FTM Forum

Full Version: Oranje-topic
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Laat hij nou maar lekker sint maarten gaan vieren, daar heeft ie meer verstand van.
centre court Wrote:
Matador! Wrote:CC?

Zeg 't eens jongen?!

Vrije trap in 1x erin(ook als Simons 'm niet had aangeraakt was ie erin gegaan) is volgens jou een blunder, wederom een minpuntje voor de Stekel dus. Icon_twisted

Dit was een heel ander moment dan het vrije zicht dat Timmer had op de bal van Farfan, maar dat weet jij ook.

Trouwens knap van Van Nistelrooij, maar wat loopt iedereen nou te blaten over hem? Hij is de vorige keer opgeroepen, maar heeft tijdelijk bedankt.
Leuke discussie op sport 1 over oranje met kieft en spaan...
Ricochan Wrote:Leuke discussie op sport 1 over oranje met kieft en spaan...

En? Wie vindt dat Willem en Henk moeten spelen en wie vindt van niet?
Had je maar moeten kijken :wink: , ze waren het iig over 1 ding eens dat bassie niet meer te volgen is met zijn selectie beleid.
Wim is trouwens wel een fan van Sno, zijn zoon heeft heel lang met hem samen gespeeld dus die kent hij heel goed.
Van Nistelrooy voor op recordschema Makaay

13/11/2006 18:35

Hij mag er dan zelf nuchter onder blijven, maar met zijn vier doelpunten uit tegen Osasuna en de vier die hij er daarvoor maakte in de Primera División, is Ruud van Nistelrooy op weg de meest productieve Nederlandse spits ooit te worden in de Spaanse competitie.
Het record is in handen van Roy Makaay. In het seizoen 2002/03 maakte de huidige aanvaller van Bayern München er 29 voor Deportivo La Coruña. Dat leverde hem de nationale topscorerstitel op én de Gouden Schoen als Europa's koelbloedigste.

Makaay was alle 38 competitieduels van de partij en kwam tot een gemiddelde van 0,76 goal per wedstrijd. Van Nistelrooy scoort dit seizoen na tien speeldagen 0,80 keer per wedstrijd. Vier jaar geleden had Makaay er zeven achter zijn naam staan na tien duels.




Opvallend is dat Van Nistelrooy in weinig wedstrijden van Real Madrid tot scoren komt, maar wel vaak direct de goals aaneen rijgt. Naast de vier tegen Osasuna maakte hij er drie uit tegen Levante. De ene treffer thuis tegen Barcelona vormt een uitzondering.

In Makaays meest succesvolle Spaanse seizoen had de spits twintig wedstrijden nodig om tot 29 doelpunten te komen. Eén keer maakte hij een hattrick, zeven keer twee goals en twaalf keer één treffer.

Mocht Van Nistelrooy het gemiddelde van 0,80 goals per duel volhouden, dan komt hij minimaal op dertig doelpunten. De laatste keer dat een topscorer van Spanje de grens van dertig goals slechtte, was tien seizoenen geleden.

Ronaldo eindigde de jaargang 1996/97 op 34 doelpunten. De Braziliaanse ex-PSV'er speelde 37 duels. Het absolute record delen Telmo Zarra en Hugo Sánchez. Zij scoorden in 1950/51 (Zarra) en 1989/90 (Sánchez) 38 keer.
Ajax-jonkies trainen mee met Oranje
Geschreven door Jurre de Ruiter op dinsdag, 14 november om 12:15

Niet Clarence Seedorf was bij de training van dinsdagochtend van Oranje het meest opvallende gezicht, dit waren Vurnon Anita en John Goossens. De twee Ajax-talenten worden niet aan de selectie toegevoegd, maar waren door bondscoach Marco van Basten ter opvulling bij de training gehaald.

Met Anita en Goossens, respectievelijk slechts zeventien en achttien jaar oud, kon Van Basten een volwaardig partijspelletje spelen. Dit was door de afmeldingen van Van Bronckhorst, Van Persie en Sneijder niet mogelijk.


t wordt wel erg met die neuzenshow zo
ajaks opvulling weer iets nieuws #-o
Ricochan Wrote:ajaks opvulling weer iets nieuws #-o

Nou dat valt wel mee, er was al eerder Arsenal-opvulling:

Engeland kan trainen dankzij jeugdspeler

14/11/2006 11:14

Voor bondscoach Steve McClaren was het maandag een heel karwei om een trainingspartijtje te organiseren voor de Engelse nationale ploeg. Een jeugdspeler van Arsenal moest bijspringen om negen tegen negen te kunnen spelen.

McClaren selecteerde aanvankelijk 28 spelers voor het vriendschappelijke duel met Nederland van woensdag. De afgelopen dagen zegden liefst acht spelers af. Daarnaast hoefden de internationals van Liverpool en Tottenham Hotspur zich nog niet te melden, omdat zij zondag nog voor hun club in actie kwamen.

Daardoor maakten, inclusief de in een laat stadium als vervanger opgeroepen Kieran Richardson, slechts zeventien spelers hun opwachting voor de training van maandag op het complex van Arsenal. De negentienjarige Matthew Connolly smaakte daardoor het genoegen te mogen meetrainen. De aanwezigheid van de jonge middenvelder zorgde ervoor dat er een onderling wedstrijdje kon worden gespeeld.
Die ajaks jeugd doet het wrs zo goed in de ogen van bassie dat ze voor de volgende interland weer opgeroepen worden, en dan zelfs geselecteerd worden..
Basisplaats Seedorf tegen Engeland
Geschreven door Franklin Stoker op dinsdag, 14 november om 13:11

Clarcence Seedorf heeft van bondscoach Marco van Basten een basisplaats gekregen voor het oefenduel tegen Engeland. Afgaande op de laatste training van het Nederlands Elftal zal de speler van AC Milan als linker middenvelder starten in de Amsterdam ArenA, de positie die hij ook bekleedt in Italië.





Na een afwezigheid van ruim twee jaar en dertig interlands kan Seedorf zich weer hullen in het Oranjeshirt. Zijn laatste duel betrof de halve finale op het EK 2004 toen Nederland met 2-1 van Portugal verloor.

Verder heeft Van Basten een plaats uitgeruimd voor Dirk Kuijt en Rafael van der Vaart. Kuijt krijgt in de spits de voorkeur boven Klaas Jan Huntelaar, terwijl Van der Vaart vanaf de rechterkant zal starten. De bondscoach ziet voor de speler van HSV, na het wegvallen van Van Persie, een vrije rol weggelegd.

Ten slotte maakt ook Urby Emanuelson als linksback zijn opwachting tegen Engelsen, hij vervangt de geblesseerde Giovanni van Bronckhorst.

Vermoedelijke opstelling Nederland:

Timmer; Boulahrouz, Ooijer, Mathijsen, Emanuelson; Landzaat, Schaars, Seedorf; Van der Vaart, Kuijt, Robben
Kuijt ipv KJH is logisch, maar dan VDV rechtsbuiten? In hoeverre kun je vanaf daar een vrije rol vervullen en in hoeverre is VDV echt een aanvaller?
Bocaneus Wrote:t wordt wel erg met die neuzenshow zo

Net of jij dat erg vind :roll:
Seedorf hesje en Van der Vaart rechtsbuiten

14/11/2006 13:54

Clarence Seedorf stevent bij zijn rentree in de selectie van het Nederlands elftal af op een basisplaats tijdens de oefeninterland tegen Engeland. Bij de training dinsdag in de Amsterdam Arena kreeg de middenvelder van AC Milan een hesje uitgereikt van bondscoach Marco van Basten.
Seedorf was linkshalf in het trainingspartijtje en vormde het middenveld met Stijn Schaars (centraal) en Denny Landzaat (rechts). De laatste keer dat Seedorf speelde voor Oranje was op 30 juni 2004, toen Nederland tegen gastland Portugal sneuvelde in de halve finale van het EK.

Van Basten had nog een aantal verrassingen. Rafael van der Vaart draafde op als rechtsbuiten. Dirk Kuijt is centrumspits en Arjen Robben start tegen de Engelsen als linksbuiten. Klaas-Jan Huntelaar begint op de bank.
Joris Mathijsen haakte voortijdig af. De centrale verdediger liep een blessure op. Het is nog niet duidelijk hoe ernstig die is of hij woensdag In Amsterdam tegen Engeland kan meespelen.

Het A-team won met 1-0 van het B-team, waar de Ajax-talenten John Goossens en Vernon Anita en fysiotherapeut Jörgen van Hattem de elf vol maakten.

=D> =D> =D> #-o
Urby staat zeer waarschijnlijk linksback en is in de pikorde dus schijnbaar boven De Cler gekomen. Triest....
Het wordt werkelijk elke interland gekker met het ajaks-gehalte. nu gaan we spelers van jong ajaks erbij trekken om een fatsoenlijke partij te kunnen spelen?
heitinga moet iemand vervangen die gewoon kan spelen... onbegrijpelijk.
centre court Wrote:Het wordt werkelijk elke interland gekker met het ajaks-gehalte. nu gaan we spelers van jong ajaks erbij trekken om een fatsoenlijke partij te kunnen spelen?
heitinga moet iemand vervangen die gewoon kan spelen... onbegrijpelijk.

Ik weet dat je dit zegt met een grote Feyenoord pet op, maar ik ben het volledig met je eens.....
Tripplexxx Wrote:Urby staat zeer waarschijnlijk linksback en is in de pikorde dus schijnbaar boven De Cler gekomen. Triest....
An sich vind ik dat niet triest, want urby is echt goed bezig. De Cler is alleen verdedigend veel beter.
Als je tegen een klein landje speelt, moet je Urby opstellen; als je tegen een topland speelt, moet je De Cler opstellen.
Ad Wim Wrote:
Tripplexxx Wrote:Urby staat zeer waarschijnlijk linksback en is in de pikorde dus schijnbaar boven De Cler gekomen. Triest....
An sich vind ik dat niet triest, want urby is echt goed bezig. De Cler is alleen verdedigend veel beter.
Als je tegen een klein landje speelt, moet je Urby opstellen; als je tegen een topland speelt, moet je De Cler opstellen.

Wat dat betreft is het logisch dat Urby speelt tegen Engeland :roll:
Niet echt nee, maar jij had het over pikorde.

Maar ja, dit is maar een oefenpotje waar ook nog eens een aantal basiskrachten ontbreken. Ik hecht er niet te veel waarde aan.
Timmer in de goal???? :roll:
centre court Wrote:Het wordt werkelijk elke interland gekker met het ajaks-gehalte. nu gaan we spelers van jong ajaks erbij trekken om een fatsoenlijke partij te kunnen spelen?
heitinga moet iemand vervangen die gewoon kan spelen... onbegrijpelijk.

Overdrijven is ook een kunst. Als ze in de Kuip of in Eihoven getraind hadden, hadden van zowel p$v als Feyenoord jeugdspelers meegedaan (alhoewel dat bij p$v weer problemen geeft, daar hebben ze alleen onder 15 lopen, voor Fons S.).

Bij een partij-vorm heb je 11-11 nodig en door de vele afzeggingen waren die niet voorradig, hoe makkelijk is het dan om 3 gasten te pakken die daar toch rondlopen ?

Dit is weer typisch calimero-gedrag wat ik voornamelijk van boertjes verwacht CC, duidelijk zoeken om het zoeken.

Overigens zit ik morgen wederom bij een partijtje van NL, hoop nu wel eens iets te zien! Die ouwe van me (Feyenoorder :eeeek: ) vind deze wedstrijdjes nog wel leuk, in tegenstelling tot de eredivisie.
Bocaloca Wrote:Vermoedelijke opstelling Nederland:

Timmer; Boulahrouz, Ooijer, Mathijsen, Emanuelson; Landzaat, Schaars, Seedorf; Van der Vaart, Kuijt, Robben

Maar 4 spelers met een Ajax verleden? [-X
Ik tel er toch echt 7....
Hmmmz, zoveel? #-o

Uiteraard wel terecht :Big Grin
Timmer, Boula, Ooijer, Emanuelson, Landzaat, Seedorf en VDV. Ja er moet natuurlijk wel wat te zeuren zijn voor de boertjes en CC´tjes, dus ik reik het ze maar even aan.
Fabian Wrote:
centre court Wrote:Het wordt werkelijk elke interland gekker met het ajaks-gehalte. nu gaan we spelers van jong ajaks erbij trekken om een fatsoenlijke partij te kunnen spelen?
heitinga moet iemand vervangen die gewoon kan spelen... onbegrijpelijk.

Overdrijven is ook een kunst. Als ze in de Kuip of in Eihoven getraind hadden, hadden van zowel p$v als Feyenoord jeugdspelers meegedaan (alhoewel dat bij p$v weer problemen geeft, daar hebben ze alleen onder 15 lopen, voor Fons S.).

Bij een partij-vorm heb je 11-11 nodig en door de vele afzeggingen waren die niet voorradig, hoe makkelijk is het dan om 3 gasten te pakken die daar toch rondlopen ?

Dit is weer typisch calimero-gedrag wat ik voornamelijk van boertjes verwacht CC, duidelijk zoeken om het zoeken.

Overigens zit ik morgen wederom bij een partijtje van NL, hoop nu wel eens iets te zien! Die ouwe van me (Feyenoorder :eeeek: ) vind deze wedstrijdjes nog wel leuk, in tegenstelling tot de eredivisie.

Ik neem aan dat ze niet in a'dam trainden? Maar doet er ook niet zo toe, hij is zó ajaks-minded. dat is niet meer voor te stellen, dat is geen calimero-gedrag of jaloezie, maar gewoon pure ergernis. Wat oranje betreft ben ik een ontzettende gloryhunter, EK's en WK's vind ik altijd wel top, maar zoals morgen mogen ze van mij dik verliezen.
De training was IN de arena, vandaar CC.
Ik vind het veel triester dat de basiself niet eens met meer dan 1-0 kan winnen van een elftal dat bestaat uit 8 spelers, 2 jeugdspelers en een verzorger.
Misschien moet Engeland ook maar beginnen met een verzorger en 2 jeugdspelers in de basis, dan maken we nog een kansje :wink: :wink:
Matador! Wrote:Timmer in de goal???? :roll:

Ja wie moet er anders keepen? Sar speelt niet mee. :roll: