (iets) beter team.

Overigens heb ik me gisteravond bij Studio Voetbal en vanavond bij VI-TV weer enorm gestoord aan het gezeik over het negatieve voetbal van Oranje tijdens het WK.
Ja, Nederland speelde bij vlagen hard countervoetbal, maar als je in het hedendaagse internationale voetbal echt iets wilt bereiken, zoals een WK-finale, dan moet je realistisch spelen.
Ik kijk ook liever naar het supersnelle one-touch-voetbal dat Arsenal en Barcelona af en toe laten zien, maar daar moet je de spelers voor hebben, de coach die het aandurft om zo te spelen en je moet als team zo goed op elkaar ingespeeld zijn dat het ook kan. Nederland heeft een paar van die spelers, maar die spelen maar af en toe samen en Bert heeft 2 jaar lang 'vanuit de verdediging' gevoetbald om vanuit daar met snelle buitenspelers (Robben, Elia), opkomende backs (Gio en Wiel) veellopende spitsen (Persie en Dirk) en inschuivende middenvelders (Sneijder/Vaart en soms Bommel) de tegenstander murw te beuken. Dat lukte tot aan de finale en toen was Spanje net iets effectiever. De meeste van die spelers spelen overigens bij topploegen die ook met countervoetbal redelijk tot erg succesvol zijn.

Na 8 weken kan ik me trouwens niet 1 wedstrijd meer herinneren waarbij beide teams aanvallend voetbal speelden, dat goed deden, de hele wedstrijd leuk was, de arbitrage nagenoeg foutloos en er een bevredigend wedstrijdresultaat was met een terechte winnaar. Iemand anders wel?
duitsland-argentinie komt aardig in de buurt
Haggie Wrote:3-0 vanavond!
centre court Wrote:Wie spelen er dan?

Ik denk de hele dag al dat 't dinsdag is. :roll:
gittermaster Wrote:duitsland-argentinie komt aardig in de buurt

Huh? Duitsland was toch veel beter en won met 4-0? Ik bedoel uiteraard een, min of meer, gelijkwaardige wedstrijd met goed voetbal van beide kanten en dan uiteindelijk een 1-1 met verlenging en penalties met uitslag 7-6 of iets vergelijkbaars. Zo'n wedstrijd heb ik op het WK eigenlijk niet gezien.

Duitsland - Engeland was spectaculair en golfde op en neer, maar daar was de arbitrage dermate bepalend voor de uitslag dat het de wedstrijd verpestte.

Uruguay - Nederland was niet briljant, maar dat vond ik wel, relatief, de beste wedstrijd van Nederland en toen was Uruguay ook op hun best.

Uruguay - Ghana was retespannend, maar niet goed, qua spel en eigenlijk had Ghana toen moeten winnen, vind ik.
Quote:Huh? Duitsland was toch veel beter en won met 4-0? Ik bedoel uiteraard een, min of meer, gelijkwaardige wedstrijd met goed voetbal van beide kanten en dan uiteindelijk een 1-1 met verlenging en penalties met uitslag 7-6 of iets vergelijkbaars. Zo'n wedstrijd heb ik op het WK eigenlijk niet gezien.

tja als je dat zegt... je zei dit: "Na 8 weken kan ik me trouwens niet 1 wedstrijd meer herinneren waarbij beide teams aanvallend voetbal speelden, dat goed deden, de hele wedstrijd leuk was, de arbitrage nagenoeg foutloos en er een bevredigend wedstrijdresultaat was met een terechte winnaar. Iemand anders wel?"

duitsland - argentinie was een wedstrijd waar beide teams aanvallend speelden, duitsland goed, de hele pot was leuk, arbitrage weet ik echt niet meer en de uitslag was zeer bevredigend met een terechte winnaar Smile
gittermaster Wrote:tja als je dat zegt... je zei dit: "Na 8 weken kan ik me trouwens niet 1 wedstrijd meer herinneren waarbij beide teams aanvallend voetbal speelden, dat goed deden, de hele wedstrijd leuk was, de arbitrage nagenoeg foutloos en er een bevredigend wedstrijdresultaat was met een terechte winnaar. Iemand anders wel?"

Slovenie - Italie !
Bumme Wrote:
gittermaster Wrote:tja als je dat zegt... je zei dit: "Na 8 weken kan ik me trouwens niet 1 wedstrijd meer herinneren waarbij beide teams aanvallend voetbal speelden, dat goed deden, de hele wedstrijd leuk was, de arbitrage nagenoeg foutloos en er een bevredigend wedstrijdresultaat was met een terechte winnaar. Iemand anders wel?"

Slovenie - Italie !

Die wedstrijd kan ik me niet herinneren!
Van der Vaart maar gewoon buiten de basis laten als hij niet gewisseld wil worden; wat een arrogant figuur is dat. Beter af zonder Raffie lijkt me; hij mag stand-in zijn voor Sneijder, anders loopt ie toch alleen maar in de weg in het centrum.
volledig mee eens...
Echt opzouten!
hij overschat zich zelf echt. het is lullig dat hij niet op zijn eigen plaats mag spelen, maar hij is echt niet kritisch genoeg op zichzelf.

appelvlaai vond ik erg goed spelen gisteren. de rest vond ik matig, maar ik moet zeggen dat de finnen mij verrastten. het was voor de verandering eens een leuke pot om naar te kijken.
waf Wrote:appelvlaai vond ik erg goed spelen gisteren. de rest vond ik matig, maar ik moet zeggen dat de finnen mij verrastten.

Dit verrast mij
Lamme Lennie Wrote:
waf Wrote:appelvlaai vond ik erg goed spelen gisteren. de rest vond ik matig, maar ik moet zeggen dat de finnen mij verrastten.

Dit verrast mij

nou zeg, ik heb per ongeluk een keer teveel op de t gedrukt. dat is idd wel een aparte reply waard. goed zo knullie.:roll:

ik was trouwens vergeten stekelvarken te melden. die speelde, net als appelvlaai, ook goed.
waf Wrote:
Lamme Lennie Wrote:
waf Wrote:appelvlaai vond ik erg goed spelen gisteren. de rest vond ik matig, maar ik moet zeggen dat de finnen mij verrastten.

Dit verrast mij

nou zeg, ik heb per ongeluk een keer teveel op de t gedrukt. dat is idd wel een aparte reply waard. goed zo knullie.:roll:

ik was trouwens vergeten stekelvarken te melden. die speelde, net als appelvlaai, ook goed.

vermelden
Cor Rupt Wrote:
waf Wrote:
Lamme Lennie Wrote:
waf Wrote:appelvlaai vond ik erg goed spelen gisteren. de rest vond ik matig, maar ik moet zeggen dat de finnen mij verrastten.

Dit verrast mij

nou zeg, ik heb per ongeluk een keer teveel op de t gedrukt. dat is idd wel een aparte reply waard. goed zo knullie.:roll:

ik was trouwens vergeten stekelvarken te melden. die speelde, net als appelvlaai, ook goed.

vermelden

nou zeg, hij heeft per ongeluk een keer te weinig op de 'v", "e" en 'r" gedrukt. dat is idd wel een aparte reply waard. goed zo knullie.
Bumme Wrote:
Cor Rupt Wrote:
waf Wrote:
Lamme Lennie Wrote:
waf Wrote:appelvlaai vond ik erg goed spelen gisteren. de rest vond ik matig, maar ik moet zeggen dat de finnen mij verrastten.

Dit verrast mij

nou zeg, ik heb per ongeluk een keer teveel op de t gedrukt. dat is idd wel een aparte reply waard. goed zo knullie.:roll:

ik was trouwens vergeten stekelvarken te melden. die speelde, net als appelvlaai, ook goed.

vermelden

nou zeg, hij heeft per ongeluk een keer te weinig op de 'v", "e" en 'r" gedrukt. dat is idd wel een aparte reply waard. goed zo knullie.

nee hoor, melden mag ook. Hakkuh
Ik kon het zo snel niet vinden hier, maar wat vinden jullie ervan dat Douglas in het Nederlands Elftal wil spelen? Ik zou 't maar apart vinden.
Haggie Wrote:Ik kon het zo snel niet vinden hier, maar wat vinden jullie ervan dat Douglas in het Nederlands Elftal wil spelen? Ik zou 't maar apart vinden.

veel landen hebben toch zo'n allochtoon? belgie heeft er een stuk of 30, duitsland ook, die hebben zelfs iemand die tegen zijn broer gespeeld heeft op het wk.

kijk, die douglas schijnt het niet, en dat is verschillend met kalou, om het geld te doen. hij is namelijk getrouwd met een nederlandse vrouw en woont hier al lang genoeg en praat ook aardig nederlands. als hij goed genoeg is, is hij wat mij betreft welkom.

nu nog ff een goeie linksback uit een apenland naturaliseren. :razz:
Waarom de Cler niet?
Berend Botje Wrote:Waarom de Cler niet?

dat is al een nederlander. beetje gek he, om hem te naturaliseren. Hakkuh
Haggie Wrote:Ik kon het zo snel niet vinden hier, maar wat vinden jullie ervan dat Douglas in het Nederlands Elftal wil spelen? Ik zou 't maar apart vinden.

Deze Douglas?
[Image: 2rr02nn.jpg]
[Image: 260prpt.jpg]