FTM Forum

Full Version: Tennis Manager 2006
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
is 't raar dat ik mss wel hoop dat nadal hier van hewitt verliest ondanks dat ik hem heb? de andere spelers in 't onderste gedeelte zijn niet gekozen en 't maakt de weg vrij voor de winnaar in 't bovenste gedeelte. dat moet dan Federer worden. Met hem kan ik 't verschil maken, met nadal niet.
Als tennisliefhebber heb je gewoon een finale Federer - Nadal toch? Dan kunnen mij de manager belangen gestolen worden. Nadal moet dan uiteraard wel de finale winnen en de HtT naar 6-1 brengen.

Uit manager belangen lijkt het me logisch dat Davydenko, de man in vorm, Roland Garros gaat winnen. Nadal is door hem ook nog wel te kloppen :wink:
Ik ben weer terug en wat een drama was het de afgelopen dagen. Het leek zo'n mooie RG te worden omdat bijna al mijn kleintje rendeerden. De grotere jongens als Ferrer, Stepanek en Robredo moesten het een super-RG maken maar die faalden onherroepelijk. En ook nog eens op een hele nare manier. Kijk, weggespeeld worden kan ik nog wel hebben, maar zo vervelend verliezen is heel jammer. En dan ook nog Martin die moet opgeven tegen Benneteau. Die had best de halve kunnen halen, gezien zijn loting.

Het is geen ramp, want ik heb nog steeds meer punten dan menigeen in onze subleague en als Federer in de finale verliest van Nadal heb ik volgens mij maar 12 punten minder dan de mensen met Federer. Maar het had zo mooi kunnen zijn, als Ferrer en Stepanek gewoon een rondje overleefd hadden en Robredo niet had verzaakt tegen Ancic.
Ad Wim Wrote:Ik ben weer terug en wat een drama was het de afgelopen dagen. Het leek zo'n mooie RG te worden omdat bijna al mijn kleintje rendeerden. De grotere jongens als Ferrer, Stepanek en Robredo moesten het een super-RG maken maar die faalden onherroepelijk. En ook nog eens op een hele nare manier. Kijk, weggespeeld worden kan ik nog wel hebben, maar zo vervelend verliezen is heel jammer. En dan ook nog Martin die moet opgeven tegen Benneteau. Die had best de halve kunnen halen, gezien zijn loting.

Het is geen ramp, want ik heb nog steeds meer punten dan menigeen in onze subleague en als Federer in de finale verliest van Nadal heb ik volgens mij maar 12 punten minder dan de mensen met Federer. Maar het had zo mooi kunnen zijn, als Ferrer en Stepanek gewoon een rondje overleefd hadden en Robredo niet had verzaakt tegen Ancic.

Helemaal mee eens, Adje.
Maar aan het eind van de rit sta ik in totaal toch maar mooi 1 heel punt boven je.

Tampie 2969 131 3100
Buurs 2959 168 3127
Geno 2767 173 2940
Arco 2757 139 2896
Bea 2652 151 2803
Haggie 2630 181 2811
Ad Wim 2579 185 2764
Mailman 2567 198 2765

Rick 2547 107 2654
Kuiper 2529 107 2636
Scholten! 2461 132 2593
Kooltje 2312 114 2426
Cruijff 2268 107 2375
Federer gaat de finale winnen en dan zal Kooltje de weekwinst pakken denk ik.
THE MAILMAN Wrote:Helemaal mee eens, Adje.
Maar aan het eind van de rit sta ik in totaal toch maar mooi 1 heel punt boven je.

Tampie 2969 131 3100
Buurs 2959 168 3127
Geno 2767 173 2940
Arco 2757 139 2896
Bea 2652 151 2803
Haggie 2630 181 2811
Ad Wim 2579 185 2764
Mailman 2567 198 2765

Rick 2547 107 2654
Kuiper 2529 107 2636
Scholten! 2461 132 2593
Kooltje 2312 114 2426
Cruijff 2268 107 2375
En daar feliciteer ik je oprecht mee.
Please [-o< [-o< [-o< [-o< Laat Davydenko winnen en het gat naar de top 4 wat kleiner worden [-o< [-o< [-o< [-o<

Maar nog tot half 3 wachten, dat hou ik niet vol :|
Genomico Wrote:Please [-o< [-o< [-o< [-o< Laat Davydenko winnen en het gat naar de top 4 wat kleiner worden [-o< [-o< [-o< [-o<

Maar nog tot half 3 wachten, dat hou ik niet vol :|
Ik vrees voor je dat Davy het niet gaat redden.
EN ik vrees ook voor je dat het later wordt dan 1430 uur.

Maar ook denk ik dat een van die twee een hele goede kans maakt tegen Federer in de halve finale.
Ad Wim Wrote:
Genomico Wrote:Please [-o< [-o< [-o< [-o< Laat Davydenko winnen en het gat naar de top 4 wat kleiner worden [-o< [-o< [-o< [-o<

Maar nog tot half 3 wachten, dat hou ik niet vol :|
Ik vrees voor je dat Davy het niet gaat redden.
EN ik vrees ook voor je dat het later wordt dan 1430 uur.

Maar ook denk ik dat een van die twee een hele goede kans maakt tegen Federer in de halve finale.

Als ik zie dat Fedex zonder enige moeite Berdych van de baan rost, dan lijkt me dat Davy/Nalbi ook niet zo'n probleem moet zijn. Daarbij zullen die elkaar afmatten, terwijl Fedex een makkelijk dagje heeft tegen Ancic, die nog met een bezempje zijn kots van zijn partij tegen robredo van de baan aan het schrapen is :wink:
Ad Wim Wrote:
Genomico Wrote:Please [-o< [-o< [-o< [-o< Laat Davydenko winnen en het gat naar de top 4 wat kleiner worden [-o< [-o< [-o< [-o<

Maar nog tot half 3 wachten, dat hou ik niet vol :|
Ik vrees voor je dat Davy het niet gaat redden.
EN ik vrees ook voor je dat het later wordt dan 1430 uur.

Maar ook denk ik dat een van die twee een hele goede kans maakt tegen Federer in de halve finale.

Zou overigens ook wel mooi zijn dat het later begint, want dan kan ik het tenminste thuis zien :Big Grin

Overigens denk ik dat Davydenko zeker niet minder dan 50% heeft om de partij te winnen.
Ik denk toch dat Nalbi te taai is voor Davydenko. Davy is erg sterk, maar hij heeft ook geen echte hoogvliegers verslagen. Bovendien kampt hij nog steeds een beetje met die schouderblessure.
En na die pot tegen Tursunov zal Nalbi een onoverwinnelijkheidsgevoel hebben. Ik denk Nalbi in 4.
davy-nalbi is ook geno/haggie-bea. de winnaar heeft 40 punten pure winst. lijkt me duidelijk dat ik dus voor bea(nalbi) kies vanmiddag. federer is uiteraard wel 10x meer belangrijk.

come on nalbi en fedex Icon_twisted
centre court Wrote:davy-nalbi is ook geno/haggie-bea. de winnaar heeft 40 punten pure winst. lijkt me duidelijk dat ik dus voor bea(nalbi) kies vanmiddag. federer is uiteraard wel 10x meer belangrijk.

come on nalbi en fedex Icon_twisted
Het is ook Geno/Haggie - Ad Wim. Als Davy er hier af gaat, heb ik namelijk meer punten dan beiden. Anders hebben zij meer punten. Bovendien heb ik als een van de weinige Nalbi bij MV. Dus hup David!
heb ik in jou iig een goeie strijder om nalbi aan te moedigen. =D>
Ad Wim Wrote:Ik denk toch dat Nalbi te taai is voor Davydenko. Davy is erg sterk, maar hij heeft ook geen echte hoogvliegers verslagen. Bovendien kampt hij nog steeds een beetje met die schouderblessure.
En na die pot tegen Tursunov zal Nalbi een onoverwinnelijkheidsgevoel hebben. Ik denk Nalbi in 4.

Dit verstevigt mijn vertrouwen in Davydenko :Big Grin
Wederom een matige prestatie van ons allen: maximaal twee kwartfinalisten.
Ad Wim Wrote:Wederom een matige prestatie van ons allen: maximaal twee kwartfinalisten.

Zolang je beide finalisten maar hebt :razz:
Dan nog, behalve als je voor Federer gekozen hebt, blijft het matig.
En als je voor Federer gekozen hebt, heb je erg veel geluk dat zoveel jongens het laten afweten deze RG.
Ad Wim Wrote:En als je voor Federer gekozen hebt, heb je erg veel geluk dat zoveel jongens het laten afweten deze RG.

dat is de inschatting die je vantevoren maakt ad, beetje goedkoop om dat dan nu aan te dragen. Iedereen weet dat er behalve Federer en Nadal weinig constante toppers zijn, ook op gravel. federer kiezen getuigd mijn inziens dan eerder van lef dan van angst. ik dacht dat federer meer punten zou halen dan de subtoppers. dat lijkt te lukken. maar ik juich niet te vroeg. als fedex de finale niet haalt is ie alsnog niet rendabel en hebben de niet-federer-kiezers alsnog gelijk.
Ik heb in het begin al gezegd dat het me geen verstandige keuze leek.
En je spreekt jezelf een beetje tegen. Je zegt dat er maar twee constante toppers zijn. Als je die dan kiest, getuigt het juist toch niet van lef?
En als Federer de finale haalt of zelfs wint, krijg je gelijk maar dat neemt niet weinig dat je veel geluk hebt gehad.
Ad Wim Wrote:Ik heb in het begin al gezegd dat het me geen verstandige keuze leek.
En je spreekt jezelf een beetje tegen. Je zegt dat er maar twee constante toppers zijn. Als je die dan kiest, getuigt het juist toch niet van lef?
En als Federer de finale haalt of zelfs wint, krijg je gelijk maar dat neemt niet weinig dat je veel geluk hebt gehad.

als jij zegt dat als mijn gok goed uitpakt 't geluk is, dan heb je toch lef als je die gok neemt. doordat fedex 7000 euri is vind ik 't zeker lef hebben om hem te nemen, ondanks dat hij met nadal samen de enige constante speler is. robredo, acasuso, almagro, ferrer, gaudio, ferrero hebben maar weer eens bewezen dat ze lang niet altijd top zijn. ik vind 't dus ook geen geluk als federer de finale haalt. als ik daar niet van uit was gegaan had ik hem natuurlijk niet genomen, want ik kan voor 7000 euro echt wel 90 punten ergens anders krijgen. 140 en zeker 200 zou niet lukken. en dat blijkt achteraf wel. dan blijft alleen kooltje mij voor omdat hij met de sterke qualies roitman/norman meer punten haalt dan de tegenvallende almagro.
Ik vind het tactisch sterk dat je Federer hebt genomen, maar niet moedig. En echt scoren kun je er ook niet mee, dus waarom zou het ook moedig zijn? Je kunt er eigenlijk alleen maar dik mee verliezen. Daarom vond ik het geen slimme keuze en zou ik het niet snel doen. Ook niet omdat ik het niet leuk vind, maar dat is een secundaire reden natuurlijk.

Ik vind het ook geen geluk als Federer de finale haalt, maar wel dat zoveel jongens verzaken tegen mindere tegenstanders. Als Ferrer of Stepanek of Robredo zijn kans had gepakt en de partij had gewonnen en de kwart had gehaald, dan had ik nu meer punten gehaald. Dat alledrie, die toch bewezen hebben in grote toernooien hun mannetje te staan, zo nipt verliezen is geluk voor jou.
Of een slechte keuze van jou Wink
Lekker belangrijk allemaal... Laten we ons opmaken voor de wedstrijd van het toernooi :Big Grin
Ad Wim Wrote:Ik vind het tactisch sterk dat je Federer hebt genomen, maar niet moedig. En echt scoren kun je er ook niet mee, dus waarom zou het ook moedig zijn? Je kunt er eigenlijk alleen maar dik mee verliezen. Daarom vond ik het geen slimme keuze en zou ik het niet snel doen. Ook niet omdat ik het niet leuk vind, maar dat is een secundaire reden natuurlijk.

Ik vind het ook geen geluk als Federer de finale haalt, maar wel dat zoveel jongens verzaken tegen mindere tegenstanders. Als Ferrer of Stepanek of Robredo zijn kans had gepakt en de partij had gewonnen en de kwart had gehaald, dan had ik nu meer punten gehaald. Dat alledrie, die toch bewezen hebben in grote toernooien hun mannetje te staan, zo nipt verliezen is geluk voor jou.

Ferrer en Stepanek nipt verloren?? Gewoon beide op waarde verslagen... (overigens had ik Radek ook en ook wel verwacht dat ie wat verder zou komen)
Genomico Wrote:Ferrer en Stepanek nipt verloren?? Gewoon beide op waarde verslagen... (overigens had ik Radek ook en ook wel verwacht dat ie wat verder zou komen)
Stepanek liet het afweten in de TB van de derde set. Als hij die had gewonnen, was de vermoeidheid parten gaan spelen bij Benneteau. En hij stond daarin 4-2 voor en had twee sp's op eigen service.

Ferrer heb ik niet gezien, maar als je in de eerste set 5-2 voor staat en in de tweede 5-3, in beide sets setpoints krijgt op eigen service, maar beide sets toch verliest, word je volgens mij niet op waarde geklopt.
als als als als als als als als
Als mn moeder een pikkie had gehad was het misschien mn vader geweest
Bocaloca Wrote:als als als als als als als als
Als mn moeder een pikkie had gehad was het misschien mn vader geweest
Dit slaat nergens op.
Ad Wim Wrote:
Bocaloca Wrote:als als als als als als als als
Als mn moeder een pikkie had gehad was het misschien mn vader geweest
Dit slaat nergens op.

Nee, jouw opmerking wel dan :wink: (want 3-0 in sets verliezen lijkt mij gewoon op waarde geklopt)