FTM Forum

Full Version: Tennis Manager 2006
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Genomico Wrote:
Ad Wim Wrote:
buurs Wrote:
Ad Wim Wrote:Tommy was voor mij geen alternatief. Hernandez, Di Mauro en Gabashvili wel. Ik reken het mezelf aan als die drie meer punten halen, maar ik wilde graag een gok nemen.

Maar met Nieminen kun je alleen verliezen :roll:

Hernandez, Di Mauro en Gabashvili hebben nu al 7 punten.
Terwijl Nieminen niet veel meer zal pakken.

En.....(vooral) Di Mauro en Gabashvili kunnen verrassen :wink:
Niet als hij 15 punten haalt, dan ben ik tevreden.
En ik wist dat niemand hem zou nemen, ik moet elke week een beetje blijven gokken anders kom ik er niet. Afgelopen weken pakte het goed uit, misschien nu weer.
Ik denk dat Gabashvili er tegen Wawrinka eraf gaat en dat Di Mauro tegen een herboren Massu, die wraak wil nemen op vorige week, verliest. En Hernandeze kan ook zomaar in de eerste ronde verliezen.

Maar Ad, dat is het nu juist. Nieminen is dus juist geen gok. Een gok is iemand die de mogelijkheid heeft ver te komen als ie een paar hordes overwint. Bijv. Gonzalez vorige week; dat had 1 of 7 pnt kunnen zijn, maar het werd dus 45. Di Mauro en Clement (die ik niet heb) zijn bijv. ook leuke gokjes. Er kan er maar zo 1 van Massu winnen en dan ver komen. Robredo heeft inderdaad een lastige loting, maar kan wel ver komen en is dus ook een gokje waard. Calleri, Verdasco, Volandri, Mathieu idem dito allemaal. Daar is allemaal wat voor te zeggen. Maar Nieminen zal nooit meer dan 15 punten pakken en de bedoeling van een gok is toch om daar het verschil mee te maken?

:wink:
buurs Wrote:
Ad Wim Wrote:En ik zal beloven dat ik over Nieminen niet al te veel zal zeiken als hij verliest, tenzij hij mp's verkloot natuurlijk.

Of verliest van Kohlschreiber en Di Mauro de halve finale haalt :8:
Dan ga ik huilen natuurlijk.
Ad Wim Wrote:
buurs Wrote:
Ad Wim Wrote:En ik zal beloven dat ik over Nieminen niet al te veel zal zeiken als hij verliest, tenzij hij mp's verkloot natuurlijk.

Of verliest van Kohlschreiber en Di Mauro de halve finale haalt :8:
Dan ga ik huilen natuurlijk.

Ga morgen dan maar vast zakdoekjes kopen :lol:
Genomico Wrote:Maar Ad, dat is het nu juist. Nieminen is dus juist geen gok. Een gok is iemand die de mogelijkheid heeft ver te komen als ie een paar hordes overwint. Bijv. Gonzalez vorige week; dat had 1 of 7 pnt kunnen zijn, maar het werd dus 45. Di Mauro en Clement (die ik niet heb) zijn bijv. ook leuke gokjes. Er kan er maar zo 1 van Massu winnen en dan ver komen. Robredo heeft inderdaad een lastige loting, maar kan wel ver komen en is dus ook een gokje waard. Calleri, Verdasco, Volandri, Mathieu idem dito allemaal. Daar is allemaal wat voor te zeggen. Maar Nieminen zal nooit meer dan 15 punten pakken en de bedoeling van een gok is toch om daar het verschil mee te maken?
Ik bedoelde met gokken ook eigenlijk meer iemand nemen die niemand heeft. Als hij 15 punten haalt en voor de rest heb ik ongeveer een gelijkend team...
Maar als je het zo bekijkt, heb ik ook Muller, Clement, Vicente en Calleri.
buurs Wrote:
Ad Wim Wrote:
buurs Wrote:
Ad Wim Wrote:En ik zal beloven dat ik over Nieminen niet al te veel zal zeiken als hij verliest, tenzij hij mp's verkloot natuurlijk.

Of verliest van Kohlschreiber en Di Mauro de halve finale haalt :8:
Dan ga ik huilen natuurlijk.

Ga morgen dan maar vast zakdoekjes kopen :lol:

Scheelt dat di Mauro de halve finale niet zal halen!!
buurs Wrote:
Ad Wim Wrote:
buurs Wrote:
Ad Wim Wrote:En ik zal beloven dat ik over Nieminen niet al te veel zal zeiken als hij verliest, tenzij hij mp's verkloot natuurlijk.

Of verliest van Kohlschreiber en Di Mauro de halve finale haalt :8:
Dan ga ik huilen natuurlijk.

Ga morgen dan maar vast zakdoekjes kopen :lol:
Morgen weten we nog niet of Di Mauro de halve finale haalt :razz:
Genomico Wrote:
buurs Wrote:
Ad Wim Wrote:
buurs Wrote:
Ad Wim Wrote:En ik zal beloven dat ik over Nieminen niet al te veel zal zeiken als hij verliest, tenzij hij mp's verkloot natuurlijk.

Of verliest van Kohlschreiber en Di Mauro de halve finale haalt :8:
Dan ga ik huilen natuurlijk.

Ga morgen dan maar vast zakdoekjes kopen :lol:

Scheelt dat di Mauro de halve finale niet zal halen!!

Clement gaat daar het toernooi winnen :wink:
Ad Wim Wrote:
buurs Wrote:
Ad Wim Wrote:
buurs Wrote:
Ad Wim Wrote:En ik zal beloven dat ik over Nieminen niet al te veel zal zeiken als hij verliest, tenzij hij mp's verkloot natuurlijk.

Of verliest van Kohlschreiber en Di Mauro de halve finale haalt :8:
Dan ga ik huilen natuurlijk.

Ga morgen dan maar vast zakdoekjes kopen :lol:
Morgen weten we nog niet of Di Mauro de halve finale haalt :razz:

Maar wel dat Nieminen eruit ligt :wink:
buurs Wrote:
Genomico Wrote:
buurs Wrote:
Ad Wim Wrote:
buurs Wrote:
Ad Wim Wrote:En ik zal beloven dat ik over Nieminen niet al te veel zal zeiken als hij verliest, tenzij hij mp's verkloot natuurlijk.

Of verliest van Kohlschreiber en Di Mauro de halve finale haalt :8:
Dan ga ik huilen natuurlijk.

Ga morgen dan maar vast zakdoekjes kopen :lol:

Scheelt dat di Mauro de halve finale niet zal halen!!

Clement gaat daar het toernooi winnen :wink:

Nee Buurs, Muller!! Of niet Ad? :wink:
Clement - Horna zal het worden :wink:

In Barca wordt het Nadal - Ferrer
buurs Wrote:
Ad Wim Wrote:
buurs Wrote:
Ad Wim Wrote:
buurs Wrote:
Ad Wim Wrote:En ik zal beloven dat ik over Nieminen niet al te veel zal zeiken als hij verliest, tenzij hij mp's verkloot natuurlijk.

Of verliest van Kohlschreiber en Di Mauro de halve finale haalt :8:
Dan ga ik huilen natuurlijk.

Ga morgen dan maar vast zakdoekjes kopen :lol:
Morgen weten we nog niet of Di Mauro de halve finale haalt :razz:

Maar wel dat Nieminen eruit ligt :wink:
Hij speelt woensdag pas :razz:
Ad Wim Wrote:
buurs Wrote:
Ad Wim Wrote:
buurs Wrote:
Ad Wim Wrote:
buurs Wrote:
Ad Wim Wrote:En ik zal beloven dat ik over Nieminen niet al te veel zal zeiken als hij verliest, tenzij hij mp's verkloot natuurlijk.

Of verliest van Kohlschreiber en Di Mauro de halve finale haalt :8:
Dan ga ik huilen natuurlijk.

Ga morgen dan maar vast zakdoekjes kopen :lol:
Morgen weten we nog niet of Di Mauro de halve finale haalt :razz:

Maar wel dat Nieminen eruit ligt :wink:
Hij speelt woensdag pas :razz:

Bij livescore.com staat hij voor morgen op het programma,
maar je hebt gelijk :wink:
Je kunt nog een dag je gelijk halen :8:
En jullie hebben waarsch ook wel gelijk, want jullie zijn op dit moment gewoon betere managers. Maar zoals ik al zei, was voor mij de afweging Nieminen of die andere drie. Ik heb deze fout al eerder gemaakt met Gasquet en zou dit keer dus voor meer zekerheid kunnen gaan maar Nieminen heeft in tegenstelling tot Gasquet wel een goed seizoen.
buurs Wrote:Clement - Horna zal het worden :wink:

In Barca wordt het Nadal - Ferrer

Die finale mag als de halve finale maar Robredo - Ferrer wordt.
De tijd zal het leren :wink:

Spreek jullie morgen weer :8:
Ad Wim Wrote:En jullie hebben waarsch ook wel gelijk, want jullie zijn op dit moment gewoon betere managers. Maar zoals ik al zei, was voor mij de afweging Nieminen of die andere drie. Ik heb deze fout al eerder gemaakt met Gasquet en zou dit keer dus voor meer zekerheid kunnen gaan maar Nieminen heeft in tegenstelling tot Gasquet wel een goed seizoen.

Ik moet wel zeggen dat ik geen rekening heb gehouden met de afmelding van Nadal. Als je daar rekening mee gaat houden, en je hebt het hier toch een paar keer vermeld dat het zou kunnen, dan is Nieminen wel weer een redelijke keus. Wij kunnen nog zo leuk lullen. Achteraf blijkt pas wat het beste teams was.
Ik zal nu het schema doorsturen. Met 5 min kunnen jullie hem bekijken.

edit: Verstuurd! en ik wens jullie er veel plezier mee!
Haggie Wrote:Ik zal nu het schema doorsturen. Met 5 min kunnen jullie hem bekijken.

edit: Verstuurd! en ik wens jullie er veel plezier mee!

Super!!
muller, vicente, en nieminen zijn ook in 't excellschema door bijna niemand anders dan ad wim gekozen. had niet anders verwacht.
ik heb sterk 't gevoel dat de punten voor de q's niet kloppen tot nu toe. heb er vanmiddag ook al met haggie over gediscussierd. in casablanca geeft ie de q's helemaal geen punten... in barcelona geeft ie ze er 3 extra. qualie navarro heeft derhalve al 6 punten nu in zijn schema. lijkt me ook niet kloppen. iemand?
ook denk ik dat spelers die in de 3e ronde van casablanca sneuvelen 8 punten krijgen ipv 7 volgens haggie.
centre court Wrote:ik heb sterk 't gevoel dat de punten voor de q's niet kloppen tot nu toe. heb er vanmiddag ook al met haggie over gediscussierd. in casablanca geeft ie de q's helemaal geen punten... in barcelona geeft ie ze er 3 extra. qualie navarro heeft derhalve al 6 punten nu in zijn schema. lijkt me ook niet kloppen. iemand?

De quali's krijgen allemaal in (Barcelona en Casablanca) 1 extra punt. Dit is makkelijk te zien op het toernooischema van tennismanager.

Grand Slam: 3 pnt
Master Series: 3 pnt (of 1 pnt bij meer dan 64 deelnemers)
Cat III, IV of V: 2 pnt (of 1 pnt bij meer dan 32 deelnemers)
Cat VI of VII: 1 pnt

Barca is cat III met meer dan 32 deelnemers. Casablanca gewoon een cat VII.
Dus qualies die de 1e ronde verliezen krijgen bij beide toernooien 2 punten en als ze de 2e ronde verliezen 4.
Genomico Wrote:Dus qualies die de 1e ronde verliezen krijgen bij beide toernooien 2 punten en als ze de 2e ronde verliezen 4.

Helemaal juist Geno.
Volgens het schema van TM krijgen de quali's in Bracelona 2 punten en in Casablanca 1 punt.
Maar bij verlies in ronde 1 in Bracelona volgens mij 1+2 (q) =3
In Marokko 1+1 (q) = 2.
centre court Wrote:ook denk ik dat spelers die in de 3e ronde van casablanca sneuvelen 8 punten krijgen ipv 7 volgens haggie.

Klopt!
Navarro,Korolev en Gimeno T. moeten jullie veranderen van 6 naar 5.
Bovenaan bij Casablanca de "7" veranderen in "8".

en de Q's (Peric,Gicquel,Saoudi en Skoch) krijgen 2 pnt ipv 1 in de 1e ronde.

Nu moet alles weer kloppen.

---------------
Amen.
Haggie Wrote:Navarro,Korolev en Gimeno T. moeten jullie veranderen van 6 naar 5.
Bovenaan bij Casablanca de "7" veranderen in "8".

en de Q's (Peric,Gicquel,Saoudi en Skoch) krijgen 2 pnt ipv 1 in de 1e ronde.

Nu moet alles weer kloppen.

---------------
Amen.

Navarro en consorten hebben nu pas 4 punten. Het verhaal van Genomico is het enige juiste.
_Tampie Wrote:
Haggie Wrote:Navarro,Korolev en Gimeno T. moeten jullie veranderen van 6 naar 4.
Bovenaan bij Casablanca de "7" veranderen in "8".

en de Q's (Peric,Gicquel,Saoudi en Skoch) krijgen 2 pnt ipv 1 in de 1e ronde.

Nu moet alles weer kloppen.

---------------
Amen.

Navarro en consorten hebben nu pas 4 punten. Het verhaal van Genomico is het enige juiste.

Ook prima! :wink: .. Iedereen zelf even veranderen :8: ..
Zo moeilijk is het toch allemaal niet?
centre court Wrote:muller, vicente, en nieminen zijn ook in 't excellschema door bijna niemand anders dan ad wim gekozen. had niet anders verwacht.
Van Nieminen had ik het wel verwacht, maar ik kan me niet voorstellen dat maar ik kan me niet voorstellen dat alleen Geno en ik Muller hebben gezien zijn loting en finale Challenger vorige week.
Vicenten snap ik nog enigszins, omdat die eerst nog maar moet winnen van Calatrava en daarna van de bedwinger van Korolev. Maar voor dat geld en gezien zijn Challengerwinst vind ik het een grotere gok hem niet te nemen.

Ik kan me bijv. niet voorstellen dat je Montanes en Wawrinka neemt. En daarin ben jij ook ongeveer de enige.