FTM Forum

Full Version: Tennis Manager 2006
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Maar waarom dan Roddick?

Als je weinig tijd hebt, zou ik Federer nemen. Lijkt me een goede verdedigende tactiek.
Ad Wim Wrote:Maar waarom dan Roddick?

Ik moest voor mijn gevoel kiezen tussen Nalbi en Roddick...
Roddick lijkt een zekere 50 punten, al twijfel ik daar nu wel aan.

En als hij zich er door weet te worstelen, dan kan hij ook zomaar weer de finale halen.
Nalbi zal maximaal 90 punten halen.
En Norman en Malisse zijn mij vies tegenvallen :x
Ad Wim Wrote:Maar waarom dan Roddick?

Als je weinig tijd hebt, zou ik Federer nemen. Lijkt me een goede verdedigende tactiek.

Federer heb ik ook wel.
Ik had helaas weinig tijd....
Al mijn hoop is nu gevestigd op Andy :|
Oh oke, sorry.

Ik had eerst ook wel Roddick, maar toen ik er even langer over ging nadenken en naar het commentaar van Johnnie Mac luisterde, dat hij weinig zelfvertrouwen heeft en worstelt met zijn vorm, zag ik hem toch wel vrij zeker van Hewitt verliezen en 50 punten is toch echt wel te weinig. En dan moet ie ook nog even van Murray en Grosjean zien te winnen.

Dus toen heb ik maar Grosjean en nog wat kleintjes genomen. Mijn kleintjes presteren ruk tot nu toe. Alleen Gimelstob en Kohlschreiber doen hun werk.
Maar het gaat uiteindelijk om de grote jongens. Mijn kleintjes mogen er allemaal uit, als Blake, Agassi, Grosjean en Tursunov maar ver komen.
Agassi zie ik niet ver komen...al speelde hij de eerste ronde best aardig na een zwak begin. maar hij moet toch wel de kwartfinale halen voor dat geld. Tursunov en Blake hoop ik met je mee. Al vind ik Blake nog niet overtuigend. Ben blij dat ik hewitt heb genomen..al ben ik geen fan van hem. Hij speelde heel goed..met zijn toch niet bovenmatige service zo makkelijk de games binnen halen is knap.
Van gemerden...derde partij tegen fish, tweede partij is een vrouwenpartij waarbij het al 5-5 in de tweede set is. Geef van gemerden geen kans eigenlijk...fish hoort bij toptien beste grasspelers.
Agassi heeft een goede kans tegen Seppi als hij zo blijft serveren. Nadal wordt lastig daarna, maar die blijft toch onwennig op gras. Een serve-volleyer kan hij goed hebben, maar iemand die van achteruit speelt en de ballen sneller neemt dan hij, wordt lastig. Hij is alleen veel beter in vorm en fysiek sterker dan Andre. Ik zeg 55-45 in het voordeel van Andre. En als Agassi dat wint, kan hij de halve finale halen, want Fish en Tursunov/Ljubicic zijn mindere tegenstanders dan Nadal in mijn ogen.
Dus zelfs als hij van Nadal verliest (dan is hij helaas niet rendabel), blijft het mijns inziens toch een goede keuze omdat de halve finale erin zit.
Ik kom net uit bed, maar nu zijn toch echt de 2 knapste tennisters tegen elkaar aan het tennissen... =P~ =P~ =P~

Sharapova - Harkleroad.. Smile Smile
Die Harkleroad valt toch wel mee?

[Image: Leon%20Harkleroad-cropped.jpg]Leon Harkleroad
Grappig ben je nooit geweest Ad.. :wink:
Dit kreeg ik serieus als plaatje toen ik op Harkleroad zocht :razz:
Kon ik jullie niet ontnemen.
Zet het juiste en lekkere plaatje hier dan ook even neer..
Deze?

[Image: Celebrity-Image-Ashley-Harkleroad-230058.jpg]
Lijkt er wel op Smile

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.sonyericssonwtatour.com/players/playerprofiles/PlayerBio.asp?ID=&EntityID=1&CustomerID=0&OrderID=0&ReturnURL=/&PlayerID=80418">http://www.sonyericssonwtatour.com/play ... erID=80418</a><!-- m -->
Sharapova wint. Nu kan het alleen maar slechter worden qua vrouwenpartijen.
Nu vrijwel alle derde rondes bekend zijn, is het even tijd voor een update:

Scholten! 3057 133
Kooltje 2859 125
Ad Wim 3232 121
Mailman 3193 102
Bea 3283 97
Tampie 3569 97
Haggie 3189 85
Rick 3161 83
Cruijff 2873 79
Arco 3366 66
Kuiper 3130 56
Geno 3345 52
Buurs 3629 37

Logisch dat de mensen zonder Federer nu nog ruim aan kop gaan. Hiervan hebben Ad, Kooltje en Scholten de beste papieren met nog 8 spelers over en een flink gaatje naar de nummer 4 Mailman, die nog 6 spelers heeft, maar wel Roddick en Nalbandian. Kans dus voor Mailman om een goede score te pakken met een team zonder Federer. Maar als Blake van Nalbandian wint, delft hij weer het onderspit.

Van de mensen met Federer heeft CC duidelijk de beste papieren. Hij heeft Mirnyi nog als troef en als die morgen van Blake wint, kan hij een flinke klapper maken deze week. Echter als Blake en Ancic in de kwart komen, mist hij twee veelgekozen kwartfinalisten. Mocht dat zo zijn, dan hebben Geno en Arco goede papieren.

Kortom, behoorlijk spannend halverwege de eerste week met, op een uitzondering na, veel teams dichtbij elkaar.
Mirnyi-Blake is een enorme 6 punten wedstrijd voor mij. Of Mirnyi wint en ik sla een groot gat na de andere teams met Federer(eigenlijk met elk team natuurlijk, al is dat nu nog niet zichtbaar door Fedex) of Blake wint en dan ben ik m'n troef kwijt. Daarnaast pakt Blake dan natuurlijk wel de punten, plus kans op meer. Cruciaal duel dus zo vroeg in 't toernooi.

Rick: Fish Kohl Mir +31 punten
Geno: Anc Bla

Rick: Kohl Mir +17 punten
Arco: Mur Bla

Dit geeft al aan hoe belangrijk 't word. Verliest Mirnyi, dan kunnen geno en arco met resp. ancic/blake en murray/blake mijn Kohlschreiber ruim gaan overtreffen. Wint Mirnyi, zijn ze beide Blake kwijt en heb ik erg goede papieren.
Duimen voor Max! =D>
tampie heeft met djokovic ook een goeie keus gemaakt. =D>
De allerbelangrijkste man die eruit moest ie er uit! En dat nog wel door mijn troef. Hij zou toch 90 punten pakken... nee daar moet ik nog maar niet aan denken.
2 dubbeltoppers tegen elkaar is altijd lastig te voorspellen.

Max bedankt jongen, voor mij kan je niet meer stuk! =D>
Ancic er nog even uit en ik heb een topdag.
Blake eruit is natuurlijk ontzettend balen. En ook onverwacht nadat hij zo'n goede derde set speelde. Maar als je de vierde en vijfde 61 60 wint, kan je wel zeggen dat het verdiend is.

Dat Nalbandian er ook uit is, verzacht het wel een beetje maar aan de ander kant lag het wel open voor James. Juan, Mailman en Haggie hadden Nalbi dus het is wel gunstig.

Maar wat het vervelende is dat de mensen met Federer hier garen bij spinnen. Die hebben bijna allemaal Nalbi en Blake niet en die varen dus heel wel bij deze verrassingen. Zo zie je maar weer dat er maar 1 zekerheid is, en dat de verdedigende tactiek vaak zijn vruchten afwerpt.

Het is nog niet over, echter. Na morgen kunnen we beter de balans opmaken. Morgen komen mijn echte troeven Agassi, Grosjean en Tursunov aan de bak. Allemaal tegen vrij lastige tegenstanders.

Maar wat het bleangrijkste is: IK HEB VAKANTIE!
Een verdedigende tactiek die je aanvallend zou kunnen noemen indien je weer verwacht dat de subtoppers die punten niet gaan halen voor dat geld van Federer.
Daarnaast is op 1 paard gokken juist erg risicovol lijkt me.
Bij Federer is dat niet risicovol en dat weet jij ook.
En het is verdedigend omdat je voor de zekerheid van Federer gaat. Al mijn spelers hadden meer punten dan 200 kunnen halen, maar ook een stuk minder. Dat noem ik aanvallend.
Ad Wim Wrote:Bij Federer is dat niet risicovol en dat weet jij ook.
En het is verdedigend omdat je voor de zekerheid van Federer gaat. Al mijn spelers hadden meer punten dan 200 kunnen halen, maar ook een stuk minder. Dat noem ik aanvallend.

Dat laatste beaam ik. Zeker als je wat lager staat op de ranglijst, dan zul je niet altijd voor zekerheid moeten kiezen, want dan maak je het verschil met de top niet kleiner.

Los daarvan snap ik bepaalde keuzes van je niet, maar dat is een ander verhaal :wink:
De laatste weken ga ik vrij goed en scoor ik vooral in de wat kleinere weken. Ik had nu dus voor zekerheid kunnen gaan met Federer en weer proberen in de kleinere te toernooien te gaan scoren.

Nogmaals, dit was dus mijn team met Federer. Dan had ik er nu een stuk beter bijgezeten.
Ik ben gewoon vrij naief geweest om hem niet te nemen. Maar ik weet gewoon zeker dat, zodra ik hem neem, hij geblesseerd opgeeft in de tweede ronde of dat er net een of ander nieuw grastalent opstaat.

Agassi
Fish
Hewitt
Malisse
Norman
Tursunov
Federer

#-o
Grrr... Tursunov :letitallout: Komop Ivan!!
Wat een ongelofelijke schijtdag vandaag! Kohlschreiber, Agassi, Fish en Grosjean kwijt. Behalve Agassi allemaal onverwacht.
En ik neem aan dat meerdere met mij treuren, omdat ook Roddick eruit ligt.
Dat is, samen met de winst van Tursunov, het enige lichtpuntje van vandaag. Maar aan de andere kant is ook Murray nu door en die heeft veel kans tegen Baghdatis. Wat een ontzettende drol, die Grosjean. Ook hij had zoveel kansen...

En weer varen de mensen met Federer wel bij al deze verrassingen. Wie had er nou gedacht dat Verdasco, Ferrer, Baghdatis, Nieminen en Labadze in de 4e ronde van Wimbledon zouden staan?! Bij de vrouwen is het ook al zo'n verrassend toernooi.

Weer zit het me niet mee bij een GS. Jammer, want dat zijn toch wel de toernooien waar het fijn is als het mee zit. Maar waarsch ga ik alleen dik verliezen op de mensen met Federer en van mijn directe concurrenten is dat alleen CC. Op Haggie ga ik zelfs uitlopen en Mailman en Juan gaat gelijk op.
Woerdie gaat natuurlijk weer, hoe kan het ook anders, fantastisch. Hij heeft nog Federer tegen niemand van mij + 63 punten. Als Federer het toernooi wint, verlies ik dus gewoon meer dan 130 punten :cry:
iemand nog een tussenstandje..ben de tel een beetje kwijt.
Jij gaat aardig Kool deze week.
Jij wordt 1e en als Federer wint, wordt ik ondanks alle teleurstellingen 2e.